داخلی چیست و پزشک داخلی کیست؟ با متخصص داخلی آشنا شوید

آشنایی با تخصص داخلی

تکالیف داخلی با پاسخ به سوالات تجربه داخلی چیست؟، مشخص می شود. پزشکان داخلی با آگاهی از اندام ها و سیستم های داخلی بدن، بیماری های مختلف را درمان می کنند. متخصصین داخلی بیماری های گوارشی، مشکلات متابولیک، بیماری های ریوی، عفونت های مکرر، فشار خون بالا، سنگ کیسه صفرا و اختلالات تیروئید را تشخیص و درمان می کنند.

شناخت علائم بیماری های داخلی و خونی، تجویز معاینات سالانه، انجام آزمایشات دوره ای و کمک به پیشگیری از بیماری های داخلی از دیگر وظایف پزشک داخلی است. در این مقاله Doctor Doctor به شما خواهیم گفت که پزشک داخلی کیست. همچنین در مورد بیماری هایی که متخصصان داخلی در بزرگسالان درمان می کنند صحبت خواهیم کرد، مانند مشکلات کبدی، پوکی استخوان، روماتیسم و ​​کلسترول بالا. در این مقاله با خدمات پزشک متخصص داخلی آشنا می شوید. برای خواندن مقاله برای 4 دقیقه شما نیاز به زمان دارید.

در پایان مقاله، اگر هنوز در مورد اینکه متخصص داخلی کیست و چه کار می کند سؤالی دارید، سؤالات خود را بپرسید تا پزشک به آنها پاسخ دهد.

تجربه داخلی چیست؟

پزشک داخلی به پزشکی گفته می شود که اندام های داخلی مانند قلب، کلیه ها، کبد و ریه ها را می شناسد و توانایی تشخیص و درمان بیماری های مربوط به آن ها را دارد. این پزشکان به مدیریت بیماری های این اندام ها و سایر ،مت های بدن کمک می کنند و از نحوه تعامل اندام های داخلی با یکدیگر کاملا آگاه هستند.

به ،وان مثال، متخصصان داخلی بیماران مبتلا به دیابت را درمان می کنند. همپوش، و ارتباط زیادی بین دیابت و سایر بیماری ها مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا وجود دارد. متخصصین داخلی می توانند همه این موارد را تحت نظر، نظارت و درمان کنند.

طبق فدراسیون اروپایی پزشکی داخلی (EFIM)، تخصص پزشکی داخلی طیف گسترده ای از شرایط پزشکی را پوشش می دهد. شرایطی که بر اندام های داخلی بدن، قلب، ریه ها، کبد و دستگاه گوارش، کلیه ها و مجاری ادراری، مغز، ستون فقرات، اعصاب، ماهیچه ها و مفاصل تأثیر می گذارد.

متخصصین داخلی اغلب به ،وان دروازه بان نظارت بر سیستم بدن بیماران و پیشبرد مدیریت بیماری مزمن عمل می کنند. هنگامی که فرآیندهای بیماری پیشرفت می کند، متخصصان داخلی نیز با سایر پزشکان (در صورت ،وم) مشورت می کنند.

تجربه داخلی چیست؟

پزشک داخلی کیست؟

متخصص داخلی فردی است که مشکلات اندام های داخلی بزرگسالان را درمان می کند. طب داخلی حوزه وسیعی است و تشخیص و درمان طیف وسیعی از مشکلات را پوشش می دهد.

به ،وان مثال، از درمان عفونت گوش گرفته تا دیابت، نقرس، سرطان استخوان و غیره، تشخیص و درمان زیر چتر آن است. یک پزشک داخلی نیاز به دانش وسیع و جامع پزشکی دارد.

هر متخصص داخلی باید درک عمیقی از هر بیماری و روش های برخورد با بیماران داشته باشد. طب داخلی هر بیماری را به دقت بررسی می کند و در صورت ،وم روش های درم، را به طور مرتب به روز می کند.

تفاوت بین یک متخصص داخلی و یک پزشک عمومی چیست؟

بسیاری از مردم نمی دانند که چه تفاوتی بین پزشک عمومی و داخلی وجود دارد یا اینکه هر کدام چه حوزه هایی را پوشش می دهند. هر دو می توانند بررسی های مربوط به غربالگری را بررسی کنند و وضعیت سلامت عمومی را بررسی کنند، اما تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد.

