پاره شدن کاندوم و احتمال بارداری یا بیماری‌های مقاربتی

خشکی واژن حین رابطه ، نیز می‌تواند منجر به پاره شدن کاندوم شود. حین رابطه، مایع ترشح شده از واژن، به حرکت روان‌تر ، ، مرد در داخل واژن کمک می‌کند و باعث می‌شود اصطکاک ، تناسلی با دیواره‌های داخلی واژن کمتر شود. زم،‌که این ترشحات کمتر باشند، علاوه بر رابطه دردناک، امکان پاره شدن کاندوم نیز بیشتر می‌شود یا ممکن است باعث شود کاندوم از اندام ، خارج شود.

برای تفسیر نتیجه بیبی‌چک نیز باید بد،د که اگر پس از مدت‌زمان موردنظر، دو خط قرمز در بیبی‌چک ظاهر شود، به احتمال زیاد باردار هستید. در صورتی که این اتفاق بیافتد، لازم است برای آزمایش‌های تکمیلی و حصول اطمینان، به یک دکتر ،ن نیز مراجعه کنید.

علاوه بر پارگی‌های جزئی، گاهی کاندوم کاملاً پاره شده و تنها بخشی (به‌صورت حلقه) از آن دور ، تناسلی مرد باقی می‌ماند. درست مثل این‌که اصلاً پیشگیری در کار نبوده است. همچنین این امکان نیز وجود دارد که کاندوم (چه نوع مردانه و چه ،نه) کاملاً از اندام ، بیرون آمده یا داخل واژن جا بماند.

دلایل پاره شدن کاندوم

،ن می‌توانند برای این‌منظور از مشورت متخصص ،ن کمک بگیرند و مردان نیز لازم است به متخصص اورولوژی مراجعه کنند.

برای این‌که از این اتفاق جلوگیری شود، توصیه می‌شود نوع من،ی از روان‌کننده را انتخاب کنید. روان‌کننده‌های ،، انواع مختلفی دارند که به چهار دسته کلی ت،یم‌بندی می‌شوند:

  • روان‌کننده‌های مبتنی بر آب (لوبریکانت‌های آبی)
  • روان‌کننده‌های سیلی،
  • روان‌کننده‌های روغنی
  • و روان‌کننده طبیعی آلوئه‌ورا

بعد از پاره شدن کاندوم

جلوگیری از بارداری بعد از پاره شدن کاندوم

اگر به دنبال این هستید که ضخامت کاندوم را افزایش دهید، به جای این‌که دو کاندوم را روی هم پوشیده و احتمال پاره شدن آن را افزایش دهید، از کاندوم‌های ضخیم‌تر استفاده کنید. کاندوم‌های موجود در بازار، دارای ضخامت‌ها، سایزها و طرح‌های مختلفی هستند که هر، می‌تواند بسته به سلیقه و نیاز خود انتخاب کند.

استفاده از سایز اشتباهی کاندوم

کاندوم‌‌هایی که از نظر سایز برای اندام ، شما کوچک هستند، ممکن است قبل از رابطه حین پوشیدن نیز به دلیل فشار وارده دچار آسیب شوند.

احساس درد در ناحیه گلو، یکی از شایع‌ترین علائم بیماری سوزاک است که از طریق رابطه ده، انتقال پیدا کرده، ضمن این‌که اگر در معده یا بیضه‌‌ها احساس درد داشتید، ممکن است به‌،وان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی مردان به بیماری کلامیدیا مبتلا شده باشید.

دلایل پاره شدن کاندوم

ورود هوا به کاندوم هنگام پوشیدن

بااین‌حال، ممکن است سوراخ یا پارگی به حدی ریز باشد که با چشم قابل مشاهده نباشد. در این‌صورت، نشت مایع منی از کاندوم می‌تواند به شما این اخطار را بدهد که کاندومی که استفاده کرده‌اید سالم نبوده است. حتی ممکن است هنگام رابطه متوجه پاره شدن کاندوم نشده باشید و وقتی آن را خارج کرده و دور می‌اندازید متوجه شوید که پاره بوده است.

در کنار تست بارداری، پس از هفته سوم لازم است در مورد بیماری‌های تبخال تناسلی (HSV) و اچ‌آی‌وی یا ایدز (HIV) نیز آزمایش بدهید. متأسفانه این دو بیماری عفونی، درمان قطعی ندارند. هرچند که می‌توان با برخی داروها، آن‌ها را تاحدودی کنترل کرد. علائمی که این دو بیماری در شما ایجاد می‌کنند، در مورد تبخال تناسلی احتمال بروز یک‌سری تاول‌ها و زخم‌های روباز روی سطح پوست است که ممکن است سوزش یا خارش داشته باشند، و در مورد ایدز نیز بروز علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا است.

در صورتی که یکی از طرفین رابطه ، به این بیماری‌ها مبتلا باشد، استفاده از کاندوم می‌تواند تا حدود زیادی (حدود ۷۰ درصد) از ابتلای فرد دوم به بیماری جلوگیری کند. این در حالی است که پاره شدن کاندوم با عدم استفاده از آن هیچ فرقی ندارد.

