اگزما کودکان؛ بیماری که خنده‌های فرزند خردسالتان را می‌رباید

گاهی اگزمای کودکان با برآمدگی‌هایی همراه است که مرطوب و آبدار هستند. شاید متوجه شده باشید که گاهی کودکان در ،مت‌های خاصی از بدن دچار خارش مکرر می‌شوند، اگزما به تکرار خارش کمک کرده و شرایط را بدتر می‌کند و در کودک، که دچار حساسیت یا آ،ژی شده‌اند، ممکن است بروز کند. «درماتیت آتوپیک» (Atopic derma،is)، شایع‌ترین علت اگزما است که گاهی به آن اگزمای نوزادان نیز می‌گویند و بر کودکان با سن بالاتر نیز اثر می‌گذارد.

توجه! در این زمینه توجه کنید که بهترین راه‌حل برای درمان اگزما کودک، مراجعه به پزشک و عمل به تجویز او است.

دارو اگزما برای کودکان

ع، اگزما کودکان

بدن کودک به لطافت یک غنچه است؛ درمان اگزما کودک را جدی بگیرید!

در برخی از موارد خاص که کودکان بزرگتر به اگزمای شدید مبتلا می‌شوند، تحت نظارت یک متخصص پوست و مو، با نور فرابنفش تحت درمان قرار می‌گیرند و در مواردی دیگر داروهای جدیدی که نحوه واکنش سیستم ایمنی پوست را تغییر می دهند، تجویز می‌شود.

همانطور که اشاره شد، پوست کودکان بسیار حساس است و هر گونه تغییرات آب و هوایی سبب واکنش پوست آن‌ها می‌شود. آب و هوا اصلی‌ترین عامل بروز اگزما هستند و در کودکان تاثیر بیشتری دارد. به همین دلیل متخصصان به والدین توصیه می‌کنند که کودک خود را در معرض گرما یا سرمای شدید قرار ندهند و با استفاده از مرطوب کننده‌ها سعی کنند بدن آن‌ها را مرطوب نگه دارند.

علائم اگزما کودکان متفاوت بوده و هر چه بزرگ‌تر می‌شوند شدت بیماری افزایش پیدا می‌کند. اما در حالت کلی می‌توان گفت که اگزما بدن کودک این علائم را دارد:

  • قرمزی پوست
  • خارش اگزما کودکان
  • التهاب
  • خشکی پوست
  • به وجود آمدن یک برآمدگی در ،مت چانه یا پیش، کودک

با توجه به حساسیت بالای کودکان و نوزادان، پوست آن‌ها در اثر محرک‌های محیطی واکنش نشان می‌دهد و ممکن است دچار عفونت‌های پوستی شوند. در صورتی که یکی از نشانه‌های اگزما را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، در کودک مشاهده کردید، هر چه سریع‌تر به دکتر اطفال مراجعه کنید.

  • تب بالا
  • قرمزی و حرارت در ناحیه اگزما و اطراف آن
  • پیدا شدن تاول‌های چرکی در ناحیه اگزما و اطراف آن
  • مشاهده چیزی شبیه تب خال در نواحی از پوست

درمان اگزما در کودکان

با همه توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد، در صورتی که کودک شما دچار اگزمای پوستی شد، اصلا نگران نشوید. انجام اقداماتی خاص و عمل به دستورالعمل پزشک متخصص، به راحتی قابل کنترل است. در صورت نیاز می‌تو،د از سیستم ،ت دکتر دکتر دکتر استفاده کنید زیرا بدن فرزند شما لطیف و بسیار حساس است و باید به سلامت آن اهمیت زیادی بدهید.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%DA%AF%D8%B2%D9%85%D8%A7-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/

اگزما در کودکان شیرخوار

اگزما در کودکان چه علائمی دارد؟

گاهی اوقات محرک‌های محیطی با ژن‌های بدن کودک تداخل پیدا کرده و سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند. روشن شدن سیستم ایمنی باعث ابتلا کودک به اگزما می‌شود.

3- استفاده از مواد بهداشتی و شوینده‌های شیمیایی

گاهی اوقات میزان خارش پوستی در کودک افزایش می‌یابد. در این مواقع برای کاهش خارش پوستی می‌تو،د از کمپرس‌های آب سرد مانند پارچه و حوله‌های مرطوب و خنک استفاده کنید.

