ناتوانی جنسی به چه معناست؟ چطور باید با آن کنار بیایید؟

پیشگیری از برخی مشکلات ، امکان‌پذیر است. درمان بیماری‌هایی که در این زمینه نقش دارند یا تغییر و توقف مصرف داروهای اثرگذار در ناتو، ، از جمله اقدامات پیشگیرانه هستند.

برای رفع آن باید به پزشکان متخصص مانند پزشک ،ن یا دکتر آقایان و ،‌تراپیست‌ها مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از ناتو،‌های ، برایتان بیشتر بگوییم.

ناتو، ، چیست ؟

گاهی هم جلسات روانشناسی و مشاوره با ،‌تراپیست‌ها و افراد خبره در حوزه روان می‌تواند تجربه‌های ناخوشایند گذشته را از ذهن افراد پاک یا به آنها در مواجهه با چالش‌هایی که در برقراری رابطه ، دارند، کمک کند.

عوارض ناتو، ، چیست؟

این موضوع هم می‌تواند باعث بروز شرم و خجالت در طول رابطه ، شود. ،ی که چنین احساساتی را تجربه می‌کند، به احتمال زیاد در برقراری رابطه‌ای بهره‌ور و پرلذت به چالش کشیده می‌شود.

تشخیص ناتو، ، چطور انجام می‌شود؟

در هر بخش از چرخه واکنش ،، امکان بروز ناتو، وجود دارد. منظور چیست؟ ی،ی بعد، در طول یا قبل از ،، امکان بروز ناتو، در عملکرد ، وجود دارد و در نتیجه، فردی که مبتلا به چنین وضعیتی می‌شود از رابطه ، لذت نمی‌برد.

مشکلات ،

مشکلات رو،

برای زن، که در دوران پیش از یائ، هستند، دو دارو به نام‌های فیبانسرین (flibanserin) و برملانوتید (bremelanotide) توصیه و تجویز می‌شود. از ابزارهای مختلفی مانند ویبراتورها برای افزایش تحریک ، هم استفاده می‌شود و ابزارهای وکیومی هم در بازار موجود هستند که برای ،ن و مردان کاربرد دارند.

از آزمایش‌هایی مانند بررسی سطح هورمون‌ها هم استفاده می‌شود. گاهی برخی از مشکلات ، در نتیجه نبود تعادل هورمونی رخ می‌دهند. ارزیابی دلیل ناتو، ، و بررسی بیماری‌های مقاربتی مردان و ،ن از جمله مسائل مهمی هستند که باید برای سلامت زندگی ،‌تان به آنها توجه داشته باشید.

درمان ناتو، ، چگونه است؟

اگر ناتو، در اثر مشکلات هورمونی رخ بدهد، مصرف هورمون در غالب قرص، ، یا آمپول کارساز خواهد بود. برای مردان داروهایی نظیر ویاگرا، سیالیس، واردنافیل و آوانافیل تجویز می‌شود.

نشانه‌های ناتو، ، در ،ن و مردان با بروز علامت‌های مختلفی همراه است.

در مردان:

  • ناتو، در رسیدن به نعوظ؛ نعوظ چیست؟ به حالتی در ، گفته می‌شود که مردان در آن، ،ی تحریک‌شده، سفت و برافراشته پیدا می‌کنند. در واقع، تحریک ، در طول رابطه ،، ، مردانه را بلند می‌کند و به این حالت نعوظ می‌گویند.
  • تأخیر یا ناتو، در رسیدن به انزال؛ زم، که افراد در رابطه ، به لذت می‌رسند، ترشحاتی از ، تناسلی‌شان بیرون می‌آید. یکی از اَشکال ناتو، ، به این صورت است که چنین ترشحاتی از بدن خارج نمی‌شوند و اصطلاحاً انزال صورت نمی‌گیرد.
  • انزال بی‌موقع؛ در بعضی از حالت‌های ناتو، هم انزال زودتر یا دیرتر صورت می‌گیرد و زمان‌بندی درست و من،ی ندارد.