جلوگیری از پاره شدن کاندوم

برای این‌که بتو،د از این روش استفاده کنید، لازم است به پزشک ،ن مراجعه کنید و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که روش پاراگارد، روشی بسیار هزینه‌بر است.

نحوه استفاده از بیبی‌چک بسیار ساده است. در این روش، لازم است بیبی‌چک را موقع ادرار ، در مسیر ادرار قرار دهید (یا با استفاده از قطره چاکن روی آن از ادرار خود بریزید) تا خیس شود. برای خواندن جواب تست بارداری با بیبی‌چک نیز لازم است ۲ تا ۱۰ دقیقه منتظر بم،د تا جواب آزمایش را بگیرید.

برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از کاندوم یا حتی ،ید آن، به تاریخ مصرفش دقت کنید.

شرایط نگهداری نامن،

اما در مورد بیماری‌های مقاربتی، خیلی خوب خواهد بود اگر بعد از سه ماه مجدداً برای بررسی ابتلای به بیماری‌های ، و مقاربتی آزمایش بدهید. با گذشت سه ماه از پاره شدن کاندوم و رابطه ، پرخطر و مشکوک، اینک هر نتیجه‌ای که آزمایش‌ها نشان می‌دهند قابل استناد است و اگر باز هم نتیجه آزمایش‌ها در مورد بیماری‌های ، و عفونی منفی است، پس خبری از ابتلا نیست و شانس آورده‌اید.

برای افرادی که از کاندوم‌های لات،ی استفاده می‌کنند، روان‌کننده‌های مبتنی بر آب و سیلی، بهترین گزینه هستند و این روان‌کننده‌ها، آسیب کمتری به کاندوم وارد می‌کنند. روان‌کننده‌های روغنی باعث فاسد شدن و درنتیجه پاره شدن کاندوم می‌شوند.

داشتن رابطه ، طول، و خشن نیز می‌تواند از علت‌های پاره شدن کاندوم حین ، باشد. در صورتی که می‌بینید سرعت و شدت رابطه بالا است و احتمال دارد کاندوم آسیب ببیند، لازم است آن را چک کنید تا در صورت پاره شدن تعویضش کنید. هم‌چنین اگر رابطه ، بیش از 30 دقیقه طول بکشد، لازم است برای حصول اطمینان کاندوم را تعویض کرده و با کاندوم جدید و سالم به ادامه رابطه بپردازید.

احتمال برخورد کاندوم با لباس

در پاسخ به این سوال بگوییم که بله ممکن است. در صورتی که یکی از طرفین رابطه به بیماری‌های ، مبتلا باشد و رابطه بدون استفاده از کاندوم یا با کاندوم پاره شده صورت بگیرد، احتمال ابتلای فرد دوم به بیماری نیز وجود دارد. شایع‌ترین بیماری‌های ، و مقاربتی که ممکن است با پاره شدن کاندوم در معرض ابتلا به آن‌ها قرار بگیرید عبارتند از:

  • بیماری‌های سفلیس و سوزاک
  • بیماری‌های پوستی ، مثل زگیل تناسلی
  • و بیماری‌های عفونی مثل ایدز یا اچ‌آی‌وی (HIV) و هپاتیت

یکی از ساده‌ترین، ارزان‌ قیمت‌ترین و بهترین راه‌های جلوگیری از بارداری و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی در سراسر جهان، استفاده از کاندوم است. بااین‌حال، استفاده از کاندوم هم ممکن است برخی مشکلات را به دنبال داشته باشد که پاره شدن آن یکی از آن‌ها است. خبری که در وسط رابطه ، می‌تواند ضدحال، شوکه کننده یا ترسناک باشد.

بعضی از اشکال پیشگیری از بارداری اورژانسی (EC)، لازم است حدا،ر طی ۷۲ ساعت پس از رابطه ، بدون کاندوم (یا با کاندوم پاره) مصرف شوند. برای این‌که مطمئن باشید دوز درست و زمان مصرف قرص‌ها نیز صحیح هستند، بهتر است هنگام ،ید قرص از داروخانه در مورد مقدار و نحوه مصرف آن‌ها از داروساز سوال کنید.

پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند تا به محض این‌که متوجه پاره شدن کاندوم حین رابطه ، شدید، اقدامات لازم را انجام دهید. دیدن پارگی یا سوراخ ظاهری روی کاندوم ساده‌ترین و اولین چیزی است که به شما می‌گوید باید اقدامات موردنیاز برای بعد از پاره‌ شدن کاندوم را عملی کنید.

برای شروع می‌تو،د از بیبی‌چک استفاده کنید.

دلایل متعددی می‌توانند باعث پاره شدن کاندوم شوند. این پارگی ممکن است قبل از رابطه ، اتفاق افتاده باشد و درواقع، شما کاندوم سوراخ یا ایراددار را استفاده کرده باشید، یا ممکن است به دلایل مختلف حین رابطه ، پاره شود. برخی از مهم‌ترین و شایع‌ترین علت‌های پاره شدن کاندوم را در ادامه معرفی می‌کنیم.

