روش های ترکیبی برای جوانسازی و لیفت پوست صورت

روش های ترکیبی لیفت و جوانسازی پوست

پیری یک فرآیند طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. بعد از 30 سالگی هر چقدر از آن مراقبت کنیم، توانایی کلاژن سازی در پوست کاهش می یابد و عوامل خارجی مانند نور خورشید، آلودگی هوا، سیگار و بسیاری موارد دیگر باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و به اصطلاح لیفتینگ می شود. وضعیت. از چرم. این عوامل با هم باعث علائم رایج پیری مانند افتادگی پوست و چین و چروک می شوند. ما نمی‌تو،م از روند پیری جلوگیری کنیم، اما با استفاده از روش‌های ،یبی جوان‌سازی پوست و سفت‌، پوست صورت، می‌توان با استفاده از روش‌هایی مانند لیفت صورت، فتوتراپی، فرکانس رادیویی فرکشنال و لیزر فرکشنال، روند پیری پوست را کاهش داد. امروزه نام روش های مختلفی برای جوانسازی پوست به گوش می رسد، اما اینکه هر روش دقیقا چه کاربردی دارد و چه مزایا و معایبی دارد و یا به چه ترتیبی انجام می شود، سوالاتی است که شاید ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد.

در ادامه این مقاله از مجله دکترای سلامت و پزشکی قصد داریم تمامی این روش ها را بررسی کرده و به این سوالات پاسخ دهیم. این مقاله را بخو،د 5 دقیقه طول میکشه.

محتوای علمی و پزشکی این مقاله نوشته شده توسط دکتر فاطمه ،دلیب متخصص بیماری های پوست (درماتولوژی) در اصفهان بررسی و تصویب شد.

دکتر فاطمه ،دلیب

اگر سوالی دارید می تو،د در انتهای این مقاله بپرسید تا پزشک به آن پاسخ دهد.

فرکشنال RF چیست؟

فرکشنال RF (رادیوفرکوئنسی فرکشنال) یک روش غیر جراحی و درمان زیبایی است که از انرژی رادیویی و حرارت کنترل شده برای جوانسازی و سفت ، پوست استفاده می کند. فرکانس رادیویی فرکشنال علاوه بر جوانسازی و زیبایی پوست، به خلاص شدن از شر زخم ها و منافذ باز نیز کمک می کند. درمان فرکشنال RF معمولاً 3 جلسه به فاصله 20 روز است.

بر اساس مقالات منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده (NIH)، مطالعات بالینی انجام شده در مورد تأثیر روش فرکانس رادیویی کم تهاجمی بوده و در عین حال دارای کارایی و ایمنی بالایی هستند.

فرکانس رادیویی فرکشنال چگونه بر جوانسازی پوست و لیفت صورت تأثیر می گذارد؟

در این روش مراقبت از پوست، امواج رادیویی ایمن از طریق مجموعه ای از سوزن ها یا الکترودهای ظریف به لایه می، پوست (درم) نفوذ کرده و تولید کلاژن را تحریک می کند و در نتیجه پوست را زیبا، جوان و جوان می کند.

RF ،ری

مزایای فرکشنال RF

مزایای فرکشنال آر اف بیشتر بر کیفیت پوست تمرکز دارد و به نوعی باعث ایجاد پوستی سالم و جوان تر می شود و در یک کلام ،یبی از لیفت صورت با فاکتور جوان سازی پوست است. دیگر مزایای مهم این روش عبارتند از:

  • سفت کننده پوست
  • تغییرات تدریجی و طبیعی در پوست
  • روشی سریع و نسبتاً بدون درد
  • ارزان تر از جراحی پ،تیک
  • بدون لایه برداری و جای زخم
  • بهبودی سریع و بدون نیاز به استراحت برای استراحت

معایب RF جزئی

سفت ، پوست با فرکانس رادیویی یک روش نسبتا ایمن است. ممکن است بلافاصله پس از درمان کمی درد، قرمزی و تورم در پوست خود احساس کنید که معمولاً در عرض 24 ساعت از بین می رود. در موارد نادر، گرمای شدید ناشی از درمان با فرکانس رادیویی می تواند باعث سوختگی شود. بنابراین، انتخاب یک پزشک واجد شرایط بسیار مهم است. دستگاه مورد استفاده نیز باید مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) باشد. این دستگاه ها خطر سوختگی پوست را کاهش می دهند.