6- استفاده ن، از لباس‌های خشن و پشمی تحریک‌کننده

همه ما می‌د،م که پوست اولین ،مت از بدن است که در تماس با عوامل محیطی قرار دارد و از بدن در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. اما گاهی اوقات عواملی باعث آسیب به پوست شده و عارضه‌هایی در آن ایجاد می‌کنند. یکی از این عوارض که امروزه بسیار شایع است و باید آن را جدی گرفت، بیماری اگزما است که علاوه بر بزرگسالان، کودکان را هم درگیر می‌کند. اگزما کودکان بسیار جدی بوده و لازم است برای درمان آن اقدامات خاصی انجام شود. در صورتی که علائم شدید باشد، باید در سریع‌ترین زمان به دکتر اطفال مراجعه کنید. اما علائم اگزما در کودکان چیست و از آن مهم‌تر، چطور درمان می‌شود؟ در ادامه این مطلب از مجله دکتر دکتر به این سوالات پاسخ داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

اگزما کودکان چیست و چه علائمی دارد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای درمان اگزمای کودکان حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. این در حالیست که برای درمان اگزما در کودک یک ساله و رفع خارش اگزما نوزادان زیر دو سال می‌توان از ،‌های وازلین یا اوسرین به ،وان مرطوب کننده استفاده کرد. برای تجویز این ،‌ها در این گروه سنی هیچ منعی وجود ندارد و در صورت عدم پاسخ‌دهی نوزاد به این درمان، به ویزیت توسط پزشک متخصص پوست نیاز خواهد بود.

طب سنتی برای درمان اگزما کودک روش‌های درم، خوبی دارد. در ادامه چهار مورد از اثرگذارترین این درمان‌ها اشاره می‌کنیم:

1- روغن نارگیل، برای درمان اگزمای کودکان

روغن آفتابگردان در تقویت عملکرد پوست بسیار موثر است و از خشکی پوست کودکان جلوگیری می‌کند. این روغن رطوبت پوست را افزایش داده و از زخمی شدن آن در اثر اگزما جلوگیری می‌کند.

3- گل پامچال

کامل ، دوره مصرف داروهای کورتیکواستروئید که توسط پزشک تعیین شده، ضروری است و هرگز نباید از یک استروئید موضعی، برای شخص دیگری که هیچ دارویی برای او تجویز نشده استفاده کنید.

یکی از روش‌های دارویی برای درمان اگزما کودک، استفاده از پماد اگزما برای کودکان است. اغلب برای درمان اگزما از کورتیکواستروئیدهای موضعی که به آن کورتیزون یا پمادهای استروئید نیز می‌گویند، استفاده می‌کنند. استروئید موجود در این پماد‌ها با استروئیدهای مورد استفاده توسط برخی ورزشکاران متفاوت بوده و معمولا دو بار در روز، به طور مستقیم در مناطقی که دچار عارضه شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

،‌ها و پمادهایی که برای درمان اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نظر قدرت و تاثیرگذاری متفاوت بوده و استفاده از دوز نادرست دارو در نواحی حساس و به خصوص کودکان، می تواند به پوست آن‌ها آسیب برساند. داروهای غیر استروئیدی دیگر نیز به صورت پماد یا ، در بازار موجود است و به صورت موضعی می‌تو،د از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر موارد گفته شده، درمان‌های دارویی دیگری نیز ممکن است توسط پزشکان تجویز شوند، مانند:

درصورت دیدن هرگونه علائمی روی بدن نوزاد، حتما هر چه زودتر به پزشک متخص اطفال مراجعه کرده و درمان را سریع‌تر آغاز کنید.

برای درمان سنتی اگزما در کودکان و نوزادان روغن گل پامچال روشی من،ی بوده و باعث رطوبت بیشتر پوست می‌شود‌.

4- طب سوزنی

درماتیت آتوپیک که به آن اگزمای آتوپیک نیز می‌گویند، در اثر فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن بروز می‌کند و باعث خشکی و خارش شدید پوستی می‌شود. درماتیت آتوپیک باعث خارش، قرمزی، تورم و ، خوردن پوست شده و علاوه بر آن ممکن است مایع روشنی از مناطق آسیب دیده ترشح شود. این بیماری در سنین مختلفی ایجاد می‌شود اما شیوع آن در دوران کودکی بیشتر است و با بزرگ‌تر شدن نوزاد، اگزمای پای کودک بیشتر در پشت زانو‌ها و جلو آرنج نمایان می‌شود.

با این حال هنگامی که علائم اگزما به اوج شدت خود برسند، پوست به‌ شدت خشک شده و با خارش شدیدی همراه خواهد بود. هر چه بیماری بیشتر طول بکشد، عوارض بیماری نیز شدیدتر و غیرقابل‌ تحمل‌تر خواهد شد. پس از درمان کامل، اگزما پوستی کودکان ممکن است بعد از مدتی دوباره عود کرده و مشکلات جدیدی را به وجود بیاورد.

