چگونه می‌توان روانشناس روان درمانگر شد؟ ⭐️- 118 پزشکی

در طول جلسات درمان، درمانگر تلاش می‌کند با طراحی بازی‌های مختلف، راهنمایی او و حرف زدن مشکلات کودک را برطرف کند. مجله جراحتو، رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران مجله خبری پزشکی و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم. ایشان دوره تخصصی خود را در زمینه اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ نمودند.

دکتر مریم مویدی مهر

روانکاوها هم مانند روانشناسان معمولا با مسائل هیجانی سروکار دارند و دارو تجویز نمی‌کنند. با این حال فرق روانشناس با روانکاو در نوع رویکرد آنها برای درمان بیماری‌هاست. روانشناس معمولا با ریشه مشکلات افراد کاری ندارد، اما روانکاو عمیقا مشکلات درمان‌جو را بررسی می‌کند. در دوران کارشناسی، شیوه‌های ارزیابی و درمان اختلالات هیجانی را به دانشجویان آموزش می‌دهند. پس از اتمام این دوره، روانشناسان بالینی دوره انترنی یا کارآموزی را به پایان می‌رسانند که دو تا سه سال طول می‌کشد و سپس، آموزش‌های بیشتری را در روش‌های درمان، نظریه روانشناسی و رفتاردرمانی می‌بینند. در بسیاری از کشورها، رشته‌ی روانشناسی هم به‌صورت ناپیوسته و هم به‌صورت پیوسته وجوددارد.

با عضویت در خبرنامه پیامکی از برنامه کارگاه ها، همایش ها و تخفیف های کلینیک ها مطلع شوید. راهنمایی مراجعین در برابر بحران‌هایی مانند جدایی، سوءاستفاده، افکار خودکشی، غم و اندوه، ضربه روحی، خیانت، تجاوز جنسی و… هستید از این پس هزینه مشاوره خود را (تا سقف 5 مشاوره)، با کسر سهم بیمه پرداخت کنید. پس از انجام مشاوره اولیه، با توجه به موضوع هماهنگی و یادآوری‌های لازم برای مشاوره بعد با شما انجام خواهد شد.

زمان مراجعه به روانشناس برای هر شخص، بسته به دلیل مراجعه و شدت آن متفاوت است، به همین خاطر پاسخ به این سوال که چه زمانی به یک روانشناس نیاز داریم به عوامل بسیار زیادی مربوط می‌شود. در این مطلب به بررسی دقیق بهترین زمان مراجعه به روانشناس در شرایط مختلف می‌پردازیم. در روان‌درمانی گروهی فرد تحت حمایت دیگر اعضای گروه تمام مهارت‌ها و مسائلی که باید یاد بگیرد را می‌شناسد و به آن‌ها پی می‌برد. و به‌این‌ترتیب می‌تواند رابطه بهتری با خودش و دنیای پیرامونش داشته باشد. ایجاد و حفظ یک رابطه خوب با دیگران به‌ویژه مراجعان، همکاران و عموم مردم. روانشناس بالینی باید عادل، باشد، به دیگران احترام بگذارد، ارتباط خوب و مؤثری برقرار کند، قادر به انتقال مفهوم باشد، و بتواند با زیرکی و سیاست موقعیت‌های سخت را مدیریت کند.

دکتر ندا ملت

این احساس در شما به دلیل وجود مشکلی در زندگی‌تان به وجود آمده است. بنابراین، یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند که با مشکل خود روبه‌رو شوید، برای آن راه چاره بیابید یا با آن کنار بیابید. یافتن راه‌حل مشکل یا استراتژی‌های کنار آمدن با آن به شما کمک می‌کند که از شر علائم افسردگی خلاص شوید. در این روش درمانی، تمام اعضای یک خانواده در جلسات درمان حضور دارند چراکه مراجع بخشی از این سیستم است و حل مشکل او به تغییر نگرش کل اعضا بستگی دارد.

دکتر مهرنوش دارینی دکترای مشاوره ‏و کارشناس ارشد مشاوره و همچنین کارشناس روانشناسی بالینی و کارشناس رسانه( تلویزیون، رادیو و مطبوعات) می باشند. دکتر روانشناس تهران بسیاری از مشکلات و بیماری‌های شما را درمان می‌کند و در صورت لزوم شما را به روانپزشک ارجاع می‌دهد. البته شایان ذکر است که امروزه بسیاری از دوره‌های درمان در شاخه‌ی غیردارویی به بسیاری از روانپزشکان نیز داده می‌شود.

