خشکی زانو؛ چالشی برای ورزشکاران

زنجبیل حاوی مواد شیمیایی است درست مانند آنهایی که در برخی از داروهای ضدالتهابی یافت می‌شود. زنجبیل یک ،صر کلیدی در غذاهای آسیایی است، اما شما می‌تو،د آن را به ،وان دمنوش، طعم‌دهنده چای یا به ،وان ادویه در غذا مصرف کنید.

مرکبات

healthline

ورزش‌هایی که گروه‌های عضل، اطراف زانو را تقویت می‌کنند، دامنه حرکتی و ثبات زانو را بهبود می‌بخشند.

گاهی ارتوپد شما را به پزشک متخصص فیزیوتراپی یا مشکلات ،تی-عضل، و مفصلی یا روماتولوژیست ارجاع می‌‌دهد. همچنین در صورت نیاز به جراحی، به جراح ارتوپد معرفی می‌شوید.

نکاتی برای کشش زانو و تمرینات زانو

درمان بیشتر برای سفت شدن زانو معمولاً شامل موارد زیر است:

  • تمرینات کششی و تقویتی
  • گرم ، که جریان خون را افزایش می دهد و می‌تواند به شل شدن زانو کمک کند.
  • فعال نگه داشتن؛ حرکت به کاهش تورم و بهبود روان کار ، مفاصل کمک می‌کند.
  • دارو: برای کنترل هرگونه درد و التهاب
  • تغییرات رژیم غذایی: برخی از غذاها التهاب را افزایش می‌دهند، برخی دیگر به کاهش آن کمک می‌کنند.
  • فیزیوتراپی: برای هماهنگی مفاصل، توانبخشی و طب سوزنی

پماد برای خشکی زانو

تشخیص خشکی زانو هم مانند سایر مشکلات زانو  با استفاده از اشعه ای،، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، اسکن توموگرافی کامپیوتری (که سی‌تی‌اسکن نیز نامیده می شود)، آرتروسکوپی و اسکن استخوان رادیونوکلئید امکان‌‌پذیر است.

بذر کتان منبع غنی دیگری از اسیدهای چرب امگا 3 است، به ویژه نوعی که به نام ALA یا اسید آلفا لینولنیک شناخته می‌شود. ALA یک تقویت کننده برای سلامتی شما است زیرا کلسترول شما را کاهش می‌دهد و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. این ماده غذایی ضد التهاب و ضد آرتریت را به ماست یا غلات اضافه کنید.

گردو

علائم خشکی زانو

درمان خشکی زانو  بعد از جراحی

منابع:

رایج‌ترین انواع جراحی زانو عبارتند از:

  • بازسازی ACL یا عمل بازسازی رباط صلیبی
  • آرتروسکوپی زانو
  • ترمیم رباط زانو
  • ترمیم یا پیوند مینیسک
  • منیسککتومی
  • میکرو ش،تگی
  • برداشتن پلیکا
  • ترمیم تاندون
  • تعویض کامل زانو

درمان سفتی زانو بر کاهش درد و التهاب و بازیابی انعطاف‌پذیری و تحرک زانو تمرکز دارد. در مراحل اولیه سفتی زانو، به ویژه پس از آسیب دیدگی زانو، رعایت اصول زیر واقعا می‌تواند کمک کننده باشد:

  • محافظت از مفصل در برابر آسیب بیشتر؛ به ،وان مثال با بریس یا آتل
  • استراحت و خودداری از فعالیت‌های تشدیدکننده؛ اما پا را به آرامی در حرکت نگه دارید تا دچار گرفتگی نشود.
  • یخ درم، منظم می‌تواند به کاهش تورم و در نتیجه سفتی زانو کمک کند.
  • فشرده سازی: باندهای طراحی شده خاص مانند لوله گیر به حمایت از زانو و کاهش تورم کمک می‌کند.
  • ارتفاع: بالا نگه داشتن پا باعث تخلیه مایع اضافی در مفصل می‌شود.
اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%88/

استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید دو نوع رایج آرتریت هستند که می‌توانند منجر به گرفتگی زانو شوند. استئوآرتریت باعث فرسایش غضروف زانو می‌شود که باعث ناهماهنگی خواهد شد. آرتریت روماتوئید باعث آسیب به پوشش مفاصل می‌شود که التهاب ایجاد می‌کند. هر دو نوع آرتریت می‌توانند منجر به محدودیت عملکرد و دامنه حرکتی، تغییر شکل و سفتی مفصل زانو شوند.

