کاندوم زنانه چیست؟ آشنایی با روش استفاده کاندوم زنانه

کاندوم تنها راه پیشگیری از بارداری و جلوگیری از عفونت‌های مقاربتی (STIs) و HIV است. با این تفاوت که کاندوم‌های ،نه خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی ،ن (STD) را از بین نمی‌برند، اما شانس ابتلای شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

تأثیر کاندوم ،نه بر ارگاسم و لذت ،

افراد زیادی وجود دارند که با کاندوم مردانه آشنا هستند یا تجربه استفاده از این محصول مراقبت ، را دارند. کاندوم ،نه نمونه مشابهی از همین محصول است که از نظر ظاهری و عملکرد کمی با کاندوم مردانه متفاوت است. به‌طورکلی دو نوع کاندوم وجود دارد، کاندوم ،نه یا داخلی و کاندوم مردانه یا خارجی. کاندوم ،نه جایگزینی برای کاندوم مردانه به‌،وان یک روش مانع برای رابطه ، ایمن است که از بارداری و بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.

کاندوم ،نه یکی از روش‌های مراقبتی و پیشگیرانه است که شریک‌های ، را از بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته حفاظت می‌کند. عملکرد کاندوم ،نه با همتای مردانه آن تفاوت چند، ندارد. هرچند که کاندوم مردانه در مقایسه با این محصول حفاظت و تأثیرگذاری بیشتری دارد؛ اما کاندوم ،نه لذت رابطه ، را برای طرفین بیشتر خواهد کرد. با این‌حال می‌تو،د برای مشورت با پزشک مشاور، از ،ت دهی اینترنتی پلتفرم آنلاین دکتردکتر استفاده کنید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

استفاده از کاندوم ،نه هم مزایا دارد و هم معایب. در ادامه به بررسی هرکدام از آن‌ها به‌صورت جداگانه می‌پردازیم:

مزایا استفاده از کاندوم ،نه

  1.  کاندوم‌های ،نه به محافظت از هر دو شریک ، در برابر بیماری‌های مقاربتی از جمله HIV کمک می‌کند.
  2.  اگر به‌درستی استفاده شوند، روشی قابل‌اعتماد برای جلوگیری از بارداری هستند.
  3.  این یک نوع پیشگیری از بارداری است که فقط هنگام رابطه ، باید از آن استفاده کنید.
  4.  بدون نسخه قابل‌،ید است.
  5.  می‌توان آن را تا ۸ ساعت قبل‌تر از رابطه ، درون واژن گذاشت.
  6.  از انواع روان‌کننده، می‌توان برای ایجاد راحتی و لذت بیشتر استفاده کرد. مانند روان‌کننده‌های که بر پایه آب، سیلی، یا روغن هستند.
  7.  برای افرادی که به کاندوم‌های لات، حساسیت دارند، جایگزین من،ی است.
  8.  مواد مورد استفاده در ساخت این کاندوم‌ها باعث می‌شوند تا داخل رحم گرم شود که در نهایت منجر به افزایش لذت در رابطه ، می‌شود.
  9. حلقه بیرونی ممکن است کلیتوریس را تحریک کند و رابطه ، را لذت بخش‌تر کند.
  10. داخل واژن را می‌پوشاند تا ، تناسلی نیازی به نعوظ نداشته باشد و ممکن است نیازی به بیرون کشیدن بلافاصله پس از انزال نباشد.

معایب استفاده از کاندوم ،نه

  1. کاندوم ،نه ممکن است در حین رابطه ، به داخل واژن فشار داده شود. این همچنین باعث می‌شود کاندوم تا حدی کارایی خود را در جلوگیری از بارداری از دست بدهد.
  2. کاندوم‌های ،نه بسیار قوی هستند، اما در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است شکافته یا پاره شوند.
  3. آن‌ها به‌اندازه کاندوم‌های مردانه در دسترس نیستند و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند.
  4. نسبت به سایر راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و ممانعت از بارداری، میزان ش،ت بالاتری دارد.
  5. برای برخی افراد نصب و برداشتن آن مشکل است.
  6.  به‌اندازه کاندوم مردانه در دسترس نیست.

عوارض کاندوم ،نه

به‌طورکلی عوارض جانبی جدی برای استفاده از کاندوم ،نه وجود ندارد. البته در برخی از مصرف‌کنندگان کاندوم، هرچند خیلی نادر، گزارش می‌شود که استفاده از این روش مراقبتی، می‌تواند حساسیت اندام‌های تناسلی را کاهش دهد و از لذت در هنگام مقاربت ، جلوگیری کند.

