روانشناس خوب در تهران را چگونه بشناسیم و پیدا کنیم؟ روانشناسی منطق- 118 پزشکی

روانکاوها هم مانند روانشناسان معمولا با مسائل هیجانی سروکار دارند و دارو تجویز نمی‌کنند. با این حال فرق روانشناس با روانکاو در نوع رویکرد آنها برای درمان بیماری‌هاست. روانشناس معمولا با ریشه مشکلات افراد کاری ندارد، اما روانکاو عمیقا مشکلات درمان‌جو را بررسی می‌کند. در دوران کارشناسی، شیوه‌های ارزیابی و درمان اختلالات هیجانی را به دانشجویان آموزش می‌دهند. پس از اتمام این دوره، روانشناسان بالینی دوره انترنی یا کارآموزی را به پایان می‌رسانند که دو تا سه سال طول می‌کشد و سپس، آموزش‌های بیشتری را در روش‌های درمان، نظریه روانشناسی و رفتاردرمانی می‌بینند. در بسیاری از کشورها، رشته‌ی روانشناسی هم به‌صورت ناپیوسته و هم به‌صورت پیوسته وجوددارد.

کارشناس سپیده محمدی

با عضویت در خبرنامه پیامکی از برنامه کارگاه ها، همایش ها و تخفیف های کلینیک ها مطلع شوید. راهنمایی مراجعین در برابر بحران‌هایی مانند جدایی، سوءاستفاده، افکار خودکشی، غم و اندوه، ضربه روحی، خیانت، تجاوز جنسی و… هستید از این پس هزینه مشاوره خود را (تا سقف 5 مشاوره)، با کسر سهم بیمه پرداخت کنید. پس از انجام مشاوره اولیه، با توجه به موضوع هماهنگی و یادآوری‌های لازم برای مشاوره بعد با شما انجام خواهد شد.

دکترای روانشناسی سلامت

در طول جلسات درمان، درمانگر تلاش می‌کند با طراحی بازی‌های مختلف، راهنمایی او و حرف زدن مشکلات کودک را برطرف کند. مجله جراحتو، رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی نماییم. ایشان دوره تخصصی خود را در زمینه اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ نمودند.

روان‌درمانگر چطور به ما کمک می‌کند؟

روانکاوها معمولا تعداد دفعات بیشتری با مراجعان خود ملاقات می‌کنند؛ یعنی به‌جای اینکه هفته‌ای یک بار بیمار را ویزیت کنند، ترجیح می‌دهند معمولا هفته‌ای سه تا پنج بار جلسه داشته باشند. به‌عنوان نمونه‌ای دیگر، اگر کسی به‌دلیل سکته قلبی افسردگی گرفته باشد، می‌تواند به روانپزشک مراجعه کند، زیرا روانپزشک هم از سکته و هم از افسردگی درک درستی دارد. بدیهی است که مجله خبری پزشکیان و رواندرمانگرانِ مکاتب دیگر، از اصول، پیش‌فرض‌ها و فنون دیگری بهره می‌برند. همان‌طور که می‌توان از گفته‌های بالا حدس زد، روانکاوی فرآیند نسبتاً زمان‌بری است و نیازمند حوصله بیشتری نسبت به درمان‌های دیگر است. بااین‌وجود اعتقاد بر این است که روانکاوی از درمان‌های زودبازده‌تر، اثری طولانی‌تر می‌گذارد.

  • برای اطلاع از جدیدترین مطالب وب سایت، شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید.
  • دکتر محمد بهشتیان روانشناس، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس، هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن روان پویشی و انجمن هیپنوتراپی آمریکا است.
  • با این حال این هم‌پوشانی بدان معنا نیست که می‌توان برای هر مشکلی به هرکدام از آنها مراجعه کرد.
  • گاهی این مشکلات به یک اختلال یا مساله جدی تبدیل می‌شوند که همه یا بخشی از زندگی ما را مختل می‌کند.
در ادامه بیماری‌ها و اختلالاتی که روانشناس درمان و بررسی می‌کند را می‌شماریم. چرا در کشور ایران، بسیاری از پزشکان ما در روانپزشکی اقدام به درمان بیماری‌هایی را می‌کنند که نیازمند دارو نیست. و سعی به دادن مشاوره هم دارند، مثل مشاوره‌ی خانواده یا مشاوره‌های دیگر. و یا چرا بسیاری از روان‌پزشکان در شاخه‌های بالینی دخالت دارند و سعی در انجام درمان‌های شناختی و غیره می‌کنند. و یا برعکس، چرا بسیاری از دکترهای روانشناس در بیماری‌هایی که نیازمند دارو هستند مداخله‌می‌کنند و سعی‌می‌کنند مداخله‌ی غیردارویی انجام‌دهند. عموما افرادی‌که در مقطع لیسانس روانشناسی فارغ‌التحصیل می‌شوند، اجازه‌ی ویزیت‌کردن بیماران و درمان بیماری‌های روحی و روانی را ندارند.