تخصص پزشکی عمومی چیست و پزشک عمومی کیست؟ وظایف پزشک عمومی

آشنایی با تخصص دکتر عمومی

ا،ر مردم این را می دانند تخصص پزشکی عمومی چیست؟ در صورت بروز مشکلات سلامتی، اولین گزینه مراجعه به پزشک عمومی است. اما ممکن است دقیقاً ند،د که یک پزشک عمومی کیست و چه وظایف و مهارت هایی دارد. پزشکان عمومی طیف وسیعی از خدمات پزشکی را ارائه می دهند.

درمان بیماری های شایع، وا،یناسیون، توصیه های تغذیه ای، سرماخوردگی، سلامت ، و معاینه پوست از جمله خدمات پزشکی این متخصصان است.

اگر بخواهیم در مورد هویت پزشک عمومی دقیق تر باشیم، باید به اشرافی که او در رابطه با طیف وسیعی از مهارت ها و موضوعات پزشکی دارد اشاره کنیم. یک پزشک عمومی می تواند با ،ب تخصص پزشکی عمومی به بیماران در تشخیص بیماری های شایع کمک کند.

این پزشکان همچنین مسئولیت انجام اقداماتی مانند معاینه، تجویز آزمایش قند خون، آزمایش فشار خون و سایر آزمایشات ضروری را بر عهده دارند.

با مراجعه به پزشک عمومی و معاینه توسط وی می توان بیماری ها را زود تشخیص داد. در صورت ،وم پس از انجام مراقبت های اولیه و توصیه های بهداشتی به پزشک متخصص و متخصص ارجاع می شود.

در این مقاله از مجله سلامت و پزشکی دکتر دکتر در مورد این تخصص و وظایف آن صحبت کرده ایم. این مقاله را بخو،د 4 دقیقه طول می کشد.

اگر در پایان هنوز سؤالی دارید، از آنها بپرسید تا پزشک شما بتواند به آنها پاسخ دهد.

دکتری عمومی حرفه ای یا تخصصی پزشکی عمومی چیست؟

پزشکان عمومی اغلب اولین افرادی هستند که برای درمان مشکلات مختلف به آنها مراجعه می کنید. آنها طیف وسیعی از موضوعات پزشکی را می دانند و می توانند با مشاهده علائم بالینی افراد را در مسیر درمان قرار دهند.

این گروه از پزشکان قادر به انجام اقدامات پیشگیرانه مانند معاینه، وا،یناسیون، مشاوره تغذیه و مسائل ، هستند.

پس از تشخیص اولیه مشکلات مختلف، پزشک عمومی بیماران را (در صورت ،وم) به متخصصان ارجاع می دهد. به ،وان مثال، پس از ظاهر شدن علائم یک مشکل پوستی، به پزشک عمومی خود مراجعه می کنید و آنها شما را به یک متخصص پوست معرفی می کنند.

همانطور که توسط سازمان ملی بهداشت (NHS) تعریف شده است، پزشکان عمومی همه شرایط پزشکی رایج را درمان می کنند و بیماران را برای درمان فوری و تخصصی به بیمارستان ها و سایر خدمات پزشکی ارجاع می دهند.

پزشکان عمومی بیماران را در هر سن، جنس و هر نوع مشکلی ویزیت و درمان می کنند. در واقع وظیفه او انجام بررسی های اولیه و تعیین مسیر درم، برای بیمار است. دوره درمان به م،ای ارجاع به متخصص در صورت نیاز است.

تخصص پزشکی عمومی چیست؟

پزشک عمومی کیست؟

پزشک عمومی کیست و چه می کند؟ حتما در طول زندگی خود بارها به این پزشکان مراجعه کرده اید. پزشک عمومی سلامت عمومی جسمی و رو، بیماران را بررسی می کند. در برخی کشورها و سیستم های پزشکی به این افراد پزشک خانواده نیز می گویند.

آنها بیماری های رایج و مشکلات پزشکی را درمان می کنند و معاینات معمولی مانند بررسی ها و معاینات سلامت عمومی را انجام می دهند.

پزشکان عمومی در صورت نیاز به درمان فوری یا تخصصی، بیماران را به سایر پزشکان ارجاع می دهند.

