:: وب سایت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ::.- 118 پزشکی

لاک سفید کننده دندان و انواع دیگر سفید کننده ها که در داروخانه ها عرضه میشوند، درصد بسیار پایینتری از پراکسید هیدروژن را دارا هستند . ضمنا این مواد چون بدون هیچ محافظی در دهان رها میشوند و کنترلی روی آنها نیست بنابراین با بزاق شسته شده و بلعیده میشوند که این مورد نیز میتواند صدمات جدی به بدن فرد وارد کند. باید بدانیم که بلیچینگ بر روی پر کردگیها ، روکشها، لامینتها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد. یکی دیگر از روش های درمانی دندانهای تغییر رنگ یافته استفاده از composite veneer و یا لمینیت می باشد که در بالا توضیح داده شد. در مواردی که دندانی از دست رفته باشد با تراش دو دندان مجاور و نصب روکش روی آنها دندان از دست رفته توسط بریج که به روکش های دو طرف متصل می گردد جایگزین می شود .

خدمات اورژانسی دندانپزشکی شامل چه مواردی هست ؟

این امر به‌ویژه در صورت استفاده از هر نوع فیکساتور پروتز بسیار مهم است. همچنین به ضدعفونی‌کردن پروتزهای دندانی شما کمک خواهد کرد و به آنها احساس تازگی می‌بخشد. همچنین لکه‌هایی که زیرسطح مینای دندان قرار گرفته‌اند نیز حذف می‌شوند. در لکه‌گیری دندان از روش‌های فیزیکی مانند سایش لکه و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود.

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای درمان دندان‌های ازدست‌رفته و ترمیم فاصله و شکاف ایجاد شده به دنبال ازدست‌دادن یک دندان، بریج است. بریج معمولاً زمانی استفاده می‌شود که تعداد دندان‌های کمتری برای جایگزینی وجود داشته باشد یا زمانی که دندان‌های ازدست‌رفته فقط در یک طرف دهان هستند. برخی ذاتا دندان‌های سالم و زیبایی دارند و به دلیل مراقبت‌های مداومی که از دندان‌های خود انجام داده‌اند، دندان‌های آنها هیچ مشکلی ندارد.

گروه تجربی یکی از محبوب‌ترین گروه‌های تحصیلی مابین داوطلبان و دانش‌آموزان است. این گروه در مقایسه با سایر گروه‌های آموزشی رشته‌های پردرآمد و پرطرفدار زیادی دارد. بسیاری از داوطلبان در این گروه آموزشی علاقه دارند تا به سراغ رشته‌هایی مانند پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بروند. رقابت مابین این رشته‎‌ها بسیار زیاد است و داوطلبان باید تلاش زیادی داشته باشند تا در یکی از این رشته‌ها قبول شوند. متاسفانه برخی از داوطلبان بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند در رشته دندانپزشکی یا رشته مورد علاقه خود قبول شوند.

  • پریودنتیست یا متخصص لثه، وظیفه تشخیص و درمان بیماری های لثه و دیگر بافت های نرم دهان را بر عهده دارد.
  • تیتانیوم مورداستفاده در این ایمپلنت‌ها ماده‌ای ایمن است که به استخوان اجازه می‌دهد در اطراف آن رشد کند.
  • توصیه می شود قبل از مراجعه به دندانپزشکی آرامش داشته باشید و حتی در صورت امکان کمی بخوابید.
  • از آن جایی که هر ساله بخش عمده‌ ای از ظرفیت ها به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص می‌ یابد، اما همیشه ظرفیت رشته دندانپزشکی به مراتب کمتر از ظرفیت رشته پزشکی است.
  • در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت.
  • بله؛ در ایران در حال حاضر امکان تحصیل تا دوره فوق تخصص رشته دندانپزشکی وجود دارد.

به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ میکند و رنگ آن را روشنتر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود . در هر دو روش دندانها ممکن است اندکی حساس شده که با استفاده از روش های حساسیت زدایی دندانها قابل کنترل می باشد. فیکسچر ایمپلنت داخل استخوان قرار دارد و قسمت اباتمنت ایمپلنت روی آن قرار می گیرد و نهایتا روکش چینی با فرم دندان روی آن قرار داده می شود. بدنبال پوسیدگی دندان و مجله خبری پزشکی عدم درمان و گسترش عفونت به مجموعه عروق و اعصاب پالپ ( مغز ) دندان می باشد . کلینیک سامیا با اکثر بیمه های تکمیلی درمان و همچنین ادارات رفاه بانک ها طرف قرارداد می باشد که اسامی این شرکت ها در پایین سایت و یا در منوی سایت و قسمت بیمه های طرف قرارداد قابل مشاهده می باشد. مواجهه بیماران با محیطی آرام , زیبا و ارتباط با پرسنلی که اصول رفتاری و همدلی با بیماران را به صورت آموزش دیده اند .

دسته بندی مقالات

در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسئولان وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت. در آلمان همانندِ فرانسه از سال‌های ۱۵۳۰ الی ۱۵۷۵ تنها افرادی می‌توانستند به ارائه خدمات دهان و دندان بپردازند که تألیفی در این حوزه داشته باشند.

خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش آموزان روستایی ارائه می‌شود

گروه دندانپزشکی سبز واقع در غرب تهران یکی از مجهزترین مطب های دندانپزشکی تهران میباشد. این مرکز ارائه دهنده ی خدمات ایمپلنت دندان غرب تهران ,لمینت سرامیکی غرب تهران , ونیر ,کامپوزیت ,درمان ریشه , ارتودنسی , جرم گیری ,اندو که توسط ( متخصص اندو غرب تهران انجام میشود ) و … (تمامی خدمات دندانپزشکی) می باشد. بکار گیری کادر اداری و درمانی، با تجربه و خوش اخلاق ، استفاده از تکنیک های نوین درمانی ، بهره گیری از تجربه و دانش دندانپزشکان با سابقه و ماهر و تعرفه نسبتا پایین نسبت به رقبا، از ویژگیهای گروه دندانپزشکی سبز می باشد. این دندانپزشکان می توانند مراحل اولیه بیماری های دهان و دندان را تشخیص داده و بیماری را قبل از پیشرفت درمان کنند. یک دندانپزشک عمومی همچنین تمام تلاش خود را می کند که در نقش یک پیشگیرنده ظاهر شود و با ارائه آموزش های لازم به بیماران و مردم مانع از بروز مشکلاتی همچون پوسیدگی دندان و سایر مشکلات رایج دیگر در آینده شود.