درمان گرفتگی صدا با روش‌های فوری خانگی

برخی افراد به اشتباه از دهانشویه به جای آب نمک استفاده می‌کنند! اما فراموش نکنید که دهانشویه حاوی الکل است و موجب خشکی تارهای صوتی می‌شود. پس نه تنها به درمان گرفتگی صدا کمک نخواهد کرد؛ حتی ممکن است میزان التهاب را افزایش دهد.

5. استفاده از زنجبیل

افرادی هم که رفلا، معده دارند، باید موقع خواب سر را بالاتر از بدن قرار دهند. 3 الی 4 ساعت قبل از خواب خوردن را قطع کرده و یا با تجویز پزشک، شربت آلومینیوم ام جی مصرف نمایید. اما فراموش نکنید که مصرف هرگونه دارو بدون نسخه برای افراد درگیر با بیماری‌های قلبی، غیرمجاز است.

7. خوردن چای عسل برای درمان گرفتگی صدا

صدا، مهم‌ترین ابزاری است که انسان برای بیان احساسات و برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کند. پس بسیار مهم است که فرد حنجره و صدایی سالم داشته باشد. اما گاهی اوقات یک سری عوامل موجب گرفتگی صدا شده و برقراری ارتباط را برای او سخت می‌کند. اهمیت این موضوع برای یک خواننده که به صورت حرفه‌ای از صدای خود استفاده می‌کند، به مراتب بیشتر است. یکی از اصلیترین دلایل گرفتگی صدا، فشار آوردن به حنجره و تارهای صوتی است. اما دلایل دیگری هم برای قرار گرفتن در چنین وضعیتی وجود دارد که برای درمان آن باید به دکتر گوش حلق و بینی مراجعه کنید. در ابتدا، به بررسی علل و علائم گرفتگی صدا خواهیم پرداخت. سپس روش‌هایی را برای درمان گرفتگی صدا در منزل معرفی می‌کنیم.

درمان گرفتگی صدا؛ چرا صدا خش دار می‌شود؟

این گرفتگی صدا در اثر التهاب حنجره است. پس با بکارگیری یک سری روش خانگی موثر، می‌توان آن را درمان کرد. روش‌ های درمان گرفتگی صدا بسیار زیاد هستند، اما در این مطلب صرفا به مهم‌ترین آنها اشاره شد. با این حال می‌تو،د برای دریافت درمان اصولی به پزشک گوش حلق و بینی مراجعه کنید. برای مشاوره می‌تو،د از سیستم ،ت دهی آنلاین دکتردکتر کمک بگیرید.

یا اگر گرفتگی صدای شما بدون علائم سرماخوردگی، آنفولانزا یا حساسیت فصلی باشد، نیاز به معاینه توسط پزشک گوش حلق بینی دارد. بروز هر یک از علائم زیر در فردی که دچار گرفتگی صدا شده، می‌تواند خطرناک باشد:

  • ایجاد مشکل در تنفس
  • سرفه‌های شدید
  • از دست دادن کامل صدا برای چند روز متوالی
  • مشاهده خونریزی در سرفه‌ها
  • احساس گلو درد در هنگام بلعیدن و صحبت ،.

شاید شما خواننده‌ هستید و زندگی کاری و حرفه‌ای شما وابسته به صدا است. پس با مشاهده کوچک‌ترین تغییر در حنجره، باید به پزشک مراجعه کنید تا برای درمان سریع گرفتگی صدا اقدام کند. گاهی اوقات نیز التهاب حنجره جدی بوده و مشکل شما با رعایت نکات پزشکی حل نمی‌شود. پس باید حنجره شما توسط یک متخصص گوش، حلق و بینی جراحی شود. در ادامه روش‌های درمان گرفتگی صدا در خانه را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زنجبیل، بهترین دمنوش برای گرفتگی صدا و درمان بیماری‌های تنفسی است. مواد موجود در زنجبیل برای درمان سرفه‌های خشک و تحریک کننده مرتبط با لارنژیت، بسیار من، است. پس در عوض استفاده از شربت گرفتگی صدا در کودکان، می‌توان دمنوش زنجبیل را مصرف کرد. یا اینکه مقداری از زنجبیل را داخل سوپ بریزید تا کودک آن را مصرف کند.