فوق تخصص ها و فلوشیپ های دکتری با تخصص پزشکی عمومی چیست؟

پزشکان عمومی پس از دوره عمومی که در هفت سال اول دانشگاه می گذرانند، ،وان دکتری عمومی را ،ب می کنند. این افراد می توانند با ادامه تحصیل تجربه ،ب کنند.

آنها طیف گسترده ای از تخصص ها را دارند. در دنیا امکان تحصیل و ادامه تحصیل در رشته های مختلف پزشکی عمومی وجود دارد. شاید در ایران برخی از این حوزه ها و گرایش ها وجود نداشته باشد.

دکتر خانوادگی

پزشک خانواده پزشک عمومی است و وظیفه ویزیت کلیه اعضای خانواده را بر عهده دارد. در برخی کشورها سیستم درم، به این صورت است که هر خانواده به پزشک خصوصی ارجاع داده می شود و در صورت نیاز این پزشک آنها را به سایر تخصص های پزشکی ارجاع می دهد.

ارائه دهندگان مراقبت های اولیه

این اصطلاح تخصص پزشک، را که در درمان کودکان و سالمندان تخصص دارند تعریف می کند. چنین متخصص، با بررسی و بررسی شواهد اولیه، راه را برای درمان های تخصصی تر هموار می کنند.

متخصصین سالمندان

جرونتولوژیست ها پزشک، هستند که در مراقبت از افراد مسن تخصص دارند. به ،وان پزشک، آنها ممکن است مراقبت های اولیه را برای سالمندان یا کار در مراکز بهداشتی تجویز کنند.

پزشک عمومی کیست؟

پزشک عمومی چه بیماری ها و مشکلاتی را درمان می کند؟

یک پزشک متخصص در پزشکی عمومی باید از طیف گسترده ای از بیماری ها و مشکلات پزشکی آگاهی داشته باشد. در واقع، این افراد متخصص در رشته خاصی از پزشکی نیستند، اما می توانند با درک علائم مختلف به تشخیص وضعیت افراد کمک کنند.

در زیر به اقدامات و مشکلاتی که توسط پزشک عمومی پیگیری و درمان می شود اشاره می کنیم:

به طور خفیف مجروح شده است

آسیب های جزئی در سطح سلول های پوست توسط پزشکان عمومی درمان می شود. آنها می توانند با تجویز داروهای موضعی یا درمان های دیگر به بهبود سریع تر زخم های کم عمق کمک کنند.

آسم

برای بررسی وضعیت عمومی آسم (در صورت بدتر شدن) به پزشک عمومی مراجعه کنید.

اما اگر علائم شدید آسم مانند تنگی نفس شدید، تعریق، حالت تهوع، غش و نبض بسیار سریع دارید، به جراحی عمومی خود مراجعه نکنید.

در چنین شرایطی باید بلافاصله به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

عفونت های دستگاه ادراری

در آزمایشات ادراری که پزشک عمومی تجویز می کند، وجود عفونت ارزیابی می شود. اگر باکتری موجود در ادرار و نوع عفونت مشخص شود، پزشک عمومی آنتی بیوتیک یا درمان های دیگر را تجویز می کند.

تب، سرماخوردگی و آنفولانزا

مق، با مشکلات جزئی مانند انواع سرماخوردگی یا انواع آنفولانزا نیز در حیطه وظایف پزشک عمومی قرار می گیرد. این گروه از پزشکان می توانند با معاینه به این نتیجه برسند که بیمار سرماخورده و مواردی مانند تب دارد و درمان را آغاز کنند.

مق، با شرایطی مانند کم آبی بدن، میگرن، کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن، عفونت های پوستی یا بثورات پوستی و سایر شرایط سطحی نیز در حیطه وظایف پزشکان عمومی قرار می گیرد.

پزشک عمومی کیست؟

روش های تشخیصی در پزشکی عمومی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بد،د که طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط پزشکی توسط پزشکان عمومی مشاهده و درمان می شود. در این راستا، پزشکان این تخصص بیماری ها را به روش های مختلف تشخیص می دهند:

آزمایشات خون

بسیاری از مشکلات جسمی نیاز به آزمایش خون دارند. التهاب، عفونت و بسیاری از مشکلات دیگر مانند عدم تعادل الکترولیت در بدن با آزمایش خون مشخص می شود.

