ویژگی‌ها و خصوصیات برونگراها و درونگراها در محیط کار – دکتر دکتر

یک فرد برونگرا زمان‌هایی که با افراد دیگر و محیط خارج ارتباط دارد، لذت بیشتری در مقایسه با زمان‌هایی که در تنهایی به سر می‌برد، ،ب می‌کند. افراد برونگرا، ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد زیادی دارند. مثل:

  • اهل ارتباط با دیگران هستند
  • جسور، صریح و با اعتماد به نفس هستند
  • ذهنی باز دارند
  • شخصیتی هم دل و همراه دارند
  • ا،را به دنبال تنوع هستند
  • در مورد مشکلات خود بحث می‌کنند
  • به راحتی احساسات خود را بیان می‌کنند

درک تفاوت برونگراها و درونگراها ضروری است!

هر فردی با هر تیپ شخصیتی می‌تواند به خوبی قابلیت‌های خود را نشان داده و به سوی هدف مش، تعیین شده در کنار سایر افراد حرکت کند.

درونگرایی به چه م،است؟

درونگرایان نیز بر اساس نوع بینش و شخصیتی که دارند، می‌توانند در بسیاری از مشاغل حضور داشته و کارایی بسیار بالایی را از خود نشان دهند. درون گراها بر خلاف برونگراها در مشاغلی موفقیت بیشتری ،ب می‌کنند که نیاز به خود آگاهی و تمرکز زیاد دارند. این افراد به راحتی می‌توانند در طول روز بدون حواس پرتی وظیفه‌ای که بر عهده دارند را انجام دهند.

آیا درونگراها و برونگراها می‌توانند به خوبی با هم کار کنند؟

آیا درونگراها و برونگراها می‌توانند به خوبی با هم کار کنند؟

برونگراها و درونگراها در محیط کار

ارتباط برونگراها و درونگراها در محیط کار

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که طراحی محیط کار در راندمان افراد تاثیر دارد یا خیر؟!

درونگراها در کنار خودآگاهی نسبت به نیازهای اطرافیان خود بسیار حساس بوده و از آن‌ها آگاه هستند. در نتیجه، نسبت به همکاران خود احساس مسئولیت می‌کنند و تمایل دارند که دلسوزتر باشند.

درونگراها شنوندگان خوبی هستند

تعدادی از شغل‌های من، برونگراها عبارتند از:

  • مدیریت ،ب و کار
  • حقوق و وکالت
  • مدیریت خدمات مشتری
  • تدریس و آموزش
  • مدیریت منابع انس،  (HR)
  • مهماندار هواپیما
  • مددکار اجتماعی
  • بازیگری
  • مشاوره مدرسه

شغل‌های من، درون گراها

در حالی که برونگراها اغلب به دنبال تحریک دیگر افراد حاضر در اجتماع هستند؛ مثلا برای درونگراها، معاشرت می‌تواند انرژی را تخلیه کند، ولی برونگراها بر ع، از گپ و گفت با دیگران انرژی می‌گیرند.

مدیران تیم‌ها و موسساتی که می‌خواهند بهترین بهره‌وری را از کارمندان و کارکنان خود داشته باشند، بایستی به برخی نکات و موارد در خصوص برونگراها و درونگراها در محیط کار توجه کنند. شناخت دقیق شخصیت با مراجعه به متخصص روانشناس امکانپذیر است.

رهبران و مدیران تیم‌ها می‌توانند محیطی انگیزشی ایجاد کنند که برونگراها و هم درونگراها نه تنها در آن حس راحتی داشته باشند، بلکه بتوانند با دیگران همکاری کنند و از پس وظایف خود بر بیایند.

برای درونگراها، تعامل اجتماعی خسته کننده است. گرچه در ظاهر همین مورد می‌تواند یک ویژگی منفی به حساب آید، اما به همان میزان نیز در متعادل سازی کار و زندگی کارایی دارد.

افراد درونگرا به احساس راحتی رو، نیاز دارند تا بتوانند ریکاوری کنند و انرژی از دست رفته‌شان را باز یابند، مثل محیطی که دیگر همکارانشان آن‌ها را نبینند.

