ارگاسم و ارضا شدن در زنان؛ اصلاح باورهای نادرست!

نکته جالب در رابطه با ارضا شدن ،ن این است که این افراد پس از ارضا شدن هم می‌توانند مجددا بلافاصله به ارگاسم برسند. در حالی که مردان برای رسیدن به ارگاسم مجدد، معمولا به یک دوره استراحت نیاز دارند.

انواع ارگاسم در ،ن

از جمله دلایل گریه بعد از ارضا شدن ،ن می‌توان به خوشحالی، تحت تاثیر قرار گرفتن از واکنش بدن، درد زیاد در حین رابطه ،، اضطراب، عدم برخورداری از اعتماد به نفس کافی، ترس، احساس شرم، احساس افسردگی، احساس گیجی، داشتن سابقه تجاوز و سوءاستفاده ، و جسمی اشاره کرد.
در صورتی که گریه بعد از ارگاسم و ارضا شدن در ،ن به ‌دلیل اضطراب، ناراحتی یا درد باشد، بهتر است زن با روان‌شناسان بالینی ارتباط برقرار کند. در صورتی هم که گریه به دلیل هیجانات و احساسات مثبت باشد، مشکلی وجود ندارد و طبیعی است.

تعداد دفعات ارگاسم در ،ن

ارگاسم متعدد یا چندگانه در ،ن زم، اتفاق می‌افتد که این افراد چند ارضای نزدیک به‌هم را تجربه کرده باشند. فاصله بین هر ارگاسم و ارضا شدن در ،ن می‌تواند تنها چند ث،ه باشد. ارگاسم چندگانه در ،ن در نهایت می‌تواند منجر به کاهش برانگیختگی شود اما برخی ،ن تنها در عرض چند دقیقه، مجددا برانگیخته می‌شوند و می‌توانند دوباره به ارگاسم برسند.
یک نظرسنجی آنلاین که در سال 2017 از 1250 زن انجام شد، نشان داد 70 درصد ،ن حداقل یک‌بار ارگاسم چندگانه را برای رسیدن به اوج لذت ، تجربه کرده‌اند. جالب است بد،د که ارگاسم چندگانه تنها برای ،ن اتفاق می‌افتد و مردان به ندرت چنین ارگاسمی را تجربه می‌کنند.

اختلالات ارگاسم در ،ن

با این حال، ا،ر نظریه‌ها مراحل زیر را شامل می‌شوند:

  • مرحله هیجان؛ در این مرحله، برانگیختگی ایجاد می‌شود.
  • مرحله وضعیت ثابت؛ در طی این مرحله، سطح تحریک و برانگیختگی پس از افزایش، تغییر نمی‌کند و ثابت می‌ماند.
  • مرحله ارگاسم؛ در این مرحله، فرد لذت شدیدی را احساس می‌کند‌.
  • مرحله رزولوشن؛ در طی این مرحله، برانگیختگی فرد کاهش پیدا می‌کند.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

تصورات غلط بسیار زیادی در مورد ارگاسم و ارضا شدن در ،ن وجود دارد. برخی از این باورهای غلط شامل موارد زیر هستند:

زن، که ارضا نمی‌شوند، مشکل روحی دارند

به‌طور کلی، دلایل عدم ارگاسم و ارضا شدن در ،ن به دو بخش دلایل روان‌شناختی و دلایل زیستی ت،یم می‌شوند. دلایل روان‌شناختی عدم رسیدن به اوج لذت ، در ،ن شامل موارد زیر است:

  • داشتن مشکلاتی نظیر افسردگی یا اضطراب
  • عدم رضایت از شرایط ظاهری و فیزیکی اندام
  • القای حس گناه و پذیرفتن باورهای غلط به اینکه لذت ، فقط مختص مردان است
  • ترس از باردار شدن یا بیماری‌های مقاربتی
  • باردار بودن و نگر، و استرس برای جنین
  • خجالت کشیدن و عدم ارتباط با همسر و صحبت درباره نقاط حساس و نحوه تحریک آن‌ها
  • داشتن تجربه سواستفاده عاطفی یا ،
  • نداشتن اعتماد به شریک ، و شک داشتن به وی
  • دعواها و دلخوری‌های حل نشده
  • فشارهای مالی، وضعیت خانواده و کار
  • رفتارهای غیرانس، و خشونت‌آمیز
  • ترس از خوب نبودن در ، و عدم داشتن اعتمادبه‌نفس
  • نبود تنوع و یکنواخت شدن رابطه
  • پایین بودن میل ، در زن یا مرد
  • عدم وجود امنیت در محیطی که رابطه در آن انجام می‌‌شود

