آشنایی با بیماری‌های دستگاه تناسلی زنان

عفونت‌ها همان‌طوری که گفتیم سه عامل ابتلای مختلف دارند که بر اساس نوع آن پزشک درمان و دارو را برایتان شروع می‌کند اما کاری که شما باید برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت‌ها انجام دهید، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. حتماً رابطه ، محافظت شده با کاندوم داشته باشید تا هیچ بیماری و عفونتی بین شما و شریک ،‌تان منقل نشود.
  2. از روابط ، مکرر و پرخطر خودداری کرده و در صورت ابتلا به عفونت، تا زمان بهبود کامل رابطه ، نداشته باشید.
  3. ناحیه تناسلی و مقعد را همیشه تمیز نگه داشته و از شوینده‌هایی که معطر و آ،ژی‌زا هستند، استفاده نکنید.
  4. لباس زیر نخی و من، سایزتان بپوشید و مرتب آن را تعویض کنید، ترجیحاً از لباس زیر الیاف مصنوعی و فانتزی برای مدت طول، استفاده نکرده و حتماً لباس زیرتان را جدا از سایر لباس‌ها نگه دارید.
  5. در برقراری رابطه ، از انواع ژل‌های روان‌کننده استفاده کنید، زیرا خشک بودن فضای واژن باعث ایجاد زخم و عفونت می‎شود
  6. بسیاری از شوینده‌ها موجب بهم خوردن تعادل PH و رطوبت واژینال شده، در نتیجه امکان ابتلا به عفونت وجود دارد. به همین خاطر همیشه محصول من،ی ب،ید و چکاپ سالانه و آزمایش‌هایی مانند پاپ‌اسمیر را فراموش نکنید.

آشنایی با بیماری‌های رحم

پسوریازیس دیگر بیماری شناخته‌شده پوستی در ناحیه تناسلی است که موجب ایجاد لکه‌های قرمز اطراف واژن شده و با گسترش عفونت موجب خارش و ناراحتی شدید می‎شود.

لیکن پلان

عفونت و بیماری‌هایی مانند عفونت رحم در هر اندام دیگر بدن اول با تب شروع می‎شود و بعد منجر به درد لگن یا درد زیرشکمی می‌شود. این بیماری‌ها با احساس خستگی مضاعف، خونریزی یا ترشحات غیرعادی واژن، یبوست، درد هنگام مدفوع، ناباروری و امکان سقط جنین ادامه پیدا می‌کنند. در نتیجه اگر با این علائم مواجه شدید، فوراً با متخصص تماس گرفته و برای پیشگیری از بیماری‌های پیشرفته‌تر برای درمان اقدام کنید.

سوزاک؛ سوزاک هم دیگر بیماری عفونی مقاربتی است که علاوه بر رابطه ،، هنگام زایمان از طریق مادر به نوزاد منقل شده و برای درمان آن شخص مبتلا باید حتماً آنتی‌بیوتیک مصرف کند.

دسته دوم بیماری‌های خطرناک تخمدان هم متأسفانه سرطان تخمدان است که در اثر توده‌های جامد و سخت سلولی بدخیم شکل گرفته و نیاز به رسیدگی فوری پزشکی دارد. به همین خاطر چکاپ سالانه و منظم اندام تناسلی، رحم و تخمدان نه‌تنها خیالتان را از بابت بروز انواع کیست راحت می‌کند؛ بلکه برای بررسی توده‌های سلولی بدن و اطمینان از سلامت نیز ضروری است.

علائم کیست تخمدان چیست؟

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های تنسالی ،ن است که به‌شکل زائده‌ گوشتی و نرمی در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌شود و درد، ناراحتی و خارش بسیاری را ایجاد می‌کند. زگیل تناسلی نوعی عفونت مقاربتی است که در اثر انتقال ویروس پاپیلومای انس، منتقل می‌شود.

تبخال تناسلی

متأسفانه در دهه‌های گذشته به دلیل موارد مختلفی از جمله تابوهای سنتی و مذهبی کمتر درباره سلامت روابط ،، بیماری‌های دستگاه تناسلی و مواردی از این قبیل صحبت می‌شد که البته حالا خوشبختانه این روند رو به تغییر است. حالا تعداد افرادی که می‌خواهند آشنایی کاملی با بدنشان داشته، روابط ، سالمی را تجربه کرده و در سلامت کامل ، باشند، بیشتر شده و به‌همین خاطر بیشتر درباره بیماری‌های مقاربتی و دستگاه تناسلی صحبت می‌شود.