برونگراها ممکن است در محل کار اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و نسبت به توانایی‌های خود احساس اطمینان کنند. این اعتماد به نفس به افراد برون گرا کمک می‌کند تا در کار خود ریسک کرده و در سایه آن، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند. اعتماد به نفس بیشتر کمک زیادی خواهد کرد تا ابتکار عمل را نیز به دست گیرند.

ظرفیت همکاری بیشتر

همدلی ،وماً یک ویژگی منحصر به افراد درونگرا نیست، اما روشی که درونگراها احساس همدلی می‌کنند با روش برونگراها که تمایل به فرافکنی دارند، متفاوت است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که بسیاری از افراد درون گرا اغلب در زمان تنهایی به پا،ازی ذهنی و آرام ساختن فکر و روان می‌پردازند تا بتوانند انرژی از دست رفته‌شان را بازیابی کنند.

طراحی محیط کار برای درونگراها و برونگراها

طراحی محیط کار برای درونگراها و برونگراها

بنابراین، برون گراها در محل کار ممکن است به اعضای تیم ارزشمندی تبدیل شوند که می‌توانند به سازمان‌ها کمک کنند تا با یک رویکرد نوآورانه و ایجاد راه حل‌های خلاقانه مشکلات موجود را از سر راه بردارند.

توانایی رهبری تیم

برونگراها تمایل دارند موقعیت‌های گروهی را به عهده بگیرند و به نوعی راهبر اصلی تیمی که در آن حضور دارند، شوند. از آن جایی که این افراد توانایی برقراری ارتباط با سایرین را دارند، می‌توانند دیگر اعضای تیم را به سمت موفقیت و اه، تعیین شده هدایت کنند.

نقاط ضعف برونگراها در محیط کار

محیط کاری که بتواند این نیازها را برطرف کند، ایده آل برونگراها خواهد بود. طبق بررسی‌های صورت گرفته، مشاهده شده که میز کار ا،ر افراد برونگرا بزرگ‌تر از میز کار افراد درونگرا است تا بتوانند وسایل خود را به راحتی و بدون هیچ گونه مزاحمتی روی آن قرار دهند.

البته نکته ذکر شده به این م،ی نیست که برونگراها خلاقیت ندارند و از این حیث دچار مشکل هستند!

درونگراها در تصمیم گیری دقیق‌تر هستند

حتی دیده شده که برخی برون گراها ترجیح می‌دهند روی یک صندلی بادی بزرگ بنشینند و کارهایشان را انجام دهند.

به حریم خصوصی‌شان احترام گذاشته و از کنجکاوی در مورد مسائل شخصی به شدت پر، کنید. در تلاش باشید با القای حس اعتماد به نفس، آن‌ها را در جلسات با خود همراه نمایید. اگر انتقادی دارید، باید به یک شیوه خاص و هوشمندانه مطرح کنید تا موجب بر هم خوردن عزت نفس آن‌ها نشود.

چگونه با یک برونگرا کار کنیم؟

با نقاط قوت برونگراها در محیط کار آشنا شدید. حال بایستی نقاط ضعف این تیپ افراد را نیز شناسید تا بتو،د به خوبی از پس رهبری و مدیریت آن‌ها بر بیایید. از ضعف‌هایی که برون گراها دارند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پرحرفی و رعایت ن، مرزبندی‌های شخصی افراد
  • صمیمی شدن بیش از حد در مدت زمان کوتاه
  • سوء مدیریت زمان (که می‌تواند در بازدهی تاثیر منفی داشته باشد)
  • حواس پرتی
  • داشتن دفتر و میز کار شلوغ و نامرتب
  • جاه طلبی بیش از حد

تعدادی از شغل‌های من، درون گراها عبارتند از:

  • برنامه نویسی
  • معماری
  • مدیر محتوا
  • بازاریابی دیجیتال
  • مترجمی
  • طراح گرافیک
  • مدیر فناوری اطلاعات
  • کتابدار
  • عکاس
  • روانپزشک
  • نویسنده

بله! هر دو تیپ شخصیتی نام برده شده، متضاد هم هستند و نقاط قوت یک برونگرا معمولاً نقاط ضعف یک درونگرا است و بالع،. اما این بدان م،ا نیست که نمی‌توانند با هم کار کنند.