مراقبت قبل و بعد از فرکانس رادیویی فرکشنال

معمولا قبل از شروع درمان با پزشک مشورت می شود. در این جلسه پزشک پوست شما را معاینه می کند و با طرح سوال، اه، درم، شما را به دقت بررسی می کند تا بهترین روش را انتخاب کند. پزشک همچنین ممکن است از پوست ع، بگیرد تا بتو،د نتایج را قبل و بعد از درمان با هم مقایسه کنید. اگر یک بیماری پوستی فعال دارید، تحت درمان پوستی دیگری هستید یا باردار هستید، مهم است که در این جلسه و قبل از شروع درمان به پزشک خود اطلاع دهید.

برای مراقبت از ش،تگی رادیوفرکوئنسی حتما به پنج نکته زیر توجه کنید:

  1. پس از RF به مدت 3 روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  2. به مدت 24 ساعت از هیچ گونه مواد آرایشی روی صورت خود استفاده نکنید.
  3. به مدت 24 ساعت از رفتن به حمام، است،، جکوزی و سونا خودداری کنید.
  4. از استفاده از شوینده های قوی خودداری کنید و پس از درمان، آنها را با شوینده های ملایم جایگزین کنید.
  5. از استعمال دخ،ات و الکل خودداری کنید و تمام مراقبت های تجویز شده توسط پزشک را به دقت رعایت کنید.
اثر فرکشنال RF
اثر فرکشنال RF

درمان رو به پایین چیست؟

هایفو یا سونوگرافی متمرکز یکی از جدیدترین روش های غیر جراحی برای جوانسازی و ضد پیری پوست است. پیری پوست او هست. این روش در سال 2009 به بالا انداختن یک ابرو در سال 2014 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای لیفت صورت و سفت ، پوست ناحیه گردن و سینه تایید شد. امروزه علاوه بر موارد ذکر شده، این روش کاربردهای مختلفی از جمله جوانسازی پوست، لیفت و تعریف صورت، سفت ، پوست صورت و رفع چین و چروک دارد که با رفع چین و چروک، نواحی جوانسازی پوست ایجاد شده و افتادگی پوست برطرف می شود.

نور درم، چگونه بر جوانسازی پوست و لیفت صورت تاثیر می گذارد؟

با استفاده از انرژی اولتراسوند، درمان با فرکانس پایین به لایه‌های عمیق‌تر پوست (subcutis) نفوذ می‌کند و باعث گرما و آسیب سلولی می‌شود. این آسیب جدی نیست و فقط سلول ها را برای تولید کلاژن تحریک می کند. انرژی اولتراسوند به لایه های بالایی پوست آسیبی نمی رساند و اثر آن مختص بافت های خاصی در لایه های زیرین پوست است. در نتیجه پوستی که شل بود سفت و کشیده می شود و سفتی خود را باز می یابد.

نور درم، ،یبی از روش های سفت ، و جوانسازی پوست است

فواید هایفوتراپی

زیباسازی و جوانسازی پوست از مهمترین مزایای هیدروژن درم، است. البته این روش مزایای دیگری نیز دارد از جمله:

  • کاهش چین و چروک های عمیق
  • پوست افتاده در ناحیه گردن را سفت کنید
  • بلند ، گونه ها، ابروها و پلک ها
  • زاویه فک
  • پوست را در ناحیه قفسه سینه سفت کنید
  • پوست نرم

در هدوتراپی تمامی شرایط ذکر شده بدون استفاده از روش های تهاجمی مانند جراحی و صرف هزینه های بسیار بالا قابل دستیابی است. دوره نقاهت با این روش نیز بسیار کوتاه است و می تو،د بلافاصله پس از ،وج از کلینیک درم، به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

معایب هایفوتراپی

درمان با دوز پایین یک روش بسیار ایمن است اگر توسط یک متخصص انجام شود. پس از این روش ممکن است کمی قرمزی و تورم در پوست خود احساس کنید که معمولاً به سرعت از بین می رود. پس از این روش، ممکن است برای چند هفته احساس سوزن سوزن شدن در نواحی تحت درمان وجود داشته باشد. در موارد نادر ممکن است بی حسی یا کبودی موقتی داشته باشید که پس از چند روز برطرف می شود.

