چگونه می‌توان روانشناس روان درمانگر شد؟ ⭐️- 118 پزشکی

روان‌درمانی به حضور فیزیکی نیازی ندارد و بسیاری از مشکلات از طریق آنلاین قابل حل هستند. روان‌درمانی آنلاین فرصت مناسبی برای افراد مختلف، مانند مهاجران و افراد پرمشغله‌ای است که امکان حضور در جلسات حضوری روان‌درمانی را ندارند. روانشناس بالینی با مراجع در جلسات مختلف دیدار می‌کند تا مشکلات عاطفی، روانی و رفتاری او را در زندگی تشخیص دهد.

  • درباره اینکه شما فقط می‌خواید با صحبت مشکل طرف رو حل کنید، باید بگم معمولا بیشتر روان‌درمانگران از تکنیک‌های خاصی استفاده می‌کنند و صرفا صحبت‌کردن نیست.
  • اغلب مسائل بین زن و شوهر، مسائل خانواده‌ها با فرزندان‌شان، از جمله زمانی‌که آن‌ها در سن نوجوانی قرار دارند، به سادگی با مشاوره با یک روانشناس خبره قابل حل است.
  • ارائه مشاوره و کار با دانش‌آموزان و دانشجویان در محیط‌های درسی، برای اینکه بتوانند با استرس تحصیلی مقابله کنند و شرایط روانی خود را بهبود دهند.
  • با این‌که درمان این‌گونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی می‌کنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد.
  • اگر به دنبال خودشکوفایی، رشد و توسعه فردی هستید نوشته‌های ما بهترین راهنمای شما خواهند بود.

ازاین‌رو، مراجع از رویاها و خاطرات کودکی خود حرف می‌زند و از روش‌های مختلفی مانند تداعی آزاد و تجزیه ‌وتحلیل رویاها استفاده می‌شود. مطالعه و شناخت یک روان‌درمانگر به داروها در زمینه اختلالات سایکوتیک و اعتیاد و وسواس و… لازم و ضروری است. اما می‌توان به سادگی تفاوت روان‌پزشک و روان درمانگر را بیان کرد، بدین صورت؛ روان‌پزشکان، متخصص در درمان دارویی و روان‌درمانگران یا روان شناسان، متخصص در درمان رفتاری و شناختی مراجعین هستند.

سوالات متداول درباره ی روانشناس

حدودا ۲ دهه است که در رویکردهای مختلف روان درمانی (روانپویشی، طرحواره درمانی، هیپنوتیزم درمانی و…) مشغول تدریس، تربیت روان درمانگر و مشاوره است. برای آشنایی بیشتر با دکتر بهشتیان روزمه کامل ایشان را از اینجا مطالعه کنید. به لطف گسترش علم و تکنولوژی و با روی کار آمدن خدمات مشاوره آنلاین، دیگر نیازی به مراجعه حضوری بیماران نیست.

غمگینی، بی علاقگی و نداشتن انرژی برای انجام کارهای روزمره از نشانه های افسردگی می باشند. معمولاً همه ما چنین علایمی را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم ولی اگر شدت یا طول مدت آن زیاد باشد به حدی که روند زندگی روزمره ما را مختل کند نشانه افسردگی متوسط تا شدید خواهد بود. برخی افراد، سال ها درگیر مشکل افسردگی هستند و احساس می کنند در چاهی افتاده اند که توان خارج شدن از آن را ندارند. خوشبختانه روش های مطمئن و تأیید شده ای برای درمان افسردگی وجود دارد. اکثر ما می توانیم به تنهایی یا با کمک اطرافیان خود با بیشتر این چالش ها کنار بیاییم.

روانشناس کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین دکتر روانشناس بالینی و روانپزشک این است که روانپزشک در حوزه علوم پزشکی درس خوانده و تخصص گرفته است. بدین ترتیب، او می‌تواند برای درمان بیماری‌های روانی دارو تجویز کند. این در حالیست که روانشناسان بالینی پزشک محسوب نمی‌شوند و نمی‌توانند از دارو در درمان بیماران خود استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین دکتر روانشناس در ایران آشنا کنیم و اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با روانشناسی در اختیارتان قرار دهیم. دکترتو ساده‌ترین راه نوبت‌ دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین پزشکان ایران است. پزشکان به کمک دکترتو می‌توانند امکان نوبت دهی اینترنتی و مشاوره تلفنی خود را فعال کنند.

انتخاب شاخه مشاوره روانشناسی

بازسازی دلبستگیِ امنیت‌بخش همان چیزی است که برای کورا اتفاق افتاد. کورا دوستی داشت که می‌توانست روی‌ او حساب کند، خواهری که خاطرات کودکی مشترکی با او داشت. منظور این نیست که چنین افرادی از قبل در زندگی او وجود نداشتند؛ او نمی‌توانست آنها را ببیند یا شاید به افرادی که در زندگیش بودند، اعتماد نمی‌کرد. اما اعتماد فزاینده‌ او، ابتدا به درمان‌گر، سپس به حسن‌نیت جهان و توانایی خود برای یافتن مسیرش در آن به او اجازه داد که دیگران را «بیشتر به عنوان فرصت‌هایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی خود ببیند تا تهدید».

در بسیاری از موارد ، ممکن است شما مجبور شوید 12 تا 16 ساعت آموزش اضافی را نیز داشته باشید تا در کشور خود دارای مجوز شوید. بهتر است که دستورالعمل‌های موجود در کشور خود را بررسی کنید تا مشخص شود چه نوع خدماتی را می‌توانید با این مدرک ارائه دهید. اگر هدف شما درمانگر شدن باشد، گام‌هایی که برای رسیدن به آن برمی‌دارید مجله خبری پزشکی تا حد زیادی به نوع درمانگری که می‌خواهید شوید بستگی دارد. اگر علاقه خاصی دارید، با یک مشاور صحبت کنید، او می‌تواند تمام گزینه‌های موجود را برایتان تشریح کند. یکی دیگر از گزینه‌های شغلی، تحصیل برای رسیدن به عنوان درمانگر توانبخشی است. همچنین برخی از مسیرهای شغلی می‌تواند شما را به یک تخصص خاص سوق دهد.

این امر در درجه اول شامل کار با افرادی است که دارای معلولیت و یا جراحاتی برای کمک به آنها در استفاده بیشتر از زندگی خود هستند. یک مددکار اجتماعی دارای مجوز غالباً در جامعه وسیعتری فعالیت می‌کند هرچند که او می‌تواند دارای تخصص نیز باشد. به همین ترتیب، یک روانشناس مدرسه مجوزدار در یک سیستم مدرسه با کودکان کار می‌کند. یک درمانگر سوء مصرف مواد با افرادی که با اعتیاد روبرو هستند همکاری می‌کند در حالی که یک درمانگر ازدواج و خانواده بر روی مسائل مربوط به روابط تمرکز دارد. آنچه به لحاظ علمی به عنوان افسردگی پس از زایمان شناخته می‌شود ، اغلب چند روز یا چند هفته پس از تولد نوزاد اتفاق می‌افتد . این نوع افسردگی نه تنها پس از تولد فرزند اول بلکه پس از هر نوبت زایمان ممکن است رخ دهد.