تخصص طب سالمندی چیست و متخصص سالمندان کیست؟ بررسی سالمندان

تخصص سالمندان چیست

افرادی که به دنبال درمان های تخصصی برای سالمندان هستند اغلب می پرسند: تخصص سالمندان چیست؟ متخصص سالمندان کیست؟ متخصص سالمندان پزشکی است که مراقبت های اولیه را برای درمان افراد مسن ارائه می دهد.

تخصص طب سالمندی راهی برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان پیدا می کند. متخصص سالمندان یک متخصص داخلی است که دانش خاصی از روند پیری دارد.

این پزشک در زمینه تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی بیماران سالمند مهارت های خاصی ،ب کرده است.

از جمله بیماری های شایع در میان سالمندان باید به پوکی استخوان، آ،ایمر، فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد.

در این مقاله از مجله سلامت و پزشکی دکتر دکتر به شما خواهیم گفت که چگونه یک متخصص سالمندان در درمان بیماری های سالمندان کمک می کند. عوارضی مانند مشکلات تنفسی در افراد مسن، سرطان، مشکلات حرکتی یا شرایطی مانند افسردگی.

پزشکان این رشته با انجام تست های تشخیصی خاص مشکل بیماران سالمند را تشخیص می دهند. سپس با کمک روش هایی مانند فیزیوتراپی به درمان و پیشگیری از بیماری ها کمک می کنند.

تقریبا برای خواندن این مقاله 3 دقیقه تو نیاز داری

در آ، اگر سوالی داشتید در ،مت نظرات بنویسید تا مشاور سلامت پاسخگو باشد.

تخصص سالمندان چیست؟

با افزایش سن، بدن شما تغییر می کند. نحوه واکنش بدن به محیط و بیماری های احتمالی نیز تغییر می کند. متخصصان سالمندی نقش مهمی در توسعه درمان بیماری های سالمندان دارند. آنها به ،وان هماهنگ کننده و میانجی در تیم پزشکی عمل می کنند. این امر راه را برای تشخیص، انتخاب درمان و درمان بیمار مسن باز می کند.

وجود چنین متخصصی برای سالمند، که از مشکلات جسمی مختلف رنج می برند مفید است. بسیاری از این افراد تنها با یک بیماری یا بیماری سر و کار ندارند، بلکه مشکلات دیگری نیز دارند.

از دست دادن عملکرد اعضای بدن و ضعف جسم، نیاز به مراقبت متخصص سالمندان دارد. مشکلاتی مانند زوال عقل یا پوکی استخوان از دیگر چالش هایی است که افراد مسن با آن مواجه هستند.

همانطور که توسط سازمان ملی بهداشت (NHS) در ،ستان تعریف شده است، سالمندان یک ارزیابی جامع از سلامت افراد مسن است. این زمینه امکان افزایش طول عمر سالمندان و کاهش اثرات پیری بر جسم و روان را افزایش می دهد.

متخصص سالمندان می تواند وضعیت عمومی بیماران مسن را کنترل کند. با شناخت اثرات درمان های مختلف، به مدیریت وضعیت بیمار مسن کمک می کند.

متخصص سالمندان کیست؟

متخصص سالمندان کیست؟

متخصص سالمندان در درمان افراد مسن (بالای 65 سال) تخصص دارد و تحت آموزش های مختلفی قرار می گیرد. در واقع این متخصص سعی در بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به پیری دارد. بنابراین، فراهم ، وسایل مراقبت از فرد و اطرافیان به آسان‌تر شدن زندگی او کمک می‌کند.

با مراجعه به متخصص سالمندان، اطرافیان سالمندان می توانند به روش های موثرتری از آنها مراقبت کنند. متخصص سالمندان بیماری های این دوره از زندگی را تشخیص و درمان می کند. کنترل وضعیت بیمار، که از بیماری های متعدد رنج می برند کار ساده ای نیست.

رشته های تخصصی و فلوشیپ سالمندان چیست؟

رشته طب سالمندی بسیار گسترده است. شاید در نگاه اول فکر کنید که این رشته پزشکی شامل تخصص های متنوعی نمی شود. باید بگوییم که پزشکان این رشته می توانند فلوشیپ و تخصص های حرفه ای در رشته های مختلف ،ب کنند.