پزشکان عمومی بیماران در سنین مختلف را معاینه و معالجه می کنند، اما متخصصان داخلی فقط اندام های داخلی را معاینه می کنند، آن هم برای بزرگسالان. پزشک عمومی دوره پزشکی عمومی را 7 سال گذراند اما پزشک داخلی بعد از این دوره 3 تا 6 سال تخصص داشت.

بسیاری از متخصصان داخلی بیماران را برای بیماری هایی مانند دیابت، سندرم روده تحریک پذیر، فشار خون بالا و کلسترول بالا درمان می کنند. کنترل و درمان بیماری های قلبی، کلیوی، غدد درون ریز، اختلالات خونی و حتی بیماری های عفونی بر عهده پزشکان این تخصص است.

تخصص داخلی چه فوق تخصص ها و فلوشیپ هایی دارد؟

پزشک متخصص داخلی در زمینه تشخیص، شناسایی و درمان بیماری های مربوط به اندام های داخلی بدن فعالیت می کند. این افراد پس از 7 سال طب عمومی تخصص داخلی می گیرند و پس از آن می توانند وارد حوزه های فوق تخصصی شده و دانش خود را تکمیل کنند.

شرکت در بورسیه‌ها، که دوره‌های تخصصی کوتاه‌تری هستند، همچنین به آن‌ها دیدگاه منحصربه‌فرد و خاصی در حوزه تخصصی خاص خود می‌دهد. در زیر می خو،د گرایش های تخصصی داخلی چیست و پزشکان این رشته در چه رشته هایی فوق تخصص می گیرند.

خون و تومورها

متخصصین داخلی می توانند با ادامه تحصیل در زمینه انکولوژی، دانش کافی برای تشخیص و درمان انواع سرطان به دست آورند. بررسی وضعیت اختلالات خونی، نتایج پاتولوژی و تعیین روند درمان بیماران سرط، از جمله وظایف متخصص داخلی در این راستا است.

اورولوژی

پزشکان متخصص اورولوژی می توانند مشکلات مربوط به اندام های تناسلی و سیستم ادراری را در مردان، ،ن و کودکان شناسایی و درمان کنند.

درمان در طب داخلی

گوارش و کبد

برای حل مشکلاتی مانند بیماری های کبدی مانند هپاتیت یا بیماری های دستگاه گوارش مانند کیسه صفرا، معده، روده، مری و مجرای صفراوی باید با متخصص گوارش و کبد مشورت کرد. این پزشکان قادر به درمان مشکلات مربوط به بلع، رفع، رفلا، و غیره هستند.

غدد و متابولیسم بدن

غدد بدن و هورمون هایی که ترشح می کنند نقش مهمی در عملکرد ،مت های مختلف بدن دارند. متخصصین داخلی با تجربه در غدد درون ریز می توانند مشکلات و اختلالات این بخش ها را درک کنند. به ،وان مثال، آنها اختلالات تیروئید را درمان می کنند.

ریه

متخصصین داخلی با فوق تخصص ریه می توانند بیماری های تنفسی و ریوی مانند عفونت های تنفسی، اختلالات ریوی و شرایط مشابه را درمان کنند.

بیماری کلیوی

نفرولوژیست ها به بیماران کمک می کنند تا مشکلات مربوط به سیستم ادراری و کلیه ها را بررسی کنند. این پزشکان در زمینه مق، با مشکلاتی مانند عدم تعادل الکترولیت در بدن، احتباس مایعات و … فعال هستند.

بیماری های روماتیسمی

روماتولوژیست ها در شناسایی و درمان بیماری هایی که بر ،مت هایی از بدن در نواحی مفاصل، ماهیچه ها و استخوان ها تأثیر می گذارند، تخصص دارند.

تشخیص بیماری های داخلی

پزشک داخلی چه بیماری ها و مشکلاتی را درمان می کند؟

اگر بخواهیم بگوییم شایع ترین بیماری هایی که طب داخلی درمان می کند و چه مشکلاتی را درمان می کند، با طیف وسیعی از بیماری ها مواجه هستیم.

این متخصصان شناخت خوب و دقیقی از اندام های داخلی بدن دارند و می توانند مشکلات و شرایط مربوط به آن ها را شناسایی و درمان کنند. بیماری هایی مانند:

متابولیسم و ​​هورمون ها

اختلالات هورمونی و بیماری های متابولیک مانند نقرس، پوکی استخوان، پرکاری یا کم کاری تیروئید و دیابت از جمله بیماری هایی هستند که با مراجعه به پزشک متخصص داخلی درمان می شوند.

