گوش درد کودکان؛ شایع ولی قابل‌کنترل

درمان گوش درد کودکان با پیاز

درمان گوش درد کودکان با روغن زیتون

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که کورستین دارای خواص ضد التهابی خاصی است، اما مشخص نیست که آیا این روش در انسان‌ها نیز به همین صورت عمل می‌کند یا خیر. در حال حاضر درمان ثابت شده ای برای هیچ بیماری نیست.

amplifon

اگر تجمع موم باعث گوش درد شود، ممکن است دکتر به شما قطره‌های نرم کننده موم بدهد که باعث می‌شوند موم به طور خودبه‌خودی بیفتد. در غیر این صورت پزشک موم را با استفاده از فرآیندی به نام شستشوی گوش خارج می‌کند، یا ممکن است از یک دستگاه ،شن برای برداشتن موم استفاده کند.

everydayhealth

گوش درد کودک در هواپیما

روش‌های کاهش درد گوش کودک در هواپیما

منابع:

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

روغن زیتون اغلب در داروخانه‌ها به ،وان یک روان‌کننده مجرای گوش فروخته می‌شود که می تواند موم مزاحم گوش را شل کرده و تسکین  ایجاد کند. برای استفاده، روغن زیتون را تا دمای و،م گرم کنید؛ روغن زیتون را در یک بطری کوچک و در بسته بریزید. بطری را زیر آب گرم شیر نگه دارید، به آرامی تکان دهید تا گرما به طور یکنواخت پخش شود. قبل از ریختن روغن در گوش کودک، یک قطره را روی نوک انگشت خود آزمایش کنید. روغن باید نزدیک به دمای بدن باشد. مایعات خیلی گرم یا خیلی سرد می‌توانند باعث سرگیجه شوند. سر فرزندتان را به پهلو خم کنید و با قطره چکان 3 تا 5 قطره در گوش آسیب دیده بریزید. می‌تو،د یک تکه پنبه را در صورت نیاز در گوش قرار دهید تا روغن از آن نشت نکند. اگر در گوش کودک شما لوله‌ درم، هست یا فکر می‌کنید احتمال پارگی پرده گوش وجود دارد (که مشخصه آن تخلیه مایع از گوش است) قطره را در گوش نریزید.

با این حال، اگر واقعاً یک اثر ضد التهابی از پیاز وجود داشته باشد، از نظر تئوری می‌تواند به تورم و فشار در گوش کمک کند و درد را تسکین دهد. در واقع می‌تواند مانند ایبوپروفن که یک داروی ضد التهابی شناخته شده است و برای درد عفونت گوش توصیه می‌شود، عمل کند.

قطره گوش درد کودکان

درمان دارویی گوش درد اطفال

nhs

گوش درد ناشی از نوع Omicron احتمالاً به دلیل تأثیر بیشتر سویه جدید بر دستگاه تنفسی فوق، است. بیماران این گوش درد ناشی از نوع Omicron را بسیار شبیه به اوتیت یا عفونت گوش توصیف می‌کنند، در واقع این گوش درد به علت التهاب ناشی از انسداد و التهاب دستگاه تنفسی فوق، رخ می‌دهد.

گوش درد کودکان با چه علائم دیگری همراه است؟

سایر علائم، علل، روش‌های درمان خانگی و دارویی گوش درد کودکان را در این مطلب از مجله دکتردکتر مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر فرزند کوچک دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید.

علت گوش درد در کودکان

به طور معمول، شیپور استاش، گذرگاهی که از گوش می، به پشت حلق و پشت بینی منتهی می‌شود، با باز شدن و رسیدن هوا به گوش می،، فشار هوای گوش می، را با فشار هوای بیرونی برابر می‌کند. هنگام خمیازه کشیدن یا بلعیدن، شیپور استاش فشار هوا را در گوش‌های می، تنظیم می‌کند.

اگر کودک شما عفونت گوش داشته باشد، پزشک ممکن است در صورت امکان، تا زم، که عفونت از بین برود، پرواز را به تعویق بیاندازد تا از افزایش درد و پارگی پرده گوش جلوگیری کند. در کودک، که جراحی لوله گوش انجام داده‌اند، این لوله‌ها به آسان‌تر شدن فشار هوا کمک می‌کنند.