همان‌طوری که گفتیم، کیست‌ تخمدان یا حاوی مواد نیمه جامد (کیست پیچیده) و یا مایعات (کیست ساده) هستند. ابتلا به کیست‌های ساده و حاوی مایعات در میان بانوان شایع‌تر هستند و تأثیری روی چرخه قائدگی (،ی) ندارند. دلیل بروز این نوع کیست هم آزادنشدن تخمک به‌صورت ماهانه است، در نتیجه تخمک بزرگ شده و تبدیل به کیست می‌شود. این کیست‌های ساده معمولاً بعد از مدتی کوچک شده و آسیب خاصی به تخمدان نمی‌زنند.

عفونت در کلیه با کمردرد و یا در پهلو شروع شده و منجر به تب شدید، حالت تهوع و در برخی موارد استفراغ می‎شود. عفونت در مثانه هم همین علائم ی،ی تب و ،ز را دارد؛ اما همراه با درد زیر شکمی و ادرار خونی است. در نهایت مجرای ادراری هم ممکن است دچار عفونت شود که در این شرایط علائم آن سوزش شدید و بی‌اختیاری در ادرار است.

باکتری‌هایی مانند پروتئوس میرابیلیس، ان،وک فلاکیس، کلبسیلا پنومونیه، آشریشیا کلی و استافیلوکوک باعث ابتلا به انواع عفونت‌های ادراری می‌شود. این عفونت همراه با علائمی مانند:

  • تکرر ادرار
  • احساس سوزش و درد شدید در ادرار
  • تغییر رنگ ادرار
  • بوی شدید و غیرعادی ادرار
  • درد در ناحیه لگن

لیکن پلان دیگر بیماری عفونی پوستی است که همراه با التهاب شدید ناحیه تناسلی، خارش و سوزش دهانه واژن است. برای پیشگیری از این عفونت پوستی بهتر است که لباس‌های زیرتان تنگ نباشد، از صابون‌های معطر و آ،ژی‌زا استفاده نکرده و حتماً پیش از استفاده لباس زیرتان را خوب شسته و ضدعفونی کنید. در ضمن لباس زیر نخی بهترین انتخاب برای پیشگیری از پسوریازیس است.

لیکن ،روزیس

کیست دیگری که روی سطح تخمدان شکل می‌گیرد، سیستاندوما است. این مدل کیست حاوی مایعات غلیظ و مخاطی است و از کیست‌های قبلی کمی پیچیده‌تر است.

در ادامه فرد ممکن است دچار دردهای شدید زیرشکمی شود، به دلیل عفونت تب کند و یا رابطه ، دردناکی را تجربه کند، به همین خاطر توصیه می‎شود فوراً ،ت دکتر گرفته و برای درمان اقدام کنید.

انتقال بیما‌ری‌های مقاربتی چگونه است؟

عفونت‌های واژینال انواع مختلفی دارند ولی بر اساس عامل ابتلا به سه دسته:

  • عفونت‌های باکتریایی
  • عفونت‌های قارچی
  • عفونت‌های تریکومونایی

بیماری‌های رحم با التهاب پوشش داخلی رحم ی،ی همان آندومتر شروع می‎شود. این التهاب‌ها به دلیل وجود باکتری در فضای داخلی رحم است، در نتیجه زم، که دهانه رحم باز است، امکان بروز این التهاب‌ها هم بیشتر می‌شود. معمولاً بیماری‌های رحم با زایمان، سزارین، سقط جنین، کورتاژ، هیستروسکوپی، بیوپسی آندومتر و موقعیت‌های مشابه که دهانه رحم باز است، رخ می‌دهد؛ زیرا در حالت عادی دهانه رحم بسته است. در نتیجه بهتر است که بعد از هرکدام از عمل‌های بالا حتماً از پزشکتان برای تجویز داروی من، کمک بخواهید و چکاپ‌های بعد از عمل را سروقت انجام دهید.