چند بار در روز یخ درم، را به مدت 10 تا 20 دقیقه انجام دهید؛ در چند روز اول اغلب پای خود را بالا بیاورید و در طول دوران نقاهت به اندازه کافی استراحت کنید و بخوابید. با دقت توصیه‌های پزشک را دنبال کنید.

4. استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید

medicalnewstoday

تورم نیز باعث محدودیت حرکت می‌شود؛ زیرا فضای کمتری در زانو وجود دارد. تحریک، خونریزی داخلی و آسیب در زانو می‌تواند منجر به تجمع مایع شود. آرتریت، نقرس و تومورها یا کیست‌ها بیماری‌هایی هستند که می‌توانند باعث تورم نیز شوند. بنابراین درد و تورم دو مک،زم بدن شما برای محافظت از خود هستند که با هم می‌توانند منجر به سفتی در زانو شوند.

تشخیص خشکی زانو

گرفتگی یا سفتی در یک یا هر دو زانو یک مشکل رایج است. سفتی در زانو می‌تواند ناشی از آسیب، مشکلات مک،کی یا استرس‌های فیزیکی روی زانو مانند وزن اضافی باشد. فقدان انعطاف‌پذیری یا ضعف قدرت عضلات نیز می‌تواند از عوامل موثر در ایجاد این عارضه باشد. خشکی زانو به ویژه در صورتی که آسیب زانو یا بیماری‌هایی مانند نقرس، آرتریت یا عفونت داشته باشید، محتمل است.

برای ،ب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سرطان استخوان را هم بخو،د.

2. منیسک آسیب دیده

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر سوال یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

با این حال، داشتن عضلات چهار سر ران قوی ممکن است به کاهش خطر مشکلات زانو کمک کند، زیرا عضلات قوی‌تر می‌توانند حامی و پشتیبان مفصل زانو باشند.

خشکی یا سفتی زانو یک شکایت رایج، به ویژه در میان افراد مسن و افرادی است که از نظر بدنی بسیار فعال هستند. خشکی زانو می‌تواند در نتیجه انعطاف پذیری ضعیف یا عدم تعادل عضل، در پاها رخ دهد. آسیب و آرتریت از دیگر علل شایع سفتی زانو هستند.

گردو همچنین محتوای ALA بالایی دارد. هنگامی‌ که آنها را مصرف می‌کنید، بدن شما پروتئین واکنشی C کمتری تولید می‌کند؛ این یک نشانگر التهاب است که با بیماری قلبی و آرتریت، به ویژه آرتریت روماتوئید مرتبط است. گردو را به ،وان یک میان وعده مصرف کنید یا در سالاد یا غذاهای سرخ شده بریزید.

زنجبیل

درد، تورم و سفتی زانو از نشانه‌های خشکی زانو هستند؛ ابتدا بیایید در مورد درد صحبت کنیم. در واقع درد، به نوعی روش دفاعی بدن برای جلوگیری از بدتر شدن یک آسیب است. از آنجایی که درد ممکن است حرکت را محدود کند، می‌تواند باعث سفتی در زانوها شود.

souths،reort،pedics

برای درمان آسیب منیسک، در حالی که پای خود را بالاتر از قلب خود قرار می‌دهید استراحت کنید و چند بار در روز یخ درم، انجام دهید. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف کنید و برای کاهش التهاب از باند فشاری استفاده کنید. از وارد ، وزن بر روی زانوی آسیب دیده خودداری کرده و در صورت ،وم از عصا استفاده کنید. در صورت نیاز به فیزیوتراپی یا جراحی اقدام کنید.

