افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود


بهرام عین‌اللهی،وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به قانون افزایش ظرفیت رشته پزشکی گفت:«ما باید با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم، این مصوبه را اجرا کنیم. در حال حاضر نیز ظرفیت ما پر شده و بیش از این امکان افزایش ظرفیت نیست. چرا که این دانشجویان نیاز به ک، آموزشی دارند، باید به اندازه‌ی کافی بیمار ببینند و…»

وی در پاسخ به این‌که و، بهداشت چه تصمیمی در این زمینه دارد، خاطر نشان کرد:«ما تصمیم داریم تا در پیشنهادی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اجرای این مصوبه را در سال آینده متوقف کنیم.

وزیر بهداشت در مورد علت این اقدام نیز گفت:«علاوه بر کمبود زیرساخت، بیمار هم لازم است. دانشجوهای پزشکی برای ،ب تجربه نیازمند بیمار دیدن هستند.»

عین‌اللهی برنامه و، بهداشت در این زمینه را نیز این‌گونه تشریح کرد:«ما قصد داریم هر زمان که به تعادل برسیم پیگیر این مصوبه باشیم.»

شورایعالی انقلاب فرهنگی

قانون افزایش ظرفیت پزشکی دوسال پیش از این در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود. ریاست این شورا برعهده سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، است.

همچنین باقری‌فرد در این برنامه تلویزیونی به بررسی ابعاد مختلف افزایش ظرفیت پزشکی در کشور پرداخت. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تصویب ماده واحده افزایش ظرفیت پزشکی عمومی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۰، گفت:«در این مصوبه آمده که از سال ۱۴۰۰ هر سال باید ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی افزوده شود. با توجه به لازم‌الاجرا بودن مصوبات این شورا، از سال ۱۴۰۱ طبق همین اعداد و حتی بیش‌تر از آن را و، بهداشت پذیرش کرد.»

وی در ادامه از بندهای دیگر این مصوبه نیز سخن به میان آورد و افزود:«این مصوبه مراجع دیگری هم دارد. و، بهداشت به تنهایی مسئول اجرای این طرح نیست. در این مصوبه آمده که سازمان برنامه و بودجه بایستی بودجه لازم را به و، بهداشت پرداخت کند تا بتواند زیرساخت‌ها را تکمیل نماید. سازمان امور استخدامی نیز موظف شده که مجوز لازم برای جذب استاد را به و، بهداشت بدهد.»

گلایه از عمل ن، این سازمان‌ها به وظایف قانونی

این استاد دانشگاه ضمن گلایه از عمل ن، این سازمان‌ها به وظایف قانونی خود، خاطر نشان کرد:« در سال ۱۴۰۱ افزایش ظرفیت اجرایی شد. در حالی که نه امکانات آموزشی و نه استاد جدیدی به دانشگاه‌ها افزوده نشده بود. ما با امید به تخصیص بودجه لازم، تعهدات سال ۱۴۰۲ را نیز اجرایی کردیم. در مقابل اما باز هم هیچ بودجه‌ای برای دانشجویان جدید به و، بهداشت پرداخت نشد.»

باقری فرد در پاسخ به این سوال که آیا امکان توقف موقتی در اجرای این طرح وجود دارد نیز گفت:«در حال حاضر آقای دکتر خسروپناه، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، رویکرد خوبی به مسائل پزشکی دارند. به همین دلیل از هفته آینده جلساتی را با این شورا در حضور روسای چند دانشگاه منتخب کشور برگزار خواهیم کرد. ما طرح‌های چندگانه ای را برای پیشنهاد آماده کرده‌ایم. به هر حال با توجه به بن‌بستی که در حوزه آموزش پزشکی کشور به وجود آمده ما امیدواریم که با یک تعامل سازنده بتو،م از دامنه‌دار شدن این مشکل در سال‌های آینده جلوگیری نماییم.»




منبع: https://pezeshkanirani.ir/medical-trade-news/10316/

Useful reference for domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.