صفحه اصلی گروه دندان پزشکی سبز- 118 پزشکی

این افراد در تشخیص بیماری های لثه، گذاشتن ایمپلنت، عملکرد و زیبایی ساختار لثه تخصص پیدا می کنند. در این مرحله دانشجویان درسهای نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه)‌ می‌گذرانند. بعدها مسئلهٔ آموزش دندان‌پزشکی مطرح شد که پیشگامان این حرکت را می‌توان دکتر فالک کوش میلچارسکی، دکتر محسن سیاح و برخی دیگر از دندان‌پزشکان آن زمان دانست.

همه افراد برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌های سالم به خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی نیاز دارند. داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم مدیون مراقبت‌های مداوم و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان است. زیبایی، تمیزی، سالم‌بودن و یکدست‌بودن دندان‌ها می‌تواند به یک لبخند زیبا بیانجامد و این لبخند زیبا نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره افراد دارد.

انتظار می‌رود که تقاضا برای دندانپزشکان افزایش یابد زیرا تعداد بیشتری از افراد مسن به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند. از آنجایی که اهمیت حفظ دندان‌های هر نسل نسبت به نسل قبلی بیشتر است، در سال‌های آینده به مراقبت‌های دندانی بیشتری نیاز خواهد بود. علاوه بر این، تقاضا برای کارهای پیچیده دندانپزشکی از جمله ایمپلنت و بریج دندان افزایش خواهد یافت.

البته در تعدادی از کشورهای اروپایی، برای تحصیل در این رشته باید مدرک لیسانس داشته باشید که در این صورت طول دوره تحصیلی شما کمتر خواهد بود. علاوه بر این، اکثر دانشکده های دندانپزشکی در اروپا ،برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود آزمون ورودی برگزار می کنند. متقاضیان نیز برای اخذ پذیرش دانشگاه انتخابی خود، باید در آن شرکت کنند. دانشگاه های اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان شهریه بسیار پایین تری دریافت می کنند.

  • شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولا به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود.
  • پوسیدگی‌های دندانی که باعث ایجاد حفره (سوراخ) در دندان‌ها شده است، با پر کردن دندان درمان می‌شود.
  • تخفیفان به مشتریان خود تجربه‌ای جدید و هوشمندانه در خرید کردن ارائه می‌کند و باعث رونق کسب‌وکار شرکای تجاری خود می‌شود.
  • به‌صورت کلی بهتر است قبل از شروع مشکلات دهان و دندان به کلینیک دندان پزشکی مراجعه کرد و با انجام معاینات دوره‌ای از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری کرد.
موثر ترین درمان لیزر در دندانپزشکی جراحی های لثه می باشد که باعث کاهش عوارض جراحی و ترمیم سریع تر زخم میگردد. علاوه بر این از لیزر در تشخیص پوسیدگی های دندانی ،رفع حساسیت دندانی ،سفید کردن دندان (بیلیچینگ) ،نیز استفاده می گردد. اخیرا درمان های تراش دندان با لیزر نیز وارد درمان های دندانپزشکی گردیده است که به علت نوع تکنولوژی مورد استفاده و عدم راحتی کامل بیمار هنوز در مراحل تحقیقاتی می باشد. کلینیک فروردین یکی ازبهترین کلینیک دندانپزشکی و درمانگاه دندانپزشکی غرب تهراناست که بصورت بک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی فعالبت میکند . باید توجه داشت که به دلیل افزایش پذیرش این رشته، خطر اشباع شدن رشته دندانپزشکی تا چند سال دیگر یا کاهش درآمد آن‌ها دور از انتظار نیست. بنابراین بازار کار و میزان درآمد یک دندانپزشک، نسبت مستقیمی با مهارت و قدرت بازاریابی او خواهد داشت.

ممکن است نیاز باشد که کانال‌کشی ریشه طی چند جلسه انجام شود و ازاین‌رو دفعات مراجعه به دندان پزشکی برای عصب کشی دندان به چند جلسه بیانجامد. در مواردی نیز ممکن است تشخیص مشکلات دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت به‌سختی با چشم امکان‌پذیر باشد. بنابراین در این شرایط یکی از خدمات مجله خبری پزشکی ارائه شده، عکس‌برداری یا اشعه ایکس از دندان‌هاست. در نهایت با درنظرگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد. سپس دندان‌پزشک تمام دندان‌ها را با ابزارهای مخصوصی به نام آینه و پروب یکی‌یکی بررسی می‌کند تا به دنبال مسائل و مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و سایر موارد باشد. علاوه بر این تمامی بافت‌های نرم دهان مانند لثه‌ها، زبان، لب ها و کام از نظر سرطان دهان و سایر مشکلات احتمالی بررسی و غربالگری خواهد شد.

پذیرش بیماران غیر حضوری

این دسته از دانشجویان، برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا می توانند در دوره های کارشناسی ارشد دندانپزشکی که به عنوان دوره Accelerated Dentistry شناخته می شوند، شرکت کنند. در این دوره متقاضیان می توانند متناسب با صلاحیت ها و مدرک تحصیلی خود، تحصیل در رشته دندانپزشکی را از سال دوم یا سوم شروع کنند. امیدواریم بتوانیم کمک کوچکی به تمامی جویندگان علم و دانش برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار نماییم. بازار کار رشته دندانپزشکی در ایران به این بستگی دارد که آیا دندانپزشکان می خواهند در زمینه خاصی از دندانپزشکی تخصص داشته باشند یا دندانپزشکی عمومی را انجام دهند. معاینه دندانپزشکی و بررسی کامل محیط دندان و دهان و زبان اولین قدم برای حفظ سلامت دهان و دندان است . کشورهایی نظیر آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه و سوئیس از اعتبار علمی بالایی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برخوردارند.

برخی از کشورها حقوق‌ بسیار مناسبی برای دندانپزشکان در نظر گرفته‌اند. همین موضوع نیز موجب مهاجرت کاری برای فارغ‌التحصیلان این رشته می‌شود. اکثر کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان و دریافت ویزای کار محدودیت سنی دارند. افرادی که برای ادامه تحصیل یا کار به سراغ مهاجرت می‌روند باید تمامی مدارک خود را به تایید کشور مقصد برسانند و کشور مقصد مدارک آن‌ها را تایید کند. یکی دیگر از نکاتی که دندانپزشکان باید به آن توجه داشته باشند در مورد اجازه طبابت است. رشته دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین رشته‌های گروه تجربی محسوب می‌شود.

آیا رشته پزشکی خوبه؟ آیا رشته دندانپزشکی خوبه؟ کدام رشته برای مطالعه بهتر است، پزشکی یا دندانپزشکی؟ داوطلبان سوالات زیادی در مورد انتخاب رشته دندانپزشکی و پزشکی دارند. همین موضوع نیز موجب سردرگمی داوطلبان هنگام انتخاب رشته تحصیلی می‌شود. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که بد و بدتری یا خوب و خوب‌تری وجود ندارد. هر دو رشته مزایا و معایب خود را دارند و داوطلبان باید با توجه به علاقه خود به سراغ این رشته‌ها بروند. بنابراین داوطلبان با توجه به هر شرایطی که یکی از این رشته‌ها را انتخاب می‌کنند باید خیال راحتی داشته باشند.

درآمد دندانپزشکان