سیستم عروقی

دکتر دخی بیماری های عروقی مانند واریس، بیماری شریان های محیطی و سایر بیماری های مربوط به عروق و مویرگ ها را درمان می کند.

ساختار استخوان و بافت همبند

مشکلات بافت همبند مانند روماتیسم، فیبروز، ،روز و اسکوربوت نیز با معاینات داخلی شناسایی و برطرف می شود.

گوارشی

بیماری های گوارشی و اختلالات مرتبط با آن مانند رفلا، معده یا اختلالات سایر ،مت های دستگاه گوارش مانند مری و روده توسط متخصصین داخلی درمان می شوند.

تشخیص در طب داخلی

خون و اندام های خونساز

شرایط و بیماری های مربوط به اندام های خون ساز یا سرطان خون در زمینه هماتولوژی و انکولوژی بررسی می شود. متخصصین داخلی می توانند این مشکلات را درمان کنند.

قلب و سیستم گردش خون

بیماری های مختلف قلبی عروقی مانند فشار خون یا کلسترول بالا نیز توسط متخصصین داخلی شناسایی و درمان می شوند.

کلیه ها و مجاری ادراری

مشکلات کلیه و مجاری ادراری در این دسته قرار می گیرند، به ،وان مثال التهاب کلیه مانند پیلونفریت، سنگ کلیه یا تومورها و نارسایی حاد یا مزمن کلیه.

اندام های تنفسی

بیماری های ریوی و تنفسی مانند برونشیت و ذات ا،یه از جمله مشکلات مربوط به اندام های تنفسی هستند.

روش های تشخیصی در طب داخلی چیست؟

متخصص داخلی طیف گسترده ای از بیماری های اندام های داخلی بدن را بررسی و درمان می کند. بسته به نقطه مورد بررسی از روش های تشخیصی مختلفی استفاده می شود.

تست های آ،ژی

آزمایش پوست و رینوسکوپی از جمله مواردی است که پزشکان برای تشخیص از آن استفاده می کنند.

روش های تشخیصی در طب داخلی چیست؟

آزمایشات قلب

برای بررسی وضعیت قلب و عروق خونی، متخصص داخلی از روش های مختلف آزمایش زیر استفاده می کند:

  • اکوکاردیوگرافی
  • کاتتریزاسیون کرونر
  • آنژیوپ،تی
  • تست الکتروفیزیولوژی

بسته به مشکل خاص هر بیمار، ممکن است از شرایط دیگری استفاده شود.

تست غدد درون ریز

ارزیابی وضعیت غدد به معاینات زیر بستگی دارد:

  • بیوپسی تیروئید
  • آزمایش هورمونی
  • اندازه گیری تراکم استخوان

اندازه گیری وضعیت هورمونی در مواردی که غدد تعادل ندارند بسیار مهم است.

آزمایشات دستگاه گوارش

برای درمان مشکلات گوارشی، آزمایشات مختلفی باید انجام شود:

  • آندوسکوپی بالا و پایین
  • مانومتری مری
  • تصویربرداری رتروگراد آندوسکوپی از مجرای صفراوی و پانکراس
  • سونوگرافی آندوسکوپی
  • بیوپسی کبد

با انجام این کارها راه برای تعیین بهترین درمان باز می شود.

بیماری های خونی (انکولوژی)

بیوپسی مغز استخوان، پیوند سلول های بنیادی و بیوپسی غدد لنفاوی در این دسته تشخیصی قرار می گیرند.

روش های دیگری مانند برون،کوپی برای تشخیص مشکلات ریوی، بیوپسی کلیه برای تشخیص بیماری کلیه و آسپیراسیون مفصل برای ارزیابی مشکلات روماتیسمی نیز استفاده می شود.

متخصص داخلی کیست؟

روش های درم، در طب داخلی چیست؟

اینکه پزشکی با تخصص داخلی چه روش‌های درم، را انتخاب می‌کند و نحوه برخورد آن با درمان شرایط تا حد زیادی به بیماری و مشکل موجود بستگی دارد. متخصصین داخلی از روش های مختلفی برای مق، با موقعیت ها استفاده می کنند.

درمان دارویی

یکی از رایج ترین روش هایی که برای درمان بیماری های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، درمان دارویی است. از داروها برای کاهش علائم یک بیماری، جلوگیری از ایجاد مشکلات یا درمان کامل این بیماری استفاده می شود. انتخاب دارو با توجه به نوع بیماری و ویژگی های بیمار تعیین می شود.

