مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی در خانه

لابیاپ،تی یک عمل درم، و زیبایی است که با هدف کاهش اندازه لابیا مینور یا فلپ های پوستی در دو طرف دهانه واژن انجام می شود. برخی از خانم ها ظاهر لابیای خود را دوست ندارند و تصمیم به عمل لابیاپ،تی می گیرند. البته وجود چین های پوستی در اطراف دهانه واژن کاملا طبیعی است و در ا،ر موارد مشکلی ایجاد نمی کند. بنابراین، ا،ر جراحی های انجام شده برای اه، زیبایی است و نه برای درمان. دوره نقاهت این جراحی 2 تا 3 هفته است. اگر مراقبت های بعد از لابیاپ،تی به خوبی انجام شود، این جراحی آسان است و عوارض کمی دارد.

توجه توصیه می شود که این جراحی در دختران زیر 18 سال انجام نشود زیرا لابیاها پس از بلوغ و تا اوایل بزرگسالی به رشد خود ادامه می دهند.

این مقاله از مجله سلامت و پزشکی دکتر تنها را بخو،د 4 دقیقه مدتی طول می کشد، اما به تمام شکات شما در مورد مراقبت های بعد از لابیاپ،تی پاسخ می دهد.

محتوای پزشکی این مقاله توسط دکتر سامیه معین درباری، متخصص ،ن و زایمان در مشهد بررسی و تایید شده است.

دکتر..  سامیه معین درباری

اگر سوالات بیشتری در این زمینه دارید می تو،د در انتهای همین صفحه در ،مت نظرات بپرسید تا پزشک به آنها پاسخ دهد.

نکات مهم مراقبتی بعد از لابیاپ،تی

مراقبت بعد از لابیاپ،تی بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین، تحت هیچ شرایطی نباید پس از لابیاپ،تی موارد زیر را انجام دهید:

  • تمام دستورات پزشک خود را دنبال کنید
  • داروهای تجویز شده مانند مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید
  • برای جلوگیری از عفونت و کند ، روند بهبود زخم، لباس های ، و نخی بپوشید
  • از مکان هایی که حضور شما خطر عفونت را افزایش می دهد خودداری کنید، مانند سونا، جکوزی و است،.
  • ورزش های سنگین انجام ندهید و حداقل 4 تا 6 هفته از رابطه ، خودداری کنید

اگر نمی تو،د یک یا چند مورد از این موارد را رعایت کنید، باید با پزشک خود هماهنگ کنید.

مراقبت های بعد از لابیاپ،تی

دوره نقاهت بعد از لابیاپ،تی

زمان نقاهت پس از جراحی معمولاً حدود دو هفته طول می کشد. در این مدت استراحت کامل و پر، کامل از فعالیت های سنگین ضروری است. اگر کار می کنید، بهتر است حداقل یک هفته استراحت کنید تا بتو،د به اندازه کافی استراحت کنید. البته چند ماه طول می کشد تا پوست به طور کامل بهبود یابد، اما معمولا بعد از دو هفته می تو،د به راحتی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

مراقبت های بعد از لابیاپ،تی با لیزر

روش های مختلفی برای انجام لابیاپ،تی وجود دارد و جراح با توجه به شرایط خاص هر متقاضی بهترین روش را انتخاب می کند. یکی از این روش ها استفاده از لیزر است. در این روش به جای استفاده معمول از تیغ جراحی از پرتوهای لیزر مخصوص استفاده می شود که در نتیجه از میزان خونریزی حین جراحی و تورم بعد از جراحی کاسته می شود. به همین دلیل طول دوره نقاهت جراحی کوتاهتر خواهد بود. مراقبت های عمومی بعد از لابیاپ،تی سنتی نیز باید در جراحی لیزری انجام شود تا خطر عفونت و عوارض احتمالی کاهش یابد.

عفونت بعد از لابیاپ،تی

میزان عفونت شدید در لابیاپ،تی کم است، اما همچنان امکان ایجاد عفونت جزئی یا عفونت در زخم وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است محل را طبق دستور پزشک به خوبی شسته و ضدعفونی کنید. در صورت بروز عفونت جای نگر، نیست. به پزشک خود بگویید که درمان آنتی بیوتیکی را برای شما شروع کند. در موارد نادر، ممکن است لازم باشد برای شستن زخم عفونت به اتاق عمل برگردید.