در بچه‌ها، شیپورهای استاش نسبتاً باریک ممکن است این کار را نتوانند انجام دهند، به خصوص اگر با مخاط ناشی از عفونت گوش یا سرماخوردگی، یا توسط آدنوئیدهای بزرگ یا متورم مسدود شده باشند.

گوش درد کودکان امیکرون

تشخیص گوش درد ناشی از عفونت در کودکان

businessinsider

گوش درد بیشتر در کودکان رخ می‌دهد و آسیب، عفون و تحریک گوش باعث افزایش احساس درد در آن می‌شود. گوش درد کودکان ممکن است یک یا هر دو گوش چپ و راست را درگیر کند؛ اما بیشتر اوقات در یک گوش است.

هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که به طور قطعی ثابت کند که پیاز به درمان عفونت گوش کمک می‌کند و اگر این کار را انجام دهد، کدام مواد شیمیایی موجود در پیاز ممکن است مسئول آن باشد؛ اما به نظر می‌رسد فلاونوئید کورستین، که در پیاز، سیر و همچنین سایر میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، می‌تواند در ایجاد بهبودی دخیل باشد.

نگر،‌ها در مورد افزایش مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها باعث شده است که پزشکان نگاه دقیق‌تری به گوش درد کودکان داشته باشند و در بیشتر موارد درمان‌های حمایتی برای کنترل و مدیریت گوش درد را به جای تجویز سریع آنتی‌بیوتیک توصیه کنند. توجه داشته باشید که بیشتر عفونت‌ها ظرف 10 روز خود به خود برطرف می‌شوند.

nurofen

چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، اما به طور کلی ایده این است که پیاز را گرم کنید، مقداری از آب آن را است،اج کنید و چند قطره را در گوش آلوده بریزید. این در واقع یک درمان خانگی است که حداقل به قرن نوزدهم برمی‌گردد.

اگر گوش درد در عرض 24 تا 48 ساعت بدتر شد یا بهبود نیافت، باید کودک را به پزشک نشان دهید.

پیشگیری از گوش درد کودکان

عفونت گوش می‌تواند در گوش خارجی، می، و داخلی رخ دهد:

  • عفونت گوش خارجی؛ در اثر شنا ،، استفاده از سمعک یا هدفون که به پوست داخل مجرای گوش آسیب می‌زند یا قرار دادن گوش پاک‌کن یا انگشتان در مجرای گوش ایجاد می‌شود. در واقع پوستی که در کانال گوش ،اشیده یا تحریک می‌شود می‌تواند منجر به عفونت شود. آب، پوست مجرای گوش را نرم می‌کند که در نتیجه بستری برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌شود.
  • عفونت گوش می،؛ می‌تواند ناشی از عفونت‌هایی باشد که ناشی از عفونت دستگاه تنفسی است. تجمع مایع در پشت پرده گوش ناشی از این عفونت‌ها می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها شود.
  • لابیرنتیت؛ یک اختلال گوش داخلی است که گاهی اوقات به دلیل عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی ناشی از بیماری‌های تنفسی ایجاد می‌شود.

مانند هر مشکل دیگری اگر علت گوش درد در کودکان را بیابید، به راحتی می‌تو،د آن را درمان کرده و دلبند خود را از درد بره،د. بهترین نوع درمان باید توسط پزشک مشخص شود اما در ادامه برخی از روش‌های درمان درد گوش کودکان را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم:

درمان خانگی گوش درد در کودکان

برای کاهش درد گوش می‌تو،د چندین قدم در خانه بردارید. این گزینه‌ها را برای کاهش درد گوش امتحان کنید:

  • یک دستمال سرد را روی گوش کودک ،ید.
  • از خیس شدن گوش خودداری کنید.
  • برای کمک به کاهش فشار گوش، عمود بنشینید.
  • از قطره‌های گوش بدون نسخه (OTC) استفاده کنید.
  • مسکن‌های OTC مصرف کنید.
  • برای کمک به کاهش فشار، آدامس بجوید.

درمان گوش درد کودکان با پیاز

اگر فرزندتان تب مداوم 40 درجه سانتیگراد یا بالاتر دارد، باید فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. در موارد گوش درد نوزادان، برای تب بالاتر از 38 درجه سانتیگراد به سرعت به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

اگرچه عجیب به نظر می‌رسد و علم در مورد درمان‌های “طبیعی” عفونت گوش در بهترین حالت بی‌نتیجه است، بسیاری از والدین اصرار دارند که پیاز و آب آن می‌توانند به خوبی در تسکین درد ناشی از گوش درد عمل کنند.