داشتن زندگی ، سالم و منظم، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تضمین‌کننده سلامت جسمی و روحی در ،ن است. با وجود این‌که مردان در ا،ر ،‌های خود معمولا ارگاسم را تجربه می‌کنند اما معمولا 30درصد از ،ن موقع رابطه این لذت را به‌دست می‌آورند. اما مراحل و علائم ارگاسم و ارضا شدن در ،ن چگونه است که در هر ،ت از ، به آن نمی‌رسند؟ اصلا چه مزایایی برای ،ن دارد؟ انواع ارگاسم در ،ن چیست و آیا می‌توان چندین بار در یک رابطه به اوج لذت ، رسید؟
سوالاتی از این قبیل زیاد هستند و در بدن هر زن بسته به شرایط او، جواب متفاوتی دارند که صحیح‌ترینشان نزد پزشک ،ن تهران و دیگر شهرهای ایران است.

تا مدت‌های طول، به ،ن گفته می‌شد که تنها می‌توانند از طریق رابطه با جنس مخالف به ارگاسم برسند؛ در حالی که بسیاری از ،ن تنها با تحریک ناحیه کلیتوریس می‌توانند به ارگاسم برسند.

ارگاسم واژینال غیرممکن است

ارضا شدن ،ن مزایای بسیار زیادی دارد؛ پس از ارضا شدن ،ن، مواد شیمیایی طبیعی مانند آندورفین، سروتونین و دوپامین به جریان خون وارد می‌شود. این هورمون‌ها، تسکین‌دهنده هستند و حس خوشایند شادی، گرما و خواب‌آلودگی را ایجاد می‌کنند؛ همچنین این هورمون‌ها آستانه تحمل درد را در ،ن افزایش می‌دهند.

در هنگام تحریک جریان خون به اندام‌های حساس افزایش پیدا می‌کند. با افزایش برانگیختگی تعداد تنفس، فشار خون و ضربان قلب فرد هم بیشتر می‌شود. با نزدیک شدن به ارگاسم، عضلات بدن دچار اسپاسم و انقباض می‌شوند و انزال ،ن رخ می‌دهد. برخی از ،ن در طول لذت ،، انقباضات ماهیچه‌ای ریتمیک را در واژن تجربه می‌کنند. تعدادی از محققان بر این عقیده هستند که پاسخ ،، مراحل خاصی را دنبال می‌کند. اما نظریه‌های این محققان در مورد این مراحل و علایم ارگاسم و ارضا شدن در ،ن متفاوت هستند.

دلایل زیستی عدم ارگاسم و ارضا شدن در ،ن به شرح زیر هستند:

  • وجود بیماری‌هایی نظیر ام‌اس، دیابت، سرطان
  • انجام جراحی‌های لگن یا عمل هیس،تومی
  • مصرف داروهایی مثل آنتی هیستامین، فشار خون، داروی ض،سردگی و ضد اضطراب
  • استفاده بیش از حد از سیگار و الکل
  • بالا رفتن سن و یائ،
  • تغییر آناتومی بدن، هورمون‌ها، سیستم عصبی و‌ گردش خون
  • خشکی واژن و وجود درد و خونریزی در ناحیه تناسلی
  • ، شدن واژن به دلیل زایمان طبیعی

عوارض ارگاسم نشدن ،ن

بنابراین رابطه ، نه‌تنها لذت‌بخش است، بلکه به کم ، ناراحتی‌ها و دردهای متداول زندگی کمک می‌کند. در گزارش‌های اخیر، محققان به این نتیجه رسیدند که ارضا شدن ،ن می‌تواند به مق، با برخی بیماری‌ها کمک کند.
یکی از این ناراحتی‌ها که با ارگاسم و ارضا شدن در ،ن رفع می‌شود، انقباضات دوره پیش از قاعدگی است. با افزایش جریان خون در بدن، انقباضات کاهش پیدا می‌کنند. تسکین‌دهنده‌های طبیعی که در مغز آزاد می‌شوند هم به افزایش آستانه درد و کنترل آن می‌انجامند.

با وجود این‌که ارگاسم و ارضا شدن در ،ن به صورت واژینال نسبت به ارگاسم کلیتورال کمتر رخ می‌دهد؛ اما برخی ،ن آن را تجربه کرده‌اند‌ و می‌کنند.

برای ارضا شدن، ،ن باید عاشق باشند

هرچند مسائل مربوط به مشکلات روحی، رسیدن به اوج لذت ، را در ،ن، دشوار می‌کنند. اما حتی افرادی که روابط خوب و وضعیت ، سالمی دارند هم می‌توانند برای رسیدن به ارگاسم با مشکل مواجه شوند.