علائم عفونت‌های رحمی چیست؟

دلیل دوم ابتلا به عفونت‌های ادراری، بیماری‌‎هایی مانند دیابت است. در واقع اشخاصی که به بیماری‌هایی مشابه دیابت مبتلا هستند و سطح ایمنی بدنشان کاهش یافته، بیشتر از دیگران امکان ابتلا به عفونت ادراری دارند.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86/

واژن محیطی کاملاً اسیدیته و مرطوب دارد تا هم مانع از عفونت شود و هم رابطه ، را آسان‌تر و لذت‌بخش کند؛ ولی در صورت استفاده از شوینده نامن، یا از بین رفتن باکتری‌های مفید، واژن محیط من،ی برای رشد عوامل بیماری‎زا خواهد بود.

بیماری های تخمدان

درمان بیماری‌های تناسلی ،ن را پشت‌گوش نیندازید!

مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های تخمدان که متأسفانه بسیاری از بانوان به دلایل مختلف با آن درگیر هستند، کیست تخمدان است. کیست تخمدان کیسه‌ای حاوی مایع یا مواد نیمه جامد است در تخمدان شکل می‌گیرد. کیست‌های تخمدان معمولاً خوش‌خیم هستند؛ ولی چون عوارض مختلفی داشته و در برخی موارد موجب مشکلاتی جدی می‌شوند، باید نسبت به درمانشان حساس باشید.

در راستای همین آگاهی‌سازی قرار است در ادامه این مقاله از مجله دکتردکتر به‌صورت مفصل و البته بر اساس آ،ین یافته‌های عملی و پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تناسلی ،ن صحبت کرده و اطلاعات کاملی را به شما بدهیم؛ با ما همراه باشید.

بیماری‌های مقاربتی ،ن

نوع اول یا همان عفونت‌های قارچی که نسبتاً شایع هم هستند، با خارش، التهاب و تورم ناحیه تناسلی شروع شده و در صورت تداوم موجب سوزش هنگام ادرار و یا هنگام برقراری رابطه ، می‌شوند. این نوع عفونت اگر درمان نشود همراه با بروز ترشحاتی غیرعادی، پنیری شکل و سفیدرنگ خواهد بود.

عفونت‌های باکتریایی

برای تشخیص علائم عفونت ادراری باید نسبت به بروز این علائم حساس باشید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا عفونت ادراری عوارض بسیاری زیادی برای بانوان دارد که در ادامه بررسی‌شان کردیم.

چرا شخص به عفونت‌های ادراری مبتلا می‌شود؟

بیماری‌های دستگاه تناسلی ،ن

علائم بیماری‌های مقاربتی چیست؟

انسداد مجاری ادراری و احتمال تشکیل سنگ در این مجاری سومین دلیلی است که ممکن است منجر به عفونت ادراری شود؛ زیرا در این شرایط باکتری‌های مضر از مجاری ادراری خارج نشده و باعث بروز عفونت می‌شوند.

عوارض عفونت‌های ادراری چیست؟

به بیمار منقل شده و نیاز به رسیدگی فوری پزشک دارد.

مولوسکوم کنتاژیوزوم

اشاره کرد. متأسفانه با پیشرفت بیماری‌‌های مقاربتی و ، ،ن علائم بیماری هم تغییر کرده، در نتیجه باید حتماً نسبت به این علائم حساس باشید و در صورت ،وم سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

احتمالاً این سؤال برایتان پیش آمده که بیماری‌های مقاربتی ،ن، غیر از رابطه ، از چه راه‌های دیگری منتقل می‌شود. در پاسخ به این سؤال باید به سه مورد دیگر ی،ی:

  • انتقال از طریق مادر به نوزاد در دوران بارداری
  • انتقال از طریق سرنگ آلوده و سوزن (مشابه انتقال بیماری ایدز)
  • رابطه ، ناسالم در دوران قائدگی (،)

ایدز؛ مورد بعدی ایدز شناخته‌شده‌ترین بیماری مقاربتی از طریق ویروس است که به شدت سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و در صورت عدم درمان تبدیل به بیماری HIV می‌شود

اچ پی وی؛ دومین بیماری مقاربتی شایع در ،ن که از طریق ویروس منقل می‌شود، پاپیلومای انس، است. این بیماری که بیشتر شما آن را با نام اچ پی وی HPV می‌شناسید، موجب بروز زگیل ناحیه تناسلی شده و ویروسی بسیار خطرناک است؛ زیرا در صورت درمان نشدن منجر به بروز انواع سرطان دهانه رحم و… می‌شود.