در ،ن:

  • ناتو، در رسیدن به ارگاسم و تجربه اوج لذت ،.
  • لیز و مرطوب‌نشدن واژن در طول رابطه ،.
  • آرام‌نشدن ماهیچه‌های واژن برای اجازه پیش‌رفتن رابطه و دخول.

در هر دو ،ت:

  • بی‌میلی و نداشتن رغبت کافی برای ،.
  • ناتو، در تحریک‌شدن از نظر ،.
  • درد در طول رابطه ،.

دلایل ابتلا به ناتو، ، چیست؟

در بسیاری از موارد، مشکلات ، ریشه در مسائل جسم، و بیماری‌های مختلف مانند مشکلات قلبی یا ناراحتی‌ها و مشکلات روحی دارند. اگر مصرف برخی از داروها باعث بروز ناتو، شوند، تغییر نوع آنها می‌تواند راهی برای رهایی از این مشکل باشند.

ناتو، ، مشکلی جدی است و دلایل مختلفی دارد. ،، که به آن مبتلا هستند، رضایت ، از زندگی ندارند و شریک عاطفی و ،‌شان را هم به چالش می‌اندازند. متأسفانه، چنین مشکلی رایج است و بسیاری از ،ن و مردان در نقاط مختلف دنیا از آن رنج می‌برند.

مصرف داروهایی مانند داروهای ض،سردگی هم می‌تواند روی عملکرد ، اثرگذار باشد و مانع از رسیدن به نتیجه خوب در این زمینه شود. چه داروهایی باعث ناتو، ، می‌شوند؟

  • داروهای بدون نسخه؛ بعضی از داروهای ضداحتقان و آنتی‌هیستامین‌ها می‌توانند روی توانایی ، اثر منفی بگذارند.
  • داروهای ض،سردگی؛ انواع مختلفی از داروهای ض،سردگی مانند فلو،تین و ایمی‌پرامین باعث ناتو، ، می‌شوند.
  • داروهای رفع فشار خون بالا؛ این داروها هم باعث بروز مشکلاتی در رسیدن به نعوظ می‌شوند.
  • داروهای هورمونی؛ مصرف داروهای هورمونی مانند زولاد، (Zoladex) هم میل ، را کاهش می‌دهند.

بسیاری از مشکلات جسمی و بیماری‌ها و مصرف داروهای مختلف روی توانایی ، افراد اثر می‌گذارد. برای نمونه، ابتلا به دیابت یا مشکلات قلبی و عروقی از جمله مواردی هستند که روی توانایی ، اثرات منفی می‌گذارند.

نبود تعادل هورمونی در بدن، اختلالات عصبی، بیماری‌های مزمن کلیه یا نارسایی کبد و مصرف مواد مخدر یا الکل هم از دلایلی هستند که بدن را تحت تأثیرات منفی خود قرار می‌دهند و ناتو،‌های ، ایجاد می‌کنند.

منابع:

اثرات روحی و رو، رابطه و ترسیدن از برقراری رابطه ، هم از عوارضی است که در پی این مشکل به وجود می‌آید. رابطه میان زوج‌ها هم در اثر چنین مشکلی مخدوش می‌شود. اگر قصد بچه‌دارشدن داشته باشید هم مشکلات ، مانعی بر سر راه رسیدن به این هدف خواهد بود.

زم، که فردی احساس می‌کند در رسیدن به لذت ، یا بخش‌های دیگر برقراری رابطه ، ناموفق است به پزشک مراجعه می‌کند. مطرح‌، شرحی از سابقه و علائمی که دارد هم ضروری است.

ناتو، ،

انواع ناتو، ،

وجود اضطراب و استرس در زندگی شخصی یا کاری هم عامل مزاحمی برای تجربه رابطه ، خوشایند است. مشکلات ،شویی یا رابطه مخدوش میان افراد هم می‌تواند جلوی برقراری ،ی لذت‌بخش را بگیرد.

