کاندوم دهانی؛ وسیله‌ای برای پیشگیری همه‌جانبه!


آمیزش ، ده، یا اورال ، یکی از راه‌های لذت بردن از رابطه ، است که طرفداران زیادی دارد. استفاده از کاندوم ده، از درگیرشدن افراد با بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند و وسیله‌ای ضروری برای داشتن رابطه ، سالم محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که در رابطه ده، نگر، از بارداری وجود ندارد، افراد زیادی بدون استرس به انجام آن تمایل دارند. درحالی‌که در این رابطه نیز از درگیرشدن با بیماری‌های آمیزشی مانند زگیل تناسلی، تبخال تناسلی، تریکومونیازیس، سیفلیس، اچ آی وی و سوزاک در امان نیستید!

پس توصیه ما این است که یاد بگیرید کاندوم ده، چیست و چه زم، از این کاندوم باید استفاده کرد که تا حد زیادی از این بیماری‌ها و عوارض جبران‌ناپذیر آنها جلوگیری شود. بااین‌حال، اگر به هر دلیلی درگیر این بیماری‌ها شدید، باید در اولین فرصت به متخصص ،ن در تهران و دیگر شهرهای ایران یا اورولوژیست برای آقایان مراجعه کنید. در ادامه مقاله درباره کاندوم ده، و مزایا و معایب استفاده از کاندوم ده، بیشتر صحبت می‌کنیم.

کاندوم ده، چیست؟

کاندوم ده، که به انواع سد ده، و کاندوم زب، نیز شناخته می‌شود، کاندومی است که برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی (STD) در رابطه ، ده، طراحی شده‌ است. استفاده صحیح از این کاندوم‌ مانع از برخورد زبان و لب‌ها با ناحیه تناسلی مردانه و ،نه می‌شود که تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های سیفلیس، کلامیدیا، HPV و HIV جلوگیری می‌کند. این کاندوم را روی دهانه واژن یا مقعد قرار می‌دهند که از برخورد لب با این نواحی جلوگیری کند.

چه زم، از این کاندوم باید استفاده کرد

انواع کاندوم ده،، سد ده، و کاندوم زب،

۲ نوع کاندوم برای رابطه محافظت شده ده، وجود دارد:

  • کاندوم مردانه که روی ، تناسلی قرار می‌گیرد.
  • کاندوم ده، یا سد ده، که روی واژن یا مقعد قرار می‌گیرد.

کاندوم‌های مردانه کیسه‌های نازکی هستند که کاملا اندام ، مردانه را می‌پوشانند و قبل از انجام رابطه ، ده، روی ، تناسلی قرار می‌گیرند، آقایان برای مشاوره در این زمینه بابد با متخصص اورولوژی مشورت کنند.

درحالی‌که کاندوم ده، ورقه‌های پ،تیکی نازکی هستند که قبل از شروع رابطه ، ده، روی دهانه واژن یا مقعد کشیده می‌شوند. اگر امکان ،ید کاندوم ده، ندارید یا نمی‌تو،د در داروخانه‌ها این نوع کاندوم را پیدا کنید، نحوه ساخت کاندوم ده، با استفاده از کاندوم مردانه را یاد بگیرید.

جنس کاندوم ده، و زب،

کاندوم‌های ده، را در جنس‌های متفاوتی تولید می‌کنند که همه افراد بتوانند از آنها استفاده کنند. کاندوم لات، بیشترین حجم تولید را در کاندوم مردانه و کاندوم ده، را به خود اختصاص می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، کاندوم‌های لات، محبوب‌ترین و دردسترس‌ترین کاندوم‌های موجود در بازار هستند.

بااین‌وجود، همه افراد نمی‌توانند از جنس لات، استفاده کنند و بدن آنها به این جنس حساسیت نشان می‌دهد. این افراد می‌توانند از جنس‌های دیگر موجود در بازار مانند کاندوم پلی اورتان استفاده کنند. هر دو این کاندوم‌ها به یک اندازه از بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کنند. دلیل استفاده کمتر از کاندوم پلی اورتان به قیمت بالاتر آن در مقایسه با کاندوم لات، مربوط می‌شود.

کاندوم‌های ده، طعم‌دار

استفاده از کاندوم‌های ده، طعم‌دار کاملا سلیقه‌ای است و همه افراد از آنها استقبال نمی‌کنند. ازآنجایی‌که طعم‌ها و بوهای مختلف می‌توانند در رابطه ، تحریک‌کننده باشند، بعضی از افراد با استفاده از کاندوم‌های طعم دار لذت بیشتری از رابطه ، ده، می‌برند.

کاندوم‌های میوه‌ای از رایج‌ترین طعم‌ها هستند که طعم‌های پرتقالی، موزی و توت فرنگی بیشترین تولید را دارند. البته کاندوم‌های طعم دار محدود به طعم‌های میوه‌ای نمی‌شوند. طعم‌های شکلاتی، ن،ایی و و،لی از دیگر طعم‌هایی هستند که می‌تو،د از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌ها کنید.

