مشاور، روانشناس خوب بهترین مشاور، روانشناس پزشک خوب- 118 پزشکی

جهت کاربری بهتر و بهره مندی کامل از خدمات و نوبت دهی، اپلیکیشن نوبت دهی پزشکان پذیرش۲۴ را دانلود کنید. لیستی از سؤالات راجع به شرایط خاص مدرک و دستورالعمل‌های صدور مجوز دولتی برای درمانگران تهیه کنید. این گزینه غالباً نادیده گرفته شده، انتخاب خوبی برای پرستارانی است که علاقه به سلامت روان دارند.

مدرک کارشناسی ارشد پرستاری روانپزشکی پیشرفته

مثلا روانپزشکی‌که دوره‌ی روانپزشکی خود را تمام‌نموده، می‌تواند در بسیاری از دوره‌ها از قبیل رفتاردرمانی شناختی یا دوره‌های تحلیلی شرکت‌کند. همچنین بسیاری از دوره‌های مبنی بر داروشناسی و مداخلات دارویی برای دکترهای روانشناس بالینی یا شاخه‌های دیگر روانشناسی وجود دارد. اما هیچکدام از این مسایل، این واقعیت را عوض نمی‌کند که حوزه‌ی تخصصی یک روانپزشک و متخصص اعصاب و روان، حوزه‌ی دارودرمانی و حوزه‌‌ی تخصصی یک دکتر روانشناس، حوزه‌ی درمان غیردارویی است. مشاور کسی است که مدرک خود را در حوزه مشاوره گرفته است و با نام‌های درمانگر یا مشاور خطاب می‌شود. به‌طورکلی، در ایران مرزهای مشخصی بین روانشناس بالینی و مشاور وجود ندارد. حتی اگر واحدهای دانشگاهی آن‌ها بررسی شود، مشابهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

در نتیجه، افراد دارای مشکلات بالینی مانند اسکیزوفرنی و افسردگی شیدایی (اختلال دوقطبی) باید به روانپزشک مراجعه کنند، زیرا درمان این بیماری ها حتما به دارو نیاز دارد. گفتیم روان‌درمانگران با توجه به تحصیلاتشان می‌توانند تخصص‌های مختلفی داشته باشند؛ برای نمونه، روان‌درمانگری که پزشک است، ابتدا در روانپزشکی تحصیل کرده و سپس سه یا چهار سال آموزش تخصصی روان‌درمانی می‌بیند. این افراد بیمارانی را که بیماری‌های وابسته به روانپزشکی دارند با روش‌های روان‌درمانی درمان می‌کنند. به همین ترتیب می‌تواند روانشناس یا روانکاو باشد که در ادامه درباره تحصیلات آنها هم صحبت خواهیم کرد.

  • همانطور که متوجه شدید، تقریباً به اندازه گزینه‌های مدرک توضیحات شغلی برای انواع مختلف درمانگران وجود دارد.
  • به لطف گسترش علم و تکنولوژی و با روی کار آمدن خدمات مشاوره آنلاین، دیگر نیازی به مراجعه حضوری بیماران نیست.
  • یک روانشناس بر اساس حوزه آکادمیک مطالعاتی خود می‌تواند یک رواندرمانگر فردی، یک مشاور خانواده و ازدواج، متخصص در درمان اختلال روانپزشکی مشخص به طور مثال افسردگی و اضطراب و یا فعال در حوزه درمان های گروهی و بین فردی باشد.
  • همچنین برای بررسی کیفیت عملکرد روانشناس مورد نظر می‌توانید از سیستم امتیازدهی که در پروفایل شخصی ایشان وجود دارد و نظراتی که کاربرانی که به روانشناس مورد نظر مراجعه کرده‌اند، استفاده کنید.
  • تمام متخصصین در حوزه سلامت روان در همکاری با یکدیگر تلاش می‌کنند که به بهتر شدن حال مراجعان خود کمک کنند تا جامعه‌ای شاداب‌تر و سالم‌تر بسازند.
پس از انتخاب مشاور خود، تمام مشکلاتی که از آن رنج می برید را مطرح کنید تا هیچ نقطه تاریکی در ذهنتان باقی نماند. آنها به شکل برجسته ای به افراد کمک می کنند تا از سلامت روانی پایداری برخوردار باشند و زندگی بهتری را تجربه کنند. یک مجله خبری پزشکی بالینی به مشکلات بیمار گوش می ‌دهد و وضعیت او را درک می ‌کند که چگونه بیمار از نظر احساسی، ذهنی و فکری عمل می ‌کند. در خیلی از کشورها هم حتی می‌توان از بسیاری از رشته‌های غیرمرتبط به فوق‌لیسانس روانشناسی رسید.

افراد ناتوان و یا بیماران می‌توانند از خدمات ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنند. در واقع ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین گزینه خوبی برای تمامی افرادی است که به هر دلیلی نمی‌توانند به مطب روانشناسان مراجعه کنند. سلامت روحی و روانی فرد، باید در سنین جوانی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. چرا که جوانان در این دوره به طور مستقل در جامعه فعالیت می‌کنند و عدم سلامت روحی و روانی آن‌ها می‌تواند برای خودشان و جامعه خطر آفرین باشد. البته در صورت بروز اختلالات روانی و مواجه با مشکلات در این سنین، یک مشاور آنلاین به راحتی می‌تواند مشکل را رفع کرده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. یک روانشناس آنلاین به افراد افسرده، مضطرب، دچار اختلالات روانی، وسواسی، معتاد، افراد درگیر فوبیا، افراد درگیر با مشکلات خانوادگی یا زناشویی، کودکان دچار اختلالات شخصیتی و…

بهترین راه برای مقابله با افسردگی پس از زایمان