مراقبت های قبل و بعد از فتوتراپی

قبل از انجام فتوتراپی نیازی به مراقبت خاصی ندارید. قبل از روز درمان تمام سوالات خود را از پزشک خود بپرسید و در روز مقرر بدون هیچ گونه آرایشی در ناحیه مورد نظر به مطب مراجعه کنید. اگر در طول فرآیند درمان نگران درد هستید، می تو،د پس از مشورت با پزشک خود مسکن مصرف کنید.

همچنین 4 روش مراقبتی پس از آب درم، وجود دارد که باعث بهبود وضعیت پوست و تسریع روند بهبودی پوست صورت می شود:

  1. پس از هایفو به مدت 3 تا 4 روز از نور مستقیم خورشید خودداری کنید. در غیر این صورت حتما از ضد آفتاب من، استفاده کنید.
  2. به مدت 24 ساعت از آب داغ برای شستشوی پوست خود استفاده نکنید.
  3. حداقل به مدت 7 روز از مالش، ،اشیدن و فشار روی پوست خودداری کنید.
  4. به مدت چند روز از سونا، اتاق بخار و محیط هایی که گرمای زیادی به پوست وارد می کنند استفاده نکنید.
اثر درمان رو به پایین
اثر درمان رو به پایین

ج، تفاوت های HIFU و RF

پس از مطالعه این دو روش، لازم است تفاوت های این دو روش را در کنار هم در ج،ی فهرست کنیم:

جاده هایفو

RF ،ری

درخواست ، جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و لیفت صورت جوانسازی پوست، رفع اسکار، رفع منافذ باز (افزایش کیفیت پوست)
تکنولوژی مورد استفاده انرژی اولتراسونیک امواج رادیویی
نرخ نفوذ عمق بیشتر عمق کمتر
تعداد جلسات درم، 1 جلسه معمولا 3 جلسه
زمان نمایش نتیجه تا 3 ماه پس از درمان 2 هفته پس از درمان
ماندگاری نتیجه 1 تا 2 سال حدود 1 سال

لیزر فرکشنال چیست؟

لیزر فرکشنال یکی دیگر از روش های جوانسازی و زیبایی است که می تواند با کمترین آسیب به نتایج قابل توجهی دست یابد. لیزر فرکشنال برای بهبود بافت کلی پوست و بهبود اسکارهای آکنه و مشکلات رنگدانه مانند م،ما، تغییر رنگ ناشی از نور خورشید و سایر مشکلات پوستی عمل می کند. استفاده از این روش تنها در چند جلسه درم، و بدون نیاز به یک دوره استراحت پس از درمان، پوست شما را جوان می کند.

لیزر فرکشنال چه تاثیری بر جوانسازی پوست و لیفت صورت دارد؟

این روش از دستگاهی استفاده می کند که یک پرتو لیزر ت،یم شده را به هزاران ناحیه درمان میکروسکوپی می فرستد. این روش با هدف قرار دادن لایه اپیدرم، پرتوهای لیزر تک رنگ با طول موج های خاص را به این لایه می فرستد و باعث تشکیل کلاژن در لایه ای در داخل پوست به نام درم می شود. به زبان ساده تر می توان گفت که با استفاده از لیزر فرکشنال لایه برداری روی سطح پوست انجام می شود و لایه نازکی از سطح پوست حاوی سلول های مرده با کمترین آسیب برداشته می شود.