تا اینجا با انواع بیماری‌های دستگاه تناسلی ،ن آشنا شدیم. بیماری‌های مقاربتی و پوستی دستگاه تناسلی ،نه، انواع بیماری‌های رحمی و تخمدان، بروز عفونت‌های مختلف و موارد مشابه که در این مقاله درباره‌شان صحبت کردیم، ممکن است برای هر،ی رخ بدهد و حتی تا مدت‌ها در بدن پنهان بماند. به همین خاطر همیشه به بانوان عزیز توصیه کردیم، نسبت به چکاپ سالانه و مراجعه به پزشک متخصص حساس باشند و در صورت بروز هرکدام از علائم بالا بدون درنگ با دریافت ،ت دکتر از پلتفرم ،ت‌دهی دکتردکتر برای درمان اقدام کنند.

کلامیدیا؛ یکی از این بیماری‌های بسیار شایع که از طریق عفونت باکتریایی منقل می‎شود، کلامیدیا است، برای درمان این عفونت، شخص باید آنتی‌بیوتیک مصرف کرده و رابطه محافظت شده (با کاندوم) داشته باشد.

دسته دوم بیماری‌های دستگاه تناسلی ،ن، انواع بیماری‌های پوستی در ناحیه تناسلی است که از طریق تماس با آلودگی ایجاد می‌شود.

سومین دسته از بیماری‌های دستگاه تناسلی ،ن، انواع عفونت‌های واژن است که در صورت بی‌اعتنایی و درمان نشدن موجب بیماری‌های خطرناک و جدی می‌شوند.

در قدم اول برای آشنایی با بیماری‌های شایع ،ن در ناحیه تناسلی بیایید با بیماری‌های مقاربتی ،ن آشنا شویم که از طریق رابطه ، منقل شده و اصطلاحاً به آن STD می‌گویند. این دسته از بیماری‌ها با رابطه ، واژینال و مقعدی غیرمحافظت شده (بدون کاندوم) و البته رابطه اورال (ده،) منتقل می‌شوند. البته بیماری‌های مقاربتی ،ن انواع مختلفی مانند سفلیس، اچ پی وی HPV، سوزاک و کلامیدیا دارند و برای برخی از آن‌ها می‌توان از وا،ن استفاده کرد.

بیماری های رحم

چگونه از ابتلا به بیماری‌های پوستی ناحیه تناسلی جلوگیری کنیم؟

آ،ین بیماری دستگاه تناسلی ،ن که باید به آن اشاره کنیم، بروز انواع عفونت‌های ادراری است. ادرار در حالت عادی عفونت خاصی ندارد و تنها آب اضافی و مایعات زائد بدن را خارج می‌کند؛ اما وقتی باکتری‎های خارج از بدن وارد مثانه شود، التهاب شکل گرفته و فرد دچار عفونت ادراری می‌شود.

خواهد بود. به همین خاطر همیشه از بیماران تقاضا می‌شود که در صورت بروز علائم عفونت ادراری، درمان را پشت گوش نینداخته و حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنند. برای درمان هم شخص اول باید آزمایش خون و ادرار بدهد تا در مرحله بعدی از دستگاه مجاری ادراری ع،‌برداری ‌شود. به این ترتیب دلایل عفونت تشخیص داده شده و برای درمان فوری اقدام می‌شود.

است.

علائم عفونت ادراری چیست؟

حالا که با روش انتقال بیماری‌های مقاربتی و علائمشان آشنا شدید، بهتر است که آشنایی مختصری هم با انواع بیماری‌ها مقاربتی ،نه داشته باشید.

اشاره کرد.

انواع بیماری‌های مقاربتی

دیگر بیماری‌های مقاربتی ،ن؛ دو نوع هپاتیت، انواع تبخال‌های تناسلی، و تریکومونیازیس از دیگر بیماری‌های مقاربتی ،ن هستند که برای عدم ابتلا به آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم به‌صورت سالانه چکاپ انجام دهید.