3. سفتی بعد از جراحی زانو

آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب و کاروتنوئید لوتئین است که یک ،یب ضد التهابی است. هر وعده همچنین دارای مقادیر کافی ویتامین E است که به تقویت سلامت بافت همبند شما کمک می‌کند. این ،یب از مواد مغذی ممکن است برخی از آسیب‌های مفصلی مانند سفتی زانو را که معمولاً در مراحل اولیه استئوآرتریت مشاهده می‌شود کاهش دهد.

سبزی با برگ تیره

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

حرکات ورزشی برای خشکی زانو

درمان خشکی زانو در خانه

آسیب‌های رباط می‌تواند در اثر ضربه یا فشار زیاد زانو ایجاد شود. این آسیب‌ها اغلب در افراد بسیار فعال یا در حین ورزش اتفاق می‌افتد. اگر به یکی از رباط‌های زانو با رگ به رگ شدن یا پارگی آسیب وارد شود، ممکن است خونریزی داخلی وجود داشته باشد که منجر به تورم، سفتی و محدودیت حرکت می‌شود.

درمان خشکی زانو ناشی از رباط زانو آسیب دیده

در اینجا 10 ماده غذایی که ممکن است به کاهش درد و افزایش تحرک در مفاصل کمک کند، آورده شده است:

ماهی چرب

در حالی که گرفتگی زانو یک مشکل رایج است، شما می‌تو،د برای بهبود آن و جلوگیری از عود دوباره اقدامات لازم را انجام دهید. به برنامه ای متعهد شوید که نتایج مثبتی برای شما به ارمغان می‌آورد. زم، را به استراحت اختصاص دهید، از کرایوتراپی استفاده کنید و پای خود را بالا بیاورید تا زم، که زانوی شما به طور کامل بهبود یابد. یک برنامه کششی و ورزشی را شروع کنید و در تمرین خود ثابت قدم باشید.

طول دوره درم، برای خشکی زانو بسته به علت ایجاد آن متفاوت خواهد بود؛ برای تشخیص دقیق علت نیز می‌تو،د به دکتر ارتوپد تهران و البته سایر شهرهای ایران مراجعه کنید. در این مقاله با دلایل سفتی زانو و برخی از روش‌های درمان‌ آن آشنا می‌شوید.

خشکی زانو چیست؟

چای سبز حاوی ،یبات زیادی از جمله آنتی ا،یدان‌ها و پلی فنول‌ها است که التهاب را کاهش داده و ت،یب غضروف مرتبط با آرتریت را کند می‌کند. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید از یک آنتی ا،یدان خاص به نام EGCG، مخفف اپی گالوکاتچین-3-گالات بهره می‌برند که از تولید مولکول‌هایی که باعث آسیب مفاصل و خشکی زانو می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

آووکادوها

این تمرینات طراحی شده برای تحرک آرتریت زانو را امتحان کنید:

  • چند بار در هفته ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی یا ورزش‌های آبی را انجام دهید.
  • ۴۵ دقیقه قبل از ورزش از داروهای ضد درد مثل ناپرو،ن، ایبوپروفن استفاده کنید.
  • قبل از شروع تمرین، بدن خود را گرم کنید و پس از اتمام، تمرینات مخصوص سرد ، را انجام دهید.

5. عضلات ضعیف و قوی

knee-pain-explained

مهم است که در زمان درست و من، برای درمان به پزشک مراجعه کنید؛ او می‌تواند علت گرفتگی زانو شما را تشخیص دهد و سپس با هم یک برنامه درم، برای رفع مشکل خود طرح‌ریزی کنید. ممکن است یک معاینه فیزیکی، آزمایش‌های تصویربرداری یا آزمایش‌های آزمایشگاهی نیاز داشته باشید.

