مشاور، روانشناس خوب بهترین مشاور، روانشناس پزشک خوب- 118 پزشکی

اعضا در کنار هم برای حل مشکل تلاش می‌کنند، راه‌ها و اصول جدیدی را فرامی‌گیرند و روابط جدید را جایگزین روابط قبلی می‌کنند. در این جلسات خانواده یاد می‌گیرد که بهتر است به جای سرپوش گذاشتن روی مشکلات، راه‌های جدیدی برای حل آن‌ها پیدا کند. با توجه به تمام نکاتی که ذکر شد، مراجعین با در نظر گرفتن سوابق، تجربیات، تحصیلات روانشناس و نحوه برقراری ارتباط روانشناس نسبت به خود، می‌توانند دست به انتخاب درست بزنند.

  • برخی دیگر عمدتاً به عنوان پزشک در بیمارستان‌ها، مدارس، کلینیک‌ها، مراکز اصلاحی و دفاتر خصوصی کار می‌کنند.
  • همیشه این ترس وجود دارد که راز شما توسط دوست یا نزدیکانتان برملا شود و یا از آن‌ها علیه شما استفاده کنند.
  • روانشناس خوب می تواند در چنین شرایطی به فرد کمک کند تا بتواند این مشکل را حل کند.
  • روانشناسان، درگیر تحقیق، تمرین و آموزش در طیف وسیعی از موضوعاتی هستند که مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد است.

که البته در کشورهای پیشرفته، یکی دیگر از کارهای مشاور روانشناس در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس، ارایه‌ی همین مشاوره‌ی اولیه است که به کدام دکتر و به کدام متخصص باید مراجعه نمایید. فردی‌که مدرک روانپزشکی دریافت‌می‌کند، حداقل بین ۱۰ تا ۱۲سال درس‌خوانده که از نظر میزان دوره‌ی تحصیل، هیچ فرقی با دکتر روانشناس ندارد. حتی بعضی مواقع کسانی‌که در مقطع دکترای روانشناسی مطالعه‌می‌کنند، شاید مدت‌زمان بیشتری هم به‌علت ناپیوسته‌بودن بین مدارک، طی کرده‌باشند. اما مساله‌ی مهم اینجاست که دکتر روانپزشک برای درمان، بیشتر رویکرد فیزیولوژی یا داروشناسی دارد. یعنی متخصص روانپزشک یا اعصاب و روان، بیماری‌های روان را از زاویه‌ی تغییرات‌فیزیکی در اعصاب، شیمی‌مغز یا هورمون‌های بدن انسان جستجومی‌کند.

یک دکتر روانشناس چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

تعداد متخصصانی که در زمینه‌های مختلف بهداشت روان فعالیت می‌کنند واقعا زیاد است. روانپزشک ، روانشناس ، روانکاو ، روان‌داروشناس (سایکوفارماکولوژیست ) و مددکار اجتماعی فقط تعدادی از این متخصصان‌اند. هرچند هریک از این افراد با مشکلات روحی ـ روانی متفاوتی در درمان‌جویان سروکار دارند، گاهی در کارشان هم‌پوشانی دیده می‌شود. با این حال این هم‌پوشانی بدان معنا نیست که می‌توان برای هر مشکلی به هرکدام از آنها مراجعه کرد. در انتهای مطلب به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید مناسب‌ترین روان‌درمانگر را با توجه به نوع مشکلتان انتخاب کنید.

اما در اکثر کشورهایی که در روانشناسی پیشرفته‌اند، اجازه‌ی ورود در رشته‌های بالینی یا بقیه‌ی شاخه‌های روانشناسی در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا به‌فرد نمی‌دهند اگر دوره‌ی لیسانس مربوطه‌ی این رشته را نخوانده‌باشند. که این مطلب بستگی به جایگاه روانشناسی و پیشرفت آن در کشورها تغییرمی‌کند. مثلاً در بسیاری از کشورها از لیسانس روانشناسی‌عمومی یا لیسانس روانسنجی یا دیگر شاخه‌های روانشناسی نمی‌توان وارد روانشناسی بالینی شد. بلکه افرادی‌که می‌خواهند وارد روانشناسی بالینی شوند، باید حتما لیسانس روانشناسی بالینی را نیز طی کرده‌باشند. اما در بسیاری دیگر از کشورها، هم مستقیما می‌توان به روانشناسی بالینی رفت. و هم می‌توان از رشته‌های دیگر روانشناسی مانند روانشناسی‌عمومی، روانسنجی، روانشناسی خانواده یا روانشناسی تعلیم و تربیت به روانشناسی‌بالینی رسید.

البته در شرایط همه‌گیری کرونا اکثر افراد ترجیح می‌دهند که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. به همین دلیل با اطمینان خاطر از خدمات درمانی آنلاین استفاده می‌کنند. خدمات متنوعی نظیر آموزش فنون مطالعه، برنامه‌ریزی درسی، معرفی رشته‌های مختلف تحصیلی، آموزش راهکار‌های بهبود حافظه، ارائه تمرین‌های افزایش تمرکز، آموزش راهکار‌های مقابله با اضطراب و استرس حین امتحان و روز‌های قبل از آن و…

حق سلامت روان، یکی از حقوق بشر

مدت زمان جلسات ۴۵ دقیقه است که هزینه آن از بازه قیمتی ۱۳۰۰۰۰ تومان تا ۲۲۰۰۰۰ تومان متغیر است. بسته به نحوه مشاوره (صوتی، متنی تصویری)، هزینه مشاوره آنلاین مجله خبری پزشکیی متفاوت است. آخرین ویژگی لازم و ضروری برای یک مشاور آنلاین روانشناس، ‌امانتداری است. اگر مراجع نتواند به روان درمانگر خود اعتماد کند، هرگز رابطه خوبی بین متخصص و بیمار شکل نخواهد گرفت. ایجاد یک رابطه مطمئن، مؤثر و دوستانه بین بیمار و مشاور، شرط لازم و ضروری درمان است. برای تبدیل شدن به یک متخصص سلامت روان موفق و موثر، باید صبر زیادی داشت.

مهارت‌های روانشناس خوب و موفق