تخصص ها و گرایش های مختلف در زمینه طب سالمندی عبارتند از:

درمان در سالمندان

گرایش های پزشکی

عملکرد ضعیف اندام ها مانند سیستم قلبی عروقی منجر به بیماری های خاص پیری می شود. از گرایش ها و تخصص های پزشکی متخصصان سالمندی در این زمینه باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری های قلبی عروقی برای سالمندان
  • دندانپزشک
  • چرم
  • عکاسی
  • اضطراری
  • بیماری کلیوی
  • انکولوژی

همانطور که می بینید تخصص طب سالمندی جهت های مختلفی دارد و علمی بسیار گسترده است.

جراحی سالمندان

متخصصان سالمندی می توانند جراحی های مختلفی را برای درمان مشکلات مختلف انجام دهند. مثلا:

  • برای مشکلات حرکتی با متخصصین ارتوپدی همکاری کنید
  • گوش و حلق و بینی
  • جراحی عمومی
  • ترومای سالمندان
  • چشم پزشکی
  • اورولوژی

متخصص سالمندان همچنین با تجویز داروهای من، پس از عمل به تسکین علائم جراحی کمک می کند.

متخصص سالمندان

بیهوشی برای سالمندان

بیهوشی سالمندان در طی اعمال جراحی مختلف و مراقبت از آنها (بعد از بیهوشی و بیهوشی) یکی از گرایش های تخصصی مهم در رشته طب سالمندی است.

روانشناسی پیری

آسیب شناسی گفتار و زبان در سالمندان یکی از تخصص های متخصصان سالمندی است. اینها شامل درمان اختلالاتی مانند دیسفاژی، سکته مغزی، آفازی و آسیب مغزی تروماتیک است. در چنین مواردی، پزشک وضعیت مغز و تأثیرات آن بر گفتار را بررسی می کند.

متخصص سالمندان چه بیماری ها و مشکلاتی را درمان می کند؟

متخصص سالمندان در زمینه های مختلف به درمان بیماران می پردازد. افزایش سن با احتمال مشکلات مختلفی همراه است. به این ترتیب نیاز به پزشکی وجود دارد که بتواند با درمان من، و تجویز داروهای لازم به بهبودی فرد کمک کند.

سقوط از پشت بام ها

با افزایش سن، احتمال بروز مشکلات در تعادل و حرکت افزایش می یابد. زمین خوردن در افراد مسن باعث مشکلاتی مانند ش،تگی استخوان یا آسیب به سر می شود. متخصصان سالمندان می توانند به کاهش احتمال افتادن کمک کنند.

متخصصان با در نظر گرفتن علل احتمالی سقوط و از دست دادن تعادل وضعیت را کنترل می کنند. به ،وان مثال، بیماری های زیر می توانند باعث زمین خوردن افراد مسن شوند:

  • ابتلا به بیماری های طول، مدت مانند مشکلات قلبی، آرتریت یا زوال عقل
  • مشکلات اعصاب و مفاصل
  • پوکی استخوان
  • سرگیجه
  • ضعف

متخصصان سالمندی با ارائه برنامه های ورزشی و ورزشی به افراد مسن کمک می کنند تا تعادل خود را در حین راه رفتن حفظ کنند. این پزشکان ممکن است استفاده از وسایل کمکی مانند واکر را نیز تجویز کنند.

روش های تشخیصی در سالمندان

زوال عقل

دمانس اصطلاحی است که چندین بیماری مغزی را توصیف می کند. به طور دقیق تر، به بیماری های مرتبط با از دست دادن حافظه و اختلال در زندگی عادی اشاره دارد.

متخصصان سالمندی در تشخیص علل زوال عقل متخصص هستند. آنها یک برنامه درم، با ،یبی از تست های حافظه، توانایی و خلق و خو ارائه می دهند. در این روش از آزمایش خون و اسکن مغز نیز استفاده می شود.

بی اختیاری

بی اختیاری ادرار یک مشکل رایج در میان سالمندان است. از آنجایی که این حالت تا حدودی سخت و همراه با احساس شرم است، درمان آن ضروری به نظر می رسد.

