پرخوری قبل از قاعدگی را چگونه کنترل کنیم؟

پپرخوری قبل از ،

علت پرخوری قبل از قاعدگی چیست؟

تغییرات سبک زندگی و استراتژی‌های خاص اغلب می‌تواند به فرد کمک کند تا از پرخوری جلوگیری کند؛ همانطور که می‌تواند با دوستان، گروه‌های حمایتی یا یک درمانگر صحبت کند. با این حال، ممکن است یک فرد برای مشاوره و درمان پزشکی نیز نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد.

چندین استراتژی برای پیشگیری از پرخوری قبل از قاعدگی یا کاهش میزان غذا خوردن اجباری وجود دارد. بسیاری از ،ن پس از ایجاد تغییرات در شیوه زندگی بهبود می‌یابند؛ اما برخی دیگر نیز به حمایت یا درمان از طرف یک متخصص نیاز دارند. به طور کلی مراحل زیر می‌تواند کمک کنده باشد:

  • مشکل را تشخیص دهید؛ فرد باید قبل از ، و در سایر مراحل چرخه قاعدگی خود از مقدار و نوع غذایی که می‌خورد آگاه باشد. استفاده از یک دفترچه غذایی یا یک برنامه مشابه می‌تواند به فرد کمک کند تا زمان‌هایی را که اجباراً غذا می‌خورد و همینطور شدت این مشکل را تشخیص دهد.
  • انتخاب های غذایی سالم داشته باشید؛ تسلیم شدن در برابر هوس خوردن برای مثال شکلات یا پیتزا وسوسه انگیز است. کربوهیدرات‌های ساده موجود در آب نبات، کلوچه و نان سفید سروتونین را آزاد کرده و با خستگی مبارزه می‌کنند. با این حال، کربوهیدرات‌های پیچیده که اغلب در غذاهای سالم‌تر یافت می‌شوند، اثرات مشابهی دارند. با این تفاوت که اثر ماندگارتری داشته و باعث تغییر ناگه، سطح انرژی و خلق و خو نمی‌شوند.

منبع:

medicalnewstoday.com

حفظ آرامش رو، در دوران ، با استفاده از لوازم بهداشتی دوران قاعدگی یکی از عواملی است که در کنترل اشتها در دوران ، کمک می‌کند:

منابع کربوهیدرات‌های پیچیده چیست؟

  1. لوبیا و عدس
  2. سبزیجات
  3. غلات کامل، مانند برنج قهوه‌ای و جو

تغییر سطح هورمون‌ها اغلب باعث میل به غذا یا افزایش کلی اشتها در روزهای قبل از قاعدگی می‌شود. با استفاده از روش‌های مختلف بسیاری از افراد می‌توانند از این هوس‌ها پیشگیری کرده یا آنها را کاهش دهند. اگر پرخوری قبل از قاعدگی در طول ماه ادامه یابد، باعث افسردگی یا اضطراب یا منجر به افزایش وزن قابل توجه شود، باید به پزشک مراجعه کنید. با دریافت ،ت دکتر می‌تو،د به راحتی برای حل مشکل پرخوری قبل از قاعدگی اقدام کنید.

روان درم، به صورت یک به یک یا گروهی در دسترس است. اشکال درمان برای پرخوری عبارتند از:

  1. درمان شناختی رفتاری یا CBT؛ با هدف کمک به افراد در تغییر رفتارهای خود از طریق پرداختن به افکار و احساسات محرک
  2. رفتار درم، دیالکتیکی؛ به جای روی آوردن به غذا برای تسکین، هدف آن کمک به افراد برای کنترل استرس و احساسات منفی است.
  3. درمان بین فردی؛ که بر روابط با دیگران تمرکز دارد و برای بهبود مهارت‌های بین فردی کار می‌کند.

درمان پرخوری قبل ا ز قاعدگی

چه زم، به پزشک مراجعه کنیم؟

پرخوری قبل از قاعدگی در روزهای منتهی به ، بسیار شایع است. برخی از افراد هوس خوردن غذاهای خاصی مانند شکلات یا سیب زمینی سرخ کرده دارند. افزایش اشتها اغلب طبیعی است، اما گاهی اوقات نشان دهنده مشکل جدی‌تری است که بهتر است با متخصص ،ن در خصوص آن مشورت کنید. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا بسیاری از افراد قبل از ، به پرخوری دچار می‌شوند. ما همچنین راه‌هایی را برای جلوگیری یا کاهش این رفتار ارائه می‌دهیم.

آیا پرخوری قبل از قاعدگی طبیعی است؟

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات در سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون باعث میل به غذاهای غنی از کربوهیدرات و قند قبل از ، می‌شود. کربوهیدرات‌ها و غذاهای شیرین ممکن است به تسکین خلق و خوی ضعیف و خستگی که اغلب قبل از شروع ، رخ می‌دهد کمک کنند. قند و نشاسته هر دو باعث ترشح سروتونین در بدن می‌شوند؛ ماده‌ای شیمیایی که احساس شادی را افزایش می‌دهد. همچنین خوردن منظم آنها به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند و در نهایت خلق و خو ثابت می‌ماند.

