زگیل تناسلی چیست؟ علل و علائم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست

زگیل تناسلی شایع ترین نوع عفونت مقاربتی (STI) است. انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود. علت زگیل تناسلی این ویروس از طریق تماس با ترشحات انسان منتقل می شود. بنابراین، رابطه ، محافظت نشده را می توان به ،وان شایع ترین راه انتقال این بیماری معرفی کرد. خونریزی، خارش و ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی و دهان از مهم ترین علائم زگیل تناسلی است و معمولا بعد از یک هفته تا 3 ماه ظاهر می شود. با تزریق وا،ن زگیل تناسلی می توان تا حد زیادی از این بیماری پیشگیری کرد. اگر زگیل تناسلی در ،ن درمان نشود، احتمال ابتلا به بیماری مانند سرطان دهانه رحم بسیار زیاد است. زگیل تناسلی در مردان نواحی مانند ، تناسلی، بیضه ها، مجرای ادرار و راست روده را نیز درگیر می کند.

در این مقاله از مجله سلامت و پزشکی دکتر دکتر در مورد ویروس پاپیلومای انس، یا علت زگیل تناسلی صحبت می کنیم. ما در مورد راه های انتقال این ویروس صحبت می کنیم و اطلاعاتی در مورد تشخیص زگیل تناسلی در اختیار شما قرار می دهیم. با آشنایی با انواع زگیل تناسلی و ،ب اطلاعات در مورد علائم و علل آن می تو،د آگاهی کاملی در مورد بروز این عارضه ،ب کنید و از آن دوری کنید. این مقاله را بخو،د 4 دقیقه طول می کشد.

اگر سوالی دارید، در انتهای این مقاله از آنها بپرسید تا پزشکتان به شما در یافتن پاسخ کمک کند.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی عفونت مقاربتی (STI) است که باعث ایجاد زگیل می شود که برجستگی های کوچکی در داخل و اطراف اندام تناسلی و مقعد است. سویه های خاصی از ویروس پاپیلومای انس، یا HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند.

هیچ درم، برای HPV وجود ندارد، اما درمان زگیل تناسلی امکان پذیر است. زگیل تناسلی از طریق رابطه ، واژینال، مقعدی یا ده، منتقل می شود.

زگیل تناسلی چیست؟

انواع زگیل تناسلی

انواع HPV 6 و 11 مسئول بیشتر زگیل های تناسلی هستند، اما انواع دیگر نیز می توانند باعث ایجاد زگیل شوند، مانند:

  • ویروس پاپیلومای انس، 1
  • ویروس پاپیلومای انس، 18
  • ویروس پاپیلومای انس، 16
  • HPV 33 و 35

در واقع انواع مختلفی از HPV وجود دارد که برخی از آنها باعث ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی بدن می شوند.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل ها به رنگ پوست یا خا،تری مایل به سفید مانند زائده های خشن هستند و معمولاً ظاهری خوشه ای و شبیه گل کلم دارند. برخی صاف و بدون درد هستند. در زیر علائم زگیل تناسلی آورده شده است:

  • خونریزی خفیف
  • احساس عصب،ت می کنم
  • خارش ناحیه تناسلی

برخی از زگیل ها بسیار کوچک هستند. با این حال، می تو،د آن را حس کنید یا ببینید. بیشتر زگیل ها به صورت توده های کوچک و نرم دیده می شوند و ممکن است اصلا قابل توجه نباشند. زگیل تناسلی مقعدی یکی از انواع این بیماری است که علائم آن به راحتی قابل مشاهده نیست.

سایر علائم زگیل تناسلی

حتی اگر نتو،د زگیل تناسلی را ببینید، ممکن است علائمی مانند:

  • ترشحات واژن
  • احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی

اگر زگیل تناسلی گسترش یابد یا بزرگ شود، ممکن است ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

زگیل تناسلی در کدام ،مت های بدن ایجاد می شود؟

زگیل تناسلی می تواند در نواحی زیر از بدن ایجاد شود:

  • ناحیه کشاله ران
  • مقعد
  • رکتوم
  • میله
  • کیسه بیضه
  • واژن
  • تسکین
  • لبه های واژن
  • من نمی دانم
  • لب، دهان، زبان یا گلو.

