ویژگی‌های عینک طبی خوب؛ چشم دوم را با دقت انتخاب کنید


عدسی استاندارد، پوشش ضدانعکاس، محافظت در برابر اشعه ماورابنفش و داشتن فریم طبی استاندارد، مهم‌ترین ویژگی‌های عینک طبی خوب هستند کهع باید در موقع انتخاب به آنها توجه کرد. عینک طبی قرار است که بینایی شما را بهبود دهد پس مهم است که علاوه‌بر کیفیت، چنان راحت و سبک باشد که زیاد روی صورت حس نشود و با اجزای چهره، هارمونی ایجاد کند. برای همین توجه به عدسی و فریم من،، دو اصل پایه‌ای و مهم در زمان ،یدن عینک طبی هستند. در این رابطه می‌تو،د بهترین مشاوره را با یک اپتومتریست داشته باشید اما معمولا در زمان ،یدن عینک، توصیه‌های من،ی از فروشنده هم دریافت خواهید کرد.

خواندن این مطلب، 4 دقیقه زمان نیاز دارد و در انتهای آن، شما با ویژگی‌های کامل یک عینک طبی خوب آشنا خواهید شد.

اگر سوالی در این رابطه دارید، می‌تو،د در انتهای همین صفحه و در بخش نظرات بنویسید تا پزشک پاسخ دهد.

عدسی طبی استاندارد

مهم‌ترین بخش عینک، عدسی یا لنز آن است. سبک و غیر شیشه‌ای بودن عدسی عینک، اصلی مهم در جنس عدسی است؛ تا آنجا که امروزه عدسی‌های پ،تکی از حیث سبک‌تر بودن، مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش و بازتاب نور و البته قیمت ارزانشان، خواهان بیشتری دارند.

انتخاب لنز من،

جنس عدسی عینک

5 نوع عدسی عینک براساس نوع جنس آن وجود دارد؛ پلی کربنات، اسفریک، تریر،، فتوکرومیک و آفتابی پلوراید. در ادامه ویژگی هر کدام از این عدسی‌ها را در ج، زیر توضیح خواهیم داد:

پلی کربنات اسفریک تریر، فتوکرومیک آفتابی پلوراید
این عدسی مقاومتی بالا دارد و من، افراد با تحرک زیاد همچون ورزشکاران است. اسفریک دارای انحنایی متفاوت است و ضخامت کمی دارد؛ از این رو برای ،، که چشم‌های ضعیفی دارند، من، است. مقاومت بالای این عدسی، زبانزد است اما بیشتر برای ،، من، است که قصد اصلاح دید دارند. این دسته از عدسی‌ها در زمان مواجهه با نور خورشید، تغییر رنگ می‌دهند و می‌توان از آنها به جای عینک آفتابی هم استفاده کرد. عینک پلوراید برای ،، من، است که رانندگی می‌کنند و نور آفتاب، مانع از دید درستشان می‌شود. عینک آفتابی پلوراید جلوی تابش نور را می‌گیرد.

 فریم طبی استاندارد

فریم عینک پ،تیک، ف،ی، فل،ون، سلو، استات و زیلونایت و فریم عینک چوبی، 5 نوع فریم طبی استاندارد هستند.

فریم پ،تیکی انعطاف بالایی دارد اما سریع هم می‌شکند. فریم عینک ف،ی، هم خود دارای فریم‌های آلومینیومی، فل،ون، فولاد ضد زنگ، بریلیومی، تیت،ومی و مونل و علاوه‌بر وزن سبک، مقاومت بالایی هم دارند.

فریم فل،ون، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و هیچگونه آ،ژی ایجاد نمی‌کند. فریم عینک سلو، استات و زیلونایت، قیمت نسبتا پایینی دارد اما مقاومت کم و انعطاف پایینی دارد. فریم عینک چوبی هم من، ،، است که استایل‌های خاص می‌پسندد البته این قاب هم جنس ضعیفی دارد.