بیماری‌های پوستی دستگاه تناسلی

و از علائم اولیه این بیماری‌ها باید به:

  • درد و سوزش غیرمعمول
  • بوی بد و ترشحات غیرعادی واژینال
  • زخم‌های پوستی همراه با خارش واژن

لیکن ،روزیس نوعی دیگر از بیماری‌های پوستی ناحیه تناسلی ،ن است که معمولاً در دوران پساقائدگی (یائ،) رخ داده و موجب التهاب ناحیه واژن می‎شود.

دیگر بیماری‌های پوستی ناحیه تناسلی

حالا که با انواع کیست تخمدان آشنا شدید، بهتر است که در انتهای بحث با علائم آن هم آشنا شوید تا در صورت بروز هرکدام از این نشانه‌ها فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بیماری پوستی دوم مولوسکوم کنتاژیوزوم است که نوعی بیماری ویروسی است و باعث عفونت و زخم‌های قرمزرنگ و براقی در سطح پوست (سراسر ناحیه تناسلی) شده و در صورت تداوم می‌تواند موجب درد و آزردگی شود. متأسفانه این آلودگی از طریق تماس پوستی ساده و حتی دست زدن به وسیله آلوده مانند حوله و دیگر روش‌هایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، منتشر شده و نیاز به رسیدگی پزشکی و دارودرم، دارد.

زگیل تناسلی

گفتیم که عفونت ادراری به دلیل وجود برخی باکتری‌ها است. دستگاه ادراری از سه ،مت کلیه، مثانه و مجرای ادراری شکل گرفته که عفونت در هرکدام از این ،مت‌ها علائم خاصی دارد.

عفونت‌های ادراری را باید همیشه جدی بگیرید؛ زیرا در صورت درمان نشدن فرد ممکن است دچار بیماری‌های جدی شود. عفونت ادراری نه‌تنها باعث به عفونت‌های مکرر شده، بلکه همراه با

  • آسیب جدی به دستگاه ادراری و کلیه‌ها
  • امکان زایمان زودرس در بانوان باردار
  • امکان عدم رشد کامل نوزاد در بانوان باردار
  • ابتلا به بیماری سپسیس

کیست تخمدان در بسیاری از موارد باعث برهم خوردن چرخه قائدگی نمی‌شود؛ ولی در هر صورت اگر ،ی منظمی ندارید، باید نسبت به معاینه تخمدان حساس باشید و حتماً آزمایش هورمونی انجام دهید. علاوه بر این، علائمی مانند درد و نفخ شکمی، درد روده، درد لگنی در روزهای قبل و بعد ،، درد شدید هنگام برقراری رابطه ،، درد و تورم غیرعادی سینه، تهوع و استفراغ در برخی موارد را می‌توان نشانه‌های کیست تخمدان دانست.

با توجه به اینکه بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های واژینال یک سری علائم ابتدایی دارند و ممکن است شخص بیمار به آن توجه نکند، بهتر است که با علامت‌های جدی این عفونت‌ها آشنا باشید و در صورت بروز هرکدام به متخصص ،ن مراجعه کنید. این علائم معمولاً با سوزش شدید ادرار شروع شده و گاهی منجر به زخم‌های پوستی و برجستگی‌های غیرعادی در ، تناسلی می‌شوند. در چنین شرایطی و با ساختار واژن ترشحات غیرعادی دارد که بدبو، بدرنگ و نشان‌دهنده عفونت جدی هستند.

بیماری‌های پوستی دستگاه تناسلی ،ن انواع مختلفی دارد که قرار است در ادامه با آن‌ها آشنا شویم:

واژینیت

درماتیت پوستی، ولوودنیا و هیدرادنتیت هم از دیگر بیماری‌های عفونی و ضایعات پوستی ناحیه تناسلی هستند که همراه درد، زخم و عفونت در سراسر ناحیه تناسلی گسترده شده و موجب عفونت می‎شوند. در نتیجه با مشاهده علائمی مانند زخم یا ترشح غیرعادی بهتر است که فوراً درمان را شروع کنید.

در برخی موارد هم شخص ممکن است دچار تب، درد شدید در لگن، ضعف یا سرگیجه شود که این مسئله نشان‌دهندۀ موقعیت بد بیمار است و باید حتماً شخص بیمار برای درمان کیست تخمدان به پزشک مراجعه کند.