طبق توصیه های NHS، اگر زگیل ها منفرد یا خوشه ای هستند، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان و پیگیری زگیل تناسلی واژن یا هر نوع دیگری مانند زگیل تناسلی در دهان لازم است، زیرا گاهی اوقات با علائم ناخوشایند و عوارض جدی مواجه می شوند. بهتر است خانم ها برای معاینه اولیه به متخصص ،ن مراجعه کنند. در صورت ،وم، پزشک آنها را به سایر متخصصان مانند یک پزشک عفونی ارجاع می دهد.

راه های انتقال زگیل تناسلی یا HPV چیست؟

از راه های انتقال زگیل در ناحیه تناسلی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاربت شامل مقعد، واژن، ، تناسلی، واژن و واژن.
  • لمس دستگاه تناسلی (تماس پوست با پوست بدون انزال).
  • داشتن رابطه ده، با فردی که HPV یا زگیل تناسلی دارد.

داشتن رابطه ، ده، با فردی که به HPV آلوده است یا زگیل تناسلی روی دهان، لب ها یا زبان دارد نیز باعث انتقال می شود. توجه داشته باشید که انتقال زگیل تناسلی به ندرت بدون مقاربت ظاهر می شود، اما ممکن است گاهی اوقات رخ دهد.

چه ،، بیشتر در معرض خطر ابتلا به زگیل تناسلی هستند؟

زگیل تناسلی هر دو جنس را درگیر می کند و بیشتر در نوجوانان و جوانان دیده می شود. مردان بیشتر از ،ن در معرض خطر هستند. از راه های انتقال این وضعیت باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از کاندوم و وسایل حفاظتی در هنگام رابطه ،
  • داشتن چندین شریک ، و داشتن رابطه با آنها

پزشکان پس از اطلاع از چگونگی بروز این بیماری، شروع به تجویز داروها و استفاده از روش های مختلف درم، می کنند.

تصویر زگیل تناسلی در مردان
تصویر زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی شبیه برجستگی هایی به رنگ پوست یا سفید است که روی ، تناسلی، کیسه بیضه و مقعد ظاهر می شود. در بیشتر مواقع درد و خارش وجود ندارد، اما گاهی اوقات علائمی مانند این و احساس سوزش ایجاد می کنند.

متخصصان پوست معمولاً در یک جلسه درم، از کرایوسرجری (انجماد زگیل با نیتروژن مایع)، ا،یزیون (ب، زگیل) یا الکتروکوتر (از بین بردن زگیل با جریان الکتریکی) در یک جلسه درم، برای از بین بردن زگیل روی پوست مردان استفاده می کنند.

زگیل تناسلی ،نه

در ،ن، زگیل ها معمولاً در لبه های واژن یا در دهانه واژن یافت می شوند، اما می توانند در اطراف یا داخل مقعد نیز ظاهر شوند. ا،ر ،ن مبتلا به زگیل هیچ علامتی ندارند و به ندرت خارش، سوزش یا درد در ناحیه تناسلی دارند. پزشکان می توانند با معاینه فیزیکی و مشاهده، تشخیص خاصی در مورد زگیل در ،ن بدهند.

علت زگیل تناسلی چیست؟

انواع خاصی از HPV باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود. زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست در طول رابطه ، پخش می شود. زگیل تناسلی در اثر تماس با بدن فرد مبتلا ایجاد می شود.

بر اساس گزارش موسسه ملی سرطان ایالات متحده، حدود 90 درصد از زگیل های تناسلی ناشی از انواع HPV کم خطر 6 و 11 است. 30 تا 40 نوع HPV وجود دارد که به طور خاص بر اندام تناسلی تأثیر می گذارد، اما تنها تعداد کمی از این نوع ها باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند.

HPV می تواند به سرعت از طریق تماس پوست به پوست منتقل شود، به همین دلیل است که به ،وان یک بیماری مقاربتی شناخته می شود. در حقیقت، بر اساس CDC، HPV آنقدر شایع است که ا،ر افراد فعال ، در برخی مواقع به آن مبتلا می شوند. با این حال، ویروس همیشه منجر به عوارضی مانند زگیل تناسلی نمی شود. در واقع، در بیشتر موارد، ویروس بدون ایجاد هیچ مشکلی برای سلامتی خود به خود ناپدید می شود.

عوارض زگیل تناسلی

زگیل تناسلی معمولاً هیچ عارضه جدی برای سلامتی ایجاد نمی کند. سویه HPV که باعث زگیل تناسلی می شود کم خطر در نظر گرفته می شود. سویه های HPV که باعث سرطان می شوند با آن هایی که باعث زگیل تناسلی می شوند ی،ان نیستند.