اگر کودک عفونت گوش داشته باشد، پزشک متخصص کودکان آنتی‌بیوتیک خوراکی یا قطره گوش یا در مواردی هر دو را با هم تجویز می‌کند. نکته مهم این است که پس از بهبود علائم، مصرف دارو را قطع نکنید. مهم است که تمام دوزهای تجویز شده‌ دارو را تمام کنید تا مطمئن شوید که عفونت به طور کامل از بین رفته است.

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%DA%AF%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86/

kidshealth

healthline

اگر تجربه‌ای درخصوص گوش درد کودکان دارید، یا سوالی برایتان پیش آمده، می‌تو،د با ما و دیگر خوانندگان مجله دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

علت گوش درد در کودکان

گوش درد در کودکان در سرماخوردگی

علائم گوش درد در بزرگسالان شامل گوش درد، اختلال شنوایی و تخلیه مایع از گوش است اما کودکان معمولاً علائم دیگری را نشان می‌دهند:

  • گوش‌درد
  • کم‌‌شنوایی یا مشکل در پاسخ به صداها
  • تب
  • احساس پری در گوش
  • مشکل در خوابیدن
  • کشیدن گوش
  • گریه‌، یا تحریک‌پذیری بیش از حد معمول
  • سردرد
  • از دست‌دادن اشتها
  • از دست‌دادن تعادل

به طور کلی گوش درد کودکان در شب بدتر می‌شود زیرا سطح کورتیزول پایین است و از طرفی دراز کشیدن باعث افزایش زهکشی به داخل گوش می، می‌شود که فشار بر پرده گوش و درد را افزایش می‌دهد. در کودکان شناگری که دچار گوش درد می‌شوند، حتی تماس گوش با یک بالش نیز می‌تواند باعث ناراحتی طاقت‌فرسا شود.

گوش درد کودکان را جدی بگیرید؛ اما نگران نباشید!

چه در حال پرواز، غواصی، بالا رفتن از کوه یا حتی سوار بر آسانسور باشید، فشار هوا با بالا رفتن کاهش و با پایین آمدن افزایش پیدا می‌کند. اگر فشار ی،ان نباشد، فشار هوای بالاتر به یک طرف پرده گوش فشار می‌آورد و باعث درد می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از نوزادان در آن چند دقیقه آ، پرواز گریه می‌کنند، زیرا فشار هوا در کابین با آماده شدن هواپیما برای فرود، بالا می‌رود.

seatt،ildrens

kidshealth

سایر علل شایع گوش درد کودکان عبارتند از:

  • تغییر فشار، مانند زمان بلند شدن هواپیما
  • تجمع جرم گوش
  • وجود یک جسم خارجی در گوش
  • گلودرد استرپتوکوکی
  • عفونت سینوس‌ها یا سینوزیت
  • شامپو یا آب حبس‌شده در گوش
  • استفاده از سواب پنبه‌ای در گوش

هنگامی که کودک سرماخوردگی، عفونت بینی یا گلو یا آ،ژی دارد، مخاط و مایع می‌تواند وارد شیپور استاش شده و باعث تجمع مایع در گوش می، شود. اگر باکتری یا ویروس این مایع را آلوده کند، باعث تورم و درد در گوش خواهد شد.

گوش درد کودکان در اثر کرونا امیکرون

عفونت گوش یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در اوایل دوران کودکی است. اگرچه چند راه برای پیشگیری از عفونت گوش همچون شیردهی، وا،یناسیون (به‌ویژه در برابر ویروس‌های آنفولانزا و پنوموکوک) و اجتناب از دود سیگار وجود دارد اما بیش از 80 درصد از کودکان حداقل یک بار به عفونت گوش آن هم بر اساس سن و سال خود مبتلا شده‌اند.

پزشکان دریافتند که کودکان مبتلا به نوع امیکرون کووید-19 گوش درد شدید، بی‌حسی گوش و حتی کاهش شنوایی موقت را به دنبال عفونت تجربه ،د. درد اغلب با صدای زنگ در گوش همراه است. در کمال تعجب، این علائم اگرچه به ندرت بیشتر است، می‌تواند در بیمار، که با یک دوره کامل وا،ینه شده‌اند نیز ظاهر شود.

