مکمل برای سلامت و جوانی پوست؛ درخشان باشید

مکمل تقویت پوست

کلاژن‌ها

در میان انواع مکمل برای سلامت و جو، پوست به بیوتین از خانواده ویتامین B هم می‌رسیم. بیوتین نوعی ویتامین B است که یکی از مواد اصلی بیشتر مکمل‌های معتبر مو، پوست و ناخن را تشکیل می‌دهد.

ویتامین C برای سلامت پوست ضروری است، چون برای تولید کلاژن از آن استفاده می‌شود و به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش هم کمک می‌کند.

بنا به برخی از یافته‌های دانشمندان، مکمل‌های ویتامین C می‌توانند جنبه‌های ظاهری پوست، از جمله چین و چروک و خشکی را، در صورت مصرف در کنار سایر مواد مغذی مانند کلاژن و روی، بهبود بدهند.

 کمبود ویتامین C منجر به اختلال در ترمیم زخم، مشکلات مربوط به تشکیل کلاژن و سایر مشکلات پوستی می‌شود. بسیاری از افراد از درمان‌های موضعی ویتامین C برای بهبود ظاهر پوست خود استفاده می‌کنند. اما آیا مصرف مکمل‌های ویتامین C می‌تواند برای پوست مفید باشد؟

دانشمندان هنوز در حال تحقیق در مورد چگونگی تاثیر مکمل‌های کلاژن بر پوست هستند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این مکمل‌ها می‌توانند به بهبود جنبه‌های خاصی از سلامت پوست، از جمله عمق چین و چروک، قابلیت ارتجاعی و هیدراتاسیون (hydration) یا همان آبرس، کمک کنند.

اگر پرسشی درباره مکمل‌های پوستی دارید، حتما با ما درمیان بگذارید تا در رسیدن به جواب به شما کمک کنیم.

مصرف مکمل برای سلامت پوست و جو، هم فقط در گروی تجویز پزشک است. هرگز بی‌اجازه متخصص پوست، اقدام به مصرف نکنید. یکی از بهترین روش‌ها برای ملاقات با متخصصان هم کمک‌گرفتن از سیستم سایت ،ت دهی پلتفرم دکتردکتر است.

با وجود اینکه بسیاری از مردم برای داشتن پوستی درخشان و موهای قوی به اثرگذاری بیوتین اعتقاد دارند، اما هیچ مدرکی دال بر نقش مؤثر آن روی بهبود پوست، مو یا ناخن‌ها وجود ندارد؛ مگراینکه شخصی دچار کمبود آن باشد.

healthline.com

منابع:

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی و مواد دیگر می‌توانند نقش موثری در تأمین سلامتی بخش‌های مختلف بدن از جمله قلب و مفاصل داشته باشند اما نقش مکمل برای سلامت و جو، پوست چیست؟‌ مکمل‌های اسیدهای چرب امگا ۳ نقشی در زیبایی پوست دارند؟

در واقع، هرچند که مصرف مکمل‌های کلاژن اثرات مثبتی روی پوست دارد اما توانایی معجزه‌، در آنها وجود ندارد. پس تبلیغات جنجالی برندها را نادیده بگیرید و نگاهی منطقی نسبت به این دست از مکمل‌ها و اثرشان روی بهبود اوضاع پوست داشته باشید.

ویتامین سی (C)

مکمل برای سلامت و جو، پوست

روغن ماهی / اسیدهای چرب امگا ۳

 پیروی از  رژیم غذایی سالم با غذاهایی سرشار از مواد مغذی کلیدی برای داشتن پوستی سالم ضروری است. مصرف مکمل‌ها در این میان چه نقشی دارد؟ آیا استفاده از مکمل برای سلامت و جو، پوست مهم است؟  مکمل‌هایی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب (مانند روغن ماهی) هم می‌توانند ظاهر پوست را بهتر کنند.

شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند، مکمل ویتامین C به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. تحقیقات و پژوهش‌ها هم نشان می‌دهند که مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی به بهبود ظاهر پوست کمک شای، می‌کند.