کاندوم ده، برای جلوگیری از چه کاندوم ده، بیماری هایی من، است

مزایا و معایب استفاده از کاندوم ده،

استفاده از کاندوم ده، مزایا و معایبی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم.

مزایای استفاده از کاندوم ده، عبارت‌اند از:

  • از بیماری‌های مقاربتی (STI) پیشگیری می‌کند.
  • راهی ایمن برای لذت‌بردن از رابطه ، ده، محسوب می‌شود.
  • قابل‌استفاده برای هر دو ،مت واژن و مقعد است.
  • امکان ساخت کاندوم ده، در خانه وجود دارد.
  • تنوع طعم و جنس در کاندوم ده، زیاد است.

معایب استفاده از کاندوم ده، عبارت‌اند از:

  • فروشگاه‌های محدودی کاندوم ده، یا سد ده، برای فروش دارند.
  • قیمت کاندوم ده، از کاندوم معمولی گرانتر است.
  • بین زبان و ناحیه تناسلی یک مانع ایجاد می‌کند که حساسیت و لذت را کاهش می‌دهد.
  • افراد زیادی برای پیشنهاددادن استفاده از کاندوم ده، خجالت‌زده می‌شوند.
  • قراردادن آن روی واژن در بین رابطه ، می‌تواند دشوار باشد و تمرکز را بهم بزند.

چه زم، از این کاندوم باید استفاده کرد؟

در هر رابطه ، ده، که احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی ،ن و مردان وجود داشته باشد، باید از کاندوم ده، استفاده شود. در زمان رابطه با شریک ، جدید که هیچ اطلاعاتی از روابط گذشته او ندارید، بدون کاندوم ده، رابطه ، ده، برقرار نکنید.

اگرچه در این رابطه احتمال بارداری وجود ندارد و نگر، بسیار کمتری دارد، اما همه بیماری‌های مقاربتی از طریق آمیزش ده، منتقل می‌شوند. قبل از اینکه بخواهید زبان یا دهان خود را با پوست ،مت‌های مختلف بدن طرف مقابل برخورد دهید، حتما از سد ده، استفاده کنید.

کاندوم ده، برای جلوگیری از چه بیماری‌هایی من، است؟

رابطه محافظت نشده با شریک ، به این م،ی است که خودتان را در معرض تمامی بیماری‌های مقاربتی طرف مقابل قرار می‌دهید. درحالی‌که یک پیشگیری ساده با کاندوم می‌تواند شما را از دست درگیرشدن با بیماری‌های آمیزشی و عوارض بعدی آنها نجات دهد. باور کنید یا نه! بسیاری از بیماری‌های ، از طریق اورال ، رابطه ، ده، منتقل می‌شوند و به‌راحتی به آنها مبتلا می‌شوید. این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

  • سوزاک
  • کلامیدیا
  • سیفلیس
  • HIV
  • HPV
  • تبخال تناسلی

این نکته را در نظر داشته باشید که تعدادی از بیماری‌ها هیچ علائم ظاهری ندارند و شما قادر به تشخیص آنها در بدن شریک ، خود نیستید. حتی افراد مبتلا نیز از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند و ناخواسته این بیماری‌ها را انتقال می‌دهند.

از طرف دیگر، بعضی از بیماری‌های مقاربتی مانند تبخال تناسلی و زگیل تناسلی فقط از راه آمیزش منتقل نمی‌شوند. برخورد پوست بدن فرد مبتلا به بدن شما می‌تواند انواع بیماری‌های مقاربتی مردان یا حتی ،ن را منتقل کند. اگر از کاندوم ده، استفاده کنید، احتمال برخورد پوست نواحی تناسلی به دهان را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهید.

نحوه استفاده کاندوم ده،، زب، و سد ده،

کاندوم ده، تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند و با کاهش نگر، کیفیت رابطه ، را افزایش می‌دهد. اگرچه همه این مزایا وقتی اتفاق می‌افتد که نحوه استفاده از کاندوم ده، را یاد بگیرید و آن را درست استفاده کنید.

در ادامه دستورالعمل‌هایی برای نحوه استفاده کاندوم ده، یا سد ده، می‌بینید:

  • بسته‌بندی را بادقت باز کرده و کاندوم را از آن خارج کنید.
  • سد ده، را روی واژن قرار دهید که کاملا آن را بپوشاند.
  • سد ده، استفاده شده را در سطح ، بیندازید.

انواع کاندوم ده،

نحوه ساخت کاندوم ده،، زب، و سد ده،

ممکن است همه به ،ید کاندوم ده، دسترسی نداشته باشند. خبر خوب این است که شما با کاندوم‌های معمولی لات، (کاندوم مردانه) می‌تو،د کاندوم ده، بسازید. چند مرحله ساده زیر را به خاطر داشته باشید و در صورت ،وم برای ساخت کاندوم ده، دست‌به‌کار شوید:

  • بسته کاندوم را بااحتیاط باز کنید و آن را از بسته خارج کنید.
  • کاندوم را در دست بگیرید و آن را تا انتها باز کنید.
  • نوک کاندوم و انتهای کاندوم را برش بزنید.
  • یک طرف کاندوم را با قیچی برش بزنید.
  • کاندوم را کاملا صاف کنید که به خوبی دهانه واژن را بپوشاند.