سالم‌ترین شکل ارگاسم، تنها از طریق رابطه ، رخ می‌دهد

عاشق بودن یا نبودن ربطی به ارضا شدن ،ن ندارد. برخی ،ن برای ارضا شدن نیاز به احساس عشق دارند؛ در حالی که برای برخی دیگر این‌طور نیستند.

به ارگاسم رسیدن ،ن قابل تشخیص است

این باور که بزرگ بودن ، تناسلی مرد در رسیدن ،ن به ارگاسم تاثیر دارد، کاملا غلط است. از نظر جسم،، بزرگی قطر و طول ، تناسلی تاثیری در رسیدن به اوج لذت ، در ،ن ندارد؛ البته این در رابطه با مردان هم صدق می‌کند و بزرگی ، تناسلی تاثیری در لذت ، آن‌ها ندارد. به‌طور ‌کلی، اغلب خانم‌ها حس خاصی را در حین دخول تجربه نمی‌کنند. 70 درصد ،ن از طریق تحریک و لمس ناحیه کلیتوریس احساس لذت می‌کنند.

رسیدن به اوج لذت ، در ،ن کار چندان ساده‌ای نیست. استفاده از تکنیک‌های مختلف برای ارگاسم و ارضا شدن در ،ن می‌تواند به یک ارگاسم باکیفیت منجر شود. برای رسیدن به ارگاسم بهتر می‌تو،د راه‌های زیر را تجربه کنید:

  • لمس نقاط داغ و اندام‌های ، که به‌دلیل گردش زیاد خون، حساس و گرم شده‌اند
  • نشان دادن واکنش و بیان احساس از طریق صدا و آه کشیدن
  • شناختن نقاط حساس بدن و نحوه تحریک آن‌ها
  • انجام کارهای هیجان‌انگیز مثل تماشای فیلم یا رفتن به شهربازی قبل از انجام رابطه ،؛ این رفتارها به ترشح دوپامین و اشتیاق ، کمک می‌کنند
  • انجام مکرر تمرین کگل برای تقویت عضلات لگن
  • به ‌تاخیر انداختن و کنترل ارگاسم برای رسیدن به ارگاسم انفجاری
  • انجام عشق‌بازی‌های خلاقانه مثل دادن پیام و ایمیل به شریک ، یا انجام بازی‌های ،
  • عدم استفاده از داروهای افسردگی
  • دوری از استرس و تمرکز بر آرامش
  • کمک گرفتن از مشاور حرفه‌ای و متخصص ، تراپی در صورت عدم ارضا شدن

تظاهر به ارگاسم در ،ن

خوب است بد،د که خانم‌ها توانایی و قدرت ، مردان را در اندازه ، تناسلی آن‌ها نمی‌بینند. از نظر آن‌ها، مردی از نظر ، قدرتمند است که بتواند در ارضا شدن ،ن موفق عمل کند.
در مجموع، نظریه علمی که طول ، مردانه را به ارگاسم و ارضا شدن در ،ن ربط بدهد، وجود ندارد و این امر تنها یک باور رو، است و برای بیشتر خانم‌ها اهمیت خاصی ندارد. رفتارهایی که مرد به هنگام رابطه ، انجام می‌دهد، بسیار مهم‌‍تر از طول ، تناسلی هستند. البته آقایان احساس می‌کنند بزرگ بودن ، تناسلی آن‌ها می‌تواند مهارت ، و قدرت بیشتری به آن‌ها بدهد.

گریه بعد از ارگاسم

بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2013، دردهای میگرنی با ارگاسم از بین می‌روند. برای رهایی از سردرد‌های میگرنی، زن باید بتواند به ارگاسم کامل برسد.
مشکل دیگری که با رسیدن به ارگاسم و ارضا شدن در ،ن حل می‌شود، ،که است. شاید برای شما جالب باشد که بد،د تحریک عصبی واژن و به اوج لذت رسیدن ،ن می‌تواند به رفع ،که کمک کند.

ارگاسم در ،ن چقدر طول می‌کشد؟

گوشه‌گیری، فشار، استرس، افسردگی و پرخاشگری از جمله عوارض عدم ارگاسم و ارضا شدن در ،ن در بلند مدت هستند؛ در صورتی که زن در 70 درصد روابط ،‌اش به اوج لذت ، برسد، دچار عوارض عدم ارگاسم نخواهد شد.
در رابطه با عوارض جسمی عدم رسیدن به اوج لذت ، در ،ن چیزی گزارش نشده است؛ اما در صورتی که ارگاسم نشدن همیشگی باشد و مدت طول، ادامه داشته باشد، می‌تواند در آینده منجر به بروز اختلال ارگاسم شود.