اندازه استاندارد فریم طبی

برای سنجش اندازه استاندارد فریم طبی، طول دسته عینک را معیار قرار می‌دهند. طول دسته عینک طبی معمولاً در یکی از اندازه‌های استاندارد ۱۳۵، ۱۴۰ و ۱۴۵ میلی‌متری است.

اندازه دسته عینک باید به اندازه کافی بلند باشد که چشمان شما احساس راحتی داشته باشد.

اندازه‌گیری فریم براساس اندازه صورت

انتخاب فریم باید بر اساس فرم و اندازه صورت باشد. به معیارهای زیر برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی توجه کنید:

انتخاب فریم عینک بر اساس فرم صورت

  • اگر صورت مربعی دارید؛ عینک‌های منحنی شکل برای شما من، هستند. در عوض باید از ،ید عینک‌های زاویه‌دار اجتناب کنید چون صورتتان را پهن نشان می‌دهد.
  • اگر صورت گرد دارید؛ به‌دنبال فریم عینک‌های تیز و زاویه‌دار بروید تا استخوان‌های گونه‌تان مشخص شود. بهترین فریم عینک طبی مردانه در میان این مدل‌ها یافت می‌شود.
  • اگر فرم صورتتان بیضی است؛ به‌سراغ عینک‌های بزرگ بروید که انحنای زیادی دارند و اصلا از فریم‌های ظریف استفاده نکنید.
  • اگر صورت مستطیلی دارید؛ از فرم‌هایی استفاده کنید که گوشه ‌ای آنها دارای زاویه گرد دارند.
  • اگر قاب صورتتان قلبی است؛ به‌سراغ عینک‌هایی بروید که گردی کمتری دارند. اگر خانم هستید، برای انتخاب فریم عینک طبی ،نه به سراغ مدل گربه‌ای بروید.
  • اگر فرم صورت کوچکی دارید؛ به‌سراغ عینک‌های طبی بروید که قاب ندارند یا شیشه‌هایشان گرد هستند.

پهنای پل عینک

پل بیشترین تماس را با صورت فرد دارد و اندازه آن تعیین کننده تن، عینک با صورت است. برای این‌که عینک به‌خوبی روی صورت بنشیند، اندازه پل عینک بیشترین اهمیت را دارد. برای اندازه‌گیری سایز عینک طبی باید به کمترین فاصله افقی بین سطوح بینی در قاب ف،ی یا پ،تیکی عینک توجه کنید.

پهنای عدسی عینک

پهنای عدسی عینک فاصله بین دو لبه‌ عمودی عینک است. اندازه عدسی و پهنای پل عینک را می‌توان از روی دسته‌ عینک تعیین کرد.

اندازه کلی عینک

پهنا و طول کلی عینک در زمان ،ید آن نکته بسیار مهمی است که باید با کمک فروشنده با تجربه عینک به آن توجه کنید. پهنای عدسی‌های عینک، پل عینک و اندازه کلی عینک از منظر ضخامت فریم یا بی‌فریم بودن آن بسیار مهم هستند.

نکات مهم برای انتخاب عینک طبی من، چهره

فارغ از بحث زیبایی‌شناسی یا پزشکی به‌صورت مطلق، به این نکات برای ،ید بهترین نوع عینک طبی من، چهره توجه کنید:

شیشه‌های سنگین ن،ید؛ باعث سردرد و تغییر فرم بینی می‌شوند.

عینک طبی مستحکمی بگیرید؛ درست زم، که انتظارش را ندارید، ممکن است عینکتان بشکند.

عینیکی ب،ید که با فرم صورتتان هماهنگ است؛ قرار است که عینک تا مدتی عضوی از صورتتان باشد پس عینیکی را انتخاب کید که رنگ و فرم آن با چهره‌تان ارتباط خوبی ایجاد کند.

سوالات متداول انتخاب عینک طبی استاندارد

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B9%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF/

Advantages of overseas domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.