پوشیدن نادرست کاندوم

پاره شدن کاندوم

وقتی کاندوم در رابطه ، پاره شد، چه باید کرد؟

پاراگارد، موثرترین روش جلوگیری اورژانسی از بارداری است. احتمال بارداری در این روش، از هر ۱۰۰۰ نفر فقط ۱ نفر است که آن را به روشی بسیار ایمن و قابل‌اعتماد تبدیل می‌کند. به‌علاوه، میزان اثربخشی و موفقیت روش آی‌یو‌دی پاراگارد در جلوگیری از بارداری در روز پنجم بعد از رابطه، درست مانند روز اول بعد از رابطه است. بنابراین در صورت انتخاب این روش، لازم نیست خیلی نگران زمان‌بندی باشید.

اگر حین رابطه ، متوجه پاره شدن کاندوم شدید، بلافاصله هرگونه فعالیت ، را متوقف کرده و از شریک ، خود فاصله بگیرید. تماس مایعات بدن شما با یکدیگر می‌تواند زمینه‌ساز بروز بارداری یا انتقال بیماری‌های ، و مقاربتی شود.

برای تخلیه مایعات از حمام استفاده کنید

برای خارج ، باقی مایعات می‌تو،د روی توالت نشسته و به واژن، مقعد یا ، تناسلی خود فشار بیاورید تا هرچه مایع در آن است تخلیه شود. ادرار ، نیز می‌تواند کمک زیادی به تخلیه مایعات درون واژن و ، تناسلی کند. البته، این نکته را در نظر داشته باشید که اگر خانم هستید و رابطه واژینال داشته‌اید، با ادرار ، احتمال بارداری کاهش پیدا نمی‌کند. دلیل این امر آن است که در صورت ورود اسپرم به واژن، قبل از این‌که بتو،د کاری کنید به سمت تخمک حرکت کرده است.

خودتان را به خوبی بشویید

بااین‌حال، برخی از بیماری‌های مقاربتی نیز ممکن است در دو هفته نخست، هیچ علامتی از خود بروز ندهند. درواقع، شما به دلیل پاره شدن کاندوم دچار بیماری شده‌اید، اما علامت ظاهری و فیزیکی وجود ندارد که به خاطر آن نگران شده و به پزشک مراجعه کنید. باز هم توصیه می‌کنیم برای حصول اطمینان، ۲ هفته پس از رابطه ، پرخطر برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشک مراجعه کنید.

اولین نکته‌ای که بعد از گذشت 3 هفته از پاره شدن کاندوم و رابطه ، پرخطر باید به آن توجه کنید، ، شدن است. در صورتی که زمان ،تان فرا رسیده اما هنوز خونریزی شروع نشده، احتمال این‌که باردار شده باشید خیلی زیاد است. برای حصول اطمینان، لازم است تست بارداری بدهید.

در این مطلب از دکتردکتر قصد داریم در مورد پاره شدن کاندوم حین رابطه ،، علت‌های بروز این اتفاق و کارهایی که لازم است بعد از آن انجام دهید صحبت کنیم. اگر مدتی است از پاره شدن کاندوم‌تان حین رابطه می‌گذرد و خبری از ،ی نیست، در کنار مطالعه این مطلب سری به مطب یکی از بهترین دکترهای ،ن تهران هم بزنید! احتمالاً مسافری در راه است!

پاره شدن کاندوم

ممکن است تماس کاندوم با لباس‌زیر یا لباس‌های دیگر شما نیز باعث پاره شدن آن شود. اگر لباس‌هایی که هنگام رابطه ، بر تن دارید دارای زیپ هستند، اجزای کار شده یا دست‌دوزی دارند و مواردی از این قبیل، لازم است حواس‌تان باشد تا کاندوم با آن ،مت‌ها برخورد نکند.

آیا پاره شدن کاندوم باعث بارداری می‌شود؟

استفاده از کاندوم یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های حفاظت از انتقال بیماری‌‌های مقاربتی و جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته است. بااین‌حال، یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است هنگام رابطه ، بیافتد، پاره شدن کاندوم حین ، است. اتفاقی که به ندرت پیش می‌آید اما اگر رخ بدهد، احتمالاً نگر، و ،ره زیادی را در پی خواهد داشت. اما اگر این اتفاق برای شما بیافتد چکار می‌کنید؟ اصلاً خبر دارید علت پاره شدن کاندوم حین رابطه ، چیست و بعد از این اتفاق چه‌کار باید کرد؟

در صورتی که قبل از پوشیدن کاندوم هوای داخل آن را نگرفته باشید، با پوشیدن آن در ،مت سر کاندوم مانند بادکنک هوا جمع خواهد شد. وجو این هوا در داخل کاندوم، حین رابطه ، می‌تواند باعث وارد شدن فشار به کاندوم و پاره شدن آن شود. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است هنگام پوشیدن کاندوم دست خود را دور ، تناسلی قرار داده و کاندوم را به‌آرامی از ،مت انتهایی تا بالا صاف کنید.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%85/

داشتن رابطه ده، در حین ،، با وجود کاندوم می‌تواند باعث پاره شدن کاندوم شود. برخورد کاندوم با دندان‌ها می‌تواند باعث سوراخ شدن یا پاره شدن کاندوم شده و مشکلات بعدی آن را در پی داشته باشد. لازم است رابطه ده، را قبل از استفاده از کاندوم شروع کنید.