خارش، سوزش یا درد در ناحیه تناسلی و ترشحات واژن از عوارض این زگیل تناسلی است که باعث ناراحتی و تحریف تجربه ، می شود.

پیشگیری از زگیل تناسلی یا ویروس پاپیلومای انس،

افراد فعال ، باید اقدامات زیر را برای محافظت از خود در برابر ابتلا یا انتشار HPV، زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی انجام دهند:

  • از کاندوم استفاده کنید
  • تزریق وا،ن HPV
  • اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت شریک ، به دست آورید
  • تعداد شرکای ، را محدود کنید

وا،یناسیون علیه HPV بسیار خوب عمل می کند. وا،ن HPV این پتانسیل را دارد که از بیش از 90 درصد سرطان های منتسب به HPV جلوگیری کند. از زم، که وا،یناسیون HPV برای اولین بار در سال 2006 توصیه شد، در ایالات متحده، زگیل تناسلی تا 88 درصد در دختران مجرد و 81 درصد در میان ،ن جوان کاهش یافته است.

پیشگیری بهتر از درمان است. با رعایت نکات ایمنی، لازم است از ویروس هایی که باعث ایجاد زگیل های ناخوشایند در نقاط مختلف بدن می شوند، جلوگیری کرد.

درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تناسلی به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

بسته به ،ت بیمار و نحوه بروز مشکل زگیل او، پزشکان زیر می توانند به درمان و کنترل زگیل تناسلی کمک کنند:

  • متخصص بیماری های عفونی
  • اورولوژیست
  • متخصص پوست
  • دکتر خانم
  • نفرولوژیست

برای اینکه دچار مشکل ناشی از زگیل تناسلی نشوید، روش های پیشگیری را جدی بگیرید. با علل زگیل تناسلی آشنا شوید و از آنها دوری کنید. در بسیاری از موارد، زگیل تناسلی از طریق تماس با شریک ، آلوده منتقل می شود. با مدیریت زندگی ، خود می تو،د سالم و شاداب بم،د.

تشخیص زگیل تناسلی

پزشکان می توانند زگیل تناسلی خارجی را با نگاه ، و انجام معاینه فیزیکی تشخیص دهند و ممکن است برای تأیید بیوپسی یا بیوپسی انجام دهند. تشخیص زگیل داخلی دشوارتر است.

ج، روش های تشخیص زگیل تناسلی

برای تشخیص زگیل تناسلی از روش های زیر استفاده می شود:

معاینه لگن

برای بررسی تغییرات دهانه رحم ناشی از زگیل تناسلی، تست پاپ به ،وان بخشی از معاینه لگنی انجام می شود.

کولپوسکوپی نیز برای بررسی و بیوپسی از واژن و دهانه رحم انجام می شود.

معاینه مقعد پزشک از دستگاهی به نام آنوسکوپ برای بررسی داخل مقعد برای یافتن زگیل استفاده می کند.

اگر فکر می کنید زگیل تناسلی دارید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. سایر عفونت های مقاربتی (و حتی مواردی مانند خال یا بر،ب های پوستی) شبیه زگیل تناسلی هستند. تشخیص دقیق برای دریافت درمان من، ضروری است.

درمان زگیل تناسلی

زگیل ممکن است خود به خود ناپدید شود، زیرا سیستم ایمنی قادر است با عامل ایجاد کننده عفونت مبارزه کند. با این حال، امکان انتشار و دردناک شدن آن نیز وجود دارد. در چنین شرایطی نیاز به پیگیری جدی است.

روش های مختلفی برای از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارد. از جمله روش های موجود برای درمان زگیل تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الکتروکوتر: جریان الکتریکی زگیل را می سوزاند.
  • یخ زدگیدر طول سرما درم،، از نیتروژن مایع برای انجماد و از بین بردن زگیل استفاده می شود.
  • لیزر درم،: نور لیزر رگ های خونی کوچک داخل زگیل ها را از بین می برد و جریان خون را در آنها قطع می کند.
  • روش برداشتن الکتروسرژیکی (LEEP).: با LEEP از یک حلقه سیمی با بار الکتریکی برای برداشتن زگیل استفاده می شود.

