درمان گلو درد کرونا؛ روش‌های اثربخش و سریع

گرچه بهترین راه برای درمان گلو درد کرونا مراجعه به پزشک و مراکز درم، است اما بعضی از روش‌های درمان خانگی به تسکین و بهبود آن کمک می‌کنند:

  • مصرف آب و مایعات
  • استراحت
  • رژیم غذایی هدفمند
  • دمنوش‌ها و معجون‌های خانگی
  • غرغره ، آب نمک

زم، که در حال استراحت هستید، بدن شما بهترین اقدامات درم، را انجام می‌دهد. خوابیدن و دراز کشیدن به بدن شما اجازه می‌دهد تا حد ممکن انرژی خود را به سمت مبارزه با ویروس معطوف کنید.

گلو درد به طور معمول اشتها را کم می‌کند، برای همین باید رژیم غذایی هدفمند و سرشار از ویتامین داشته باشید. غذاهای سالم، مغذی و گرم به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کنند و نه تنها فضای گلوی شما را نرم می‌کنند بلکه سرعت بهبود بیماری را افزایش می‌دهند.

خوردن دم‌نوش‌های خانگی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان گلودرد کرونا هستند. درست ، این دمنوش‌ها و معجون‌های خانگی بسیار آسان و راحت است. مثلا با آب و،م، لیموترش تازه و یک قاشق چای خوری عسل، می‌تو،د یک تسکین دهنده قوی درست کنید. دمنوش‌های بدون کافئین یا گیاهی مثل شیرین بیان، آویشن، چای سبز، زردچوبه، دارچین و ن،اع کوهی نیز مفید هستند.

safemedication.com

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%84%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7/

کاملا هیدراته بم،د. در هنگام گلو درد گلوی شما ملتهب است و بدن برای تخلیه ویروس‌ها یا باکتری‌ها از بدن مخاط تولید می‌کند. تخلیه مخاطی از بینی که حرکت می‌کند و می‌تواند در گلو باقی بماند نیز یکی از دلایل گلو درد است. نوشیدن مایعات آن‌ها را از ناحیه گلو و کام نرم و خارج می‌کند که در نتیجه تحریک را به حداقل می‌رساند. هیدراته ماندن همچنین پاسخ ایمنی طبیعی بدن را افزایش می‌دهد. برای مرطوب نگه داشتن گلو، آب با دمای اتاق به جای آب خیلی سرد بنوشید. گاهی اوقات نوشیدن آب یخ باعث اسپاسم گلو می‌شود که منجر به سرفه و تحریک بیشتر گلو خواهد شد.

ویروس کرونا از چند جهت هنوز یک معماست. در حالی که برخی از انسان‌ها به سختی به ویروس کرونا واکنش نشان می‌دهند، بعضی از مبتلایان به این ویروس خود را در ICU و در حال تلاش برای نفس کشیدن و مبارزه برای زندگی می‌بینند. گلودرد، خستگی، سردرد، تب، دردهای عضل،، اختلال در بویایی و چشایی و اسهال اولین و شایع‌ترین علائم کرونا هستند. برای همین بسیار مهم است که بد،م گلو درد که یکی از اولین نشانه‌های این بیماری است، چطور ایجاد و درمان می‌شود. علائم کرونا معمولاً در عرض 2 تا 5 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شوند. تقریباً در همه موارد به جز موارد شدیدتر، ویروس طی 14 روز دوره خود را طی می‌کند. در کرونا امیکرون بیشتر احتمال دارد که ویروس سیستم تنفسی فوق، را پر کند. ابتلا فرد به این ویروس، مجاری هوایی را درگیر می‌کند و در نتیجه، باعث گلو درد و ،اشیدگی و همچنین آبریزش یا گرفتگی بینی می‌شود. اگر دچار گلو درد شدید، وحشت نکنید. مراقب خود باشید، مایعات زیادی بنوشید، به علائم و نشانه‌های دیگر توجه کنید و در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه کنید. درمان گلو درد و کرونا هم‌زمان و در یک راستا است و به 3 روش مختلف انجام می‌شود:

درمان گلو درد کرونا با داروهای بدون نسخه

منابع:

خشکی، درد و سوزس در گلو را همه به ،وان گلو درد می‌شناسند. گلودرد انواع مختلفی دارد و تحت شرایط مختلفی ایجاد می‌شود؛ گاهی خشکی و آلوگی هوا باعث می‌شوند و گاهی ابتلا به بیماری مثل کرونا حس گلودرد ایجاد می‌کند. گلو درد کرونا یکی از علائمی بود که از سویه امیکرون به بعد در نشانه‌های ابتلا به این بیماری قرار گرفت. کرونا بیماری نسبتا سختی است و بهتر است هر زمان که نشانه‌های مختلف آن را در خود مشاهده کردید، هرچه سریع‌تر برای تشخیص قطعی و شروع درمان دارویی گلو درد کرونا به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. اما کارهایی وجود دارد که می‌تو،د انجام دهید تا در راستای درمان این بیماری و گلو درد اذیت‌کننده‌اش احساس بهتری داشته باشید. در ادامه این مطلب از مجله دکتردکتر با ما همراه باشید زیرا قرار است تا در این مقاله به توضیح راه‌های درمان گلو درد کرونا می‌پردازیم؛ همراه ما باشید.

