پوزیشن‌های سکس در دوران بارداری؛ بایدها و نبایدها!

در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا به منپور پیش‌آگاهی، در مورد موقعیت‌های رابطه ، دردوران حاملگی، پوزیشن‌های خطرناک ، و ممنوعیت‌های رابطه ، در دوران بارداری برایتان بگوییم.

رابطه ، در دوران بارداری

با وجود همه این موارد، برخی دیگر از پزشکان معتقد هستند ارتباط بین زایمان و مایع منی صرفا یک فرضیه است و ، در دوران بارداری باعث تسریع زایمان نمی‌شود. درنتیجه، در دوران بارداری نرمال برقراری رابطه ، ملایم و من، می‌تواند لذت فوق‌العاده‌ای را برای هردو طرف ایجاد کند.

ملایمت حین برقراری رابطه و عدم انفعال بیش از حد باید کاملا رعایت شود. البته قبل از اقدام به برقراری ، در دوران بارداری باید با پزشک متخصص ،ن و زایمان مشورت کنید. برای ،ت دهی آنلاین می‌تو،د از پلتفرم آنلاین دکتردکتر استفاده کنید.

به همین دلیل در برخی موارد برای تسریع زایمان به زن، که زایمان آن‌ها به تاخیر افتاده است، توصیه می‌شود ، در دوران بارداری داشته باشند.

در این حالت هم به دلیل این‌که زن و مرد به هم نزدیک‌تر هستند، می‌توانند هم‌دیگر را در آغوش بگیرند و ببوسند. البته می‌توان این پوزیشن را بدون صندلی و روی زمین یا تخت انجام داد که در این حالت به آن پوزیشن لوتوس گفته می‌شود.

پوزیشن ویبراتور و رابطه ده، برای ، در بارداری

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

در این پوزیشن، زن روی لبه میز یا تخت دراز می‌کشد و پاهای خود را بیرون از تخت قرار می‌دهد. مرد نیز روبه‌روی زن قرار می‌گیرد و عمل دخول را انجام می‌دهد. زن در این حالت می‌تواند پاهای خود را بر شانه‌های مرد قرار دهد.

یکی از رایج‌ترین پوزیشن‌های ، در حاملگی، پوزیشن داگی استایل نام دارد. در این پوزیشن، زن به‌صورت چهار دست و پا روی زمین قرار می‌گیرد. مرد هم از پشت سر زن عمل دخول را انجام می‌دهد.

در این حالت، زن باید دراز بکشد و پاهای خود را روی ران‌های مرد قرار دهد. مرد هم باید به گونه‌ای خود را به پای زن نزدیک کند و عمل دخول را انجام دهد. در این حالت، همچنین زن می‌تواند با دست خود ناحیه کلیتوریس را تحریک کند از رابطه ، لذت بیشتری ببرد.

پوزیشن صندلی برای رابطه ، در بارداری

یکی از پوزیشن‌هایی که به رابطه ، در دوران بارداری تنوع می‌بخشد، پوزیشن پروانه نام دارد. انجام این حالت ، در دوران بارداری روی تخت و میز امکان‌پذیر است.

در صورتی که زن پشتش را به مرد کند و به‌صورت نشسته این پوزیشن را اجرا کند، به این پوزیشن دختر ،چران مع، گفته می‌شود. در این پوزیشن هم به‌دلیل اینکه زن می‌تواند زانوهای مرد را تکیه‌گاه قرار دهد، فشار کم‌تری به جنین وارد می‌شود و زن دیرتر خسته می‌شود.

پوزیشن ، میسیونری یا صورت‌به‌صورت در بارداری

به دلیل این‌که در این پوزیشن، فشار بسیار زیادی به شکم و جنین وارد می‌شود، نباید آن را در دوران بارداری اجرا کرد. در برخی موارد، زن بالشتی زیر شکم خود قرار می‌دهد تا عمل دخول با شدت بیش‌تری انجام شود. این حالت هم جزء پوزیشن های ، من، برای دوران بارداری نیست.

پوزیشن مرد خوابیده روی زن

پوزیشن‌های ، من، برای دوران بارداری به شما کمک می‌کنند در این دوران هم لذت رابطه ، را تجربه کنید. در ادامه، بهترین حالت‌های ، در دوران بارداری معرفی شده‌اند:

پوزیشن ، یا داگی استایل در بارداری

سپس مرد بین پای زن دراز می‌کشد و عمل دخول را اجرا می‌کند. برای این‌که در دوران بارداری فشار کم‌تری به شکم زن و جنین وارد شود، بهتر است مرد فشار وزن خود را روی زانوها و کف دستان خود بیاورد.