روش استفاده از کاندوم ،نه

کاندوم‌های ،نه با ناخن‌های تیز یا جواهرات آسیب می‌بیند، بنابراین باید نهایت دقت را به هنگام نصب ،ج دهید. اگر این سؤال برایتان پیش آمد که در صورت پاره شدن چه باید کرد؟ باید به شما بگوییم که اگر فکر می‌کنید اسپرم وارد واژن شما شده و احتمال بارداری نیز وجود دارد، باید تا ۵ روز پس از رابطه ، محافظت نشده از روش‌های پیشگیری از بارداری اضطراری استفاده کنید. همچنین باید آزمایش STI را در نظر بگیرید.

آیا می‌توان از کاندوم ،نه و مردانه به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد؟

کاندوم ،نه یک روش مانع برای پیشگیری از بارداری است که در داخل واژن نصب می‌شود. این محصول مراقبتی از ملاقات اسپرم با تخمک جلوگیری می‌کند. درنهایت عمل لقاح کامل و بارداری صورت نمی‌گیرد. برای استفاده از این محصول باید مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  1. بسته را باز کنید و کاندوم ،نه را بردارید. بسته را با دندان باز نفرمایید یا به هنگام درآوردن کاندوم از داخل بسته از ناخن کمک نگیرید. چرا که احتمال پاره یا سوراخ‌شدن کاندوم وجود دارد.
  2. بایستید یا به حالت نیمه نشسته قرار بگیرید.
  3. حلقه کوچک‌تر را که در انتهای بسته کاندوم است، لبه‌های این حلقه را به هم فشار دهید تا بتو،د به‌راحتی داخل واژن خود قرار دهید.
  4. اطمینان حاصل کنید که حلقه بزرگ در انتهای باز کاندوم، اطراف دهانه واژن یا لابیا را بپوشاند.
  5. از انگشتتان کمک بگیرید تا کاندوم را به داخل واژن فشار دهید.
  6. انتهای کاندوم را تا جایی که ممکن است در واژن قرار دهید. وقتی آن را رها کردید، حلقه باز می‌شود تا کاندوم را در جای خود ثابت بماند.
  7. اطمینان حاصل کنید که کاندوم پیچ خورده نیست.
  8. مطمئن باشید که ، تناسلی مردانه در کاندوم ،نه قرار می‌گیرد و بین کاندوم و کناره واژن نیست.
  9. نکات مهم در زمان استفاده از کاندوم ،نه
  10. 10.کاندوم ،نه را می‌توان قبل از رابطه ، داخل واژن قرار داد، اما مطمئن شوید که ، تناسلی مردانه قبل از قرار دادن کاندوم با واژن تماس پیدا نکند. حتی قبل از اینکه یک مرد به ارگاسم (انزال کامل) برسد، منی همچنان می‌تواند از ، تناسلی خارج شود.
  11. همیشه کاندوم‌هایی ب،ید که علامت CE اروپا یا علامت UKCA روی بسته داشته باشند. این بدان م،ی است که آن‌ها با استانداردهای ایمنی بالا آزمایش شده آن.
  12. کاندوم ،نه ممکن است در حین رابطه ، به داخل واژن فشار داده شود، اما اگر این اتفاق بیفتد، به‌راحتی می‌تو،د آن را خارج کنید.
  13. کاندوم‌های ،نه نباید دوباره استفاده شوند. هر بار که رابطه ، دارید از کاندوم نو استفاده کنید.
  14. روی بسته‌بندی کاندوم‌ها تاریخ مصرف نوشته شده است. از کاندوم‌های تاریخ انقضا ندارند یا تاریخ مصرفشان تمام شده به هیچ ،وان استفاده نفرمایید.
  15. کاندوم‌های ،نه از قبل روان‌کاری شده‌اند تا استفاده از آن‌ها راحت‌تر انجام شود، اما اگر برای جای‌گذاری آن‌ها مشکل دارید، می‌تو،د از روغن اضافی کمک بگیرید.
  16. اطمینان حاصل کنید که حلقه بیرونی خارج از واژن (روی فرج یا لابیا) باقی بماند.
  17. پس از استفاده، کاندوم را در توالت نیندازید.