ممکن است برای از بین بردن زگیل تناسلی چندین درمان لازم باشد. در طول درمان، از تماس ، نیز باید اجتناب شود.

درمان دارویی برای ویروس پاپیلومای انس،

از داروهای موضعی پوست نیز برای درمان زگیل تناسلی استفاده می شود. هفته ای یک بار به مدت چند هفته، یک محلول شیمیایی یا ، تجویزی روی زگیل ها استفاده می شود. از جمله انواع زگیل تناسلی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • الدارا (امی کیمود)
  • پودوفیلین و پودوفیلو، (کاندیلو،)
  • تری ک،واستیک اسید یا TCA

این مواد شیمیایی باعث ایجاد تاول در زیر زگیل و توقف جریان خون می شوند. در برخی موارد، پزشک محلول شیمیایی را در کلینیک خود تهیه می کند و آن را روی زگیل ها اعمال می کند.

جراحی برای زگیل تناسلی

پزشک می‌تواند زگیل‌هایی را که بزرگ هستند یا به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند، با جراحی بردارد. درمان برای از بین بردن زگیل تناسلی HPV فرد را درمان نمی کند. ویروس‌های HPV نیز می‌توانند باعث ایجاد زگیل در صورت عدم انتشار فعال در بدن شوند.

درمان خانگی زگیل تناسلی

از درمان های خانگی برای زگیل تناسلی استفاده نکنید. استفاده از درمان های نادرست در بسیاری از موارد مفید نیست و حتی باعث عوارض جانبی دیگری می شود که رهایی از آنها آسان نیست.

برخی از درمان های خانگی برای درمان زگیل تناسلی مفید هستند، اما شواهد کمی برای حمایت از آنها وجود دارد. همیشه قبل از امتحان یک درمان خانگی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان زگیل تناسلی در طب سنتی

در طب سنتی نیز برای از بین بردن زگیل تناسلی نسخه های محلی توصیه می شود:

  • عصاره چای سبز
  • سرکه سیب
  • روغن درخت چای
  • آلوئه ورا
  • سیر
  • عسل

هیچ یک از این مواد نباید به تنهایی استفاده شود. در صورت تایید پزشک متخصص این روش ها امکان استفاده از آنها وجود دارد.

زگیل ناحیه تناسلی

بیماری هایی شبیه زگیل تناسلی

برخی بیماری ها مانند مولوسکوم ،تاژیوزوم شبیه زگیل تناسلی هستند. در این بیماری مانند علائم زگیل تناسلی، ضایعات پوستی ایجاد می شود و تنها با معاینه فیزیکی توسط پزشکان مجرب قابل تشخیص است.

پاپیلوم دهلیزی (VP) نیز یک بیماری خوش خیم اندام های تناسلی ،نه است و می تواند با HPV اشتباه گرفته شود. تبخال تناسلی (هرپس سیمپل، نوع 2) مشابه است ویروس پاپیلوم انس، زیرا هر دو بیماری مقاربتی هستند و هر دو شبیه هم هستند زگیل تناسلی از طریق رابطه ، محافظت نشده منتقل می شود.

با این حال، تبخال باعث ایجاد زخم های پر از مایع و تاول در اندام تناسلی می شود که در مورد زگیل تناسلی اتفاق نمی افتد. زگیل ها برآمدگی های کوچکی هستند که معمولاً زخم های باز ایجاد نمی کنند.

پیشگیری از زگیل تناسلی و وا،یناسیون مهمترین گام در پیشگیری از HPV است

HPV کنترل نشده می تواند یک بیماری وحشتناک باشد، اما وقتی علائم زگیل تناسلی را می د،د و علت زگیل تناسلی را می د،د، می تو،د از آنها دوری کنید. البته تزریق وا،ن زگیل تناسلی بی تاثیر نبوده و یکی از مهم ترین عوامل پیشگیری از این بیماری است. به یاد داشته باشید که HPV ،ت خاصی را تشخیص نمی دهد. هر دو زگیل تناسلی ،نه و زگیل تناسلی مردانه جدی هستند. بنابراین هر زمان که به این بیماری مبتلا شدید و علائم آن را مشاهده کردید، در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا آن را کنترل کرده و از سایر بیماری ها پیشگیری کنید.

سوالات متداول در مورد زگیل تناسلی

منابع:

nhs.uk

Healthline.com

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شماست و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/genital-warts/

Advantages of overseas domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.