تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پوست می‌کند؟

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

با استفاده از تونر می‌تو،د سطح پوست را به‌خوبی تمیز و پاک کنید. چربی و آلودگی‌هایی که در طول شبانه‌روز، روی پوست می‌مانند با وجود تونرها از بین می‌رود. پیش از آرایش‌، و بعد از آن می‌تو،د از این محصول کمک بگیرید.

ایجاد پوست متعادل و سالم

امکان استفاده از تونر برای افرادی که بیماری پوستی خاصی ندارند، بی‌مانع است. در واقع، فرقی نمی‌کند که چه نوعی پوستی دارید، بنا به شرایط پوستی‌تان می‌تو،د از میان محصولات مختلف بازار به گزینه من، برسید.

پوست به طور طبیعی اسیدی و سطح pH آن در حدود ۴.۷ است. استفاده از محصولی با سطح pH بسیار متفاوت با پوست شما می‌تواند عملکرد معمول آن را مختل کند و به طور بالقوه منجر به خشکی، چربی یا تحریک شود. اگرچه PH پوست در عرض چند ساعت بهبود پیدا می‌کند، اما با استفاده از یک تونر می‌تو،د خیلی زود و سریع، سطح پوست را متعادل کنید.

مکمل مواد و محصولات پوستی و آرایشی دیگر

برگ‌های چای سبز سرشار از آنتی‌ا،یدان‌ هستند و وقتی روی صورتتان اسپری می‌شوند، به حفظ رطوبت پوست و از بین‌بردن چربی اضافی کمک می‌کنند. این چای حاوی پلی‌فنول‌هایی است که به از بین‌بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند و برای ایجاد پوستی جوان من،‌اند.

پس تونر چیست و چه می‌کند؟ همان‌طور که اشاره شد، تونر یا تونیک نوعی لوسیون مبتنی بر آب است که بعد از تمیز‌، و قبل از مرطوب‌، پوست استفاده می‌شود؛ تونر پوست را پا،ازی می‌کند.

،، که دچار وضعیت‌های پوستی زیر هستند، نباید از تونر استفاده کنند:

  • پوست حساس و آسیب‌پذیر دارند.
  • دچار درماتیت سبورئیک (Seborr،eic derma،is) ی،ی قرمزی، التهاب و پوسته‌پوسته‌شدن پوست هستند.
  • دچار روزاسه (rosacea)‌ ی،ی نوعی التهاب و قرمزی پوستی‌اند.

انتخاب تونر بر اساس نوع پوست چگونه است؟

دو روش برای استفاده از تونر وجود دارد:

  • با پد پنبه‌ای
  • با دست

برای ،ید تونر و انواع محصولات مراقبت از پوست روی ع،ی زیر بزنید:

تونر برای چه پوستی من، نیست؟

گلاب به تسکین پوست ملتهب و شادابی پوست‌های کدر و خسته کمک می‌کند:

  • در یک قوری، ۵ تا ۶ گلبرگ خشک گل رز بریزید.
  • ۱ فنجان آب اضافه کنید و آن را روی حرارت بگذارید.
  • روی قوری یا ظرف دیگری را بپوش،د که گلبرگ و آب را قرار داد‌ه‌اید و ۵ تا ۸ دقیقه صبر کنید.
  • پس از خنک‌شدن آب، می‌تو،د گلاب را در یک بطری اسپری بریزید.
  • ماده حاضل را در یخچال بگذارید و وقتی سرد شد، از آن استفاده کنید.

تونر با چای سبز

این محصولات فقط چربی و ،یفی را از روی سطح پوست پاک نمی‌کنند بلکه باعث می‌شوند، پوست بستری تمیز و من، برای آرایش‌، هم باشد. در واقع، پیش از آرایش‌، می‌تو،د روی تونرها به ،وان پرایمری من، حساب کنید.

تونرها فقط برای پاک‌سازی نیستند و برای بازسازی پوست با مواد مغذی هم کاربرد دارند. با محصولات جدیدی که در این زمینه به بازار عرضه می‌شود، پوستتان نرم‌تر و صاف‌تر می‌شود. برخی مشکلات مانند قرمزی پوست هم با تونرها رفع می‌شود. تاثیر تونر در پا،ازی و مراقبت از پوست زیاد است و می‌تواند محصولی مهم در روتین پوستی‌تان باشد.

تعادل‌بخش PH

،، که پوستی خشک دارند، باید از تونرهای حاوی مرطوب‌کننده کمک بگیرند. مرطوب‌کننده‌ها موادی هستند که در لوسیون‌ها و پاک‌کننده‌ها یافت می‌شوند و با جذب مولکول‌های آب، پوست را آب‌رس، می‌کنند. در روتین و مراقبت از پوست خشک، دنبال مواد تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده مانند اسید هیالورونیک، ویتامین E و گلیسیرین باشید.

پوست مختلط

شاید این محصول شبیه آب به نظر برسد اما کارکردهای مختلفی دارد و می‌تو،د از آن در بخشی از روتین پوستی‌تان بهره ببرید. تونرهای امروزی بیشتر مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده هستند.