در چنین حالتی بهتر است از روان‌کننده‌های سازگار با کاندوم، مثل روان‌کننده‌های بر پایه آب و سیلی، استفاده کنید تا هم از کاندوم محافظت شود و هم رابطه کیفیت بهتری داشته باشد.

استفاده از کاندوم تاریخ مصرف گذشته

خشک بودن بیش‌از‌حد کاندوم یکی دیگر از دلیل‌های رایج پاره شدن آن است. ا،ر کاندوم‌هایی که در بازار وجود دارند، برای روان‌تر شدن رابطه و حفظ حالت نرم و ژله‌ای کاندوم از روغن‌های روان‌کننده مخصوص استفاده می‌کنند. بااین‌حال، ممکن است در برخی از کاندوم‌ها، این مواد به مقدار لازم استفاده نشده و کاندوم، بیش‌از‌حد خشک باشد.

پاره شدن کاندوم، اتفاقی است که افتاده و فقط برای شما نیست. این اتفاق ممکن است برای هر،ی پیش بیاید. بااین‌حال، نباید آن را سرسری بگیرید. با خودتان صادق باشید و این را بپذیرید که ممکن است باردار شوید، یا به بیماری‌های ، و مقاربتی مبتلا شوید. اگر از نزدیکان‌تان ،ی هست که می‌تواند به شما کمک‌ کند، حتماً از حمایت او استفاده کنید، در غیر این‌صورت سعی کنید از یک پزشک ،ن برای اقدامات لازم جهت جلوگیری از بارداری مشورت بگیرید.

اقدامات پیشگیرانه بعدی را عملی کنید

از آن‌جا که تست‌های بارداری بر اساس شناسایی هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انس، (hCG) بارداری را تشخیص می‌دهند، ممکن است مدتی طول بکشد تا این هورمون به میزان کافی در بدن شما تولید شود. به همین دلیل نیز قبل از اتمام ۳ هفته ممکن است نتیجه تست بارداری درست نباشد. برای اطمینان از درست بودن نتیجه تست لازم است تا 3 هفته بعد از رابطه ، منتظر بم،د تا بتو،د آزمایش دهید.

پاره شدن کاندوم ممکن است برای هر،ی پیش بیاید. به همین دلیل نیز نباید هول شوید یا خودتان را گم کنید. برای این‌که بتو،د شرایط بحر، به‌وجود آمده را مدیریت کنید، لازم است ضمن عمل به توصیه‌هایی که در این مطلب ارائه شد، از یک پزشک خوب هم کمک بگیرید و در انجام آزمایش‌ها سستی نکنید. درصورت نیاز می‌تو،د برای گرفتن ،ت‌ دکتر از سایت دکتردکتر اقدام کنید.

بعد از پاره کاندوم، پس از این‌که مایعات را از واژن خارج کرده و خودتان را کامل شست‌وشو دادید، لازم است برای پیشگیری دارویی از بارداری اقدام کنید. شایع‌ترین قرص‌های پیشگیری اورژانسی از بارداری، موارد زیر هستند:

  • قرص اچ دی (HD این قرص را ابتدا ۲ عدد مصرف کنید و سپس، بعد از ۱۲ ساعت ۲ قرص دیگر مصرف کنید.
  • قرص ال دی (LD ابتدا ۴ عدد قرص مصرف کرده و سپس ۱۲ ساعت بعد ۲ عدد دیگر از آن را مصرف کنید.
  • قرص تری فازیک؛ ابتدا ۴ عدد قرص مصرف کرده و سپس ۱۲ ساعت بعد ۴ عدد قرص دیگر مصرف کنید.

دوره کمون (پنهان ماندن) هردوی این بیماری‌ها نسبتاً طول، است و بنابراین لازم است حداقل سه هفته از زمان رابطه ، گذشته باشد تا علائم بروز کرده یا آزمایش‌ها نتیجه‌بخش باشند.

۶ هفته بعد از پاره شدن کاندوم

اگر نگران این هستید که به دلیل پاره شدن کاندوم در معرض ابتلا به ایدز قرار بگیرید، پروفیلا،ی پس از مواجهه (PEP) می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. برای این‌که بتو،د از این روش نتیجه بگیرید، لازم است در همان ساعات اولیه بعد از رابطه اقدامات لازم را انجام دهید. در روش پروفیلا،ی پس از مواجهه، ،یبی از داروهای معروف به داروهای ضد رتروویروسی به شما تجویز می‌شود که می‌توانند از ت،یر و انتشار ویروس ایدز در بدن جلوگیری به عمل آورند.