پوزیشن ایستاده برای نزدیکی در دوران بارداری

برای انجام رابطه ، در دوران بارداری، پوزیشن ایستاده یکی دیگر از پوزیشن‌های من، است. در این حالت، زن و مرد به صورت ایستاده قرار می‌گیرند؛ زن جلوی مرد می‌ایستد و مرد از پشت‌سر و به صورت ایستاده عمل دخول را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از پوزیشن‌‌های ، من، برای دوران بارداری، پوزیشن کنار هم یا سایدبای‌ساید نامیده می‌شود. در این حالت، زن و مرد روبه‌روی هم دراز می‌کشند و عمل دخول را انجام می‌دهند.

پوزیشن میسیونری یا پوزیشن صورت‌به‌صورت یکی دیگر از حالت‌هایی است که می‌توان برای انجام ، در دوران بارداری از آن استفاده کرد. در این پوزیشن ، من، برای دوران بارداری زن باید به پشت دراز بکشد و زانوهای خود را کمی خم کند و فاصله دهد.

، در دوران بارداری برای زن و مرد مزایای بی‌شماری به همراه دارد. اما در صورت بارداری پرخطر، ممکن است پزشک از شما بخواهد از این کار در دوران بارداری اجتناب کنید. حال این سوال پیش می‌آید که در چه مواقعی نمی‌توان از پوزیشن‌های ، من، برای دوران بارداری استفاده کرد؟

  • خطر سقط جنین یا داشتن سابقه سقط
  • خطر زایمان زودرس و آغاز انقباضات زایم، زودتر از موعد مقرر (زودتر از هفته 37ام)
  • آغاز دردهای زایمان بدون علت
  • وجود هرگونه ترشحات واژن و خون‌ریزی
  • پارگی کیسه آمنیوتیک یا نشت مایع از آن
  • وجود جفت سر راهی
  • حاملگی دوقلو، سه‌قلو یا چندقلو
  • باز شدن گردن رحم زودتر از موعد
  • مبتلا بودن مادر به بیماری‌هایی نظیر قلبی و ریوی
  • ابتلای مادر به برخی بیماری‌های خودایمنی و عفونی
  • چاقی یا لاغری بیش از حد مادر

، در دوران بارداری امری بسیار چالش‌برانگیز، هم برای مادر و هم برای پدر است. رعایت پوزیشن های ، من، برای دوران بارداری به لذت بردن از رابطه بدون صدمه زدن به جنین منجر می‌شود.

در پوزیشن دختر ،چران، نقش اصلی را زن ایفا می‌کند و بنابراین فعالیت بیشتری هنگام ، در دوران بارداری خواهد داشت؛ به همین دلیل، ممکن است در دوران بارداری از انجام این پوزیشن خسته شود.

در این حالت، زن و مرد هر دو به پهلو می‌خوابند و زن جلوی مرد قرار می‌گیرد. زن و مرد در این حالت، مانند دو قاشق در درون هم قرار می‌گیرند و رابطه ، را برقرار می‌کنند. در این پوزیشن، زن در وضعیت بسیار راحتی قرار دارد و فشاری به شکم و جنین وارد نمی‌شود.

پوزیشن ، پروانه در بارداری

یکی دیگر از روش‌های ، در دوران بارداری، استفاده از ویبراتور است. در این روش، به دلیل این‌که عمل دخولی انجام نمی‌شود، می‌توان آن را در دسته پوزیشن‌های بی‌خطر برای انجام رابطه ، در دوران بارداری تلقی کرد‌.

یکی از نگر،‌های مهم مادران در دوران بارداری ، است. بیشتر والدین تصور می‌کنند که داشتن ، در دوران بارداری برای جنین خطرناک خواهد بود. ولی بر اساس گفته‌های پزشکان، در صورتی که مادری در وضعیت پرخطر قرار نداشته باشد، می‌تواند بدون هیچ نگر، رابطه ، خود را در مراحل بارداری حفظ کند؛ به‌شرطی که از پوزیشن های ، من، برای دوران بارداری استفاده کند.