  • ارائه مشاوره به صورت آنلاین که به درمانگران اجازه می‌دهد کار خود را در هر مکان و یا زمانی انجام دهند.
  • با مراجعه به صفحه پروفایل هر کدام از دکتر روانشناسی در تهران می توانید نظرات بیماران مراجعه‌کننده به آن دکتر را مشاهده کنید و از میزان رضایت بیماران از پزشک مطلع شوید.
  • مشکلاتی که اگر اقدام جدی برای حل آن ها نشود، درمان نخواهند شد و حتی به مرور زمان شدیدتر می شوند.
  • شخصیتی سالم – یکپارچگی هویت – و اصالت وجودی داشته باشد و با خویش صادق باشد.
  • این نوع افسردگی نه تنها پس از تولد فرزند اول بلکه پس از هر نوبت زایمان ممکن است رخ دهد.
  • همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به یک متخصص حرفه ای و حاذق در بخش‌ های سلامت روانشناس می گویند و هم چنین متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی نیز می باشند.

از نظر تخصصی تفاوت روانشناس و روانپزشک زیاد است اما هر دو در جهت حل مشکلات روانی تلاش می‌کنند و هر دو برای این کار آموزش دیده هستند. در نتیجه اگر برای شما مشکل روانی و یا مسئله‌ای پیش آمد که نیاز به صحبت داشتید در مرحله اول به روانشناس مربوط به مشکل‌تان مراجعه کنید اگر تشخیص روانشناس این بود که نیاز به کمک بیشتری دارید شما را ارجاع می‌دهد. در این روش، دکتر روانشناس بالینی و مراجع با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین با یکدیگر در تماس قرار می‌گیرند و امکان بررسی مشکل برای آن‌ها فراهم می‌آید.

روانکاوها معمولا تعداد دفعات بیشتری با مراجعان خود ملاقات می‌کنند؛ یعنی به‌جای اینکه هفته‌ای یک بار بیمار را ویزیت کنند، ترجیح می‌دهند معمولا هفته‌ای سه تا پنج بار جلسه داشته باشند. به‌عنوان نمونه‌ای دیگر، اگر کسی به‌دلیل سکته قلبی افسردگی گرفته باشد، می‌تواند به روانپزشک مراجعه کند، زیرا روانپزشک هم از سکته و هم از افسردگی درک درستی دارد. بدیهی است که روانشناسان و رواندرمانگرانِ مکاتب دیگر، از اصول، پیش‌فرض‌ها و فنون دیگری بهره می‌برند. همان‌طور که می‌توان از گفته‌های بالا حدس زد، روانکاوی فرآیند نسبتاً زمان‌بری است و نیازمند حوصله بیشتری نسبت به درمان‌های دیگر است. بااین‌وجود اعتقاد بر این است که روانکاوی از درمان‌های زودبازده‌تر، اثری طولانی‌تر می‌گذارد.

در ادامه بیماری‌ها و اختلالاتی که روانشناس درمان و بررسی می‌کند را می‌شماریم. چرا در کشور ایران، بسیاری از پزشکان ما در روانپزشکی اقدام به درمان بیماری‌هایی را می‌کنند که نیازمند دارو نیست. و سعی به دادن مشاوره هم دارند، مثل مشاوره‌ی خانواده یا مشاوره‌های دیگر. و یا چرا بسیاری از روان‌پزشکان در شاخه‌های بالینی دخالت دارند و سعی در انجام درمان‌های شناختی و غیره می‌کنند. و یا برعکس، چرا بسیاری از دکترهای روانشناس در بیماری‌هایی که نیازمند دارو هستند مداخله‌می‌کنند و سعی‌می‌کنند مداخله‌ی غیردارویی انجام‌دهند. عموما افرادی‌که در مقطع لیسانس روانشناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند، اجازه‌ی ویزیت‌کردن بیماران و درمان بیماری‌های روحی و روانی را ندارند.

استرس یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در جامعه‌ی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند. امروزه ممکنه نوبت گیری از پزشکان و روانشناسان کمی مشکل شده باشد، شما می‌توانید با دکتریاب به صورت 24ساعته از روانشناس‌های مجرب نوبت بگیرید. دکتر محمد بهشتیان روانشناس، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس، هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن روان پویشی و انجمن هیپنوتراپی آمریکا است.