اگر علت گوش درد کودک، چیزی به جز عفونت گوش باشد، پزشک TMJ، عفونت‌های سینوسی و سایر علل را مستقیماً برای بهبود گوش درد درمان می‌کند.

چه زم، باید به پزشک مراجعه کرد؟

سایر علائم عفونت گوش کودکان وجود مایع در گوش یا پارگی پرده گوش است، که سوراخی به جا می‌گذارد. پزشک همچنین علائم دیگری مانند آبریزش بینی، سرفه، تب، استفراغ و سرگیجه را در کودک شما بررسی خواهد کرد.

گوش درد در کودکان چقدر طول می‌کشد؟

برای درمان علت گوش درد و پیشگیری عوارض جانبی عفونت گوش می،، بهتر است کودک شما توسط پزشک گوش و حلق و بینی معاینه شود. شما می‌تو،د برای دریافت ،ت دکتر بهترین پزشکان متخصص اطفال یا گوش و حلق و بینی در تهران یا هر شهر دیگری که هستید، از پلتفرم دکتردکتر استفاده کنید.

یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای گوش‌درد کودکان استفاده از روغن زیتون است. این یک تکنیک قدیمی برای استفاده از قطره‌های گرم روغن زیتون برای عفونت گوش است که می‌تواند درد گوش را تسکین دهد، اما مطمئن شوید که روغن زیتون گرم‌تر از دمای بدن نیست زیرا می‌تواند به مجرای گوش آسیب برساند.

بسیاری از ما آن حس عجیب و غریب گوش را هنگام پرواز احساس کرده‌ایم. برای بچه‌ها (مخصوصاً نوزادان و ،دسالان)، می‌تواند در ابتدا احساس عجیبی داشته باشد و حتی ترسناک باشد. اما این یک بخش عادی و معمولی از پرواز است. این احساس گاهی ناراحت‌کننده به تغییرات فشار در فضای هوای پشت پرده گوش (گوش می،) مربوط می‌شود.

تقریباً در همه موارد، گوش درد علامت اصلی است. تسکین درد می‌تواند آرامش کودک را افزایش داده و اضطراب والدین را کاهش دهد. درمان انتخابی برای عفونت گوش، آنتی‌بیوتیک‌ها بوده و سالانه میلیون‌ها نسخه آنتی‌بیوتیک نوشته می‌شود.

همچنین اگر کودک درد شدیدی داشت که ناگهان متوقف شد، باید هر چه سریعتر او را به درمانگاه یا بیمارستان برس،د؛ این علامت می‌تواند نشانه پارگی پرده گوش باشد. همچنین باید مراقب علائم دیگر باشید و اگر هر یک از نشانه‌های زیر ظاهر شد، با پزشک متخصص اطفال قرار ملاقات بگذارید:

  1. گوش درد شدید
  2. سرگیجه
  3. سردرد شدید
  4. تورم اطراف گوش
  5. افتادگی عضلات صورت
  6. ،وج خون یا چرک از گوش

اما این درد موقتی است و هیچ مشکلی برای بچه‌ها ایجاد نمی‌کند و معمولاً در عرض چند دقیقه با باز شدن شیپور استاش بهبود پیدا می‌کند تا فشار هوا در هر دو طرف پرده گوش برابر شود.

ا،ر عفونت‌های گوش در عرض 3 روز از بین می‌روند، اگرچه گاهی اوقات علائم ممکن است گوش درد در کودکان تا یک هفته طول بکشد. اگر فرزندتان تب بالا دارد یا به اندازه کافی برای انجام فعالیت‌های عادی خود احساس خوبی ندارد، سعی کنید او را در خانه نگه دارید و تا زم، که احساس بهتری پیدا کند از تماس او با افراد دیگر جلوگیری کنید.

درمان گوش درد در کودکان

گاهی گوش درد در کودکان را می‌توان به بیماری‌هایی که در گوش نیستند ارجاع داد؛ عفونت لوزه‌ها یک مثال رایج است. پوسیدگی دندان در دندان آسیاب پشت می‌تواند مانند گوش درد به نظر برسد. اوریون نیز ابتدا به ،وان گوش درد گزارش می‌شود؛ زیرا غده پاروتید اوریون در جلوی گوش است. درد فک (سندرم TMJ) می‌تواند به صورت گوش درد ظاهر شود.