آزمایش ادرار و مدفوع

آزمایش ادرار و مدفوع برای بررسی عفونت ها و ارزیابی وضعیت سیستم گوارشی و کلیه ها استفاده می شود. این تست ها نقش مهمی در تشخیص مشکلات مختلف دارند.

نمونه برداری از مایعات بدن

پزشکان با نمونه برداری از مخاط و مایعات بدن می توانند به نتایج مثبت و مفیدی در مورد وضعیت بیماران دست یابند. به ،وان مثال، آزمایش کرونا با نمونه برداری از گلو و مخاط بینی انجام می شود.

ع، گرفتن

تصویربرداری از ،مت های مختلف بدن راهی برای کشف علت مشکلات مختلف است. سونوگرافی، ام آر آی و روش های مختلف تصویربرداری به پزشکان عمومی در روند تشخیص کمک می کند.

روش های تشخیصی در پزشکی عمومی چیست؟

پزشک عمومی چه خدماتی ارائه می دهد؟

پزشکان عمومی طیف وسیعی از اقدامات پیشگیرانه و درم، را به مراجعان خود ارائه می دهند:

معاینات منظم

برای بررسی وضعیت سلامت عمومی بدن باید با پزشک عمومی مشورت کنید. این پزشکان با تجویز آزمایش ها و روش های لازم برای غربالگری سلامت، وضعیت شما را ارزیابی می کنند. در صورت ،وم، اقدامات اضافی برای تشخیص علائم هشدار دهنده بیماری انجام می شود.

تست های غربالگری

پزشکان عمومی همچنین می توانند آزمایش های غربالگری بارداری را برای بررسی وضعیت جنین و ،ن باردار تجویز کنند. این آزمایشات یک سری آزمایش خون و سونوگرافی است و در دوران بارداری انجام می شود. تست های غربالگری طیف وسیعی از مشکلات دیگر را نیز بررسی می کند. به ،وان مثال، از آنها برای تشخیص بیماری هایی مانند فشار خون بالا، پروستات و غیره استفاده می شود.

مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری های مزمن

پزشکان عمومی به بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مراقبت‌های پیگیری منظم ارائه می‌کنند. این پزشکان موارد زیر را برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، دیابت، آسم، فشار خون بالا و برخی از شرایط سلامت روان تجویز می کنند:

  • معاینات منظم با آزمایش های من، مانند آزمایش خون انجام دهید.
  • در صورت نیاز نسخه می نویسند تا بیمار طبق نظر کارشناس روند درمان را ادامه دهد.

پزشکان عمومی همچنین به بیماران در مورد بیماری های مزمن خود توصیه می کنند و به مسائل مربوط به سبک زندگی (، سیگار، رژیم غذایی) کمک می کنند.

ارجاع به متخصصین

پزشکان عمومی می توانند بسیاری از بیماری ها و آسیب ها را تشخیص داده و درمان کنند. با این حال، بیماران گاهی اوقات به مراقبت های تخصصی بیشتری نیاز دارند. در این صورت پزشک عمومی آنها را به متخصص ارجاع می دهد.

توصیه های بهداشتی

پزشکان عمومی همچنین می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند تغذیه یا مسائل ،، توصیه‌های کلی به مراجعان خود ارائه دهند.

روش های درم، برای پزشک عمومی

روش های درم، در طب عمومی چیست؟

یک پزشک عمومی می تواند بیماری های کمتر جدی را درمان کند. در واقع اگر علائم و نشانه ها حاکی از بیماری های شایع مانند سرماخوردگی باشد، این پزشکان توانایی درمان بیماری را خواهند داشت.

این پزشکان همچنین توصیه های خوبی برای رسیدگی به مسائل عمومی مانند تغذیه یا دریافت مشاوره ، دارند. به طور کلی، پزشک عمومی از روش های زیر برای درمان مشکلات بیماران استفاده می کند:

تجویز داروها

بسته به مشکلی که فرد هنگام مراجعه به پزشک عمومی خود دارد، طیف وسیعی از داروها ممکن است تجویز شود.