لیزر فراکشنال یکی از روش های ،یبی برای سفت ، و جوانسازی پوست است

مزایای لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال تاثیر عمیق تری بر روی پوست دارد و مزایای آن را بیشتر می توان در جزئیات پوست مشاهده کرد. اگر بخواهیم به مزایای لیزر فرکشنال اشاره کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خطوط ریز و سطحی را از بین ببرید
  • بازسازی چین و چروک
  • هایپرپیگمانتاسیون یا مشکلات رنگدانه پوست
  • رفع کشش

این روش به اندازه دو روش دیگر ذکر شده تهاجمی نیست و می تواند نتایج چشمگیری با حداقل عوارض جانبی ارائه دهد.

معایب لیزر فرکشنال

معایب لیزر فرکشنال موقتی است، اما نمی توان آنها را نادیده گرفت. معایب لیزر فرکشنال عبارتند از:

  • اندازه منطقه تحت درمان
  • تورم حدود یک هفته پس از درمان، که می تواند با کیسه یخ کاهش یابد.
  • پیگمانتاسیون پس از التهاب که عموماً در بیماران با سابقه م،ما یا هیپرپیگمانتاسیون (بیماران با پوست تیره) دیده می شود.
  • در موارد نادر، فوران آکنه، هرپس سیمپل،، عفونت های باکتریایی و درماتیت تماسی ممکن است رخ دهد.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر فرکشنال

قبل از درمان از ناحیه مورد نظر ع،برداری می شود تا بعد از درمان بتو،د آن را با هم مقایسه کنید. ممکن است لازم باشد قبل از شروع درمان از یک ، لایه بردار یا روشن کننده (مثلاً هیدروکینون) برای پوست های تیره استفاده کنید که در صورت ،وم پزشک به شما خواهد گفت. استفاده از ، بی حس کننده نیز ممکن است قبل از شروع درمان تجویز شود.

5 نکته مهم در زمینه مراقبت از لیزر پس از فرکشنال وجود دارد که عبارتند از: دکتر فاطمه ،دلیب متخصص پوست و مو برای بهبود سریعتر و گرفتن نتایج بهتر، باید موارد زیر را انجام دهید:

  1. از کیسه یخ در محل لیزر استفاده کنید.
  2. از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید یا نور صفحه آبی رایانه و تلفن همراه خودداری کنید.
  3. از ضد آفتاب من، استفاده کنید.
  4. ، ها و لوازم آرایشی حاوی مواد موثره مانند رتینوئیدها باعث تحریک، آ،ژی و التهاب پوست می شوند و روند درمان را دشوار می کنند. بنابراین برای چند روز از آنها اجتناب کنید.
  5. مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما سریعتر بهبود یابد.
اثر لیزر فرکشنال
اثر لیزر فرکشنال

ترتیب اجرای روش های ،یبی سفت ، و جوانسازی پوست چگونه است؟

هر یک از سه روش اعمال شده بر روی یکی از لایه های پوست تاثیرات خاص خود را در زیبایی، لیفت صورت، جوانسازی پوست، رفع چین و چروک و بهبود افتادگی پوست دارد. اما نکته مهم این است که اجرای این سه روش به ،وان روش های ،یبی برای جوانسازی صورت و سفت ، پوست صورت به طور مش، بیشترین نتایج را به همراه دارد. به عبارت دیگر مزایای پکیج بازسازی به قدری زیاد است که می توان معایب آن را نادیده گرفت. نکته مهم دیگر اینکه دستور خاصی برای استفاده از هایفوتراپی، فرکشنال آر اف و لیزر فرکشنال وجود ندارد، اما دکتر فاطمه اندلیب و سایر متخصصین پوست بسته به لایه تاثیر هر روش بر لیفت صورت و زمان من، برای دیدن نتیجه ، از روشی که در زیر توضیح داده شده است پیروی کنید، آنها موارد زیر را توصیه می کنند:

ابتدا نور درم، را انجام دهید. سپس به مدت یک هفته پس از آن استفاده از فرکانس رادیویی را شروع کنید و در نهایت از لیزر فرکشنال استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد روش های رایج برای سفت ، و جوان سازی پوست

منابع:

drandalib.ir

my.clevelandclinic.org

Healthline.com

dermnetnz.org

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شما است و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/combined-met،ds-lifting-skin-rejuvenation/

Standard units of measure of domestic helper | 健樂護理有限公司 kl home care ltd. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.