با این اوصاف، اگر بیشتر از سه روز از رابطه ، پر خطر شما گذشته و هنوز از روش اورژانسی استفاده نکرده‌اید، هنوز هم کور سوی امیدی باقی است. قرص الا (Ella) و آی‌یو‌دی پاراگارد (ParaGard IUD)، در طی ۵ روز بعد از رابطه ، پرخطر نیز قابل استفاده هستند و می‌توانند به همان اندازه مؤثر واقع شوند.

در ادامه، لازم است داروهای تجویز شده را که معمولاً سه دارو هستند، یک یا دو بار در روز به مدت حداقل ۲۸ روز مصرف کنید. البته، باز هم ممکن است به بیماری مبتلا شوید و این روش‌ها، صرفاً احتمال ابتلا به بیماری را تا حدودی کاهش می‌دهند.

برخی از زوجین ممکن است برای بهبود رابطه ، دردناک، یا برای لذت بیشتر از رابطه ، از روغن‌ها و ژل‌های روان‌کننده استفاده کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از این روغن‌های روان‌کننده، روی کاندوم‌های لات،ی اثر ت،یب‌کننده دارند و باعث پاره شدن سریع‌تر کاندوم حین رابطه ، می‌شوند.

یکی دیگر از بیماری‌های مقاربتی که ممکن است در اثر رابطه ، پرخطر ناشی از پاره شدن کاندوم به آن مبتلا شوید، سفلیس است. این بیماری، اغلب هیچ علامت ظاهری و فیزیکی ندارند و شما می‌تو،د بعد از هفته ششم، صرفاً از طریق انجام آزمایش، ابتلای به آن را بررسی کنید.

برای پوشیدن کاندوم ،نه نیز ابتدا ،مت انتهایی کاندوم را فشار داده و سپس آن را به آرامی وارد واژن کنید. لازم است مطمئن شوید که ،مت ابتدایی کاندوم، ورودی واژن را کامل پوشانده و ، تناسلی مرد هنگام رابطه ، داخلی کاملاً وارد کاندوم می‌شود. اگر ، تناسلی مرد هنگام رابطه ، داخلی به جای ورود به داخل کاندوم، به ،مت بین کاندوم و دیواره واژن برخورد می‌کند، به احتمال زیاد کاندوم را درست نپوشیده‌اید.

استفاده از روغن‌های روان‌کننده

بهترین محل نگهداری از کاندوم، در یک محیط خشک، تاریک و سربسته با دمای اتاق است. برای این‌که خیال‌تان از بابت سالم بودن کاندوم‌هایی که استفاده می‌کنید راحت باشد، بهترین کار این است که آن‌ها را در داخل یک کشو نگهداری کنید.

استفاده مجدد از کاندوم

در مورد بارداری، که سه ماه بعد از پاره شدن کاندوم جنین بزرگ شده و شما، خواسته یا ناخواسته رسماً پدر یا مادر شده‌اید!

پس از این‌که از تخلیه کامل مایعات از واژن، ، تناسلی یا مقعد مطمئن شدید، نواحی ، خود را با دوش یا آب و،م بشویید و تمیز کنید. استفاده از دوش برای پا،ازی داخل مقعد یا واژن به هیچ‌،وان توصیه نمی‌شود، به این علت که می‌تواند شما را در معرض التهاب یا عفونت قرار دهد. به‌علاوه استفاده از فشار آب در داخل واژن باعث می‌شود عفونت‌ها یا اسپرم‌ها به رحم نزیدک‌تر شوند.

با خودتان صادق باشید!

مصرف داروهای پیشگیرانه برای کاهش خطر ابتلا به ایدز نیز در این بازه زم، ۷۲ ساعته بسیار حیاتی است.

این مورد، هم در خصوص استفاده از دو کاندوم مردانه روی هم صحت دارد، و هم در مورد استفاده هم‌زمان از کاندوم مردانه و ،نه.

کاندوم‌ها هم مانند هر محصول بهداشتی دیگری دارای تاریخ انقضا هستند. هرچه به تاریخ انقضای کاندوم‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، قدرت محافظت و کیفیت آن‌ها کمتر می‌شود و استفاده از کاندوم تاریخ مصرف گذشته، ممکن است با پاره شدن کاندوم دردساز شود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

استفاده از دندان، قیچی، ناخن، کارد یا هر ابزار تیز دیگری برای باز ، بسته‌بندی کاندوم می‌تواند منجر به سوراخ شدن یا آسیب دیدن آن شود. بهترین راه برای این‌که بسته‌بندی کاندوم را بدون آسیب زدن به آن و احتمال پاره شدن کاندوم باز کنید، این است که کاندوم را با یک دست نگه داشته، با دست دیگر از ،مت پرفراژ بازش کنید.

در ضمن، برای این‌که جانب احتیاط رعایت شود، تا ۲ هفته پس از رابطه ، پرخطر و ترجیحاً تا زم،‌که جواب منفی آزمایش‌ها را دریافت نکرده‌اید، با فرد دیگری ، نکنید تا احتمال ابتلای پارتنرتان کاهش پیدا کند.