از قرن‌های گذشته تا کنون، از عسل برای بهبود زخم‌ها و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کنند. علاوه بر این می‌تو،د عسل را برای درمان خانگی اگزما صورت کودکان نیز به کار ببرید. عسل از عفونت پوست جلوگیری کرده و در عین حال آن را مرطوب نگه می‌دارد.

درمان اگزما کودکان با ژل آلوئه ورا

خشکی و خارش پوست، بثورات پوستی، لکه‌های پوسته پوسته، تاول و عفونت‌های پوستی از علائم یک بیماری التهاب پوستی به نام اگزما هستند که در بزرگسالان و کودکان بسیار شایع است. اگزما یک مشکل پوستی است که می‌تواند در دوران کودکی، نوجو، یا بزرگسالی شروع شود و از خفیف تا شدید متغیر باشد.

درمان اگزما کودکان با طب سوزنی

8 راه برای پیشگیری از اگزما کودکان و کنترل آن

در روده انسان باکتری‌های پروبیوتیک وجود دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. مصرف پروبیوتیک‌ها در درمان پوستی اگزمای کودکان بسیار موثر است.

درمان اگزمای کودکان با طب سنتی

طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، ژل آلوئه ورا خاصیت ضد باکتریایی داشته و خشکی پوست را بهبود می‌بخشد. با توجه به این که این گیاه حساسیتی ایجاد نمی‌کند، درم، مفید برای اگزما کودکان به شمار می‌آید.

درمان اگزما کوکان با بلغور جو

روغن نارگیل به مرطوب شدن پوست کمک کرده و درمان من،ی برای کودک، است که دچار خشکی پوست و اگزما شده‌اند. برای بهبود پوست خشک کودکان می‌تو،د پس از استحمام، در طول روز چندین بار پوست فرزندتان را با روغن مرطوب کنید. در صورتی که کودک به روغن نارگیل حساسیت داشت، از آن استفاده نکنید.

2- استفاده از روغن آفتابگردان

از علائم اگزما در کودکان شیرخوار می‌تو،م بگوییم که اگزما به صورت پلاک‌های قرمز پوسته ریزی دهنده و خارش‌دار عموما روی گونه‌ها، پیش،، آرنج‌ها، پشت زانوها و سایر نواحی چین‌دار بدن شیرخوار ظاهر می‌شود.

علت بروز اگزما در کودکان چیست؟

عوامل حساسیت زا مانند: گرد و غبار، غذاهای خاص، موی حیوانات و غیره را از کودکان خود دور کنید. انجام این کار به بهبود اگزمای کودکان بسیار کمک می‌کند.

2- انجام مراقبت‌های حرارتی کودکان

یکی دیگر از روش‌های درمان اگزما، استفاده از بلغور جو دوسر است. در جو دو سر، کلوئیدی به نام Avena sativa وجود دارد که در درمان حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی بسیار موثر است. بلغور جو خاصیت آنتی ا،ید، دارد و از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند.

استفاده از محصولات پروبیوتیک

در بزرگسالان نیز دست‌ها و پاها بیشترین آسیب دیدگی را تجربه کرده و ،‌های پوستی ناشی از آن وضعیت بیمار را بدتر خواهد کرد. علاوه بر آن بیشتر افرادی که به درماتیت آتوپیک دچار می‌شوند، عارضه‌هایی همچون تب یونجه یا آسم را نیز تجربه می‌کنند. علاوه بر درماتیت آتوپیک، اگزما انواع مختلفی دارد که با توجه به محل ظاهر شدن آن روی پوست، می‌تواند علائم مختلفی داشته باشد. انواع اگزما را می‌توان به بخش‌های زیر ت،یم‌بندی کرد:

یکی از عوامل محرک در عود بیماری اگزما در کودکان، گرم بودن بدن است. برای همین سعی کنید از گرم شدن بیش از حد بدن کودک جلوگیری کنید.

3- دادن آب زیاد به کودک

با حفاظت از پوست کودکان می‌تو،د از علائم اگزمای کودکان پیشگیری کنید و عواملی را که باعث عود ، بیماری می‌شود، از بین ببرید. برای مثال می‌تو،د هشت اقدام زیر را انجام داده و از اگزما کودک خود هم جلوگیری کنید و هم آن را تا حدودی کنترل کنید.