چه کاندومی برای رابطه ده،، اورال ، بهتر است؟

رابطه ده، یا اورال ، یکی از روش‌هایی است که لذت رابطه ، را بیشتر می‌کند و احتمال بارداری ندارد. بااین‌حال، این رابطه نیز مانند رابطه واژینال یا مقعدی افراد را در معرض بیماری‌های آمیزشی قرار می‌دهد. استفاده از کاندوم ده، یا سد ده، بهترین گزینه برای رابطه ده، است. این نوع کاندوم مانع از برخورد زبان با ناحیه تناسلی شده و از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.

ازآنجایی‌که این کاندوم کاملا دهانه واژن و مقعد را می‌پوشاند، اجازه نمی‌دهد که این بیماری‌ها از شریک ، بیمار به فرد مقابل منتقل شود. فقط حواستان باشد که این کاندوم را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید که از رابطه با کاندوم لذت بیشتری ببرید. مثلا طعم دلخواه خود را بگیرید یا ، را ب،ید که به آن حساسیت ندارید.

چه افرادی می‌توانند از کاندوم ده، استفاده کنند؟

همه افرادی که خواهان رابطه ، ده، هستند، می‌توانند از کاندوم ده، استفاده کنند و محدودیتی برای استفاده وجود ندارد. به‌عبارت‌دیگر، هر،ی که بخواهد بدون نگر، از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی از اورال ، لذت ببرد، باید از کاندوم ده، یا سد ده، استفاده کند.

چه افرادی نمی‌توانند از کاندوم ده، استفاده کنند؟

افرادی که به کاندوم حساسیت دارند، نمی‌توانند از کاندوم ده، استفاده کنند. البته کم پیش می‌آید که یک فرد به جنس‌های مختلف کاندوم حساسیت داشته باشد. معمولا افرادی که به کاندوم لات، حساسیت نشان می‌دهند، مشکلی با کاندوم پلی اورتان ندارند.

توصیه‌هایی برای استفاده از کاندوم ده، و زب،

کاندوم ده، و زب، ظاهر بسیار ساده‌ای دارد و میزان عملکرد آن به نحوه صحیح استفاده از این کاندوم برمی‌گردد. پس برای اینکه احتمال ابتلا به بیماری‌های آمیزشی را پایین آورید، نکات زیر را در گوشه ذهن داشته باشید:

  • در زمان ،ید کاندوم به تاریخ انقضا دقت کنید.
  • ، را ب،ید که به آن حساسیت نداشته باشید.
  • کاندوم را کاملا روی واژن یا ، تناسلی بکشید که از برخورد زبان با ناحیه تناسلی جلوگیری شود.
  • کاندوم‌های طعم دار رابطه ، ده، را لذت بخش‌تر می‌کنند.
  • کاندوم را فقط یک بار استفاده کنید و بلافاصله دور بریزید.
  • اگر امکان ،ید کاندوم ده، ندارید، با کمک کاندوم مردانه یک سد ده، درست کنید.

نحوه استفاده کاندوم ده، / زب، و سد ده،

کاندوم ده، یک گام شما را به ایمنی بیشتر نزدیک‌تر می‌کند…

در این مقاله درباره کاندوم ده،، مزایای کاندوم ده، و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم. آمارها نشان می‌دهند که افراد کمی از کاندوم ده، استفاده می‌کنند و حتی بیشتر افراد درباره این نوع کاندوم اطلاعات چند، ندارد. پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دوست، که به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید و آگاهی را گسترش دهید. یادتان نرود که برای اینکه زندگی ، سالم‌تری داشته باشید، بهتر است هر چند وقت یک بار تحت معاینه یک دکتر اورولوژیست یا متخصص ،ن قرار بگیرید.

ما در سایت دکتر دکتر امکان رزرو ،ت دکتر و مشاوره پزشکی را فراهم کرده‌ایم تا به مجموعه‌ای از پزشکان متخصص در سراسر ایران دسترسی داشته باشید. فقط باید وارد سایت ما شوید و در میان لیست تخصص‌های پزشکی، متخصص موردنظر را پیدا کرده و ،ت خود را رزرو کنید.

در انتها از شما می‌خواهیم که اگر سوالی در اینباره دارید، از مشاور سلامتی ما بپرسید تا به شما پاسخ دهیم.

منابع:

healthline.com

cdc.gov

flo.health/menstrual-cycle/،/stis/،-،-،s

hshc.ca/dental-dams

my.clevelandclinic.org

medicalnewstoday.com

 

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C/

Advantages of overseas domestic helper. Join the ranks of savvy entrepreneurs who are revolutionizing their marketing approach with this free ad network today !.