این بدان م،ی است که درونگراها در مقایسه با همتایان برون گرا خود، تمایل دارند نسبت به دنیای اطراف بصیرتر، متفکرتر و تحلیلگرتر باشند.

درونگراها به درون خود رجوع می‌کنند

برون گرایی حالتی است که در آن فرد از محیط و ارتباطاتی که با دیگران دارد، لذت می‌برد. این افراد مشتاق، پرحرف، قاطع و صمیمی هستند و از بودن در کنار دیگران انرژی می‌گیرند.

برونگراها و درونگراها در محیط کار بازده متفاوت از همی دارند، اما اگر در طراحی محیط به برخی نکات توجه کنید، خواهید توانست که بازده و کارایی هر کدام از این افراد را نیز بالا ببرید.

indeed

خوب شنیدن یک مزیت عالی در محیط کار محسوب می‌شود و تاثیر زیادی نیز در روحیه دیگر افراد دارد. یادگیری و درک آنچه از آن‌ها انتظار می‌رود، به درون گراها کمک می‌کند تا بی سر و صدا در حرفه خود پیشرفت کنند.

درونگراها برای تعادل کار و زندگی بهتر، بیشتر تلاش می‌کنند

همین امر می‌تواند تاثیر زیادی در بازده افراد داشته باشد و موجب شود که تیم به هدف خود برسد.

مثلا این افراد دوست دارند که در محیط کاریشان بتوانند با سایر افراد معاشرت کنند، همکاران خود را ببینند و تحرک کافی داشته باشند.

برونگرایی و درونگرایی برای تعریف دو طیف شخصیتی استفاده می‌شوند که هر یک خصایص رفتاری مختص به خودشان را دارند. البته باید به این نکته هم توجه کرد که افراد می‌توانند ،یبی از ویژگی‌های درون‌گرایی و برون‌گرایی را با هم داشته باشند؛ اما آنچه که اهمیت دارد، نوع رفتار برونگراها و درونگراها در محیط کار است.

می‌توان چنین گفت: تقریباً هر شغلی که افراد را م،م به ارتباط مستقیم با مردم کند، برای افراد برون گرا من، است.

corenetglobal

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

از این رو می‌تو،د با رعایت این موضوع، هم تیمی‌های درونگرا و برونگرا خود را گروهبندی کنید تا دچار مشکل نشوند و هر دو، بازدهی که شما مد نظرتان است را داشته باشند.

برای موفقیت در زندگی شغلی هم باید با روان و شخصیت خود آشنایی داشته باشید. کمک گرفتن از یک فرد آگاه و مشاور با تجربه در این زمینه می‌تواند کمک شای، به شما کند. اگر قصد ملاقات با روانشناسان و مشاوران خبره را دارید، می‌تو،د از سایت ،ت دهی دکتردکتر هم استفاده کنید.

نقاط ضعف درونگراها در محیط کار

نقاط ضعف درونگراها در محیط کار

برونگراها و درونگراها در محیط کار هر یک خصوصیات و رفتارهای مختلفی دارند و اگر قصد دارید که تیم خود را به خوبی مدیریت کنید، باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. در ادامه به این نکات و موارد خواهیم پرداخت.

برونگراها به دلیل ماهیت بسیار اجتماعی و بی محابایی که دارند، می‌توانند به راحتی با سایر افراد نیز رابطه بر قرار کنند. کاریزمای این اشخاص امک، را فراهم می‌کند که بدون هیچ مانعی به همکاران خود نزدیک شوند، حتی زم، که دیدگاه‌های مش،ی ندارند!

جالب است بد،د، برونگراها در مشاغلی که با مردم سر و کار دارند، پیشرفت می‌کنند. حتی طی مطالعات به عمل آمده، مشخص شده که افراد برون گرا معمولاً درآمد بیشتری نسبت به افراد درون گرا دارند.

این افراد از گوش دادن به موسیقی شاد (مانند پاپ، راک یا بوسا نوا) لذت می‌برند و به کمک آن می‌توانند کارهایشان را دقیق‌تر انجام دهند.

توجه! همه این ویژگی‌ها می‌توانند در دیگر تیپ‌های شخصیتی نیز وجود داشته باشند و مختص درون گراها نیستند. برای درک تفاوت درونگرایی و برونگرایی می‌تو،د مطلبی تحت همین ،وان در مجله پزشکی دکتردکتر مطالعه کنید.