مقدار زیادی اسفناج یا کاهو مصرف کنید. این سبزیجات حاوی ویتامین‌های C، A و K هستند که همگی به ،وان آنتی ا،یدان عمل کرده و از شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد در محیط، غذاهایی که می‌خورید و آلودگی یافت می‌شوند و باعث آسیب سلولی، تسریع پیری و تشدید التهاب درد آرتریت می‌شوند. روزانه یک سالاد میل کنید تا از مزایای سبزیجات برگدار بهره‌مند شوید.

سبزیجات ریشه نارنجی

اگر زا،ند به شما توصیه شده است، مطمئن شوید که به درستی از آن استفاده می‌کنید. شما باید بتو،د دو انگشت خود را زیر بند قرار دهید. اگر قرار دادن دو انگشت دشوار است یا اگر می‌تو،د انگشت سوم را جا دهید، باید سفتی آن را تنظیم کنید. معمولاً از بریس به مدت دو تا شش هفته استفاده می‌شود.

بهتر است از عصا استفاده کنید و تا زم، که پزشکتان بگوید مشکلی ندارد از وارد ، فشار به زانو خودداری کنید. حداقل دو هفته یا تا زم، که پزشک به شما اجازه دهد قبل از حمام ،، شنا ، یا استفاده از وان آب گرم صبر کنید. از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مایعات فراوان بنوشید. برای اطمینان از حرکات منظم روده، غذاهای پر فیبر مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه بخورید.

اگرچه دلایلی برای سفت شدن زانو از جمله آرتروفیبروز، سفتی پس از ورزش، تومورها و عفونت‌ها وجود دارد که نسبتاً نادر هستند؛ اما شایع‌ترین علل خشکی زانو عبارتند از:

  • آسیب های منیسک: آسیب به غضروف زانو
  • آسیب‌های رباط: آسیب به ACL، PCL، MCL یا LCL
  • ش،تگی: آسیب به یکی از استخوان‌های زانو
  • تاندونیت: التهاب یا تحلیل رفتن یکی از تاندون‌های زانو
  • آرتریت زانو: ساییدگی و پارگی در مفصل زانو
  • بیماری بورسیت زانو: التهاب یکی از بورسای زانو
  • نقرس زانو: یک آرتریت التهابی که باعث تشکیل کریستال مفصل می‌شود.

1. رباط‌های آسیب دیده

اگر اقداماتی را برای بهبود وضعیت زانوی خود انجام داده اید و بهتر نمی‌شود، به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر فعالیت‌ها و حرکات طبیعی شما تحت تاثیر قرار گرفته باشد. اگر درد شدید یا علائم همراه داشتید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. می‌تو،د با استفاده از امکان گرفتن ،ت دکتر از سایت دکتردکتر، وقت خود را آنلاین و در هر ساعتی از شبانه‌روز رزرو کنید.

ماهی‌های چرب مانند سالمون و شاه ماهی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این ،یبات تولید آنزیم‌هایی را که باعث فرسایش غضروف، علت اصلی درد آرتریت می‌شود، سرکوب می‌کنند. امگا 3 هم با التهابی که باعث تحریک آرتروز می‌شود و هم با علائم آرتریت روماتوئید مبارزه می‌کند. بهتر است هر هفته دو یا سه وعده ماهی مصرف کنید.

گی،

در حالی که زانوی خود را بالاتر از قلب خود قرار می‌دهید، استراحت کنید و به طور منظم یخ درم، انجام دهید. مسکن مصرف کنید و در حین بهبودی، با استفاده از آتل، بریس یا عصا از رباط‌های آسیب دیده حمایت و محافظت کنید. در مواردی که آسیب شدید است، ممکن است به فیزیوتراپی، توانبخشی یا جراحی نیاز داشته باشید.