کاندوم ،نه

خارج ، کاندوم از واژن

این کاندوم‌ ظاهری لوله‌ای شکل دارند و شفاف و نازک هستند. این محصول مراقبتی از جنس ،تیک نیتریل یا لات، آزمایشگاهی است که قبل از رابطه ، در واژن قرار می‌گیرد. در آ، با پایان رابطه ، از داخل واژن خارج می‌شود. به‌طورکلی کاندوم‌ها را از پلی‌اورتان یا نیتریل پلیمر می‌سازند که نوعی ،تیک مصنوعی است.

استفاده از کاندوم ،نه را به این دسته از افراد توصیه نمی‌کنیم:

  • ا،ر زوجین می‌توانند با خیال راحت از کاندوم ،نه استفاده کنند. همچنین می‌تو،د بلافاصله پس از به‌دنیاآمدن نوزاد یا سقط‌جنین از این روش بهره بگیرید.
  • افرادی که به لات، حساسیت دارند می‌تواند از کاندوم‌های ،نه پلی‌اورتان استفاده کنند.
  • خانم‌هایی که همسرانشان از کاندوم مردانه به هر دلیلی استفاده نمی‌کنند.
  • کاندوم ،نه ممکن است برای زن، که دست زدن به ناحیه تناسلی خود احساس خوشایندی ندارند، توصیه نمی‌شود.
  • اگر به دنبال روش مراقبتی بالای ۹۵ درصد هستید، نباید از این محصول ، استفاده کنید.

احتمال پارگی کاندوم ،نه چقدر است؟

خارج ، کاندوم ،نه از واژن پس از رابطه ،، کار بسیار ساده‌ای است. کافی است، مطابق دو مرحله زیر پیش بروید:

  1. برای جلوگیری از نشت مایع منی می‌تو،د حلقه بزرگ را کمی بچرخ،د تا محفظه بسته شود. کاندوم ،نه را آرام بیرون بکشید.
  2.  آن را در مقداری دستمال بپیچید و در سطل ، قرار دهید.

کاندوم ،نه بهتر است یا کاندوم مردانه؟

این محصول در طول رابطه ، واژینال، برای جلوگیری از رسیدن مایع منی (مایع حاوی اسپرم) به رحم استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دکتردکتر قصد داریم تا اطلاعاتی را در رابطه با کاندوم ،نه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. مثلا جنس کاندوم ،نه و نکات مهم در هنگام مصرف و چرایی استفاده از این محصول ، را بررسی خواهیم کرد. علاوه‌براین، روش استفاده، میزان اثرگذاری و سایر سؤالات متداول در این زمینه که البته برای اطلاع کامل از آن‌ها باید به پزشک ،ن در تهران و دیگر شهرهای ایران مراجعه کنید را به‌منظور آگاهی‌رس، پاسخ خواهیم داد؛ با ما همراه شوید.

جنس کاندوم ،نه

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر جای نکته‌ای در این زمینه را در این مطلب خالی می‌بینید، با ما به اشتراک بگذارید.

کاندوم ،نه معمولی به‌،وان یک آستر یا یک جیب مصنوعی به داخل واژن فشار داده می‌شود. کاندوم ،نه بیکینی در واقع نوعی اتصال‌دهنده است. این کاندوم‌ها به شکل لباس زیر ،نه طراحی شده‌اند. با این تفاوت که در ،مت فاق آن درز یا شکافی وجود دارد. در اطراف این شکاف اتصال‌دهنده‌هایی قرار گرفته‌اند که به کاندوم ،نه کمک می‌کند تا به این گیره‌ها متصل شود و ثابت بماند. این عملکرد کمک می‌کند تا کاندوم کاملاً به داخل واژن فرو نرود. نوع دیگری از کاندوم بیکینی نیز وجود دارد که از نظر ظاهری، کاملاً به مدل قبلی نزدیک است؛ اما دارای کاندوم وابسته است که محفظه‌ای محکم در ،مت جلویی و خارجی دستگاه تناسلی دارد. درپوش این محفظه قبل از رابطه ، باز می‌شود.

علت استفاده از کاندوم بیکینی

به‌طورکلی استفاده از کاندوم، چه در نوع مردانه یا در نوع ،نه باعث می‌شود تا رحم خانم از وجود اسپرم دور بماند و نهایتاً از بارداری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، کاندوم از شما و شریک زندگی‌تان را در برابر بیماری‌های مقاربتی محافظت می‌کند، زیرا هیچ یک از شما با مایعات ، دیگری در تماس نیستید. کاندوم ،نه مدل بیکینی علاوه بر موارد نام‌برده باعث می‌شود تا کاندوم واژینال در جای خود ثابت بماند و احتمال پارگی یا بارداری را کمتری می‌کند.