داروها می توانند به کاهش علائم بیماری کمک کنند و در عین حال از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند. آنها برای بهبود سلامت جسمی و رو، بیمار استفاده می شوند و به اشکال مختلف در دسترس هستند.

بسته به نوع و شدت بیماری، مدت و دوره درمان دارویی می تواند متفاوت باشد. داروها به طور مداوم یا مادام العمر برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شوند.

مداخله جراحی

در برخی از بیماری های داخلی، مداخله جراحی لازم است. به ،وان مثال، جراحی ممکن است در شرایطی مانند پیوند عضو یا برداشتن تومور مورد استفاده قرار گیرد. مداخله جراحی با توجه به شرایط بیمار و ویژگی های بیماری برنامه ریزی و انجام می شود.

تخصص داخلی چه فوق تخصص ها و فلوشیپ هایی دارد؟

چه زم، باید به متخصص داخلی مراجعه کنیم؟

دلیل مراجعه به پزشک متخصص چیست و چه زم، باید این تخصص منتقل شود؟ مواردی که نیاز به مراجعه به پزشک داخلی را افزایش می دهد عبارتند از:

معده درد درد شکم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به ،وان مثال، یک عضله کشیده شده یا یک ویروس در معده می تواند باعث درد در این ناحیه شود. بیماری های جدی تری مانند آپاندیسیت حاد و بسیاری از انواع سرطان نیز می توانند باعث درد شکم شوند.
منبع درد قفسه سینه همیشه به این م،ی نیست که شما دچار حمله قلبی شده اید، بلکه می تواند ناشی از مشکلاتی در ریه ها یا سیستم گوارش شما باشد.

به شدت علائم توجه کنید. اگر دچار تپش قلب شدید و مشکل تنفسی شدید، حتما به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

هنگام مراجعه به پزشک داخلی باید منتظر چه آزمایشات و کارهایی باشیم؟

متخصص داخلی علائم حیاتی را بررسی می کند و در مورد سابقه پزشکی و داروهای مشتری سوال می کند. متخصص همچنین اندام ها و ظاهر بدن را بررسی می کند، زیرا نقاطی مانند نحوه راه رفتن یا علامت گذاری روی صورت می تواند حاوی اطلاعاتی در مورد برخی از شرایط و بیماری های پزشکی باشد.

پزشک همچنین اقدامات احتمالی زیر را برای معاینه انجام می دهد:

  • بررسی ضربان قلب
  • ارزیابی وضعیت تنفسی
  • معاینه چشم، گوش و بینی
  • وضعیت پوست و ناخن را بررسی کنید

برای بررسی سلامتی شما، پزشک ممکن است آزمایش های غربالگری مانند آزمایش تراکم استخوان را تجویز کند. برای مشکلات خاص، پزشک آزمایش من، را تجویز می کند. این آزمایش ممکن است به سادگی ادرار باشد و ممکن است شامل موارد پیچیده تری مانند عکاسی باشد.

پزشک داخلی کیست و چه بیماری هایی را درمان می کند؟

در انتخاب بهترین پزشک داخلی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای اینکه بفهمیم بهترین متخصص داخلی کیست و تجربه داخلی چیست؟ شما باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • به مدارک و تحصیلات پزشک توجه کنید.
  • نظرات مشتریان قبلی را بررسی کنید.
  • توجه داشته باشید که آیا خدمات پزشک تحت پوشش بیمه شما قرار می گیرد یا خیر.

برای درمان مشکلات مختلف اندام های داخلی مانند بیماری های خونی، سنگ کیسه صفرا، مشکلات روماتیسمی و ایمنی، مشکلات کبدی و … باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

اکنون که می د،د متخصص داخلی کیست، وقت آن است که اگر مشکلی در اندام های داخلی خود دارید، با پزشک وقت بگیرید. در این سامانه می تو،د متخصصان را شناسایی کرده، به صورت الکترونیکی از آنها ،ت دریافت کنید و نظرات مشتریان قبلی را بررسی کنید. با انجام معاینات دوره ای به پیشگیری از بیماری های داخلی کمک کنید و در صورت بروز علائم بیماری های داخلی، مشورت با پزشک متخصص داخلی را فراموش نکنید.

سوالات متداول برای تخصص داخلی

منابع:

maslaksaglik

webmd

یادبود بهداشت منطقه ای

Medicalnewsday

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شما است و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/what-is-internal-medicine-specialty/

Standard units of measure of domestic helper | 健樂護理有限公司 kl home care ltd. Free & easy ad network.