بیهوشی چیست و متخصص بیهوشی کیست؟ وظایف متخصص بیهوشی

تخصص بیهوشی چیست

متخصص بیهوشی کیست؟ بیهوشی چیست؟ متخصص در این زمینه جراحی ها را در روش های مختلف جراحی انجام می دهد. با اقدامات متخصص بیهوشی، بیمار در اتاق عمل احساس درد نمی کند.

این متخصص از بیمار مراقبت می کند و وضعیت او را قبل، حین و بعد از جراحی تحت نظر دارد. برای پاسخ به این سوال که متخصص بیهوشی کیست باید به نقش او در مشاوره و درمان بیهوشی اشاره کرد. این متخصص مشکلات بیهوشی را بررسی و تشخیص می دهد.

بررسی وضعیت هوشیاری قبل از جراحی یکی از وظایف متخصصان بیهوشی است. این متخصصان بسته به هر عمل، عمل های بیهوشی را در بیمارستان انجام می دهند. آنها با انواع بیهوشی از جمله بیهوشی و،، بیهوشی استنشاقی و عوارض بیهوشی آشنا هستند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که بیهوشی چیست و متخصص آن چه وظایفی دارد. با ما همراه باشید تا درباره نقش متخصص بیهوشی در تیم جراحی و وظایف او مانند مراقبت های پس از بیهوشی بخو،د. این مقاله را بخو،د، L 3 دقیقه طول می کشد.

اگر سوالی در مورد اینکه متخصص بیهوشی کیست و چه کار می کند دارید، در انتهای این مقاله بنویسید. دکتر به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

بیهوشی چیست؟

بیهوشی نوعی درمان پزشکی است که باعث می شود بیماران در حین جراحی احساس درد نکنند. متخصصان بیهوشی از داروهای بیهوشی کمک می گیرند و بیماران را به روش های مختلف بیهوش می کنند.

برخی از داروهای بی حس کننده ،مت های خاصی از بدن را بی حس می کنند. اما داروهای دیگری وجود دارد که مغز را بی حس می کند تا بیمار را برای جراحی های تهاجمی تر مانند جراحی سر، قفسه سینه یا شکم بخواباند.

همانطور که توسط انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا (ASA) تعریف شده است، متخصصان بیهوشی در مراقبت از بیهوشی، مدیریت درد و مراقبت های حیاتی تخصص دارند.

اگر یک جراحی جزئی انجام شود و ناحیه کوچکی از بدن جراحی شود، متخصصان بی‌حسی موضعی را تجویز می‌کنند. با این کار فقط درد ناحیه آسیب دیده را کنترل می کنند.

وظایف متخصص بیهوشی

متخصص بیهوشی کیست؟

متخصص بیهوشی پزشکی است که داروهای خاصی به بیمار می دهد تا در حین جراحی احساس درد نکند. البته متخصص بیهوشی در طیف وسیعی از موارد دیگر نیز تخصص دارد. مثلا:

  • ارزیابی وضعیت بیمار در بخش مراقبت های ویژه
  • در موارد اضطراری
  • مشاوره در مورد مدیریت درد

متخصصان بیهوشی در پیشرفت عمل های جراحی در ،مت های مختلف بدن حضور بسیار مهمی دارند.

تفاوت بین یک متخصص بیهوشی و یک متخصص بیهوشی چیست؟

متخصص بیهوشی فردی است که در مقطع کارشناسی رشته بیهوشی خوانده و در اتاق عمل به متخصص بیهوشی کمک می کند. این متخصص بیهوشی در دانشگاه پزشکی خوانده و سپس در رشته هوشبری تخصص یافته است.

متخصص بیهوشی
  • تحصیل در رشته پزشکی و ،ب تجربه در زمینه بیهوشی
  • امکان بیهوشی در اتاق عمل و تجویز دارو
متخصص اطلاعات
  • لیسانس هوش
  • کمک به پزشک در اتاق عمل

متخصص بیهوشی همچنین در تجویز داروهای بیهوشی و هدایت فرآیند بیهوشی در اتاق عمل تخصص دارد.

دکتر الهوشبری کیست؟

فوق تخصص و فلوشیپ در بیهوشی چیست؟

همه متخصصین بیهوشی، به ،وان مثال قبل از جراحی وضعیت بیهوشی را بررسی کنید. آنها در حین و پس از آن آموزش می بینند. این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت در شاخه های مختلف پزشکی، گرایش های مختلفی در دوره های فوق تخصصی برای متخصصان بیهوشی در نظر گرفته شده است.