نگاهی به بیماری‌ها و عفونت‌های ادراری ،ن

دسته دوم کیست‌ها، کیست‌های فولیکولی هستند که اگر تخمدان فولیکول تخمک را آزاد نکند، این فولیکول‌ها به مرور بزرگ شده و تبدیل به کیست‌های حاوی مایعات می‌شوند.

نوع دیگر کیست‌ها، درموئید است. درموئید از همان سلول‌هایی تشکیل شده که بافت بدن انسان را می‌‎سازند. در واقع بافت سلولی این کیست‌ها تفاوت زیادی با بافت سلولی پوست یا موی انسان ندارد.

یادتان باشد همیشه لباس زیر نخی بپوشید و مرتباً لباس زیرتان را ضدعفونی کرده و تمیز نگه دارید. از لوسین‌های معطر یا شوینده‌هایی که احتمال حساسیت و آ،ژی دارد، استفاده نکنید و در نهایت تا زم، که پوست ترمیم نشده، از برقراری رابطه ، خودداری کنید تا سلامت ، خودتان و هم شریک ،‌تان حفظ شود.

انواع بیماری‌ها و عفونت‌های واژن

اندومتریوما کیست‌هایی است که از جنس بافت آندومتر تشکیل شده است. این بافت آندومتر هم، است که در طول هر ماه و از طریق چرخه قائدگی از بدن خارج می‌شود.

بیماری های واژن / عفونت های واژن

انواع کیست تخمدان

در قدم بعدی چکاپ سالانه، مراجعه به پزشک متخصص و تست پاپ‌اسمیر را فراموش نکنید. در صورتی که می‌خواهید وا،ن اچ پی وی را بزنید، حتماً از پزشکتان برای نسخه درخواست کنید.

ت،یم می‌شوند.

عفونت‌های قارچی

همان‌طوری که خودتان هم می‌د،د، محیط واژن مرطوب است و همیشه ترشحات بدون رنگ و بدون بو دارد. در صورتی که این ترشحات از حالت طبیعی خارج شده؛ ی،ی بدبو یا بدرنگ باشد، همراه با سوزش شدید در ناحیه تناسلی یا سوزش هنگام ادرار شود یا حتی رابطه ، را برایتان دردناک و سخت کند، باید به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا احتمالاً مبتلا به عفونت واژن شدید.

انواع عفونت‌های واژینال چگونه ایجاد می‌شود؟

دسته سوم به کیست جسم زرد معروف است. این کیست‌ها زم، شکل می‌گیرند که فولیکول تخمک آزاد شده؛ اما هورمون‌ها توده سلولی به نام جسم زرد را می‌سازند که به مرور بزرگ شده و تبدیل به کیست می‌شود.

متأسفانه، ابتلا به عفونت‌های ادراری دلایل مختلفی دارد که اولین مورد مهم آن کاهش هورمون‌های ،نه است. در واقع با کاهش ترشح هورمون استروژن، بدن مستعد ابتلا به عفونت شده و به همین خاطر امکان ابتلا به این عفونت‌ها در سنین یائ، بیشتر است.

این قبیل بیماری‌های پوستی معمولاً با خارش ناحیه تناسلی شروع شده و سپس با درد خفیف، تورم، ترشح غیرعادی، تغییر رنگ پوست و در نهایت زخم پوستی ادامه پیدا می‌کنند. در نتیجه در صورت بروز هرگونه از این علائم بهتر است آن را جدی گرفته و حتماً به پزشک ،ن مراجعه کنید.

انواع بیماری‌های پوستی تناسلی در ،ن

با این توضیحات احتمالاً اولین سؤالی که برایتان پیش آمده، جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و پوستی در ناحیه تناسلی است. برای پیشگیری از ابتلا به هرگونه بیماری پوستی بهتر است که حتماً رابطه ، محافظت شده (کاندوم) داشته باشید. افرادی که روابط ، متعدد، پرخطر و غیرمحافظت شده داشته باشند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های پوستی و مقاربتی ناحیه تناسلی هستند.

تبخال تناسلی عفونتی شایع است که توسط ویروس هرپس سیمپل، (HSV) در بدن ایجاد می‌شود و معمولا راه انتقالش، رابطه محافظت نشده ، است. بسیار پیش می‌آید که این ویروس بعد از عفونت اولیه، در بدن  به حالت خفته باقی مانده و چندین بار در سال فعال شود. تبخال تناسلی معمول به‌شکل تاول‌های دردناک خیس در ناحیه تناسلی خود را نشان می‌دهند.