نقاط قوت برونگراها در محیط کار

شناخت درونگرایی چندان پیچیده نیست. حال بپردازیم به نقاط ضعف و قدرت برونگراها و درونگراها در محیط کار که بایستی از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

نقاط قوت درونگراها در محیط کار

جالب است بد،د که تحقیقاتی زیادی در این زمینه صورت گرفته و ا،ر نتایج به دست آمده، نشان می‌دهند که راندمان و بازده کاری افراد در محیط‌های کاری مختلف متفاوت است.

اگر یک فرد برون گرا هستید، احتمالا این چالش را خواهید داشت که چگونه با یک درونگرا کار کنید؟

کارمندان درونگرا معمولاً:

منابع:

درونگراها برای انعکاس و شارژ مجدد خود، به تنهایی نیاز دارند. این تنهایی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد بهترین ایده‌های خود را بسازند و غنی‌شان کنند. تحقیقات نشان داده، تا زم، که میل به تنهایی یک فرد درونگرا ریشه در ترس یا اضطراب‌هایش نداشته باشد، می‌تواند تفکر و کار خلاقانه را تقویت کند.

برونگرایان برای رشد نیاز دارند که همواره با اطراف و محیط بیرون ارتباط داشته باشند؛ مثلا در گردهمایی‌های اجتماعی بزرگ شرکت کنند، فعالیت‌های پر تحرک انجام دهند، در کارهای گروهی حضور به عمل آورند و کارهایی از این قبیل انجام دهند.

این ویژگی برونگراها کمک زیادی خواهد کرد تا همسویی فرهنگی در تیم و محیط کار ایجاد شود.

اعتماد به نفس و ابتکار عمل

در ادامه شما را با نکات مهمی که باید در مورد طراحی محیط کار برای درونگراها و برونگراها بد،د، آشنا خواهیم کرد.

forbes

همان طور که اشاره کردیم، درونگراها نقاط ضعف و قوت زیادی دارند که هر مدیر و رهبری با آگاه بودن از آن‌ها، می‌تواند به بهترین شکل ت،یم وظایف را انجام دهد و مدیریتشان کند. نقاط قوت درونگراها در محیط کار را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

 درونگراها خلاق هستند

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، فقط از خصوصیات اخلاقی فرد مقابلتان آگاه بوده و به آن‌ها احترام بگذارید. مثلا اشاره کردیم که درونگراها دوست دارند گاهی اوقات تنها باشند، پس نباید مزاحمشان شوید.

،یب‌های رنگی پر جنب و جوش با جملات الهام‌بخش باعث می‌شود افراد برون‌گرا احساس راحتی کنند.

درونگراها به صحبت‌ها و ارتباطات کوتاه مدت و کوچک علاقه دارند و گفت،ایی را ترجیح می‌دهند که در آن بتوانند ارتباط واقعی برقرار کنند. آنها تمایل دارند درگیر درام و سیاست محل کار نباشند.

مدیریت گروهی از افراد با ،یبی از شخصیت‌ها که تاثیر زیادی در نحوه واکنش آن‌ها به وظایف، نوع برقراری ارتباط و مسئولیت‌هایشان دارد، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 ups،ed

درونگرایی را می‌توان به خودی خود یک ویژگی شخصیتی کامل در نظر گرفت. درونگراها معمولاً در مقایسه با همتایان برونگرای خود نرم‌تر صحبت می‌کنند و تمایل دارند معاشرتی میانه و در اعتدال با دیگر افراد داشته باشند.

از نقاط ضعف درونگراها در محیط کار، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. خجالتی و کم رو بودن
  2. ترجیح دادن حریم خصوصی به مشارکت‌های گروهی
  3. ارجحیت داشتن تصمیمات شخصی نسبت به تصمیمات جمعی
  4. لذت نبردن از رویدادهای گروهی (که می‌تواند روی دیگر افراد حاضر تاثیر بگذارد)
  5. مشکل در کار گروهی
  6. نادیده گرفتن نظرات دیگران و دنبال ، اه، شخصی
  7. انتقاد ناپذیر بودن
  8. و ….
اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1/

افراد درون گرا دوست دارند که در حین انجام کار، در معرض دید همکاران خود قرار نگیرند، چرا که به حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهند.