1- دور ، عوامل آ،ژی زا از محیط خانه

برای درمان اگزما صورت کودکان و بدن آن‌ها، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پیشگیری از اتلا کودکان به اگزما با گرفتن ناخن ها

درماتیت آتوپیک یا اگزما نوزادان چیست؟

اگزمای کودکان بسیار آزار دهنده و ناراحت کننده است و علاوه بر خارش‌های شدید، اثرات رو، نیز خواهد داشت. خوردن آب فراوان به مرطوب شدن پوست کمک کرده و خارش اگزمای کودکان را کاهش می‌دهد.

4- استفاده از ، مرطوب کننده

در صورتی که کودکی در خانواده شما تا به حال دچار اگزما شده است، خوشحال می‌شویم علائم و نشانه‌های این بیماری و راه‌های درمان آن را به ما دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برای تنفس بهتر پوست کودک، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از لباس‌های نرم و لطیف و پنبه‌ای است‌ زیرا لباس‌های خشن به عود ، بیماری کمک می‌کند.

7- استفاده ن، از آب داغ برای حمام کودک

عوامل مختلفی باعث بروز اگزما می‌شوند و گاهی علائم آن در افراد مختلف، متفاوت است. از طرفی دیگر، اطلاع و آگاهی درباره این بیماری برای هر ،ی ضروری است، برای همین در مطلبی تحت ،وان اگزما چیست در مجله دکتردکتر، کاملا درباره این بیماری، علائم، علل و درمان‌های مختلف آن را موردی بررسی قرار داده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا در راستای تکمیل اطلاعات خود، این مطلب را مطالعه کنید.

ابتلا به اگزما دلیل مشخصی ندارد و عوامل و شرایط مختلفی می‌تواند باعث بروز آن شود. اما با توجه به این که تمرکز این مقاله بر روی اگزما کودکان است، در ادامه عواملی را معرفی می‌کنیم که به تسریع بروز اگزما در کودکان کمک می‌کنند.

1- رژیم غذایی

پس از استحمام کودک، بدن او را با یک حوله نرم خشک کرده و با یک مرطوب کننده یا لوسیون بدن او را به خوبی مرطوب کنید. تکرار دو یا ۳ بار این کار در طول روز، به مرطوب شدن پوست کودک کمک زیادی می‌کند.

5- استفاده از کمپرس آب سرد

گاهی اوقات در اثر خارش‌های پوست، کودک آن را می‌خاراند. انجام این کار باعث زخمی شدن محل خارش می‌شود‌. برای جلوگیری از این کار می‌تو،د ناخن‌های کودکتان را کوتاه کرده یا هنگام خواب دستکش‌های سبک به کودکان خود بپوش،د.

شاید برای شما جای تعجب داشته باشد اگر بگوییم بعضی از غذا‌ها یا سبزیجات در کودکان باعث بروز اگزمای پوستی می‌شود. اما این موضوع واقعیت داشته و بعضی از کودکان با مصرف غذا‌هایی خاص، دچار خارش قرمزی پوست می‌شوند.

2- تعامل ژن‌ها با محیط

اما در صورتی که اگزمای کودک خیلی شدید نبود، می‌تو،د خارش بدن و اگزمای دست کودکان را با روش‌ های خانگی تا حدودی کنترل کرده و از تشدید آن‌ها جلوگیری کنند.

استفاده از عسل برای درمان اگزما کودک

یکی دیگر از روش‌های درمان سنتی اگزما، استفاده از طب سوزنی است که در پزشکی چینی بسیار کاربرد دارد.

همانطور که می‌د،د آب داغ خشکی پوست را افزایش می‌دهد. پس برای پیشگیری از عود ، اگزما کودک، برای استحمام او از آب و،م و شوینده‌های غیر صابونی استفاده کنید.

8- کوتاه ، ناخن دست کودکان

بسیاری از افراد هنگام استحمام، از مواد شوینده و نرم کننده مختلف استفاده می‌کنند و بوی خوش این مواد حس خوبی به آن‌ها می‌دهد. اما باید بگوییم این کار برای کودکان من، نیست و چون پوست و سیستم ایمنی‌شان حساس است، استفاده از انواع شامپو و مواد شوینده شیمیایی، باعث بروز انواع اگزما کودک می‌شود. علاوه بر این شاپو اگزما کودکان باید فاقد مواد شیمیایی یا صابونی بوده تا سبب عود اگزما نشود.

4- آب و هوا

اگزما در کودکان

چه زم، باید برای درمان اگزما کودکان به پزشک مراجعه کنیم؟

اگزما در کودکان و درمان آن

درمان اگزما کودکان در خانه

Desatascos 24 horas castellfollit de la roca. Free ai powered designer ecommerce store. Link.