روانشناس چگونه ما را درمان می‌کند؟ اسنپ دکتر- 118 پزشکی

دکتر مجله خبری پزشکی بالینی یکی از متخصصان حوزه سلامت است که در تشخیص و درمان بیماری‌های روانی، مشکلات رفتاری عاطفی آموزش‌دیده و تخصص دارد. دکتر بهاره بهادری روانشناس و مشاور به منظور رواندرمانی و زوج درمانی می باشند. ایشان کارشناس ارشد و کارشناس روانشناسی عمومی و از جمله بهترین دکتر روانشناس در ایران به شمار می روند. دکتر حق شناس در سال 1367 دوره فوق تخصصی روانشناسی بالینی را در انستیتو روانپزشکی تهران سپری کردند.

مشاوره آنلاین روانشناس

اگر علاقمند به کار با کودکان ، بزرگسالان ، خانواد‌ه‌ها یا زوجین هستید ، مشاور حرفه‌ای دارای مجوز شدن می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر هدف شما درمانگر شدن است، اولین قدم شما کسب مدرک لیسانس روانشناسی خواهد بود. شما ممکن است به عنوان یک روانشناس یا درمانگر توجه خود را به خانواده‌ها ، مدارس، سلامتی عمومی، سوء مصرف مواد، اصلاحات یا به طور کلی جامعه متمرکز کنید. آیا به دنبال شغل خوبی هستید که با آن بتوانید به مردم کمک کنید و زندگی آنها را غنی سازید؟ روانشناس شدن شدن می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد. بسیاری از ما سعی می‌کنیم نیمه‌ی تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما می‌شود. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساسات‌مان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز می‌دهیم.

تحصیلات دکتر روانشناس چیست؟

دانش روانشناسی به مشاور کمک می‌کند ریشه مشکلات شما را شناسایی کند و بهترین راهکار را برای مقابله با آن پیش رویتان بگذارد. مشکلاتی که ممکن است در زندگی به خصوص در روابط با اغلب آدم‌ها، در محیط کار، تحصیل و خانواده‌اتان برای شما تکرار شود. روانشناس خوب می‌تواند ریشه مشکل را شناسایی و به شیوه علمی و قدم به قدم شما را در حل مشکلات یاری کند. بعضی از درمان‌گران حتی بخش بزرگی از زمان را سکوت می‌کنند و اجازه می‌دهند که سکوت‌شان کمک کند که بیماران واقعیت‌های ناراحت‌کننده را بیان کنند؛ برخی دیگر میان روند ساختارمند تمرینات و تکالیف منزل به ندرت توقف می‌کنند. در بیش از ۴۰۰ شیوه‌ روان‌درمانی که امروزه وجود دارد، روان‌شناس شما ممکن است تجسمِ یک درمان‌گر، شخص معتمد، متخصص بالینی، مربی سلامت ذهنی یا ترکیب، رنگ و سایه‌روشن دیگری از همه‌ این‌ها باشد. بلکه از تکنیک های روانشناسی مانند رفتاردرمانی شناختی و روانکاوی برای درمان استفاده می‌کند.

به این ترتیب بیمار برای نوبت گیری از دکتر نیاز به روش‌های سنتی مثل تلفن زدن یا مراجعه حضوری ندارد. برای گرفتن نوبت ویزیت حضوری یا تلفنی از بهترین پزشکان ایران کافی است بهسایت نوبت دهی اینترنتیدکترتو یا اپلیکیشن دکترتو مراجعه کنید و ازلیست پزشکان متخصص و فوق تخصصدکترتو در زمان مورد نظر خود نوبت ویزیت بگیرید. تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که روانشناسی رشته‌ایست با شاخه‌های مختلف. مثلاً اگر دچار اختلال روحی یا روانی شده‌اید که نیازمند درمانید، بالطبع مجبورید به‌یک روانشناس بالینی که شغلش درمان بیماری‌های روحی و روانی است، مراجعه‌کنید. اما اگر مثلاً دارای بچه‌ای هستید که در آموزش دچار مشکل است، حتما باید به روانشناس تعلیم و تربیت مراجعه‌کنید. یا اگر می‌خواهید از قابلیت‌های ذهنی کودک یا خودتان آگاهی یابید، مثلاً بدانید توانایی هوشی فرزندتان و خودتان چه‌حدیست، یا شخصیت خودتان را برمبنای عدد و ارقام بسنجید، نیازمند آن هستید که به یک روان‌سنج مراجعه نمایید.

  • مشاوره با روانشناس برای فرد معتاد و هم‌چنین اطرافیان او بسیار باارزش است و می‌تواند آن‌ها را به یک مسیر صحیح هدایت کند.
  • روانپزشک باید ابتدا پزشکی عمومی داشته باشد و سپس تخصص روانپزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند.
  • یک متخصص سلامت روان برای کمک به مراجعین خود باید توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات را داشته باشد.
  • درمانگر، یک اصطلاح رایج است که به روان درمانگران، روانشناسان و مشاوران اشاره دارد.

برای اطلاع از جدیدترین مطالب وب سایت، شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت، خدمات و محتوای مربوط به آن متعلق به شرکت سپهر سلامت کویر ایساتیس می‌باشد. با داشتن اطلاعات صحیح و تفکر دقیق، شما به سمت یک حرفه درمانی مناسب کشیده خواهید شد.

اما گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند که در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس می تواند به ما کمک کند. یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید یک مشاور روانشناس آنلاین داشته باشد، مهارت‌های ارتباطی است. وی باید بتواند با مراجعین، سایر همکاران، افراد مرتبط در زمینه کار و مردم عادی ارتباط موثر برقرار کند. در واقع باید بتواند برنامه‌های عملی و افکار خود را به شیوه‌ای مؤثر با دیگران به اشتراک بگذارد. مشاوره و درمانگری برای مراجعین محروم جامعه و یا افرادی که با معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، فساد و… اما چگونه می‌توان روانشناس خوب در تهران را پیدا کرد؟ آیا باید از دوستان و آشنایان پرس‌وجو کنیم تا به دکتر روانشناس دلخواه خود در تهران برسیم؟ دکترتو اینجاست تا این کار را برای شما راحت‌تر کند.

با مراجعه به پروفایل هر یک از دکترهای روانشناس تهران می‌توانید هزینه دقیق ویزیت آن دکتر را ببینید. اگر می‌خواهید از روانشناس نوبت بگیرید و نمی‌دانید از چه راهی می‌توان به سریع‌ترین شکل ممکن این کار را انجام داد، اصلا نگران نباشید. در این زمینه، دکترتو به شما کمک می‌کند تا کم‌تر از چند دقیقه از دکتر روانشناس مورد نظر خود نوبت بگیرید و بالاترین رضایت را از صرفه‌جویی در زمان و هزینه داشته باشید. بهترین روانشناس وجود ندارد.اما همیشه می‌توانید دنبال یک روانشناس خوب باشید.

پزشک خوب علاوه بر معرفی روانشناس خوب در در کدام شهرهای نزدیک روانشناس دارد؟