افراد درونگرا دوست دارند که محیط کار خود را در زمان درست و تعیین شده ، کنند، به این دلیل که فرصت کافی برای ریکاوری ذهنی و رو، خود داشته باشند.

در محیط کار، سعی کنید که انرژی داشته باشید و در معاشرت همراهی‌شان کنید. نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را به صورت صریح و بدون پیچیدگی بیان کرده و راحت باشید. در جلسات گروهی و تیمی خود، نظر خواهی نمایید. آن‌ها را از سبک کاری خود آگاه کنید تا در محیط کار دچار مشکل و تناقض نشوید.

 newsweek

به این نکته هم باید حتما توجه داشته باشید که موارد ذکر شده، قطعی نیستند و تنها از بررسی‌های صورت گرفته به دست آمده‌اند.

دقیقا به همین دلیل است که درونگراها عموماً به سمت محیط های کاری آرام که حواس پرتی کمتری هم دارند، جذب می‌شوند.

درونگراها همدل هستند

چگونه با یک درونگرا کار کنیم؟

چگونه با یک درونگرا کار کنیم؟

یکی از بزرگترین مزایایی که افراد درونگرا در محیط کار دارند، توانایی آن‌ها در خوب گوش دادن و خوب شنیدن است. درونگراها به صورت کلی، دوست دارند که بیشتر بشوند تا این که صحبت کنند. از این رو، به ،، که در حال حرف زدن هستند، به خوبی توجه می‌نمایند.

از نظر بسیاری از محققان روانشناختی و مدیران تیم‌های مختلف، برون گرا بودن می‌تواند از نظر توانایی شما در ارتباط با همکاران و پیشرفت شغلی، یک مزیت بسیار بزرگ محسوب شود. در این بخش قصد داریم به نقاط قوت برونگراها در محیط کار و مزیت‌هایی که دارند، بپردازیم.

توانایی ایجاد رابطه با سایر افراد

با نقاط قوت درونگراها در محیط کار آشنا شدید. بهتر است بد،د که این تیپ افراد نیز در محیط کار جدای از تمام پتانسیل‌هایی که دارند، از برخی نقاط ضعف به شدت رنج می‌برند و همین موارد می‌توانند برای شما که مدیر یک تیم و ،ب و کار هستید، به چالش بزرگی تبدیل شوند.

اگر شما نیز در محیط کار خود با افراد درون گرا و برون گرا در ارتباطید، چه چالش‌هایی دارید؟ آیا برای رفع این چالش‌ها قدمی نیز برداشته‌اید؟

در این بررسی‌ها مشخص شد که طراحی محیط کار موجب می‌شود که افراد بتوانند بدون دغدغه فکری و فارغ از تمامی مسائل این چنینی، روی هدف و کاری که دارند، تمرکز کنند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و نشان داد که پردازش اطلاعات برای درون‌گراها نسبت به برون‌گراها بیشتر طول می‌کشد.

وقتی ،ت به تصمیم گیری می‌رسد، درونگراها رویکرد محتاطانه و دقیق‌تری دارند. درونگراها ترجیح می‌دهند چندین پیامد را در نظر گرفته و بر اساس آن‌ها بهترین تصمیم ممکن را بگیرند.

فارغ از این حواس پرتی‌ها، می‌توانند متمرکز بمانند و توجه خود را به سمت درون معطوف کنند تا کارهای بیشتری انجام دهند.

اما در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر به هر آنچه که بایستی در رابطه با برونگراها و درونگراها در محیط کار لازم است بد،د، خواهیم پرداخت.

برونگراها و درونگراها در محیط کار

برونگراها هم بر خلاف درونگراها، در محیط کاری می‌توانند بهترین عملکرد و بازدهی را داشته باشند که متن، با ویژگی‌هایشان باشد.

در این مطلب به بررسی دقیق جزئیات برونگراها و درونگراها در محیط کار چه رفتار و خصوصیاتی دارند؟ پرداختیم. همان طور که ملاحظه کردید، هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی برای خود ویژگی‌ها، نقاط قوت و ضعف زیادی دارند و اطلاع از همین موارد به ظاهر ساده، کمک زیادی به شما خواهد کرد تا بتو،د آن‌ها را مدیریت کنید.