یک مطالعه در سال 2014 که طی پنج سال با 2404 شرکت کننده که همچنین مبتلا به استئوآرتریت یا در معرض خطر ابتلا به استئوآرتریت بودند انجام شد، نشان داد که عضله چهار سر ران ضعیف با افزایش خطر بدتر شدن درد زانو در ،ن مرتبط است اما در مردان نه. محققان اذعان ،د که مطالعه طول،‌تر آنها بر اساس مطالعات مشابه با مدت کوتاه‌تر (2.5 سال) در گروه‌های کوچک‌تر، برای حمایت از ارتباط بین قدرت عضلات پا و درد زانو انجام شده است. مطالعه آنها نشان می‌دهد که ممکن است “تفاوت‌های ، خاص در عوامل خطر برای بدتر شدن درد زانو” وجود داشته باشد.

حرکات ورزشی برای خشکی زانو

حفظ عضلات منعطف اطراف زانو که به اندازه کافی قوی هستند تا از بدن شما حمایت کنند ممکن است به کاهش یا جلوگیری از گرفتگی ناحیه و بی‌حرکتی زانو کمک کند. تصور می‌شود پاها و ، قوی باعث کاهش سفتی زانو می‌شود.

هویج، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی کاروتنوئید دارند که اینها آنتی ا،یدان‌های قدرتمندی هستند که التهاب را کاهش می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم این آنتی ا،یدان‌ها می‌تواند خطر ابتلا به خشکی زانو ناشی از آرتریت روماتوئید را کاهش دهد.

بذر کتان

علت خشکی زانو

علت خشکی زانو

برای خشکی زانو چه بخوریم

چه زم، به پزشک مراجعه کنیم؟

نتایج تحقیقات پیرامون فواید ماهیچه‌های قوی ساق پا در رابطه با خشکی زانو متفاوت است. بر اساس مطالعه‌ای در سال 2010 که روی بیش از 2000 زانو از مردان و زن، که آرتروز داشتند یا در معرض خطر ابتلا به استئوآرتریت بودند، مورد بررسی قرار گرفت، نه همسترینگ و نه قدرت عضله چهارسر ران علائم مکرر زانو مانند درد، درد و سفتی را پیش بینی ن،د.

mdort،specialists

مطالعه مقاله لوپوس برای آشنایی با یکی دیگر از عوامل ایجاد التهاب مفاصل، پیشنهاد می‌شود.

درمان خشکی زانو ناشی از آرتریت

هنگامی‌که در حال انجام حرکات کششی زانو و تمرینات ورزشی هستید، مهم است که چند دستورالعمل را دنبال کنید تا حدا،ر فواید را به دست آورید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. همیشه بعد از گرم شدن ماهیچه‌هایتان، کشش را شروع کنید.
  2. به جای جهش در حالت کششی، برای جلوگیری از آسیب عضلات، به آرامی ‌در حالت حرکت قرار بگیرید. این وضعیت را برای 15 تا 60 ث،ه یا 5 تا 10 نفس عمیق نگه دارید و 3 یا 4 بار تکرار کنید.
  3. حرکات کششی را حداقل 2 تا 3 بار در هفته به مدت حداقل 10 دقیقه در روز انجام دهید. بهتر است حرکات کششی کوتاه مدت را تا حد امکان انجام دهید تا اینکه یک جلسه کششی طول،‌تر به دفعات کمتر انجام دهید. انجام حرکات کششی اغلب می‌تواند به افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی شما کمک کند.
  4. از فرم و وضعیت من، استفاده کنید. تمرین ، در مقابل آینه کمک کننده است یا اینکه می‌تو،د از ،ی بخواهید که به تراز شما نگاه و آن را ارزیابی کند.
  5. دو طرف بدن خود را به طور مساوی بکشید.
  6. ماهیچه‌های سفت شده را بیش از حد کشش ندهید یا مجبور نکنید که بیشتر از آنچه آماده هستند کشیده شوند.

با اقدامات لازم و به موقع، خودتان را از خشکی مفصل زانو نجات دهید!

در ادامه ما در مورد علل مختلف سفتی زانو و اصول اولیه کارهایی که می‌تو،د برای مدیریت علائم مرتبط انجام دهید توضیح می‌دهیم.