از تأثیرات مکمل برای سلامت و جو، پوست خبر دارید؟ مطالعات نشان می‌دهند که مکمل‌هایی مانند کلاژن، ویتامین C و مولتی ویتامین‌ها می‌توانند به بهبود ظاهر پوست کمک کنند. برای مثال، پوست را شاداب‌تر نشان بدهند و چین و چروک‌هایش را از بین ببرند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

برای کشف و درک کامل اثرگذاری این مکمل برای سلامت و جو، پوست به داده‌ها و تحقیقات بیشتری نیاز داریم. البته بهتر است بد،د که مکمل‌های این ویتامین خطری ندارند و مزایای دیگری مانند تقویت سیستم ایمنی هم برایتان به همراه می‌آورند.

برای اینکه بتو،د پوست شادابی داشته باشید، در درجه نخست باید سبک زندگی‌تان را تغییر بدهید. با این تغییر است که زمینه را برای بهبود وضعیت ظاهری پوستتان فراهم می‌کنید.

مکمل‌های پروبیوتیک می‌توانند به بازگرداندن تعادل باکتری‌های روده سالم کمک کنند. مصرف این مکمل برای سلامت پوست و جو، به درمان بیماری‌هایی مانند آکنه و درماتیت هم کمک می‌کند. البته دقت کنید که رسیدن به چنین تعادلی با مصرف بی‌رویه و بی‌قانون مکمل‌های مذکور مقدور نیست.

این مواد می‌توانند روی سلامت قلب و عروق هم نقش داشته باشند. افراد مسن هم با مصرف چنین مکمل‌هایی می‌توانند سلامت و ایمنی بدن را بالا ببرند.

حفظ پوستی سالم و درخشان برای بسیاری از مردم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که صنعت تولیدات و محصولات مراقبت از پوست در سراسر جهان پررونق است.

انواع مختلف دیگری از مکمل‌ها در بازار موجود هستند که باید حتما با مشورت و تجویز پزشک به مصرف آنها روی بیاورید.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D9%85%DA%A9%D9%85%D9%84-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

مکمل پوست

در مصرف مکمل برای سلامت پوست و جو، دقت کنید

مکمل‌های بیوتین نه تنها برای بهبود سلامت پوست ضروری نیستند، بلکه می‌توانند در عملکرد تیروئید هم تداخل ایجاد کنند. این تداخل گاهی بسیار خطرناک است. بنابراین، تا زم، که دلیلی برای مصرف مکمل بیوتین ندارید، به امید بهبود ظاهر پوست خود به سراغ مصرف آن نروید.

پروبیوتیک

چربی‌های امگا ۳ نقش مهمی در عملکرد پوست دارند و مصرف‌ن، آنها می‌تواند روی پوست تأثیر منفی بگذارد و حتی باعث بیماری‌های پوستی شود.

مصرف مکمل‌های بیوتین معمولاً برای افراد سالمی توصیه نمی‌شود که رژیم غذایی من،ی دارند. چرا؟ چون در مواد غذایی، مانند تخم مرغ و جو بیوتین موجود است و باکتری‌های روده هم آن را تولید می‌کنند.

بنابراین، هرچند که مکمل‌های امگا ۳ می‌توانند انتخاب خوبی برای بیماری‌های پوستی مانند آکنه و پسوریازیس باشند و برای سلامت قلب، مغز و موارد دیگر مفید هستند اما به‌طور ۱۰۰درصد نمی‌توانند پوست را زیبا و عاری از هرگونه مشکل کنند.

ویتامین‌های خانواده بی (B)

استفاده از کلاژن‌ها (Collagen) در سلامت پوست اهمیت زیادی دارد. مکمل‌های کلاژن از جمله محبوب‌ترین مکمل‌هایی هستند که برای داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر در بازار به فروش می‌رسند.

اگرچه استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و ،‌های دور چشم می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند اما نباید نقش رژیم غذایی و سبک زندگی را در سلامت آن نادیده بگیرید.