البته باید باز هم به این نکته اشاره کنیم که موارد ذکر شده، حتمی نیستند و افراد می‌توانند با کمی تمرین و ممارست آن‌ها بر طرف کنند.

افراد برونگرا بر اساس نقاط قوتی که دارند، می‌توانند به خوبی نقاط ضعف هم تیمی درونگرا خود را پوشش داده و با هم در مسیری که تعیین شده، گام بردارند.

همان طور که مشاهده کردید، برونگراها و درونگراها در محیط کار رفتارهای مختلف و متفاوتی دارند. همین امر نیز موجب شده تا هر کدام از این افراد، در برخی مشاغل بتوانند بازده بالایی داشته باشند. در ادامه به معرفی مشاغل من، هر دو تیپ شخصیتی خواهیم پرداخت.

شغل‌های من، برون گراها

برونگرایی چیست؟ ویژگی های افراد برونگرا

برونگرایی چیست؟ ویژگی‌های افراد برونگرا

معمولا کار ، با یک برونگرا کمی راحت‌تر است، چرا که به سادگی می‌تو،د با هم صمیمی شوید و معاشرت را آغاز کنید؛ اما کار ، با یک برونگرا هم چالش‌های خاص خود را دارد. این افراد دوست دارند که در محیط کار، سایرین را با خود همراه کنند، همیشه تحرک داشته و با دیگران گپ و گفت داشته باشند.

بنابراین، درک این نکته که برون‌گراها و درون‌گراها در محیط کار چه عملکردی دارند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

برونگراها نیز تقریبا مخالف افراد درونگرا هستند:

  • سعی می‌کنند در محیط کار، انرژی و جنب و جوش زیادی داشته باشند.
  • با سایر افراد گفت و گو کنند و از محیط کار لذت ببرند.
  • همواره شروع کننده رابطه هستند و در این زمینه بی‌پروا عمل می‌کنند.

برونگراها به دلیل توانایی خود در ایجاد ارتباط با دیگران، می‌توانند به راحتی با سایر افراد همکاری کنند که در نهایت به پیشبرد اه، سازم، می‌انجامد.

فرد درونگرا شخصی است که بیشتر دوست دارد روی افکار و ایده‌های درونی خودش متمرکز شود. این شخص بیش از آنکه حواسش را به دنیایی بیرونی معطوف کند، دوست دارد که در دنیای خودساخته درونی‌اش زندگی را بگذراند.

 workwithglee

طراحان دکوراسیون و محیط‌های کاری نیز بر اساس همین نتایج به دست آمده، سعی می‌کنند محیط کار را به شیوه اصولی و درست دیزاین کنند. در ادامه شما را با محیط کاری ایده آل درونگراها و برونگراها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

محیط کاری ایده‌آل درونگراها

بررسی‌های صورت گرفته به خوبی نشان می‌دهند که درونگراها مکالمات یک به یک و گروه‌هایی که اعضای کمتری دارند را ترجیح می‌دهند.

در حالت کلی، محیط کاری ایده ال درونگراها محیطی است که واقعا خصوصی باشد تا بتوانند به دور از هیاهو، تمرکز کنند.

همدلی یک ویژگی باارزش در محل کار است که مدیران زیادی به آن توجه نمی‌کنند. دقیقا در این زمینه نیز یک فرد درونگرا می‌تواند بدرخشد و کمک کند تا همه افراد تیم در یک مسیر گام بردارند.

قرار گرفتن مداوم در معرض عوامل حواس پرتی، صداهای ناخواسته، وقفه در کار و غیره، می‌تواند انرژی افراد درون گرا و در نتیجه بهره‌وری و احساس رضایت از زندگی کاری را به طور کامل تخلیه کند.

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که خصوصیات اخلاقی و طرز فکر هر فرد درون گرا می‌تواند در این زمینه متفاوت از هم باشد و موارد ذکر شده، تنها نتیجه بررسی‌های صورت گرفته است.

محیط کاری ایده‌آل برونگراها

رهبران و مدیران زیادی در جهان حضور دارند که توانسته‌اند از ،یب افراد درونگرا و برونگرا نهایت استفاده را برده و به هدفی که داشتند، برسند.

Bis wann muss man schnee räumen ?.