در صورتی که پزشک ممنوعیت خاصی را ،وان نکند، شما می‌تو،د با رعایت پوزیشن‌های من، و دوری از پوزیشن‌های خطرناک، از ، در حاملگی لذت ببرید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

از جمله پوزیشن‌های من، در این دوره می‌توان به ، از پهلو، ، ایستاده، ، از بالا و بعضی از دیگر موقعیت‌ها اشاره کرد، هرچندکه با مراجعه به دکتر ،ن در تهران یا دیگر شهرهای کشور، می‌تو،د متن، با وضعیت خود از مشاوره پزشک برخوردار شوید.

در پوزیشن پروانه، امکان منفعل شدن زن وجود دارد؛ به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن و فشار به جنین بهتر است زن یک بالش زیر کمر خود قرار دهد. علاوه‌براین، مرد برای این که کنترل بیشتری روی رابطه داشته باشد، می‌تواند لگن زن را بگیرد و به سمت بالا بکشد.

پوزیشن رابطه ، دختر ،چران در دوران بارداری

برای این‌که ارضا به‌صورت دو طرفه انجام شود، می‌توان از رابطه ده، هم در این پوزیشن استفاده کرد. به این ترتیب که مرد زن را به واسطه ویبراتور، و زن، مرد را به واسطه رابطه ده، ارضا می‌کند. البته زن و مرد می‌توانند بدون ویبراتور و تنها با ، ده،، اقدام به ارضای هم‌دیگر کنند. این روش یکی از پوزیشن‌های ، بدون دخول نیز محسوب می‌شود.

پوزیشن‌های خطرناک دخول در دوران بارداری

زن می‌تواند برای ایجاد تعادل، دیوار را تکیه‌گاه قرار دهد یا این که خم شود و دست‌های خود را روی سطحی مثل میز بگذارد. برای کنترل این رابطه، بهتر است مرد کمر زن را بگیرد تا رابطه ، راحت‌تری داشته باشد.

پوزیشن قیچی برای ، در دوران بارداری

یکی دیگر از پوزیشن‌های نامن، برای رابطه ، در دوران بارداری، پوزیشن مرد خوابیده روی زن است. در این پوزیشن، زن به پشت می‌خوابد، مرد روی او قرار می‌گیرد و عمل دخول را انجام می‌دهد‌.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D8%B3%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

این پوزیشن یکی از حالت‌های دخول خطرناک به هنگام بارداری است. در این پوزیشن، زن به شکم می‌خوابد و مرد هم روی او قرار می‌گیرد و عمل دخول را انجام می‌دهد.

مزایای ، در دوران بارداری به شرح زیر هستند:

  • آزاد شدن هورمون‌های آرام‌بخش و افزایش جریان خون به قلب و عروق و انتقال این حس به جنین
  • رسیدن به ارگاسم به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون در نقاط حساس بدن
  • لذت بیشتر مرد از رابطه به دلیل وجود انقباضات در لگن زن
  • ایجاد آرامش ذهنی در زن و حس لذت در مرد
  • افزایش کا،ی‌سوزی و حفظ تن، اندام
  • ایجاد حس شادی و رضایت به‌دلیل آزاد شدن هورمون اندروفین
  • افزایش صمیمیت و حس نزدیکی در زن و مرد در طول دوران پرچالش بارداری
  • افزایش سطح آنتی بادی (IgA) و کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی و عفونت در مادر و جنین
  • افزایش تعادل رو، و رفع استرس مادر و کاهش احتمال ابتلای جنین به اوتیسم و بیش‌فعالی

پوزیشن‌های من، رابطه ، در دوران بارداری

از دیگر پوزیشن‌های ، من، برای دوران بارداری، پوزیشن دختر ،چران است. در این پوزیشن، مرد به پشت دراز می‌کشد و پای خود را صاف نگه می‌دارد. زن هم روی مرد می‌نشیند، زانوهایش را به حالت خم شده در کنار مرد قرار می‌دهد و عمل دخول را انجام می‌دهد.

برقراری رابطه ، در بارداری در صورتی که با استفاده از پوزیشن‌های من، دوران بارداری انجام شود، با مزایای زیادی همراه است. البته تاکید می‌شود که وضعیت مادر نباید در حالت پرخطر باشد و حتما دکتر اجازه نزدیکی را داده باشد.