روش‌های درمان گلو درد کرونا

drhesterent.com

اگر تجربه‌ گلو درد کرونا دارید یا سوالی در مورد علائم و راه‌های درمان آن دارید، لطفا تجربیات و سوالات و همچنین نظرات خود را در مورد این مقاله با ما و دیگر خوانندگان دکتردکتر در میان بگذارید.

گلو درد کرونا و وا،ن

آیا گلو درد کرونا و وا،یناسیون به‌هم مرتبط هستند؟

علائم غیراختصاصی مثل گلو درد و آبریزش بینی، کم و بیش در افراد وا،ینه‌شده و وا،ینه نشده به‌طور مساوی اتفاق می‌افتد. به خاطر داشته باشید که وا،ن کووید-19 برای محافظت از شما در برابر این علائم نیست بلکه این وا،ن در واقع برای محافظت از شما در برابر بیماری شدید است.

everydayhealth.com

سریع‌ترین راه برای درمان گلو درد کرونا مراجعه به پزشک و مصرف داروهایی است که تجویز می‌کند. البته درمان پزشکی تنها به دارو خوردن منتهی نمی‌شود و طبق نظر دکتر، باید برای درمان مقداری سبک زندگی خود را عوض کنید؛ راه‌حل درمان پزشکی برای بهبود کرونا و گلودرد آن، تلفیقی از روش‌های پزشکی و خانگی است. برای تسکین درد گلو ناشی از کرونا، پزشک معمولا داروهایی بر پای آنتی بیوتیک‌ها و شربت‌های تسکین دهنده‌ای مثل دیفن هیدرامین را تجویز می‌کند. همچنین معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که غذا و نوشیدنی گرم میل کنید و از مصرف غذاهای چرب، سرخ‌،ی و پر ادویه بپر،ید.

علائم گلو درد کرونا

درمان خانگی گلو درد کرونا

CDC توصیه می‌کند حداقل پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض فرد مبتلا به کووید-19، به محض بروز علائمی مثل گلو درد کرونا تست PCR انجام دهید. این پنج روز زمان کافی را در اختیار بدن قرار می‌دهد تا بار ویروسی ایجاد کند که با آزمایش قابل تشخیص باشد. اگر اولین آزمایش شما مثبت باشد، نیازی به انجام آزمایش دیگری نیست. بهتر است فرض کنید نتیجه درست است و شما مبتلا به کووید-19 هستید. اما اگر علائم یا تماس با شخص آلوده دارید و نتیجه منفی گرفتید، باید 48 ساعت پس از اولین آزمایش منفی طبق دستورالعمل سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دوباره تست کنید. اگر جواب آزمایش مثبت شد، می‌تو،د با درمان من، و به‌موقع آن را درمان کنید. برای مشاوره و تشخیص قطعی هم می‌تو،د با استفاده از سیستم ،ت دهی آنلاین دکتردکتر نسبت به گرفتن ،ت ویزیت از بهترین پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی اقدام کنید.

پزشکان دریافته‌اند علائمی مثل گلو درد و آبریزش بینی در افرادی که وا،ینه نشده‌اند برای مدت طول،‌تری باقی می‌ماند. بر اساس مشاهدات بیماران وا،ینه نشده‌ این علائم را برای 10 تا 14 روز داشته‌اند، در حالی که برای افراد وا،ینه‌شده معمولاً در عرض یک هفته خیلی بهتر می‌شوند.

آیا با تست کرونا علت گلو درد مشخص می‌شود؟

غرغره ، با آب نمک یکی از روش‌های مفید درمان‌ خانگی برای تسکین گلو درد کرونا است. این‌ کار التهاب گلو را کم می‌کند و مقداری درد آن را تسکین می‌دهد.

درمان پزشکی درد گلو ناشی از کرونا

اگر علائم شما خفیف یا متوسط است، داروهایی مانند Paxlovid (نیرماترولویر و ریتوناویر) به شما کمک می‌کنند تا از بیمارستان دور بم،د. البته این‌ها جزو داروهای بدون نسخه نیستند و حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند. توجه کنید که باید ظرف 5 روز پس از شروع علائمی مانند گلو درد، مصرف دارو را شروع کنید؛ هر چه زودتر، بهتر. اگرچه به طور کلی هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند گلو درد کووید-19 را کاملا درمان کند، اما پیشنهاد می‌کنیم تا برای درمان اصولی به پزشک معالج مراجعه کنید.

مصرف داروهای بدون نسخه (OTC) که برای گلو درد کرونا کاربرد دارند، یکی از راه‌های درمان گلو درد کرونا هستند. اگر گلو درد دارید و مبتلا به کووید-19 هستید، مکیدن آب نبات‌های درم، یا قطره‌های سرفه ممکن است به تسکین سوزش گلو کمک کند. اسپری گلو درد حاوی فنل هم درد و سوزش را در این ناحیه کاهش می‌دهد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که محصولات ضد سرفه OTC با د،ترومتورفان ممکن است به کاهش شدت سرفه خشک کمک کنند، البته این داروها در کودکان زیر 4سال توصیه نمی‌شود. برای تسکین علائم، مصرف مسکن من، مثل استامینوفن اثر بسیار خوبی دارد.

Local domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.