چرا بهترین فرش بازار فرش 1500 شانه است؟-فرش شادرخ

چرا بهترین فرش بازار فرش 1500 شانه است؟-فرش شادرخ

خوب بودن فرش دستباف ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که بیشترشان در حد تشخیص یک غیرمتخصص نیست. بهترین فرش های ماشینی 1200 شانه در طولانی مدت دفورمه نمی شود . فرش ماشینی کاشان با توجه به دیرینه ای کهن خود در صنعت فرش بافی توانسته به عنوان رقیب خوبی برای فرش دست بافت کاشان در نظر گرفت که می تواند سلایق افراد در زمینه های مختلف را پاسخگو باشد. وب سایت قصر فرش جهت رفاه حال مشتریان گرامی محصولات خود را در دو دسته جدیدترین فرش ها و فرش ارزان و تخفیفی دسته بندی کرده است تا خریداران گرامی بسته به نیاز خود و توان مالی خود اقدام به خرید فرش دلخواه خود با قیمت مناسب نمایند.

بهترین فرش ماشینی کدام است؟ چه مارکی؟ [راهنمای خرید ۱۴۰۱]

قرار بود فرش کوچکتر به عنوان هدیه ازدواج فوزیه با محمدرضا شاه توسط ملک فاروق پادشاه مصر به فوزی اهدا شود، اما پیشنهاد ملک فاروق مورد پذیرش مالک فرش در آن زمان قرار نگرفت. بعد از گذشت مدت زمانی مالک فرش آن را به موزه لس آنجلس اهدا کرد. جالب است بدانید فرش اردبیل به اندازه شهرت و کیفیت دارد که امروزه نمونه هایی کپی شده که کاملا مشابه با این فرش بافته شده باشند، قیمتی بالاتر از ۲ میلیارد تومان دارند و در حدود ۴۵ هزار دلار و یا بالاتر به فروش می رسند.

از الیاف گیاهی به ندرت در فرش دستباف استفاده میشه (اگر بشه هم نوعی ضعف به حساب میاد) این الیاف زیبایی خیلی خوبی دارن اما ماهیت این الیاف به گونه ای هست که بعد از مدتی دچار کوبیدگی میشن و از این لحاظ با فرش دستباف و پشم طبیعی (و حتی اکریلیک) قابل مقایسه نیستن. البته مزیت هایی مثل طبیعی بودن و زیبایی و ظرافت بسیار زیاد از ویژگی های این فرش ها به شمار میره. فرش ماشینی نگین مشهد طرح کد 2600 فیلی از مجموعه محصولات هفتصد شانه بوده که دارای تراکم طولی 2550 می باشد. مثلاً بهترین فرش‌های ماشینی معمولاً از الیاف ساخت آلمان استفاده می‌کنند که نسبت به انواع ترک یا تایوانی کیفیت بسیار بالاتری دارند.

با توجه به این نکته که در حال حاضر نه فقط یک برند بلکه چند برند وجود دارند که از بهترین مواد اولیه استفاده میکنن، میشه از همه اونها به عنوان بهترین برندهای فرش ماشینی کشور یاد کرد. به عبارت دیگه در حال حاضر تمام برندهایی که از نخ اکریلیک آلمانی استفاده میکنن بهترین محصولات رو تولید میکنن. چندتا از برندهایی که من اطلاع دارم از نخ اکریلیک آلمانی استفاده میکنن عبارتند از فرش مشهد، قالی سلیمان، فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش ساوین، فرش آرا مشهد، فرش خاطره و ستاره کویر یزد.

  • فرش ماشینی 1200 شانه ساخته شده با الیاف صد در صد مرغوب ترین فرش کاشان اکریلیک است .
  • همان گونه که می‌دانید فرش های 1200 شانه معمولا سنتی و موقعیت دستباف میباشند البته این فرش بسیار زیبا نقشه ای بروز و امروزی دارااست و نقش و نگار منحصربه‌فرد به شخصی را در خویش جای داده میباشد .
  • اگرچه بیشتر افراد به تناسب میان نوع فرش و کاربری فضا و محیط دقت می­‌کنند اما بعضا ممکن است افرادی وجود داشته باشند که با عدم دقت کافی در این زمینه، از انتخاب خود بیشترین رضایت را نبرند.
  • فرش ۱۵۰۰ شانه مدل گلسا تولیدی فرش مینیاتور را پسندیدیم ، نیازمند نظر کارشناسی شما هستیم .
  • بنابراین بهتر است معیارهای خرید فرش ماشینی را در دو گروه کمی و کیفی تقسیم کرد.

در مقالات قبلی به موضوعشانه و تراکم فرش ماشینی چیست ؟ پرداختیم و به طور کامل در مورد شانه و تراکم و نقش آن در فرش ماشینی صحبت نمودیم که توضیه می‌کنیم حتما بعد از مطالعه این مقاله، مطالب موجود در مقاله قبل را نیز مطالعه فرمایید. فرش های ماشینی به ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه تقسیم میشود. به شیوه‌ی استفاده و نوع کاربرد فرش‌ها بسیار توجه داشته ‌باشید. به یاد داشته ‌باشید آن دسته از فرش‌ها که در بافت‌شان الیاف اکریلیک به کار رفته است و به اصطلاح فرش‌های پشم مصنوعی نامیده می‌شوند، بسیار با دوام و در برابر تغییر شکل بسیار مقاوم هستند.

بهترین فرش ماشینی چه مارکی است؟

الیاف به‌کاررفته در انواع فرش ماشینی ایران اغلب از جنس اکریلیک است. یکی دیگر از برندهای فرش محبوب از شهر مشهد، فرش نگین مشهد می‌باشد که البته شهرت آن کمی کمتر از برند زمرد مشهد می‌باشد اما از نظر قدمت اختلافی ندارند و برند نگین مشهد هم از سال ۱۳۷۰ فعالیت می‌کند. فرش‌های ۱۵۰۰ شانه قیطران با بروزترین دستگاه های بافندگی بلژیک به نام HCIx3 بافته می‌شود که بیشترین شباهت را به فرش دستباف دارد و با الیاف هیت ست اکریلیک و اکریلیک ترک که از مرغوب‌ترین نوع اکریلیک هستند بافته می‌شود. با این حال در ادامه از ابعاد مختلفی مانند برند، جنس فرش، جنس نخ و الیافت به کار رفته بهترین فرش‌ها را معرفی کردیم. برای مثال فرش های مختلف ایرانی از جمله فرش سنه، فرش کرمان، فرش کردستان، فرش خراسان، فرش جوشقان، فرش سرا بند و … از جمله بهترین فرش های ایرانی هستند که مشتریان زیادی در سراسر نقاط جهان دارند.

نکته دیگر در مورد قیمت فرش ماشینی این است که معمولا برندهای مختلف فرش ماشینی با توجه به سطح کیفیت و سیاست‌های قیمت‌گذاری محصول، قیمت‌های متفاوتی دارند. هنگامی که به دنبال خرید فرش ماشینی برای منزل هستید، به نکات زیاد باید توجه داشته باشید، مارک این فرش چیست؟ ساخت کجاست؟آیا روی آن راحت هستید؟ آیا برای سالیان سال به همین فرم می‌ماند؟ آیا طرح و نقش آن متناسب دکوراسیون منزل است؟ و سوالات زیادی دیگر. برای خیلی ها مهم است کهبهترین فرشهای ماشینیکه در حال حاضر در ایران موجود هستند، چه فرش هایی خواهند بود. ما همانطور که گفتیم از جنبه های گوناگون میخواهیم بهترین فرش را در هر زمینه به شما معرفی کنیم.