در زیر در مورد تخصص ها و فلوشیپ های این رشته می خو،د:

مدیریت درد حاد و مزمن

متخصص بیهوشی با مطالعه بیهوشی و ،ب تجربه در کنترل درد، مهارت های بسیاری را ،ب می کند. امکان تجویز دارو یا مداخله برای کنترل دردهای حاد و مزمن از جمله قابلیت های این پزشک است.

بیهوشی برای جراحی سرپایی

جراحی سرپایی به روش هایی گفته می شود که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. ا،ر جراحی های سرپایی نسبت به سایر جراحی ها پیچیدگی کمتری دارند. متخصصان بیهوشی نیز باید اقدامات لازم را برای کنترل درد در این اعمال انجام دهند.

خدمات مراقبت ویژه

متخصصان بیهوشی در این تخصص اغلب از بیماران در بخش مراقبت های ویژه مراقبت می کنند. آنها حمایت تنفسی و قلبی عروقی و مدیریت درد را فراهم می کنند.

کنترل درد و CPR اورژانسی و مدیریت عوارض بیهوشی این یکی از مهارت های این متخصصان است. پزشکان باتجربه نقش مهمی در تثبیت بیماران ترومایی در انتظار جراحی دارند.

بیهوشی

بیهوشی برای جراحی مغز و اعصاب

متخصصان بیهوشی جراحی مغز و اعصاب مراقبت های بیهوشی پیشرفته ای را برای بیماران زیر ارائه می دهند:

  • ضایعات عروقی
  • تومورهای مغز و ستون فقرات
  • – بیماری های عصبی عملکردی مانند صرع و اختلالات حرکتی

این جهت در بیهوشی بسیار پیچیده و دشوار است.

بیهوشی ،ن و زایمان

متخصصین بیهوشی ،ن و زایمان، مراقبت از دو بیمار را در حین زایمان مدیریت می کنند. مادر و نوزاد این روش معمولا با استفاده از بی حسی موضعی یا مسکن انجام می شود. داروها از طریق بلوک نخاعی یا اپیدورال یا استنشاق ا،ید نیتروژن در طی سزارین تجویز می شوند.

بی حسی عروقی

برای انجام انواع جراحی در ناحیه قفسه سینه و قلب به بی حسی قفسه سینه نیاز است. فرآیند بیهوشی در این عمل ها بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود. از جمله این عمل های دشوار می توان به جراحی بای پس شریان محیطی، اندار،تومی کاروتید یا ترمیم آنوریسم در آئورت شکمی و سینه ای اشاره کرد.

بی حسی منطقه ای بلوک عصبی

زمینه دیگری که متخصصان بیهوشی در آن تخصص دارند، بیهوشی ناحیه ای عصبی است. اعصاب پیام های درد را از محل آسیب، مانند محل جراحی، به مغز منتقل می کنند. با تزریق یک بی حس کننده موضعی در نزدیکی عصب، می توان این پیام ها را به طور موقت مسدود کرد و درد را کاهش داد.

بیهوشی ارتوپدی

بیهوشی ارتوپدی نیاز به تجربه در طیف وسیعی از تکنیک ها دارد. دلیل آن این است که بیماران می توانند در هر سنی و با هر شرایطی باشند:

  • کودکان مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی
  • نوجوان، که آسیب های ورزشی دارند
  • بزرگسال، که نیاز به تعویض مفصل دارند

افراد مبتلا به بیماری های سرط، مانند سرطان استخوان در گروه بیماران این رشته قرار می گیرند و نیاز به ،ب تجربه در زمینه بیهوشی برای عمل های خود احساس می شود.

بیهوشی کودکان

بیهوشی در کودکان به آس، بزرگسالان نیست. متخصصان بیهوشی کودکان در رفع نیازهای منحصر به فرد نوزادان و کودکان تخصص دارند. آنها برای استفاده از تج،ات و دوز داروهای خاص این بیماران آموزش دیده اند.

متخصص بیهوشی کیست؟

وظایف متخصص بیهوشی چیست؟

متخصصان بیهوشی معمولاً مسئول ارائه انواع مراقبت های بیهوشی هستند. این متخصصان طیف وسیعی از فعالیت ها را انجام می دهند و نقش مهمی در اتاق عمل دارند.

بیهوشی عمومی

این نوع بیهوشی از طریق ماسک بیهوشی یا تزریق داخل و، انجام می شود و باعث از دست دادن هوشیاری بیمار می شود. بیهوشی عمومی برای اعمال بزرگ و جدی مانند تعویض زانو یا جراحی قلب باز استفاده می شود.