متخصصان سالمندان پیشنهاد می کنند ابتدا آزمایش دینامیک ادرار انجام شود. این آزمایش توانایی نگه داشتن ادرار در مثانه را نشان می دهد. پس از آن روش های مختلفی برای کنترل مشکل پیشنهاد می شود:

  • دارویی
  • وسایل کمکی مانند پوشک بزرگسال
  • ورزش هایی مانند بیوفیدبک برای تقویت و کنترل عضلات کف لگن.

در برخی موارد نیاز به جراحی است.

تخصص طب سالمندی

افسردگی

افسردگی در افراد مسن با افسردگی در جوانان ی،ان نیست. علائم آن بیشتر ناشی از مشکلات جسمی و شرایط زندگی در سنین بالا است. به ،وان مثال، سرگیجه یا تنگی نفس می تواند نشانه افسردگی در یک بیمار مسن باشد.

این علائم را نباید با علائم بیماری های دیگر مانند مشکلات قلبی عروقی اشتباه گرفت.

درمان افسردگی در افراد مسن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درمان شناختی رفتاری گروهی
  • تجویز داروهای ضد افسردگی
  • روان درم، بین فردی
  • گروه درم،

همراهی اطرافیان بیمار در تسریع روند بهبودی از افسردگی بسیار مهم است.

بیماری های قلبی عروقی

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر و یکی از علل اصلی عوارض ناخوشایند در افراد مسن است. پزشکان سالمند با تجویز داروهای من، و استفاده از روش های من، از بروز مشکلات قلبی پیشگیری می کنند.

روش های تشخیصی در سالمندان چیست؟

متخصصین پیری از روش های مختلفی برای تشخیص بیماران استفاده می کنند.

این پزشکان باید اطلاعات کامل در مورد وضعیت سلامت فرد را بررسی و ارزیابی کنند. در چنین مواردی، پزشک از روش های تشخیصی مختلفی استفاده می کند:

آزمایش خون، مدفوع و ادرار

برای ارزیابی وضعیت افراد مسن، پزشکان از آزمایش خون، ادرار و مدفوع استفاده می کنند. این آزمایش ها می توانند به کشف علت بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون کمک کنند.

معاینه مدفوع و ادرار از نظر ارزیابی عفونت های احتمالی یا اندازه گیری وضعیت کلیه ها و کبد مهم است.

آزمایش خون در سالمندان

بینایی سنجی

از طریق روش های بینایی سنجی، بیماری هایی مانند آب مروارید، گلوکوم و سایر بیماری های مرتبط با افزایش سن تشخیص داده می شوند.

تعادل و حرکت را بررسی کنید

تغییرات در عملکرد و حرکت مغز در افراد مسن نیاز به آزمایش های تشخیصی برای بررسی تعادل دارد. این تست ها وضعیت جسم، بیمار را بررسی می کنند و از نظر اندازه گیری وضعیت مغز مهم هستند.

روش های درم، در تخصص سالمندان چیست؟

متخصصان سالمندی از روش های مختلفی برای درمان بیماران خود استفاده می کنند. آنها باید در مورد طیف وسیعی از مشکلات و بیماری ها بدانند.

درمان های تشخیصی

پزشکان با در نظر گرفتن علائم و سوابق بیمار از درمان های مختلفی استفاده می کنند. با تعیین علت یا علل بیماری، می توان دارو یا روش درم، را تجویز کرد و تداخلات داروها و درمان های مختلف را کنترل کرد.

درمان های نگهداری

درمان های مراقبتی از گسترش بیماری جلوگیری می کند و آن را کنترل می کند. به ،وان مثال، استفاده از ابزارهای خاص برای بهبود عملکرد حرکتی در دسته درمان های نگهدارنده قرار می گیرد.

متخصصین سالمندان

درمان های پیشگیرانه

درمان‌های پیشگیرانه، درمان‌هایی هستند که با تجویز دارو یا راه‌حل‌های عملی از بروز یک بیماری جدی جلوگیری می‌کنند. به ،وان مثال راه های پیشگیری از شیوع بیماری آ،ایمر از جمله این درمان ها هستند.

درمان های توانبخشی

برخی از درمان ها در طب سالمندی برای بیمار، در نظر گرفته شده است که شرایط سختی را پشت سر گذاشته اند. به ،وان مثال، ،، که سکته مغزی یا حمله قلبی داشته اند ممکن است به درمان هایی برای کنترل عوارض بعد از عمل نیاز داشته باشند.