طیف قیمتی تونر خارجی و ایر، از حوالی ۱۰۰هزار تومان شروع می‌شود و به بالای ۴۰۰هزار تومان هم می‌رسد.

تونر خانگی چیست؟

یادتان باشد که پوست دور چشم حساس است و استفاده از تونر برای آن باعث واردآمدن فشار به نواحی دور چشم می‌شود. پوست اطراف چشم نمی‌تواند مواد مغذی درون تونر را جذب کند و منجر به مشکلات پوستی مانند دانه‌های چربی و آکنه می‌شود. برخی از تونرهای پوست می‌توانند به پوست اطراف چشم آسیب برسانند. در انتخاب محصول من، برای اضافه‌، به روتین پوستی خود دقت به‌،ج بدهید.

پاک‌سازی عمیق

اگر از دستان خود استفاده می‌کنید، چند قطره تونر را داخل کف دست بریزید و به‌آرامی روی صورت خود ،ید. با این روش‌ها می‌تو،د از تونر برای گردن و سینه‌تان هم استفاده کنید. آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟ خیر. پس از استفاده از تونر روی پوست خود نیازی به شست‌وشوی آن ندارید.

بهترین زمان استفاده از تونر چیست؟

حواستان باشد که تونر پوست برای مو قابل‌استفاده نیست. تونر صورت برای استفاده روی پوست طراحی شده است و ،یبات آن برای استفاده روی مو فرموله نشده‌اند. استفاده از تونر مو می‌تواند منجر به چندین مشکل شود، از جمله خشک‌شدن آن.

بهترین برندهای تونر ایر، و خارجی چیست؟

همیشه در انتخاب محصولات آرایشی و مراقبتی مختلف پوست به تن،شان با پوست خود دقت داشته باشید. اگر محصولی تهیه کنید که برای پوستتان من، نیست، دچار عوارض و مشکلات می‌شوید.

health.clevelandclinic.org

کاربرد تونر چیست و چطور به پوستتان کمک می‌کند:

  • پاک‌سازی عمیق
  • ایجاد پوست متعادل و سالم
  • تعادل‌بخش PH
  • مکمل محصولات آرایشی و پوستی دیگر

استفاده از تونر می‌تواند به جذب بهتر محصولات پوستی دیگر هم کمک کند. تونرها پوست را هیدراته یا آب‌رس، می‌کنند و در نتیجه، مواد آرایشی و مراقبتی دیگر امکان نفوذ بهتر به پوست را پیدا می‌کنند.

نحوه استفاده از تونر چیست؟

از این رو در این مقاله از مجله پزشکی دکتردکتر سعی کرده‌ایم، اطلاعات کاملی برایتان فراهم کنیم و به شما دقیق‌تر بگوییم که تونر چیست و چه می‌کند؟ با ما همراه باشید.

تونر چیست و چه می‌کند؟

healthline.com

امکان درست‌، تونر در خانه هم وجود دارد. برای این کار باید از مواد زیر بهره ببرید:

  • گلاب
  • چای سبز
  • شیر و آب نارگیل

تونر با گلاب

myglamm.com

مزایای استفاده از تونر چیست و این محصول، در صورت من،‌بودن برای نوع پوست چه فوایدی دارد:

  • تغذیه با مواد مغذی
  • روشن‌، پوست صورت
  • کوچک‌، منافذ باز و بزرگ
  • افزایش آب‌رس، به پوست
  • پاک‌سازی سلول‌های مرده پوست
  • از بین‌بردن لایه آلودگی و آثار آرایش روی پوست

عوارض استفاده از تونر چیست؟

تونر پوست

کاربرد تونر

تونر لوسیونی است که بر پایه آب تولید می‌شود. در واقع، در ،یبات آن آب و مواد دیگر موجودند. تونرهای قدیمی حاوی مقدار زیادی الکل بودند تا چربی‌های پوست را از بین ببرند اما محصولات کنونی بازار دیگر این‌طور نیستند. در واقع، تونرها رطوبت صورت را از بین نمی‌برند و محصولی قوی برای پا،ازی‌ پوست هستند.

تونر چیست

تونر با شیر و آب نارگیل

زمان ایده‌آل برای استفاده از تونر، بعد از پاک‌سازی است، در این صورت است که پوست آبرس، می‌شود. تونرها پس از پا،ازی، صبح و شب اعمال می شوند. فرقی نمی‌کند که پوستتان چه نوع است، اضافه‌، تونری من، به روتین روزانه‌تان ایده خوبی است.

تونر برای چه پوستی من، است؟

اگر حالت اول را انتخاب کردید، یک پد پنبه‌ای را به تونر آغشته کنید، سپس آن را روی صورت خود بکشید. سعی کنید که پنبه را به سمت بیرون صورت حرکت بدهید و از تماس آن با نواحی حساسی مانند چشم اجتناب کنید.