اندازه ، تناسلی مردان در رسیدن به ارگاسم ،ن اثر دارد؟

drjovanovic.com

روحیه ،ن بسیار حساس است. در صورتی که روابط ، و احساسی آن‌ها به خوبی پیش نرود، مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها رخ می‌دهد. گزارشات حاکی از آن هستند که ارگاسم نشدن ،ن عوارضی به دنبال دارد؛ اما این عوارض تنها در صورتی خود را نشان می‌دهند که زن در تمام روابط ، خود ارگاسم را تجربه نکند.

health.clevelandclinic.org

ارضا شدن ،ن مسئله پیچیده‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. ،ن حق دارند در روابط ، خود هم مانند مردان اوج لذت ، را تجربه کنند‌. به همان اندازه که ارگاسم و ارضا شدن در ،ن برای سلامتی و زندگی آن‌ها ضروری است؛ عدم توجه به این مورد هم عوارض زیاد جسمی و روان‌شناختی را برای زن به همراه خواهد داشت.

mayoclinic.org

healthdirect.gov.au

همان‌طور که قبلا گفته شد، یک زن می‌تواند ارگاسم چندگانه و متعدد را تجربه کند و در یک رابطه چند بار به ارگاسم برسد. البته تعداد دفعات ارگاسم در ،ن به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها میزان برانگیختگی و تحریک شدن زن در رابطه ، است. هر چقدر که شریک ، مهارت بیش‌تری در تحریک ، زن داشته باشد، می‌تواند باعث شود زن به تعداد دفعات ارگاسم بیشتری برسد. گزارشات حاکی از آن هستند که طول و مدت زمان رابطه ، بر تعداد دفعات ارگاسم و ارضا شدن در ،ن تاثیر دارد. یک زن می‌تواند از یک‌بار تا بیش از ده بار در یک رابطه ، به ارگاسم و لذت برسد.

مزایای ارگاسم برای ،ن

در انتها از شما می‌خواهیم تا اگر سوالی در این رابطه دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله پزشکی دکتردکتر به اشتراک بگذارید.

ارگاسم چندگانه در ،ن

ارضا شدن در ،ن یکی از رازهای داشتن یک زندگی شاد است!

اما نشانه‌های آنورگاسمی در ،ن چه هستند؟ شایع‌ترین نشانه‌های عدم رسیدن به اوج لذت ، در ،ن به هنگام رابطه شامل موارد زیر است:

  • حس در هنگام ارضا شدن کم است.
  • با تاخیر بسیار زیادی ارضا می‌شود.
  • تعداد دفعات ارگاسم در وی کم است.

در واقع هیچ راهی برای تشخیص ارضا شدن ،ن بدون پرسش از آن‌ها وجود ندارد. برخی از ،ن به هنگام ارگاسم سکوت می‌کنند، در حالی که برخی از آن‌ها صدا تولید می‌کنند، برخی سرخ می‌شوند، برخی عرق می‌کنند و برخی هم تغییر خاصی در آن‌ها رخ نمی‌دهد. برای فهمیدن این‌که زن به ارگاسم رسیده است یا نه، شریک زندگی باید از او بدون درگیری سوال کند.

باورهای اشتباه درباره ارگاسم ،ن

دلایل ارضا نشدن ،ن

به‌طور کلی، ،ن زده می‌شود که به اوج لذت رسیدن ،ن و ارگاسم در آن‌ها حدود 20 ث،ه طول بکشد. در این 20 ث،ه اتفاقاتی همچون انقباضات ماهیچه‌ای در ناحیه واژینال، رحم، لگن و غیره رخ می‌دهند. در برخی دیگر، ارگاسم و ارضا شدن در ،ن خیلی زود شروع و سریع خاتمه پیدا می‌کند؛ به عبارت دیگر، زمان کلی ارضا شدن ،ن حدود یک ث،ه است. در این یک ث،ه، شدت ارگاسم ابتدا زیاد و سپس کم می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که احساس و کیفیت ارضا شدن ،ن، مختلف است و هر زن می‌تواند ارگاسم را به شکل‌های مختلفی نشان دهد. به عبارت دیگر، تعیین زمان مشخص برای به ارگاسم رسیدن همه ،ن، منطقی به نظر نمی‌رسد.