6. استفاده از داروهای بدون نسخه

ضعف یا خش دار شدن صدا، تغییر در تنفس یا بلع و زیر و بم شدن صدا، از رایج‌ترین علائم گرفتگی صدا هستند. البته گاهی اوقات ابتلا به بیماری‌های ویروسی را می‌توان نشانه‌ای از گرفتگی صدا دانست. این علائم خود را به صورت شهودی نشان داده و فرد با تغییر در تن صدا، گرفتگی را تشخیص می‌دهد. اما شناسایی دقیق گرفتگی صدا با استفاده از اقدامات زیر امکان‌پذیر است:

  • مشاهده حنجره با استفاده از لارنگوسکوپی
  • گرفتن آزمایش فیزیکی از سر و گردن
  • تصویربرداری از تارهای صوتی با استفاده از سی تی اسکن یا ام آر آی

درمان گرفتگی صدا

چند روش ساده برای درمان گرفتگی صدا وجود دارد که می‌توان در منزل انجام داد. از این روش‌ها می‌توان برای درمان گرفتگی صدا کودکان یا اطرافیان خود نیز استفاده کنید.

1. استراحت دادن به صدای خود

اگر شما هم پیشنهادی برای رفع گرفتگی صدا دارید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

درمان گرفتگی صدا

درمان خانگی گرفتگی صدا

غرغره ، آب نمک، موجب کاهش التهاب حنجره و بهبود بافت‌های تحریک شده می‌شود. برای تهیه چنین محلولی، باید یک قاشق چای خوری نمک را در لیوان آب گرم حل کنید. سپس روزانه چند بار آب نمک را غرغره کنید تا علائم التهاب برطرف شود. این کار باعث باز شدن راه‌های تنفسی و سینوس‌ها از عوامل بیماری‌زا می‌شود.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%A7/

راحت‌ترین روشی که برای درمان گرفتگی صدا وجود دارد، مصرف زیاد مایعات است. با نوشیدن روزانه 10 الی 12 لیوان آب، می‌توان مشکل کم آبی بدن را رفع کرد. در طول مدت درمان از نوشیدن مایعات کافئین‌دار مانند قهوه خودداری کنید. اگر گرفتگی صدای شما در اثر سرماخوردگی باشد، بهترین کار مصرف سوپ مرغ یا سیر زیاد است. چون سیر باعث کاهش ترشحات مخاطی شده و گرمای سوپ موجب مرطوب شدن گلوی شما می‌شود.

از دست دادن صدا به خودی خود نگران کننده نیست. چون اغلب گرفتگی‌های صدا بخاطر فریاد زدن و آواز خواندن است. پس با چند روز استراحت و بکارگیری روش‌های درمان خانگی، صدا به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. اما اگر گرفتگی صدای شما پس از گذشت دو الی سه هفته درست نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

برای درمان گرفتگی صدا ناشی از سرماخوردگی، می‌توان از داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن استفاده کرد. این داروها علاوه بر خاصیت ضد التهابی، موجب بهبود سردرد یا تب هم می‌شوند. همچنین می‌تو،ر شربت گرفتگی صدا در کودکان را از داروخانه‌ها تهیه کنید. به هیچ وجه از آسپرین استفاده نکنید؛ چون باعث آزرده شدن تارهای صوتی شده و گرفتگی صدا را تشدید می‌کند.

نوشیدن آب برای درمان گرفتگی صدا

4. غرغره ، آب نمک برای درمان گرفتگی صدا

در حیاتی بودن نقش صدا برای برقراری ارتباط شکی نیست. اما گاهی اوقات به طور غیر ارادی تن صدا بالا می‌رود. یا هیجان ما در هنگام تماشای مسابقه فوتبال به قدری است که با فریاد زدن آن را تخلیه می‌کنیم. انجام چنین رفتارهایی و استعمال دخ،ات، از ئ بیماری مثل سرماخوردگی از اصلی‌ترین دلایل گرفتگی صدا هستند.

گرفتگی صدا و درمان اصولی آن

چه زم، باید برای درمان گرفتگی صدا به پزشک مراجعه کنیم؟

مصرف عسل باعث کاهش سرفه و ترشح مخاط می‌شود. پس می‌توان از این ماده شگفت انگیز برای درمان سریع گرفتگی صدا استفاده کرد. کارایی عسل در درمان سرفه، به مراتب بیشتر از داروهایی مانند د،ترومتورفان است. مقداری عسل را در فنجان چای آب گرم حل کرده و نوش جان کنید. اگر هم با شیرینی زیاد میانه خوبی ندارید، یک لیموی تازه را داخل آن بچک،د.

در اثر داد زدن یا صحبت ، زیاد، حنجره شما دچار التهاب و تحریک شده است. پس برای مدتی سکوت کنید تا تارهای صوتی شما استراحت کند. یا حداقل از فریاد زدن و پچ پچ ، با دیگران خودداری کرده و به آرامی حرف بزنید. چون پچ پچ ، فشار زیادی به تارهای صوتی شما وارد می‌کند. این روش برای رفع گرفتگی صدای شما یا فرزندتان بسیار من، و راحت است.