مزایا و معایب کاندوم ،نه

کاندوم اساساً یک روش مانع برای پیشگیری از بارداری است و کاندوم ،نه یا مردانه هر دو از این قاعده پیروی می‌کنند. هر دوی این محصولات در برابر عفونت‌ و بیماری‌های مقاربتی مردان STD و ،ن جنبه حفاظتی دارند و باید پس از یک بار استفاده دور ریخته شوند. بنابراین برای پیدا ، جواب این سؤال که کاندوم ،نه بهتر است یا کاندوم مردانه؟ باید به تفاوت‌های بین آن‌ها بپردازیم. کاندوم‌های ،نه روشی مفید برای جلوگیری از بارداری هستند؛ اما به‌اندازه کاندوم مردانه مؤثر نیستند. چراکه امکان رد و بدل‌ شدن مایعات بدن شریک ، در این روش مراقبتی وجود دارد. همچنین قرار دادن صحیح کاندوم ،نه در واژن نیاز به تمرین دارد تا به‌درستی قرار گیرد.

میزان اثرگذاری کاندوم ،نه

در این روش ، تناسلی مرد منقبض نمی‌شود. در نتیجه خانم‌ها لذت بیشتری خواهند برد.

استفاده از کاندوم ،نه برای چه افرادی من، است و برای چه افرادی من، نیست؟

جاگزاری کاندوم ،نه

کاندوم ،نه ایمنی شما را بالاتر می‌برد!

کاندوم‌های ،نه ظاهری مشابه به کاندوم مردانه دارند، با این تفاوت که در واژن خانم‌ها نصب می‌شود. این کاندوم‌ها طولی بالغ بر ۱۷ سانتی‌متر داشته و دارای دو حلقه است. یکی در ابتدا که به آن حلقه بیرونی گفته می‌شود و در بین دو لابیا قرار می‌گیرد و دیگری حلقه داخلی است که داخل واژن جای می‌گیرد. کاندوم ،نه، شبیه به یک کیسه روغن کاری شده با دو سر است که یکی از آن‌ها باز و دیگری بسته است.

از کاندوم‌های ،نه می‌توان هم‌زمان با سایر روش‌های پیشگیری از بارداری از جمله قرص‌های ضد بارداری، حلقه‌های واژینال، تزریق‌های ضد بارداری، ایمپلنت‌ها و آی یو دی استفاده کرد. اگر از کاندوم ،نه استفاده می‌کنید، شریک زندگی شما نیازی به پوشیدن کاندوم مردانه ندارد. اگر از دو کاندوم به طور هم‌زمان استفاده کنید، احتمال پارگی هر دو کاندوم وجود دارد.

استفاده از کاندوم ،نه به هنگام رابطه ، به دلیل وجود حلقه‌های ابتدایی و انتهایی لذت ، و ارگاسم را افزایش می‌دهد. چراکه حلقه بیرونی مستقیماً در تماس با ، تناسلی مردانه و فرج زن است.

وجود روغن و روان‌کننده‌های و موجود در کاندوم ،نه همانند همتای مردانه آن، خود عاملی برای لذت است.

روش‌های پیشگیری از بارداری زیادی وجود دارد که زوجین در یک رابطه ، ممکن است از آن‌ها استفاده کنند. بااین‌حال، برای جلوگیری از بارداری سریع، به نظر می‌رسد کاندوم سریع‌ترین و مطمئن‌ترین انتخاب باشد. در صورت استفاده صحیح، کاندوم‌های ،نه و مردانه در پیشگیری از بارداری ناخواسته بسیار مؤثر هستند.

طرز استفاده از کاندوم ،نه

کاندوم ،نه بیکینی

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87/

زم، که به درستی استفاده شود تا ۹۵ درصد در پیشگیری از بارداری موثر است اما در زندگی واقعی این میزان می‌تواند به ۷۹ درصد برسد. این عبارت بدین م،است که در یک سال، ۵ زن از هر ۱۰۰ زنی که هر بار به روش صحیح از کاندوم ،نه استفاده می‌کنند، باردار می‌شوند. در مقابل، از میان همین جامعه آماری خانم‌هایی که همسرانشان همیشه از کاندوم مردانه به درستی استفاده می‌کنند، تنها ۲ نفر از ۱۰۰ نفر باردار می‌شوند.

آیا کاندوم ،نه از بارداری و بیماری‌های ، پیشگیری می‌کند؟