غذا خوردن اجباری یا پرخوری، میل شدیدی به خوردن غذای بیش از حد لازم است. ممکن است شامل خوردن میان وعده در زم، که گرسنه نیستید باشد یا زم، که در خفا غذا می‌خورید. برخی از افراد پس از انجام این کار احساس غم یا شرم می‌کنند. چندین نکته و استراتژی می‌تواند به فرد کمک کند تا این هوس‌ها را مهار کند. پرخوری گاه به گاه معمولاً دلیلی برای نگر، نیست، اما پرخوری منظم اجباری ممکن است نشان دهنده اختلال پرخوری (BED) باشد.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%BE%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

اگر فردی هوس خوردن غذاهای شیرین دارد، میوه‌های تازه و اسموتی‌های تهیه شده با میوه و ماست گزینه سالم‌تری نسبت به آب نبات هستند. همچنین آدامس جویدن و نوشیدن مرتب آب و دمنوش‌های گیاهی نیز میل به خوردن شیرین‌جات یا غذاهای ناسالم را کم می‌کنند. برای برخی افراد خوردن کمی از غذایی که میل می‌کنند مانند یک مربع شکلات تلخ با کیفیت بالا، مفید است. توجه کنید که انکار کامل هوس گاهی باعث تداوم آن می‌شود.

  • روحیه خود را تقویت کنید. خوردن تنها راه بهبود خلق و خو و کاهش خستگی نیست. گاهی یک پیاده‌روی سریع یا شکل دیگری از فعالیت بدنی متوسط باعث می‌شود بدن مواد شیمیایی حس خوب مانند اندورفین را ترشح کند. این نوع فعالیت می‌تواند سطح انرژی فرد را نیز افزایش دهد.

برای بسیاری از افراد، هوس غذایی و افزایش جزئی در سطح گرسنگی بخشی منظم از چرخه قاعدگی است. به عبارتی برای خیلی از ،ن BED و PMS با هم اتفاق می‌افتند. اگر پس از پایان دوره قاعدگی، پرخوری ادامه یابد، ممکن است نشان دهنده یک اختلال خوردن باشد که نیاز به درمان تخصصی دارد.

 

برخی از تحقیقات از منابع معتبر نیز ارتباط بین پرخوری و مشکلات قاعدگی، مانند ،های نامنظم یا عدم ، را نشان می‌دهد.

راه‌های پیشگیری از پرخوری قبل از قاعدگی

پرخوری یا خوردن اجباری قبل از ، گاهی اوقات نشان‌دهنده اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) است. این شکل شدیدتر PMS تا 5 درصد از ،ن در سنین باروری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. PMDD می‌تواند باعث علائم افسردگی، تغییرات خلقی و هوس‌های غذایی یا پرخوری شود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

می‌توان گفت که پرخوری قبل از قاعدگی از علائم رایج سندرم پیش از قاعدگی (PMS) هستند که بیش از 90 درصد از ،ن را در مقطعی از زندگی تحت تأثیر قرار می‌دهد. سایر علائم PMS عبارتند از:

  1. آکنه
  2. نفخ
  3. یبوست
  4. اسهال
  5. خستگی
  6. نوسانات خلقی
  7. سینه‌های دردناک

اگر استرس در خلق و خوی ضعیف نقش داشته باشد، فرد می‌تواند از تکنیک‌های آرام‌سازی بهره‌مند شود، مانند:

  1. نفس عمیق
  2. ماساژ دادن
  3. ذهن آگاهی و مدیتیشن
  4. آرامش پیشرونده عضل،
  5. یوگا
  • به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. او می‌تواند به فرد کمک کند تا ارتباط بین پرخوری و چرخه قاعدگی خود را به طور کامل درک کند. همچنین استراتژی‌های خاصی را برای کمک به کنترل هوس و گرسنگی متوسط پیشنهاد می‌کند.
  • در روان درم، شرکت کنید. افرادی که علائم شدید پرخوری دارند بهتر است از روان درم، بهره‌مند شوند. یک درمانگر به فرد کمک می‌کند تا مسائل اساسی مانند شرم، عزت نفس ضعیف و افسردگی را که گاهی منجر به پرخوری می‌شوند، برطرف کند.

در صورتی که پرخوری قبل از قاعدگی در طول ماه ادامه دارد؛ باعث افسردگی، اضطراب یا سایر اشکال ناراحتی، یا منجر به افزایش وزن قابل توجه می‌شود حتما به پزشک متخصص ،ن مراجعه کنید. او ممکن است درمان دارویی یا سایر تکنیک‌های اضافی را توصیه کند. بهبودی کامل از BED مست،م آن است که فرد از نزدیک یک برنامه درم، را دنبال کند.

پرخوری قبل از قاعدگی است!