پزشکان عمومی می توانند آنتی بیوتیک های من، را برای درمان عفونت های باکتریایی تجویز کنند. در صورت نیاز به مسکن یا مشکلات دیگری مانند اختلالات گوارشی سطحی، انواع مختلفی از داروها مانند قرص یا شربت تجویز می شود.

راه حل هایی را توصیه کنید

پزشکان عمومی بخشی از درمان ها را با توصیه راه حل هایی مانند رژیم غذایی، تمرینات تنفسی و غیره توسعه می دهند. در زمینه هایی مانند سلامت ، یا مراقبت از بارداری می توانند راه حل های عملی مانند تمرینات ذکر شده برای مراجعان خود داشته باشند.

چه زم، باید پزشک عمومی خود را ببینید؟

پزشکان عمومی می توانند در مورد بسیاری از بیماری های رایج و حتی جدی جسمی و روحی به شما کمک کنند. دلایل زیادی برای مراجعه به پزشک عمومی وجود دارد، از جمله:

بررسی های بهداشتی معاینات منظم و پیشگیری از بیماری
درمان عوامل خطر دیابت توصیه هایی برای تغذیه من،
کنترل عوامل خطر بیماری قلبی مق، با فشار خون و سطح کلسترول …
وضعیت فشار خون بالا را بررسی کنید علائم مرتبط با عدم تعادل فشار خون را ارزیابی کنید
عفونت با بیماری های مقاربتی بررسی علائم عفونت های ویروسی، قارچی، باکتریایی و غیره.
داشتن کلسترول بالا روند درمان و پیگیری کلسترول بالا را تعیین کنید
احساس افسردگی گاهی اوقات، افسردگی ناشی از کمبود برخی مواد معدنی یا ویتامین ها است که با تجویز آزمایش خون توسط پزشک عمومی می توان آن را درمان کرد.

هر یک از این موارد نیاز به پیگیری توسط پزشک متخصص دارد، اما با مراجعه به پزشک عمومی می تو،د با درمان جدی آشنا شوید. شما را در پیگیری دقیق روند درمان راهنمایی می کند.

روش های درم، برای پزشک عمومی

هنگام مراجعه به پزشک عمومی باید منتظر چه آزمایش‌ها و روش‌هایی باشیم؟

مراجعه به پزشک عمومی معمولاً حدود 15 دقیقه طول می کشد. در این جلسه باید انتظار موارد زیر را داشته باشید:

  • در مورد سابقه پزشکی و علائم خود صحبت کنید.
  • انجام تست های تشخیصی.
  • شما تحت معاینه فیزیکی قرار خواهید گرفت.
  • یک برنامه درم، دریافت کنید.

در صورت ،وم، پزشک عمومی شما را به یک متخصص ارجاع می دهد.

خدمات پزشک یا تخصص پزشکی عمومی

در انتخاب بهترین پزشک عمومی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

مهم ترین معیارهای انتخاب پزشک متخصص پزشکی عمومی چیست؟ باید به این نکات توجه کنید:

  • شهرت دکتر را بررسی کنید.
  • اطمینان از رفتار خوب و برخورد خوب با مشتریان.
  • بررسی کنید که آیا خدمات پزشک تحت پوشش بیمه درم، شما است یا خیر.

می تو،د برای بحث در مورد مسائلی مانند مدیریت وزن، سلامت کودکان و تشخیص زودهنگام بیماری ها به یک جراحی عمومی مراجعه کنید. این افراد می توانند در زمینه مشاوره روانشناسی، غربالگری سلامت ،ن و طیف وسیعی از موضوعات دیگر به شما کمک کنند.

برای اینکه بفهمید بهترین پزشک عمومی کیست، از سیستم DoctorDoctor کمک بگیرید. در DoctorDoctor، مشتریان قبلی هر پزشک نظرات خود را در مورد تجربه خود از درمان بیان کرده اند. این امکان وجود دارد که بهترین پزشک عمومی را بشناسید و می تو،د به صورت آنلاین با فرد مورد نظر خود وقت بگیرید.

سوالات متداول برای تجربه عمومی

منابع:

بهداشت و درمان.nhs

Healthdirect

میدی

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شما است و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/general-prac،ioner-specialty/