دوره کمون سفلیس معمولاً طول،‌تر از بیماری‌های عفونی دیگر است و لازم است شش هفته صبر کنید تا علائم آن بروز کرده یا در آزمایش‌ها مثبت درآید. در صورتی که جواب آزمایش مثبت باشد، لازم است یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کنید و باز هم تا زم، که عفونت کاملاً درمان نشده از برقراری رابطه ، خودداری کنید.

۳ ماه بعد از پاره شدن کاندوم

قرص الا نیز با مسدود ، هورمون پروژسترون، از تخمک‌گذاری جلوگیری کرده یا آن را به تعویق می‌اندازد و در صورتی که تا ۵ روز بعد از رابطه ، پرخطر مصرف شود، شانس بارداری را تا ۸۵ درصد کاهش می‌دهد.

۲ هفته بعد از پاره شدن کاندوم

ضمن این‌که توجه داشته باشید که برای روان‌تر شدن رابطه، نباید از محصولات روغنی خوراکی مثل روغن‌های سرخ‌،ی یا روغن زیتون و محصولات بهداشتی مثل ، مرطوب‌کننده، لوسیون بدن، روغن بچه، وازلین و محصولات مشابه دیگر استفاده کنید. این محصولات ممکن است ضمن این‌که سلامت واژن را به خطر می‌اندازند، باعث پاره شدن کاندوم نیز بشوند.

خشکی بیش‌از‌حد

بیماری‌های مقاربتی بعد از پاره شدن کاندوم

۱ روز بعد از پاره شدن کاندوم

هریک از این اقدامات دارویی و پزشکی، زمان‌بندی خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

شاید این‌طور فکر کنید که می‌تو،د با استفاده هم‌زمان از دو کاندوم، شانس جلوگیری از بارداری یا ممانعت از بیماری‌های مقاربتی ، را افزایش دهید. باید بگوییم که اصلاً این‌طور نیست و اتفاقاً، استفاده هم‌زمان دو کاندوم می‌تواند منجر به پاره شدن کاندوم‌ها و نتیجه ع، شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که حتی یک‌بار رابطه کنترل‌نشده (بدون کاندوم) با فرد آلوده نیز می‌تواند منجر به ابتلا به بیماری‌های عفونی و مقاربتی در شما شود. پس لازم است قضیه را جدی گرفته و برای تشخیص و درمان سریع اقدام کنید. داروهای پیشگیری اورژانسی از بارداری را باید تا ۳ روز مصرف کنید.

۵ روز بعد از پاره شدن کاندوم

در مورد انتخاب سایز من، کاندوم، لازم است سایزهای استاندارد کاندوم‌ها را شناخته، بعد از اندازه‌گیری ، تناسلی خود برای ،ید سایز من، اقدام کنید:

باز ، نادرست بسته کاندوم

درنهایت، اگر تجربه‌ای درخصوص پاره شدن کاندوم دارید، یا سوالی برایتان پیش آمده که مطلب بالا نتوانسته جوابگوی آن باشد، می‌تو،د با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

با وجود این‌که اغلب قرص‌های پیشگیری از بارداری، به شرطی عمل می‌کنند که آن‌ها را نهایتاً تا ۳ روز بعد از رابطه پرخطر (به دلیل پاره شدن کاندوم یا هر علت دیگری…) مصرف کنید، برخی داروها هم هستند که تا 5 روز تاثیرگذارند.

برای پوشیدن صحیح کاندوم مردانه، ابتدا انتهای کاندوم را با انگشت اشاره و شست فشار دهید تا هوای داخل کاندوم تخلیه شود. سپس با استفاده از دست دیگرتان آن را به‌آرامی روی ، تناسلی خود بکشید (از نوک ، به سمت بدن). نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که همیشه، فضای انتهای کاندوم باید خالی نگه داشته شود تا مایع منی بتواند در آن ،مت جمع شود. در غیر این صورت، ممکن است تجمع مایع منی در ،متی که جایی برای آن نیست باعث پاره شدن کاندوم شود.

قرص‌های اورژانسی، حاوی یک هورمون مصنوعی به نام لوونورژسترل هستند و با اثرگذاری روی مخاط داخلی رحم و جلوگیری از تخمک‌گذاری، احتمال بارداری ناخواسته را تا 98 درصد کاهش می‌دهند. البته، این در حالی است که ظرف 24 ساعت از پاره شدن کاندوم این قرص‌ها را مصرف کنید. بعد از ۲۴ ساعت، (تا ۷۲ ساعت) شانس اثرگذاری قرص‌ها روی جلوگیری از بارداری به 88 درصد کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و ایدز بعد از پاره شدن کاندوم

پاره شدن کاندوم

پاره شدن کاندوم ممکن است برای هر،ی پیش بیاید…

تا یک روز بعد از پاره شدن کاندوم فرصت این را دارید که بلافاصله به نزدیک‌ترین داروخانه مراجعه کرده، و قرص‌های پیشگیری از بارداری اورژانسی که بدون نسخه هستند و نیازی به تجویز پزشک ندارند را تهیه کنید. در صورتی که نگران این هستید که در معرض ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و ،، نظیر ایدز یا زگیل تناسلی قرار گرفته باشید، لازم است در اولین فرصت به پزشک یا کلینیک سلامت ، مراجعه نمایید.