2. استفاده از دستگاه بخور سرد

عوامل زیر جزو مهم‌ترین دلایلی هستند که برای گرفتگی صدا و خش دار شدن صدا وجود دارد. این عوامل خود را به صورت گلو درد نشان داده و منجر به گرفتگی صدا می‌شوند.

  • ابتلا به سرطان حنجره
  • مصرف موادی که حنجره را تحریک می‌کند مانند: الکل و سیگار
  • التهاب حنجره بخاطر بیماری‌های عفونی، مانند: سرماخوردگی و آنفولانزا
  • ایجاد تومور خوش‌خیم در تارهای صوتی
  • صحبت ، زیاد و بلند یا داد زدن
  • داشتن پولیپ بینی، کیست یا ن،‌های صوتی
  • بروز مشکلات تیروئیدی
  • لارنژیت یا متورم شدن تارهای صوتی بخاطر حساسیت یا عفونت دستگاه تنفسی
  • رفلا، معده (GERD)
  • ابتلا به بیماری و اختلالات عصبی
  • فلج شدن تارهای صوتی و غیره.

اگر گرفتگی صدای شما به خاطر داد زدن و صحبت ، زیاد از حد باشد، باید به حنجره خود کمی استراحت دهید. پس میزان مکالمه خود با اطرافیان را کاهش دهید تا التهاب حنجره کم شود. اما اگر گرفتگی صدا شما به خاطر مصرف دخ،ات باشد، باید مواد محرکی همچون: سیگار و الکل را کنار بگذارید. هر چند که در بیشتر اوقات ابتلا به بیماری مثل سرماخوردگی باعث گرفتن صدا می‌شود و با طی ، روند درمان سرماخوردگی این مشکل هم حل می‌شود. با این حال اگر دلیل گرفتگی صدا بیماری نباشد، برای رفع گرفتگی صدا نیاز به مراجعه پزشک نیست و می‌توان مشکل را با کمی مراعات حل کرد. البته روش‌ های درمان خانگی گرفتگی صدا هم وجود دارد.

مراجعه به دکتر

مواد غذایی من، برای درمان گرفتگی صدا

راهکار دیگری که برای درمان گرفتگی صدا وجود دارد، مرطوب ، هوا است. پس هوای تنفسی خود در منزل را با یک دستگاه بخور سرد مرطوب کنید. انجام این کار در فصول سرد سال بسیار ضروری است. چون هوای داخل منزل در اثر گرمایش خشک شده و موجب تحریک بیشتر گلو می‌شود. گرفتن یک دوش آب گرم هم می‌تواند به بهبود گرفتگی صدای شما کمک کند.

3. مصرف زیاد مایعات

برخی از این عوامل را می‌توان به آس، کنترل کرد. مثلا از صحبت ، زیادی خودداری کرده و یا با تغییر برنامه غذایی، رفلا، معده را کاهش دهیم. مصرف آب زیاد و ، سیگار، از دیگر روش‌های موثر برای پیشگیری از گرفتگی صدا است.

به غیر طبیعی شدن صدای فرد، گرفتگی صدا می‌گویند؛ این ساده‌ترین تعریفی است که برای گرفتگی صدا وجود دارد. دلیل رایج برای چنین رخدادی، التهاب حنجره و استفاده نادرست از صدا است. در واقع فریاد زدن باعث برخورد شدید هوا با تارهای صوتی می‌شود. در چنین حالتی، حنجره بیش از حد تحریک شده و صدای فرد می‌گیرد. پس نمی‌توان به راحتی قبل، با دیگران صحبت کرده و ارتباط برقرار کرد. اما دلایل دیگری هم برای گرفتگی صدا وجود دارد که در بخش بعدی آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

علل گرفتگی صدا چیست؟

 

مصرف هر یک از مواد غذایی یا دارویی زیر، می‌تواند به درمان گرفتگی صدا شما کمک کند:

  • جوشانده دانه بِه
  • آب نخود پخته همراه با نمک
  • جوشانده برگ کرفس
  • مواد لعاب‌دار همچون بامیه
  • مصرف سیب برای درمان اختلالات تنفسی
  • جوشانده تره به همراه شکر
  • اسفناج پخته برای درمان گرفتگی صدا و سرفه‌های خشک
  • برگ و ریشه گل ختمی

درمان گرفتگی صدا به روش‌های خانگی اثربخش است!

گرفتگی صدا

علائم گرفتگی صدا چیست؟

Advantages of local domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.