داشتن ، در دوران بارداری امری کاملا طبیعی تلقی می‌شود؛ به شرط آن‌که خود مادر نیز در شرایط طبیعی باشد و در وضعیتی پرخطر قرار نگیرد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، انقباضات ناشی از ارگاسم شباهتی به انقباضات زایم، ندارند و حرکات آمیزشی و مقاربت‌های ، به جنینی که توسط رحم، مایع آمنیوتیک و جدار عضل، شکم محافظت می‌شود، آسیبی نمی‌رسانند.

healthline.com

زن و مرد می‌توانند در این حالت هم‌دیگر را در آغوش بگیرند و ببوسند. در این پوزیشن، زن برای جنین احساس امنیت بیشتری می‌کند. برای راحتی کمر زن و حفظ جنین، گذاشتن بالشتی پشت سر زن می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پوزیشن اسپونینگ یا قاشقی در بارداری

پوزیشن های خطرناک دخول در دوران بارداری

با حفظ ایمنی هم می‌توان در دوره بارداری رابطه ، داشت

پوزیشن صندلی، یکی دیگر از پوزیشن‌های ، من، برای دوران بارداری است. در این پوزیشن، مرد روی صندلی می‌نشیند و زن روی او قرار می‌گیرد. این پوزیشن به گونه‌ای شبیه به پوزیشن دختر ،چران است، اما روی صندلی اجرا می‌شود.

این حالت رابطه ، به‌خصوص برای مراحل آ، بارداری به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که مرد به‌واسطه خوابیدن روی زن، فشار زیادی به شکم و جنین وارد می‌کند. ضمن این‌که زن با خوابیدن به پشت باعث می‌شود جنین روی ورید اجوف فشار آورد و جلوی خون‌رس، به قلب خود را بگیرد.

 

برای اینکه فشار و آسیبی به جنین وارد نشود، بهتر است مدت زمان این پوزیشن کم باشد. در پوزیشن دختر ،چران نقطه جی زن یا همان جی اسپات، بهتر تحریک می‌شود و لذت بیشتری برای زن به همراه دارد.

به‌طورکلی، پوزیشن‌هایی که در آن‌ها زن باید به پشت بخوابد، بهتر است در دوران بارداری انجام نشود‌. حتی اگر پوزیشنی برای ، در دوران بارداری من، باشد، اگر به نحو درست انجام نشود، می‌تواند برای جنین و مادر خطرساز شود.

ممنوعیت‌های رابطه ، در دوران بارداری

معرفی انواع پوزیشن ها ی من، رابطه ،

مزایای برقراری ، در بارداری

توجه داشته باشید که اگر پزشک متخصص، ، در حاملگی را ممنوع کند، این بدین م،است که هر گونه برانگیختگی ، و ارگاسم نیز ممنوع خواهد بود.

از دیگر پوزیشن‌های ، من، در دوران بارداری، پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ است. این رابطه ، باعث افزایش عشق، علاقه و صمیمیت در بین زوجین می‌شود.

با این وجود برخی از پزشکان معتقد هستند بهتر است در دوران بارداری هنگام برقراری رابطه ، به‌خصوص در هفته‌های نهایی بارداری جانب احتیاط رعایت شود. این پزشکان معتقد هستند برخی هورمون‌های موجود در مایع منی به نام پروستاگلاندین می‌توانند منجر به تحریک انقباضات رحمی شود. حتی ژل‌هایی که برای القای زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز حاوی پروستاگلاندین هستند.

برای ، در دوران بارداری می‌توان پوزیشن قیچی را هم اجرا کرد. در این پوزیشن، کم‌تر فشار و آسیبی به شکم و جنین وارد می‌شود؛ بنابراین برای دوران بارداری بسیار من، است.

منابع:

برای این‌که فشار کمی روی کمر و شکم زن وارد شود، مرد باید فشار بدن خود را روی زانوهایش بیاورد. برای کنترل بهتر هم مرد می‌تواند دست‌هایش را روی لگن زن قرار دهد. در این حالت آسیبی به جنین وارد نمی‌شود.

پوزیشن ساید بای ساید یا کنار هم

هر پوزیشنی را که منجر به فشار روی شکم و جنین در حین ، در دوران بارداری شود، می‌توان یک پوزیشن خطرناک تلقی کرد:

پوزیشن زن خوابیده روی شکم

از مزایای این پوزیشن، این است که زن و مرد چهره‌به‌چهره رو‌بروی هم قرار می‌گیرند و صمیمیت بین آن‌ها حفظ می‌شود.

insider.com

Inspección de tuberías con cámara els pallaresos. Free & easy link building. Link.