آرام‌بخشی تحت نظارت یا آرام‌بخشی داخل و،

آرام بخش داخل و، باعث می شود بیمار احساس آرامش کند. بسته به روش انتخاب شده، سطح آرام بخشی ممکن است از خواب آلودگی سطحی تا عمیق متفاوت باشد. این نوع خدمات بیهوشی بیشتر برای روش های کم تهاجمی مانند کولونوسکوپی استفاده می شود.

وظایف یک متخصص بیهوشی

بی حسی موضعی

مسکن ها برای بی حس ، ،مت بزرگی از بدن مانند کمر استفاده می شوند. این دارو از طریق تزریق یا از طریق یک لوله کوچک به نام کاتتر به بدن منتقل می شود. در بی حسی منطقه ای، بیمار بیدار می ماند، اما نمی تواند ناحیه مورد نظر را احساس کند. این نوع بیهوشی اغلب در هنگام زایمان و در جراحی های بازو، پا یا شکم استفاده می شود.

بی حسی موضعی

بی حسی موضعی در واقع تزریقی است که ناحیه کوچکی از بدن را که قرار است جراحی شود بی حس می کند. بیمار در طول این عمل بیدار و هوشیار است، اما هیچ دردی احساس نمی کند. این روش اغلب برای روش هایی مانند برداشتن خال یا بخیه زدن برش عمیق استفاده می شود.

مراقبت های حیاتی و اورژانسی

متخصص بیهوشی در مراقبت و درمان ویژه تروما نقش اساسی دارد. بیماران را ارزیابی می کند، تنفس و گردش خون را کنترل می کند و به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

جراحی و بیهوشی

قبل از عمل، بیمار با متخصص بیهوشی ملاقات می کند تا وضعیت را ارزیابی کند. متخصص بیهوشی برنامه ای را برای عمل آماده می کند و نیازهای فردی بیمار را در نظر می گیرد.

در روز عمل، متخصص بیهوشی بر تجویز دارو نظارت می کند تا بیمار احساس درد نکند. نوع تسکین درد در حین جراحی می تواند عمومی، آرام بخش یا موضعی باشد.

در طول عمل، جراح جراحی را انجام می دهد و متخصص بیهوشی مسئولیت مدیریت پزشکی بیمار را بر عهده خواهد داشت. عملکردهای بدن را کنترل می کند و داروهایی را که متن، با نیازهای فرد است ارائه می دهد.

عملکردهای زیر نظر متخصص بیهوشی عبارتند از:

  • ضربان قلب و ریتم
  • نفس كشيدن
  • فشار خون
  • دمای بدن
  • تعادل مایعات بدن

متخصص بیهوشی درد بیمار را کنترل می کند و او را در طول عمل آرام می کند.

بیهوشی و احیا

پس از عمل، متخصص بیهوشی مسئول مراقبت کلی از بیمار است. پزشکان در این زمینه اثرات بیهوشی را مع، کرده و به ارزیابی وضعیت بیمار ادامه می دهند. در طول این فرآیند، متخصص بیهوشی سایر کارکنان بهداشتی از جمله پرستاران متخصص را راهنمایی می کند.

متخصص بیهوشی کیست؟

چه زم، به متخصص بیهوشی مراجعه می کنید؟

اگر یک روش پزشکی یا جراحی خاص دارید، بیهوشی مورد نیاز است. متخصص بیهوشی وضعیت بیمار را قبل از عمل بررسی می کند تا بیهوشی در حین جراحی با خیال راحت انجام شود.

از جمله اعمالی که نیاز به بیهوشی عمومی یا روش های دیگر دارد، بیهوشی قلبی عروقی را ذکر می کنیم. پزشکان با استفاده از داروهای بیهوشی از رنج بیماران جلوگیری می کنند.

با دانستن اینکه متخصص بیهوشی کیست و وظایف یک متخصص بیهوشی چیست، انجام بیهوشی در عمل های مختلف آسان تر می شود. در واقع، تفکر بیمار در مورد کنترل درد آسان خواهد بود.

برای مراجعه و مشاوره با متخصصین اطفال و بزرگسالان و سایر متخصصان این حوزه می تو،د به سامانه دکتر دکتر مراجعه نمایید. در DoctorDoctor امکان ،ت گیری آنلاین و مشاهده نظرات بیماران قبلی هر پزشک وجود دارد.

بعد از اینکه متوجه شدید که بیهوشی در چه زمینه ای تخصص دارد و بهترین متخصص بیهوشی کیست، یک قرار ملاقات با دکتر بگذارید.

سوالات متداول متخصصان بیهوشی

منابع:

کلینیک کلیولند

Medicalnewsday

اسحق

spectrehcp

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شما است و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/what-is-anesthesiology-specialty/