زمان من، برای مراجعه به متخصص سالمندان چه زم، است؟

هنگامی که پیری رخ می دهد، گاهی باید چندین درمان یا چندین دارو با هم انجام شود. در چنین شرایطی باید با متخصص سالمندان مشورت کرد. او با دید وسیع خود دید درستی برای سیر درمان ترسیم می کند.

متخصصان سالمندی اطلاعات کافی در مورد عوارض جانبی داروها و اثرات منفی استفاده از آنها دارند. آنها می توانند شکل و روش مصرف دارو و انجام درمان های مختلف را در اولویت قرار دهند.

هنگام مراجعه به پزشک سالمندان باید منتظر چه آزمایش ها و وظایفی باشیم؟

هنگامی که به متخصص طب سالمندان مراجعه می کنید، باید انتظارات زیر را داشته باشید:

  • تاریخچه پزشکی و سوابق درمان را مرور کنید
  • معاینه فیزیکی و بررسی عملکرد فیزیکی
  • ارزیابی ذهنی و بررسی وضعیت رو،

شما باید فهرست دقیقی از داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود ارائه دهید تا از مدیریت تداخلات دارویی و درم، آگاه شود.

به متخصص سالمندان مراجعه کنید

در انتخاب پزشک با تجربه در طب سالمندی چه نکاتی مهم است؟

عوامل موثر و مهم برای انتخاب پزشک متخصص سالمندان چیست و در مراجعه به این پزشکان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • درمان و رفتار.
  • تخصص و تجربه؛
  • محیط ارائه خدمات؛
  • پوشش بیمه.

در زیر توضیح داده ایم که هر یک از معیارهای قبلی برای انتخاب پزشک متخصص طب سالمندی به چه م،است.

معامله و رفتار نحوه برخورد پزشک با بیماران مسن بسیار مهم است و باید بتواند اعتماد آنها را جلب کند.
تجربه و تخصص سطح تحصیلات و تجربه پزشک برای درمان صحیح و به موقع بیماری های سالمندان بسیار مهم است. پزشک متخصص با توصیه های صحیح در خصوص مراقبت های خانگی و بیمارست، به اطرافیان خود در بهبود وضعیت سالمندان کمک می کند.
محیط ارائه خدمات محیط و فضایی که در آن خدمات پزشکی به سالمندان ارائه می شود نیز بسیار مهم است. فضا باید مجهز و البته آشنا و راحت باشد.
پوشش بیمه قبل از مراجعه مطمئن شوید که بیمه شما هزینه خدمات پزشک را پوشش می دهد.

با پاسخ دادن به اینکه یک متخصص سالمندان کیست و چه کار می کند، روش درمان و کنترل بسیاری از بیماری های سالمندان، مانند فشار خون بالا، راحت تر پیش خواهد رفت.

آیا متخصص سالمندی می تواند بیماری سالمندان را برای همیشه درمان کند؟

آیا متخصص سالمندی می تواند بیماری سالمندان را برای همیشه درمان کند؟

آره. متخصص سالمندی با ارائه یک برنامه درم، من، (فیزیوتراپی یا کاردرم،) بهبودی سالمندان را در مسیر درست قرار می دهد. در پاسخ به سوال تخصص سالمندی چیست و متخصص سالمندی کیست این روند را به طور کامل توضیح داده ایم.

تخصص طب سالمندی به پزشکان آموزش های تخصصی در زمینه بیماری های شایع سالمندان و مراقبت های پرستاری لازم برای آنها ارائه می دهد.

برای آشنایی با بهترین متخصصان می تو،د به سامانه دکتر دکتر مراجعه کنید.

در آنجا، نظرات پزشکان بیماران قبلی را بخو،د و یک قرار ملاقات آنلاین تعیین کنید. با شناسایی و مراجعه به بهترین پزشکان، بهبودی و افزایش طول عمر در سالمندان آسانتر می شود.

سوالات متداول برای سالمندان

منابع:

webmd

مانتسنای

هاپکینز پزشکی

محتوای این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی شما است و نسخه تجویز نمی شود.

]
منبع: https://drdr.ir/mag/what-is-geriatrics-specialty/