معرفی رشته دندانپزشکی- 118 پزشکی

دانش‌آموزان و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این لینک با دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور بیشتر آشنا شوند. برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و قابلیت انجام کارهای بسیار دقیق علمی، عملی، کلینیکی برای داوطلبان این رشته بسیار ضروری است. خلاقیت و مهارت در کار دست و همچنین برخورداری از خلاقیت و دید هنری، دانشجو را در انجام کارهای عملی این رشته و انجام مهارت‌های لازم در پیاده کردن آموخته‌های آن، کمک بسیار می‌کند.

دندانپزشکان امکان کار در دانشکده دندانپزشکی، مراکز دولتی و بیمارستان ها، کلینیک متعلق به یک دندانپزشک دیگر با اجاره یونیت یا در صورت داشتن شرایط لازم، امکان تأسیس مطب خصوصی را دارند. در رشته‌های پزشکی نظیر دندان پزشکی، دسته بندی های خاص ایجاد شده است که معیار محاسبه شهریه است. شهریه گروه های فرعی آن بر اساس سیاست های وزارت بهداشت و حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می شود. شهریه کلیه واحدهای پردیس خودگردان رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی، به غیر از سه دانشگاه مستقر در تهران، برای یک ترم تحصیلی مبلغی معادل بیش از ۱۲ میلیون ۵۰۰ تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

این بدین معنی است که فارغ‌التحصیلان این رشته تنها به درمان بیماری‌های دهان و دندان و پیشگیری از این بیماری‌ها می‌پردازند. دندانپزشکی یک کار عملی است و فارغ‌التحصیلان این رشته باید همراه با کار عملی از تکنیک‌های زیادی نیز استفاده کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که رشته دندانپزشکی یک رشته با مهارت‌های دستی است. این رشته جزو رشته‌های پردرآمد گروه تجربی محسوب می‌شود و از محبوبیت زیادی مابین داوطلبان برخوردار است. این بدین معنی است که داوطلبان بدون هیچ دردسر و مشکلی می‌توانند به فکر انتخاب این رشته تحصیلی باشند.

کلینیک مرکز تهران

نه خیر رشته دندانپزشکی در هیچ دانشگاهی بدون کنکور دانشجو قبول نمی‌کند. وجوه مشترک علمی وسیعی که این رشته با رشته پزشکی دارد، به دندان‌پزشک این مهارت را می‌دهد تا با شناخت همه جانبه ساختمان بدن و فیزیوپاتولوژی آن خدمات و درمان‌های لازم را در راستای تخصصی خود ارایه دهد. در این درس در ارتباط با مسایل ترمیمی و بازسازی دستگاه جونده (دندانها و ساختمان مجاور کناری صورت) از طریق پروتزهای ثابت، متحرک (پارسیل و کامل) و فک و صورت بحث می‌شود. همچنین مسایل مربوط به اصول اکلوژن در این رشته مورد تدریس علمی عملی قرار می‌گیرد. مطالب این درس شامل بررسی اتیولوژی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماریهای پالپی و بافتهای نگهدارنده دندان‌ناشی از ضایعات پالپ به منظور حفظ سلامت و نگهداری دندانهای طبیعی است.

علت اضطراب شدید یا به تعویق انداختن وقت دندانپزشکی چیست؟

تحصیل در بهترین دانشکده های دندانپزشکی این قاره نیز بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. تا جایی که بدون درخواست وام دانشجویی نیز، می توانید به راحتی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. متخصصین بیماری های دهان، فک و صورت وظیفه تشخیص و درمان بیماری های مربوط به دهان را دارند. بیماری های دهان، فک و صورت معمولا دارای علائمی هستند که دندانپزشک عمومی می تواند آنها را تشخیص دهد و برای درمان، بیمار را به متخصص بیماری های دهان ارجاع دهد. بهترین کشورهای پذیرنده رشته دندانپزشکی اتریش، آلمان،بلژیک، هلند، اسپانیا و نروژ است.

در این مرحله دانشجویان درس های نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه)‌ می گذرانند. از دیگر سو ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند پس از درمان هایی نظیر جراحی لثه، ایمپلنت دندان یا کشیدن دندان، تا چند ساعت از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. حساب تمامی این احتمالات را داشته باشید و پیش از ملاقات با دندانپزشک غذا بخورید. آیا کسی را مشناسید که به دندانپزشک مراجعه نکرده باشد؟ یا حداقل برای مشاوره پیش یک دندانپزشک نرفته باشد؟ برای سلامت دندان و یا درمان مشکلات دندان هایمان حتماً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنیم.

  • سیلانت محلول مایعی است که روی سطح دندان قرار گرفته و به‌عنوان یک ماده پلاستیکی بادوام روی آنها قرار می‌گیرد.
  • درمان های زیبایی و ترمیمی در صورت تمایل توسط متخصص در کلینیک فروردین انجام می شود .
  • همه افراد برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های سالم به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارند.
  • آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد.
  • اما خدمات زیبایی دندان ممکن است در هر کلینیک دندان پزشکی نرخ متفاوتی داشته باشد.

کشورهایی چون دانمارک ، فنلاند، سوئیس، بلژیک، آلمان ، هلند، اسپانیا و جمهوری چک نیز، از دیگر کشورهایی هستند که برترین دانشکده های مجله خبری پزشکی در اروپا را دارند. در صورتی که به تحصیل دندانپزشکی در اروپا مشغول شوید؛ احتمالاً هر ماه در حال سفر خواهید بود. زیرا زمانی که یک دانشجوی دندانپزشکی در یک کشور اروپایی هستید، این شانس و موقعیت را دارید که به کشورهای اطراف سفر کنید، با فرهنگ های مختلف هر کشور آشنا شوید و از دیدن مکان های دیدنی در سراسر اروپا لذت ببرید. بنابراین یکی از مهارت های یک دندانپزشک خوب این است که توانایی برقراری یک ارتباط کلامی خوب با بیمار را داشته باشد که بتواند استرس او را کاهش دهد.