اگر نحوه درست پوشیدن کاندوم را بلد نباشید، احتمال این‌که در طول رابطه سوراخ یا پاره شود، یا از اندام ، خارج شود زیاد خواهد بود. اولین توصیه این است که برای پوشیدن کاندوم، حتی شده برای لحظه‌ای چراغ‌ها را روشن کنید و آن را در تاریکی نپوشید.

استفاده از مقدار کمی روان‌کننده من،، که بر پایه آب یا سیلی، باشد، در ،مت انتهای کاندوم قبل از پوشیدن آن، می‌تواند از هواگیری و پاره شدن کاندوم جلوگیری کند.

رابطه ، طول، و خشن

برای این‌منظور، باید طی 72 ساعت پس از پاره شدن کاندوم و قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به ایدز، مصرف دارو را شروع کنید تا خطر ابتلا به بیماری را در خود به حداقل برس،د. موردی که لازم است در مورد پروفیلا،ی پس از مواجهه بد،د این است که این روش، با گذشت 72 ساعت از مواجهه با خطر ابتلا، دیگر کارساز نخواهد بود.

دلایل پاره شدن کاندوم

پاره شدن کاندوم

چطور متوجه پاره شدن کاندوم می‌شویم؟

قبل از هر چیز، به حمام بروید تا الباقی مایعات باقیمانده در واژن یا ، تناسلی را خارج کنید. این کار علاوه بر این‌که به راحت‌تر شدن شما کمک می‌کند، باکتری‌هایی که می توانند منجر به عفونت دستگاه ادراری (UTI) در شما شوند را نیز حذف می‌کند.

بله؛ زم،‌که کاندوم پاره می‌شود، احتمال تبادل مایعات بدن دو پارتنر وجود دارد و احتمال این‌که مایع منی به داخل واژن نفوذ کند بسیار زیاد است. درواقع، برقراری رابطه ، با کاندوم پاره شده، هیچ تفاوتی با رابطه ، عادی و بدون کاندوم ندارد و ممکن است منجر به بارداری شود.

آیا پاره شدن کاندوم باعث ایدز می‌شود؟

اگر جواب آزمایش‌ها منفی بود که خدا را شکر… اما اگر مثبت بود، جای نگر، نیست. هر دوی این بیماری‌های مقاربتی با استفاده از آنتی‌بیوتیک قابل درمان هستند. اما لازم خواهد بود تا درمان کامل از برقراری رابطه ، خودداری کنید.

۳ هفته بعد از پاره شدن کاندوم

خطرات این دو حالت هم هیچ تفاوتی با پاره شدن کاندوم ندارد و در حالت کلی، هر اتفاقی که برای کاندوم بیافتد و باعث شود مایعات بدن دو پارتنر با هم تماس پیدا کرده یا مایع منی به داخل واژن نفوذ کند، می‌تواند خطرآفرین باشد. اما این خطرات، چه هستند؟

خطرات احتمالی ناشی از پاره شدن کاندوم

اگر هم حس کردید هنگام رابطه ده، دندان‌ها با کاندوم برخورد کرده است، برای حصول اطمینان بیشتر کاندوم را تعویض کرده و سپس با کاندوم جدید رابطه ، داخلی را انجام دهید.

استفاده هم‌زمان از دو کاندوم

برای این‌که از کیفیت کاندوم مطمئن باشید، مثل هر وسیله بهداشتی دیگری لازم است در مورد ،ید کاندوم نیز فروشگاه‌های بهداشتی معتبر را انتخاب کنید. ضمن این‌که مارک کاندوم هم تاثیر زیادی در کیفیت رابطه و احتمال پاره شدن آن دارد.

هنگام ،یدن کاندوم لازم است صرفاً به بسته‌بندی دقت نکنید. لازم است در مورد برند و کیفیت کاندوم از فروشنده سوال کنید یا در مورد آن تحقیق کنید تا کاندومی با برند معتبر و خوب را ،یداری کنید.

رابطه ده، یا اورال

کاندوم‌ها می‌توانند به‌صورت خارجی یا مردانه باشند، یا از نوع کاندوم‌های داخلی و ،نه مورد استفاده قرار گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۹ درصد از آقایان و ۱۹ درصد از خانم‌هایی که در رابطه ، خود از کاندوم استفاده می‌کنند، حداقل یک‌بار تجربه پاره شدن کاندوم را داشته‌اند. پس اگر چنین اتفاقی برای شما هم افتاده، شما اولین نفر نیستید.