برخی از گوش دردها در کودکان ممکن است قابل پیشگیری باشند. این اقدامات پیشگیرانه را امتحان کنید:

  • از سیگار کشیدن و قرار گرفتن کودک در معرض دود سیگار خودداری کنید.
  • گوش‌ها را با سواب پنبه‌ای یا اشیاء تیز تمیز نکنید.
  • بعد از شنا یا حمام ، گوش‌ها را خشک کنید.
  • از محرک‌های آ،ژی مانند گرد و غبار و گرده گل خودداری کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کودکان شما وا،ن مزدوج پنوموکوک (PCV) و وا،ن آنفولانزا را دریافت کرده باشد، زیرا احتمال ابتلای آنها به عفونت گوش می، را کاهش دهد.
  • بچه‌ها را به شستن دست‌های خود، به ‌ویژه بعد از بازی با بچه‌های دیگر عادت دهید.
  • از پزشک بپرسید که آیا گوش گیر و قطره‌های مخصوص گوش برای کودکی که زیاد شنا می‌کند ایده خوبی است یا خیر.

گوش درد کودک در هواپیما

در طول پرواز مقدار زیادی مایعات بدون کافئین بنوشید (آب بهترین است). نوشیدن زیاد بسیار مهم است، چرا که بلع باعث باز شدن شیپور استاش می‌شود. همچنین هوای هواپیما خشک است و مخاط بینی را غلیظ می‌کند؛ در نتیجه احتمال گرفتگی شیپور استاش را بیشتر می‌کند. این نکات می‌تواند به ی،ان ، فشار هوا در گوش فرزند شما و جلوگیری یا کاهش درد گوش در طول سفر هوایی کمک کند:

  • اگر می‌د،د فرزندتان هنگام پرواز گوش درد دارد، نیم ساعت قبل از بلند شدن یا فرود آمدن، به او استامینوفن یا ایبوپروفن بدهید.
  • اگر کودک شما بالای 3 سال سن دارد و می‌تواند آدامس بجود یا آب نبات سفت بمکد، به او بدهید.
  • یک شیشه شیر یا ،ک بردارید یا به او شیر بدهید. اگر با شیشه شیر می‌خورید، مطمئن شوید که کودکتان در حین نوشیدن، صاف نشسته است.
  • کودک را تشویق کنید تا مرتب خمیازه بکشد.
  • بهتر است کودک در هنگام برخاستن هواپیما و فرود بیدار باشد. در طول خواب، ما به دفعات آب دهانمان را قورت نمی‌دهیم، بنابراین حفظ فشار هوا در گوش می، سخت‌تر است.
  • یک تمرین تنفسی را تمرین کنید. بچه‌ها و نوجوانان بزرگتر می‌توانند این تمرین را در هنگام صعود و فرود پرواز انجام دهند: به آرامی‌نفس بکشید، سپس به آرامی‌نوک بینی را فشار دهید و در حالی که دهان را بسته‌اید از طریق بینی بازدم کنید. در صورت ،وم تکرار کنید.
  • اگر کودک شما داروهایی مصرف می‌کند که حاوی آنتی‌هیستامین یا ضداحتقان هستند، با پزشک خود در مورد ادامه این داروها در طول پرواز صحبت کنید.

گوش درد شبانه کودکان

پزشک عفونت گوش را با استفاده از یک دوربین کوچک با نور برای نگاه ، به گوش فرزندتان بررسی می‌کند. اگر پرده گوش قرمز به نظر برسد، متوجه می‌شوند که پرده گوش عفونی شده است.

گاهی عفونت گوش همراه با تب بوده و با آن کم‌شنوایی موقت نیز رخ می‌دهد. کودکان ،دسالی که دچار گوش درد می‌شوند، معمولاً بداخلاق و تحریک‌پذیر هستند و برخی از آنها نیاز به مراجعه به متخصص اطفال در تهران و دیگر شهرهای ایران و البته پیگیری و درمان دارویی دارند.

Urgencias de desatascos roda de bará 24 horas. Advertising. Link.