اگر درباره مشکلات و ناتو،‌های ، پرسشی دارید، حتماً ما را در جریان بگذارید. سعی می‌کنیم که پاسخی برایتان داشته باشیم.

اگر هم چنین چیزی را تجربه می‌کنید، حتماً به پزشک متخصص مراجعه داشته باشید تا مشکلاتتان را بررسی و راهی برای رفع آنها پیدا کند. برای دریافت ،ت ملاقات با بهترین متخصصان از روش ،ت‌ دکتر سایت دکتردکتر کمک بگیرید.

منظور از چرخه واکنش ، چیست؟ چرخه‌ای با مراحلی شامل این موارد؛ اشتیاق و میل، برانگیختگی، تجربه ارگاسم و رسیدن به آرامش. امکان دارد که این مراحل با ترتیب مذکور در ،ن رخ ندهند. در هریک از این مراحل، امکان وقوع ناتو، در لذت‌بردن وجود دارد.

my.clevelandclinic.org

تقویت برخی از عادت‌های مثبت مانند ورزش‌، منظم، مصرف غذاهای سالم، دوری از الکل و مواد مخدر از جمله اقدامات مفیدی هستند که مانع از بروز مشکلات و ناتو،‌های ، می‌شوند.

ناتو،‌های ، به دو دسته از دلایل رخ می‌دهند. افراد یا به واسطه مشکلات جسمی مانند سرطان پروستات، بیماری‌های قلبی و موارد پرشمار دیگر نمی‌توانند تجربه خوبی از برقراری رابطه ، داشته باشند یا به خاطر مشکلات رو،.

مشکلات جسم،

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

verywellhealth.com

مشکلات ، در هر سنی، امکان وقوع دارند. با این حال، افراد بالای ۴۰ سال، بیشتر به آن مبتلا می‌شوند. با افزایش سن، معمولاً مشکلات جسم، دیگری هم در افراد ظاهر می‌شوند که می‌توانند مقدمه‌ای بر ناتو، ، باشند.

نشانه های ناتو، ، چیست؟

این داروها جریان خون در اندام تناسلی را بیشتر می‌کنند و در رفع مشکلات ، اثرگذار هستند. مصرف داروهای حاوی استروژن و تستوسترون برای ،ن هم در این زمینه راه‌گشا است.

بررسی مشکلات و سوابق پزشکی هر فرد در کنار داروهای احتمالی که مصرف می‌کند، راه را برای بررسی و ارزیابی وضعیت ناتو، ، هموار می‌سازد.

احساسات منفی نظیر حس گناه، شرم یا داشتن تجربه‌های ، ناخوشایند در گذشته هم از عواملی هستند که باعث ناتو، جسمی می‌شوند. بعضی از افراد هم از اندام و هیکل خود شرم دارند و تصویر جذابی از سیمای خود در ذهن ندارند.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%86%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C/

زم، که نتو،د در بخش‌های مختلف رابطه ، لذت را تجربه کنید، دچار احساسات منفی می‌شوید و نارضایتی‌هایی هم برای شریک ،‌تان پیش می‌آید. ناتو، می‌تواند با بروز درد در طول ، هم همراه شود و این چیزی نیست که ،ی از آن استقبال کند.

ناتو،‌های ،

پیشگیری از ناتو، ، چگونه است؟

ناتو،‌های ، به ۴ دسته ت،یم می‌شوند:

  • اختلالات در میل و اشتیاق ،؛ نداشتن میل و علاقه به برقراری رابطه ،.
  • اختلالات تحریک؛ ناتو، در تحریک‌شدن در طول ، و به هیجان‌نیامدن در طول عملیات ،.
  • مشکلات ارگاسم؛ ناتو، ، می‌تواند در رسیدن به ارگاسم خود را نشان بدهد و مانع از رسیدن فرد به اوج لذت شود.
  • اختلالات درد؛ در طول رابطه ،، امکان بروز درد هم وجود دارد که این مورد هم شکلی از ناتو، است.