بااین‌حال، برخی از علائم سفلیس در بیماران، موارد زیر هستند:

  • زخم یا ضایعات کوچک در اندام‌های تناسلی یا دهان
  • بثورات لکه‌دار در کف دست یا کف پا
  • تب
  • سردرد
  • احساس درد در مفاصل

این نکته را در نظر داشته باشید که کاندوم، یک وسیله یک‌بار مصرف است و نمی‌توان برای بار دوم از آن استفاده کرد. این کار، علاوه بر این‌که احتمال پاره شدن کاندوم را افزایش می‌دهد، ممکن است از لحاظ سلامتی نیز مشکل‌ساز باشد و باعث وارد شدن میکروب به داخل واژن و ایجاد بیماری شود.

کاندوم نامرغوب و غیرمعتبر

کاندوم‌ها، دارای سایزهای مختلفی هستند که لازم است سایز من، خودتان را انتخاب کرده و استفاده کنید. بزرگ بودن سایز کاندوم احتمال این‌که از ، تناسلی خارج شده و در داخل واژن جای بماند را افزایش می‌دهد. در عین حال، کاندوم‌هایی با سایز کوچک‌تر نیز احتمال پاره شدن‌شان حین رابطه ، خیلی بیشتر است.

دو خطر اصلی که ممکن است با پاره شدن کاندوم با آن‌ها مواجه شوید و اقدامات لازم بعد از پارگی نیز به منظور به حداقل رساندن احتمال این خطرات هستند، این مواردند:

  • احتمال باردار شدن
  • احتمال ابتلا به بیماری‌های ، و مقاربتی (مثل ایدز، زگیل تناسلی، هپاتیت، سوزاک، سفلیس و غیره…)

دلایل پاره شدن کاندوم

برخی از شرایط ممکن است سرعت فاسد شدن و احتمال پاره شدن کاندوم را افزایش دهند. نمونه‌هایی از این شرایط عبارتند از:

  • بیرون ماندن کاندوم از بسته یا سوراخ بودن بسته و ورود هوا به داخل آن
  • قرار گرفتن کاندوم در معرض گرمای شدید
  • قرار گرفتن کاندوم در معرض سرمای شدید
  • قرار گرفتن کاندوم در معرض مستقیم نور خورشید
  • نگهداری از کاندوم در کیف پول، در جیب شلوار و کنار کلیدها و غیره…

پس از این‌که کمی به خودتان آمدید، وقت آن است که یک‌سری اقدامات پزشکی و دارویی را انجام دهید. این اقدامات، پیشگیری دارویی و پزشکی از بارداری با استفاده از قرص‌های اورژانسی است و همچنین آزمایش‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا ابتلا به بیماری مقاربتی یا بارداری را به موقع تشخیص داده و برای درمان آن دست به کار شوید.

در صورتی که مطالب مربوط به بخش دلایل پاره شدن کاندوم را به‌خوبی مطالعه کرده باشید، احتمالاً می‌د،د که برای جلوگیری از پاره شدن کاندوم چه‌کار باید بکنید. بااین‌حال، به‌صورت خلاصه کارهایی که لازم است برای جلوگیری از پاره شدن کاندوم انجام دهید را لیست می‌کنیم:

  • کاندوم را درست بپوشید
  • از روغن‌های روان‌کننده من، استفاده کنید (روان‌کننده‌های مبتنی بر آب و سیلی،)
  • کاندوم‌های خشک و بی‌کیفیت ن،ید
  • در صورت خشک بودن واژن از روان‌کننده من، استفاده کنید
  • قبل از استفاده به تاریخ مصرف کاندوم‌ها دقت کنید
  • کاندوم‌ها را در شرایط من، نگهداری کنید
  • از دو کاندوم به‌صورت هم‌زمان استفاده نکنید
  • در انتخاب سایز و ضخامت کاندوم دقت کنید
  • از برندها و فروشگاه‌های معتبر ،ید کنید
  • در رابطه ده، از کاندوم استفاده نکنید
  • هنگام پوشیدن مراقب هواگیری کاندوم باشید
  • در صورت داشتن رابطه ، طول، و خشن کاندوم را تعویض کنید
  • چک کنید بسته‌بندی خارجی کاندوم سالم باشد
  • اطمینان حاصل کنید که بسته‌بندی قبل از باز ، آن هوا دارد
  • دقت کنید کاندوم بوی بد و غیرطبیعی نداشته باشد (احتمال فاسد شدن کاندوم)
  • قبل از باز، بسته‌بندی، کاندوم باید بین انگشتان لیز بخورد
  • دقت کنید کاندوم بیش از حد ،بناک نباشد

اگر حین رابطه ، یا بعد از آن متوجه پاره شدن کاندوم شدید، وحشت نکنید و سعی کنید با کمال احتیاط، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

هرگونه فعالیت ، را متوقف کنید

ترشحات غیرعادی و درد هنگام ادرار ،، از علائم شایع بیماری‌های مقاربتی سوزاک و کلامیدیا هستند. به‌علاوه ممکن است بدون این‌که زمان ،ی‌تان فرا رسیده باشد، شاهد خون‌ریزی واژینال باشید که نشانه خوبی نیست و احتمال دارد به دلیل پاره شدن کاندوم دچار بیماری مقاربتی شده باشید.

Servicio de desatascos montroig 24 horas. Free & easy link building. Link.