برخی از انواع مکمل‌ها هم نقش درم، دارند و از راه رفع مشکلاتی مانند آکنه به بهترشدن وضعیت پوست کمک می‌کنند؛ مثل پروبیوتیک‌ها و اسیدهای چرب امگا۳. برای مصرف مکمل‌ها باید حتماً از سوی متخصص پوست معاینه شوید و به تجویزاتش دقت داشته باشید. در این مقاله هم اطلاعاتی عمومی درباره مصرف مکمل‌های من، برای پوست در اختیارتان قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

تاثیر مصرف مکمل‌ها بر سلامت و جو، پوست چیست؟

ویتامین A به جلوگیری از ظهور جوش‌ها روی سطح پوست کمک می‌کند و باعث مرطوب‌سازی طبیعی آن می‌شود. به عبارت دیگر در  آبرس، پوست اثر دارد و به  آن درخشندگی می‌بخشد.

اگر هیچ عارضه پوستی ندارید اما می‌خواهید به وضعیت پوست و روده‌هایتان بیشتر رسیدگی کنید،نباید بی‌گدار به آب بزنید. امکان دارد که مصرف این مکمل‌ها بدون تجویز پزشک برایتان ضرر هم داشته باشد. مصرف مکمل برای سلامت و جو، پوست هم قواعدی دارد.

ویتامین خانواده آ (A)

رژیم غذایی، سبک زندگی، خواب و سطح استرس تنها برخی از عوامل متعددی هستند که بر سلامت روده تأثیر می‌گذارند. اگر به آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی مبتلا هستید، شاید مصرف مکمل پروبیوتیک برایتان سودمند باشد. باید درباره این موضوع با پزشک صحبت و مشورت کنید.

پروبیوتیک‌ها (Probiotics) معمولاً  در حفظ سلامت روده و پوست نقش دارند. نبود تعادل در شمار میکروب‌هایی که در روده زندگی می کنند، منجر به مشکلات پوستی قابل توجهی می‌شود. ناراحتی‌های پوستی مختلفی از جمله آکنه در اثر همین عدم تعادل به وجود می‌آیند.

یادتان باشد، دانشمندان هشدار می‌دهند که اگرچه مکمل های کلاژن در برخی مطالعات پرفایده به نظر می‌رسند اما ادعاهای رسانه‌ها و بازاریابی اغلب اغراق‌آمیز است.

از جمله انواع مکمل برای سلامت و جو، پوست باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کپسول امگا ۳ ویواتیون (VIVA-tune)؛ ،یبات این مکمل شامل روغن ماهی، اسیدهای چرب امگا ۳، دکوزا هگزانوئیک اسید (Docosahexaenoic acid) و ایکوزا پنتاانوئیک اسید (Eicosapentaenoic acid) است.
  • مکمل زینک پ،؛ کپسول زینک‌پ، هم شامل ویتامین B1، B2، B3 یا نیاسین، B5 یا پانتوتنیک اسید، B6 یا پیریدو،ین، B7 یا بیوتین، B9، B12، ویتامین C و فولیک اسید است.
  • مکمل کلاژن آنادرم پرمون؛ حاوی ویتامین c، عصاره ماهی، هسته انگور، گوجه، سویا و زینک گلو،ات

بیشتر افراد ویتامین A مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنند، اما مصرف موارد زیر از میان انواع مکمل برای سلامت و جو، پوست هم راهی برای تأمین ویتامین مذکور است:

  • مولتی ویتامین‌ها که بیشتر آنها حاوی مقداری ویتامین A هستند.
  • بتا کاروتن (پروویتامین A).
  • رتینیل استات یا رتینیل پالمیتات.
  • ،یبی از پروویتامین A و ویتامین A از پیش ساخته‌شده.

مکمل‌های ،یبی موجود در بازار ایران را می‌شناسید؟

ویتامین A به سلامت پوست و غشاهای مخاطی که روی بینی، سینوس ها و دهان قرار می‌گیرند هم کمک می‌کند. مصرف این مکمل می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی هم نقش داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهند که مکمل‌های امگا ۳ می‌توانند برای افرادی مفید باشند که به بیماری‌های پوستی مانند درماتیت آتوپیک، پسوریازیس، آکنه و زخم‌های پوستی مبتلا هستند. این مکمل‌ها به محافظت در برابر سرطان پوست هم کمک می‌کنند. البته به تحقیقات بیشتری برای پشتیب، از این موارد نیاز است.