علائم خشکی زانو چیست؟

تمرینات طراحی شده برای حمایت از حرکت سالم زانو را امتحان کنید؛ با کشش پا روی انعطاف‌پذیری پاها کار کنید. چند بار در هفته حرکات کششی و یوگا انجام دهید که به رفع سفت شدن عضلات همسترینگ کمک می‌کند. برای ارتقای ال،ای حرکتی خوب و ثبات، تمرینات مخصوص لگن را یاد بگیرید. برای چند جلسه منظم به یک ماساژدرمانگر ماهر مراجعه و همچنین برای طرح درم، که نیازهای خاص شما را در نظر می‌گیرد، با فیزیوتراپیست صحبت کنید.

مرکبات حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که خواص ترمیم زخم دارند و از سلامت غضروف شما حمایت می‌کند. پرتقال، گریپ فروت و کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند. اگر منابع دیگری می‌خواهید، طالبی و توت‌فرنگی بخورید یا بروکلی را به‌،وان منبع گیاهی مصرف کنید.

گی، می‌تواند تعداد حملات نقرسی را که تجربه می‌کنید کاهش دهد. به علاوه، گی، حاوی ،یباتی به نام آنتوسی،ن است که التهاب را کاهش می‌دهد. یک مشت از میوه‌ها را برای میان وعده بردارید یا گاهی یک لیوان آب گی، ترش بدون شکر استفاده کنید.

چای سبز

پارگی مینیسک گاهی باعث درد و تورم شده و حرکت دادن زانو در دامنه کامل حرکت را دشوار می‌کند و ممکن است احساس کنید که زانوی شما در موقعیت خاصی قفل شده است. این محدودیت‌ها در حرکت منجر به سفتی در زانو می‌شود.

درمان خشکی زانو ناشی از منیسک آسیب دیده

مقداری سفتی زانو پس از جراحی عمل تعویض مفصل یا آرتروپ،تی طبیعی است و با مراقبت من، قابل درمان است. مهم است که اقدامات من، را برای بهبودی کامل و جلوگیری از گرفتگی زانو پس از جراحی انجام دهید. برای تقویت قدرت، ثبات و انعطاف زانوی خود با انجام تمرینات توانبخشی زمان بگذارید. ممکن است سه تا شش ماه طول بکشد تا بتو،د به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

آسیب مینیسک زم، رخ می‌دهد که غضروف بین استخوان‌های مفصل زانو آسیب می‌بیند یا پاره می‌شود. این می‌تواند زم، اتفاق بیفتد که به زانو فشار وارد می‌کنید یا آن را می‌چرخ،د، یک اتفاق رایج در طول ورزش که شامل چرخش‌ها و توقف‌های ناگه، است. پارگی مینیسک همچنین می‌تواند هنگام انجام کاری به سادگی بلند شدن خیلی سریع از اسکات یا استفاده از پله‌ها اتفاق بیفتد. شرایط ت،یبی مانند آرتروز نیز در ایجاد پارگی منیسک موثر خواهند بود.

زانوها زم، متورم می‌شوند که مایع اضافی در داخل زانو به دلیل آسیب، استفاده بیش از حد یا شرایط پزشکی جمع شود. این می‌تواند باعث احساس سفتی و همچنین درد شود. تورم ممکن است کم باشد، بنابراین شاید همیشه متوجه آن نشوید مگر اینکه در نتیجه یک آسیب شدید باشد. از آنجایی که تورم گاهی قابل مشاهده نیست، احتمالا این حالت را به صورت سفتی در زانو احساس خواهید کرد.

دیکلوفناک (ولتارن) یک ژل NSAID است که درد آرتروز و خشکی را به ویژه در مفاصلی مانند زانو تسکین می‌دهد.

برای خشکی زانو چه بخوریم؟

Servicio de desatascos montroig 24 horas. Simple, privacy focused and free ad network for websites in need of new visitors. Link.