فعالیت های روزانه بعد از لابیاپ،تی

بعد از لابیاپ،تی با رعایت نکات مراقبتی به راحتی می تو،د به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید. از دستشویی رفتن تا خوابیدن تا شستن، سیستم مراقبت دارد. البته مدت زمان هر کدام محدود و نسبتاً کوتاه است. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم:

توالت بعد از لابیاپ،تی

بعد از ادرار یا مدفوع، ناحیه جراحی را فقط با آب گرم (بدون صابون و مواد شوینده) از جلو به عقب با حرکات ضربه ای ملایم تمیز کنید. رعایت جهت اسکن ناحیه (از جلو به عقب) به خصوص بعد از جراحی بسیار مهم است. زیرا اگر از پشت به جلو تمیز کنید، خطر عفونت بسیار زیاد است. همچنین، از کشیدن بافت به شدت روی ناحیه، که ممکن است باعث پارگی بخیه شود، خودداری کنید.

نحوه خوابیدن بعد از لابیاپ،تی

بهتر است هنگام خواب بعد از جراحی، به خصوص در 48 ساعت اول، لگن خود را با چند بالش بالا نگه دارید. این می تواند به کاهش تورم و تسریع روند بهبود کمک کند.

نحوه نشستن بعد از لابیاپ،تی

نشستن به طور معمول فشار مستقیمی بر ناحیه جراحی وارد می کند. به همین دلیل است که پزشکان پس از جراحی در هنگام استراحت به پشت دراز کشیدن را توصیه می کنند.

تغییرات واژن بعد از لابیاپ،تی

قاعدگی بعد از لابیاپ،تی

اگر در روز جراحی ، شدید، می تو،د در طول عمل از تامپون استفاده کنید. در چنین حالتی، جراح در پایان جراحی با دقت آنها را خارج می کند. البته اگر تمایلی به استفاده از تامپون ندارید یا خونریزی شدید است، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که جراحی را به زمان دیگری موکول کند.

اگر 4 تا 6 هفته بعد از عمل ، می شوید، باید به جای تامپون یا فنجان قاعدگی فقط از پد استفاده کنید. پس از این مدت، در صورت تمایل می تو،د پس از مشورت با پزشک، استفاده از تامپون و فنجان قاعدگی را از سر بگیرید.

ماندگاری نتایج لابیاپ،تی

لابیاپ،تی معمولاً یک بار در طول زندگی انجام می شود و نتیجه طول، مدت دارد. گاهی اوقات می توان لابیاپ،تی را با تزریق چربی یا پرکننده ها تقویت کرد تا اثر این عمل افزایش یابد. البته معمولاً اگر بعد از عمل با عارضه خاصی مواجه نشدید، نیازی به عمل یا جراحی بعدی نخواهید داشت. با این حال، یک استثنا وجود دارد. زایمان و بچه دار شدن بعد از جراحی ممکن است بر نتیجه لابیاپ،تی تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر قصد دارید در آینده بچه دار شوید، بهتر است لابیاپ،تی را به بعد از تولد همه فرزندانتان موکول کنید.

توجه به مراقبت های بعد از لابیاپ،تی اهمیت ویژه ای دارد!

در این مقاله مراقبت های بعد از لابیاپ،تی را به شما گفتیم اما مراقب باشید! همه این موارد عادی و رایج تلقی می شوند. بنابراین، اگر می خواهید لابیاپ،تی انجام دهید، ابتدا یک پزشک معتمد را انتخاب کنید. قبل از عمل جراحی به صورت کاملا واضح و راحت در مورد تمامی انتظارات و سوالات خود با پزشک خود مشورت کنید.برای تعیین وقت ملاقات با پزشک لابیاپ،تی می تو،د از بستر آنلاین دکتر دکتر استفاده کنید. پس از عمل تمام توصیه ها و دستورالعمل هایی که پزشک به شما می دهد (که ممکن است در این مقاله ذکر نشده باشد) را با دقت و به طور کامل دنبال کنید تا بهترین نتیجه را از جراحی بگیرید.

سوالات متداول در مورد مراقبت بعد از لابیاپ،تی

منابع:

nhs.uk

my.clevelandclinic.org

centerforsurgery.com

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شما است و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/lab،lasty-aftercare/

Advantages of local domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.