برای پیگیری وضعیت پوستتان هم باید به پزشک و متخصص پوست مراجعه کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت ،ت ملاقات با پزشکان هم استفاده از سیستم ،ت دهی آنلاین سایت دکتردکتر است.

سه نوع اصلی محصولات تونر موجود در بازار، شامل موارد زیر هستند:

  • فرمول‌های مبتنی بر الکل
  • بر پایه گلیسیرین یا گلیکول
  • بر پایه آب

اگر مستعد لک یا آکنه هستید، به دنبال فرمول سبک و ملایم در تونرها باشید. نباید بگذارید که پوستتان بیشتر تحریک شود و وضعیت وخیم‌تری پیدا کند. بهتر است که از تونرهای بدون الکل استفاده کنید. از توصیه‌هایی که در این زمینه می‌شود، باید به تونرهایی اشاره کنیم که یک یا دو اسید آلفا هیدرو،ی دارند.

پوست خشک

بهترین مارک تونر چیست؟ از میان محصولات ایر، و خارجی، گزینه‌های زیر از پرفروش‌های بازار هستند:

  • تونر پاک کننده صورت سینره مدل Fresh حجم 150 میلی لیتر
  • تونر پوست نوتروژینا مدل زردچوبه حجم 125 میلی لیتر
  • تونر روشن کننده پوست دکتر راشل مدل ویتامین سی حجم 500 میلی لیتر
  • تونر لافارر مدل مولتی اکتیو من، پوست های خشک و حساس حجم 170 میلی لیتر

منابع:

آیا تا به‌حال از تور استفاده کرده‌اید؟ احتمالا می‌د،د که مدام بر شمار نام‌های متنوع محصولات مراقبت و زیبایی پوستی اضافه می‌شود. تونر هم یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر، بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و به صف طول، محصولات مراقبت از پوست پیوسته است. اما تونر چیست و چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟ تونر محصولی است که بعد از پاک‌سازی پوست و پیش از مرطوب‌، از آن استفاده می‌شود. اگر پوستتان دچار وضعیتی خاص است، باید با متخصص پوست و مو درباره استفاده از محصولات مراقبتی مختلف صحبت کنید؛ احتمالا پزشک استفاده از تونر را در برنامه درم،تان قرار خواهد داد.

اگر درباره اینکه تونر چیست و چه می‌کند، باز هم سوال دارید، از ما بپرسید. ما برای رسیدن به پاسخ در کنار شما هستیم.

امکان بروز عوارضی پس از استفاده از تونر هم وجود دارد. باید دقت کنید که اگر محصول متن، با پوستتان نباشد، چه مشکلاتی پیش می‌آید:

  • قرمزی پوست
  • خشک‌شدن تکه‌ای پوست در نواحی مختلف
  • التهاب و خارش
  • افزایش آکنه

اگر دچار لک‌های پوستی هستید، این تونر خانگی گزینه من،ی برای شما خواهد بود. نارگیل سرشار از ویتامین C است و خاصیت ضدقارچی دارد. شیر هم حاوی اسید لاکتیک است و همه میکروب‌ها را از خود دور می‌کند.

  • در یک کاسه، یک پیمانه آب نارگیل و نصف پیمانه شیر بریزید.
  • با استفاده از قاشق هر دو مواد را خوب هم بزنید.
  • مخلوط را در یک بطری بریزید و در یخچال قرار دهید.
  •  مقداری را داخل یک تکه پنبه بریزید و پوست خود را با آن پاک کنید.
  • بگذارید تا تونر خانگی کاملا جذب پوست شود.

بد،د که کاربرد تونر چیست و آن را به روتین پوستی‌تان اضافه کنید

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AA%D9%88%D9%86%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

باید براساس نوع و شرایط پوستتان اقدام به انتخاب و ،ید تونر کنید. بهترین تونر چیست و باید کدام را انتخاب کنید؟ در ادامه به نکات مهم انتخاب تونر خوب نگاهی خواهیم داشت.

پوست‌های چرب

تمام انواع تونر می‌توانند به مبارزه با چربی اضافی کمک کنند. اما برای حدا،ر اثرگذاری، تونر حاوی اسید سالیسیلیک و گلیکولیک را برای لایه‌برداری در این موارد امتحان کنید.

اگر می‌خواهید منافذ پوستی باز را کم کنید، به‌سراغ تونرهایی بروید که حاوی نیاسینامید (Niacinamide) هستند. با چنین تونری می‌تو،د پوستی شفاف‌تر داشته باشید و صاف‌تر.

پوست‌های مستعد آکنه

پوست مختلط چیست؟ پوستی که در بخشی از نواحی چرب است و در برخی ،مت‌ها خشک. اگر صاحب چنین پوستی هستید، باید از تونری استفاده کنید که چربی اضافی را از بین می‌برد و در عین حال پوست را هیدراته نگه می‌دارد. به‌دنبال محصولاتی باشید که حاوی آنتی‌ا،یدان‌های مغذی و اسیدهای ملایم مانند هیالورونیک، سالیسیلیک و اسید لاکتیک هستند.

فواید استفاده از تونر چیست؟

Useful reference for domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.