برای اولین بار در کشور آزمایش ملکولی بسیار پیشرفته NAT در انتقال خون استان تهران آغاز شد


معاون فنی و فن آوری های نوین سازمان انتقال خون گفت: عملیاتی شدن این آزمایش، یکی از کارهای بسیار خوب سازمان انتقال خون است که بعد از بررسی های بسیار دقیق فنی و پیچیده، موفق شدیم آن را دراداره کل انتقال خون استان تهران آغاز کنیم و بعد از مدتی که ارزیابی های لازم در انتقال خون استان تهران انجام شد و نکات فنی و ضروری مورد بررسی و تایید قرار گرفت، به زودی در مورد سایر استان ها نیز انجام می شود.

عباداله سالک مقدم افزود: پ،مای ارسالی کشورمان به شرکت های پالایشگر برای تولید داروهای مشتق از پ،ما نیز با آزمایش اسید نوکلئیک (NAT) توسط خود شرکتهای پالایشگر انجام می شود که یک فن آوری بسیار پیشرفته است و توانمندی بسیار بالایی می طلبد که خوشبختانه امروز خودمان در داخل کشور می تو،م این آزمایش را انجام دهیم تا امنیت بالایی برای خون های اهدایی به دست آوریم و بیماران با خیال راحت خون و فرآورده مورد نیاز را به مصرف برسانند.

 وی تاکید کرد: هم اکنون نیز ما از آزمایش های بسیار پیشرفته ای به نام کمی لومینسانس (CL) و الکترو کمی لومینسانس (ECL) برای غربالگری سرولوژی بیماری های ویروسی در انتقال خون استفاده می کنیم و از نظر بیماری های ویروسی، کشور ما جزو کشورهای برتر در زمینه امنیت و سلامت خونهای اهدایی در دنیا است که سبب افتخار است. وی افزود: ما می خواهیم یک رده بالاتر باشیم و آزمایش اسید نوکلئیک یا NAT را بر روی تمام خون های اهدایی انجام دهیم تا با برقراری این آزمایشها، شاخص امنیت خون های اهدایی در کشورمان از این هم بالاتر رفته و باعث شود دوره پنجره انتقال بیماری های ویروسی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند.

 معاون فنی و فن آوری های نوین سازمان توضیح داد: دوره پنجره فاصله بین زم، است که ویروس وارد بدن می شود تا زم، که آزمایش ها بتواند آن را تشخیص دهد. آزمایش ملکولی این زمان را بسیار کم می کند و سبب می شود امنیت و سلامت خون بسیار بالا برود.

وی افزود: دوره پنجره برای هر یک از ویروسها متفاوت است. مثلا برای اچ آی وی حدود ۲۰ روز است که با تست نت به زیر ۵ روز کاهش می یابد، دوره پنجره هپاتیت سی ۶۰ روز است که به کمتر از ۳ روز و دوره پنجره هپاتیت بی ۳۰ روز است که به ۱۰ روز کاهش می یابد.




منبع: https://pezeshkanirani.ir/trade-news/10332/

Useful reference for domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.