پسوریازیس

دسته بعدی بیماری‌های دستگاه تناسلی ،ن که باید نسبت به درمان فوری آن حساس باشید، انواع بیماری‌های رحم است؛ زیرا عفونت و التهاب در این ناحیه می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند بروز سرطان و ناباروری شود. به این ترتیب اول باید ببینیم که دلایل بیماری‌های رحم چیست و بعد سراغ علائم آن برویم.

اولین بیماری پوستی نسبتاً شایع در میان بانوان واژینیت است که موجب قرمزی و التهاب پوست ناحیه تناسلی، ترشحات بدبو و غلیظ می‌شود. واژینیت از سه طریق:

  • ، از طریق رابطه ،
  • عفونت غیرقابل‌کنترل مخمر
  • رشد غیرقابل‌کنترل نوعی باکتری که منجر به واژینو باکتریال می‌شود

علاوه بر این کیست‌ها، متأسفانه به دلایل بسیاری مانند سبک زندگی، رژیم نامن،، هوای آلوده و موارد مشابه بسیاری از بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک PCOS هستند که باعث برهم خوردن نظم در چرخ قائدگی می‌شود. به همین خاطر اگر ، منظمی ندارید، برای پیشگیری از بیماری‌های جدی‌تر باید حتماً چکاپ منظم تحت‌نظر پزشک انجام دهید.

دسته سوم عفونت‌ها تریکومونایی است که اول با خارش، سوزش ادرار و گاه دردهای زیرشکمی شروع شده و حتی منجر به خون‌ریزی بعد از رابطه ، می‌شود. در صورت ابتلا به این عفونت باید از رابطه ، خودداری کرد، زیرا تریکومونایی قابل‌انتقال به شریک ،‌تان است، در ضمن ترشحات این نوع عفونت بدبو، رقیق و متمایل به رنگ سبز یا زرد است.

نشانه‌های عفونت واژینال

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

در مرحله مراجعه به پزشک، ابتدا باید ترشحات دهانه رحم و مخاط این ناحیه بررسی و آزمایش شود، تا پزشک علت عفونت را بررسی و داروی من، برای درمان را تجویز کند. آزمایش خون، بیوپستی آندومتر یا ،راسکوپی برای بررسی بیشتر دهانه رحم و بافت داخلی از دیگر روش‌های بررسی و درمان بیماری‌ها و عفونت‌های رحمی است.

بررسی بیماری‌های تخمدان

عفونت‌های واژینال هر کدام علائم خودشان را دارند که در بالا اشاره کردیم، اما به‌طور کلی این بیماری با خارش و سوزش ناحیه تناسلی، درد هنگام رابطه ، و ترشحات غیرعادی همراه است که بر اساس نوع عفونتی که فرد به آن مبتلا است، در ادامه همراه با یکی از علائم بالا خواهد بود. در نتیجه بهتر است که در صورت ابتلا به هرکدام از علائم گفته شده، فوراً برای درمان اقدام کنید.

چگونه از ابتلا به عفونت‌ واژینال جلوگیری کنیم؟

دستگاه تناسلی ،ن علاوه بر واژن، دهانه رحم و رحم شامل دو ارگان مهم دیگر هم می‌شود که همان تخمدان‌ها هستند. این تخمدان‌ها علاوه بر ترشح هورمون‌های ،نه استروژن و پروژسترون، در هر ماه یک تخمک برای باروری را آزاد کرده تا در صورت من، بودن شرایط عمل لقاح انجام شده و شخص باردار شود.

دسته دوم عفونت‌های باکتریایی است. در چنین شرایطی فرد بیمار خارش یا سوزش ندارد؛ اما ترشحاتش غیرعادی، سفید یا خا،تری، رقیق و آبکی و همراه با بوی تند ماهی است که فوراً باید به آن رسیدگی شود.

عفونت‌ها تریکومونایی

سفلیس؛ سومین بیماری شایع سفلیس و از دسته عفونت‌های باکتریایی است. این عفونت ابتدا به‌صورت زخم گرد کوچک در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهان (در صورت رابطه ده،) ایجاد شده و سپس عفونت در سطح بدن پخش می‌شود.

Advantages of local domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.