در بیشتر مواقع، گریه ، خانم‌ها پس از نزدیکی طبیعی است و به‌دلیل ارضا شدن ،ن ایجاد می‌شود؛ اما گریه پس از ، در برخی موارد هم می‌تواند نشانه مشکل و زنگ خطر باشد.

بنابراین اگر زن هستید و مشکل ارضا شدن دارید، خجالت و شرم را کنار بگذارید و با شریک ، خود صحبت کنید اگر هم نیاز به مشاوره پزشک دارید، می‌تو،د با استفاده از امکان ،ت دهی اینترنتی پلتفرم دکتردکتر هر چه سریع‌تر اقدام کنید.
شما همچنین می‌تو،د برای مشاوره تخصصی و حرفه‌ای از کمک‌های یک ، تراپیست بهره‌مند شوید و کیفیت رابطه ،‌‌ خود را افزایش دهید.

اما به قصد آگاهی‌افزایی، قصد داریم تا در این رابطه برایتان بگوییم. با ما همراه باشید و در انتها نظر و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارگاسم در ،ن چطور اتفاق می‌افتد؟ مراحل و علائم آن را می‌شناسید؟

یکی از مشکلات ، بسیار شایع درباره ارگاسم و ارضا شدن در ،ن که ا،راً از بیان آن خودداری می‌کنند، اختلال ارگاسمی است. آنورگاسمی یا اختلال ارگاسمی زم، اتفاق می‌افتد که زن پس از تحریک ، نمی‌تواند ارضا شود. بیش از 33 درصد ،ن در حین رابطه ، ارضا نمی‌شوند و به این اختلال دچار شده‌اند. بانوان ممکن است یکی از چهار نوع اختلال ارگاسمی زیر را داشته باشند:

  • آنورگاسمی اولیه؛ در این نوع اختلال، زن هرگز به ارگاسم نمی‌رسد و تا به حال آن را تجربه نکرده است.
  • آنورگاسمی ثانویه؛ در این نوع اختلال ارگاسمی، زن قبلاً ارضا شدن را تجربه کرده، اما به تازگی متوجه شده است که نمی‌تواند ارضا شود.
  • آنورگاسمی موقعیتی؛ در این نوع اختلال ارگاسم، زن تنها در شرایط خاصی ارضا می‌شود.
  • آنورگاسمی عمومی؛ در این نوع اختلال، زن حتی با وجود برانگیختگی ، به ‌هیچ‌ ،وان به ارگاسم نمی‌رسد.

ارگاسم در ،ن انواع بسیار متعددی دارد که در ادامه به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • ارگاسم کلیتورال؛ ارگاسم کلیتورال یکی از رایج‌ترین انواع ارگاسم‌ و ارضا شدن در ،ن به شمار می‌رود. در این نوع ارگاسم، با تحریک ناحیه کلیتوریس، زن به اوج لذت ، می‌رسد. تقریبا 70 درصد ،ن با این نوع ارگاسم ارضا می‌شوند.
  • ارگاسم نوک ،؛ نوع دیگر ارضا شدن ،ن از طریق تحریک نوک ، اتفاق می‌افتد. تحریک این ،مت به فعال شدن قشر حسی دستگاه تناسلی در مغز می‌انجامد؛ بنابراین ایجاد ارگاسم از طریق تحریک این ،مت هم امکان‌پذیر است.
  • ارگاسم واژن یا جی اسپات؛ در داخل واژن، نقطه‌ای وجود دارد که به آن نقطه جی یا جی اسپات گفته می‌شود. تحریک این ،مت هم به اوج لذت ، در ،ن می‌انجامد.
  • ارگاسم بوسه؛ لب‌ها ده برابر حساس‌تر از انگشتان دست هستند. این بخش از بدن یکی از نواحی شهوت‌زا در ،ن به شمار می‌رود. حدود 20 درصد از ،ن از طریق بوسیدن ارگاسم را تجربه می‌کنند.
  • ارگاسم ،یبی؛ وقتی که ارگاسم ،مت‌های مختلف بدن به‌طور همزمان اتفاق می‌افتد، به آن ارگاسم ،یبی گفته می‌شود. رایج‌ترین ارگاسم ،یبی می‌تواند از طریق ارگاسم هم‌زمان کلیتورال و جی اسپات باشد.

انواع ارگاسم در ،ن

ارگاسم چندگانه در ،ن

لازم به ذکر است که آنورگاسمی مردان نیز روی دیگر سکه مشکلات اورگاسم است که دسته‌بندی‌های مخصوص به خود را درباره مردان دارد.

راه‌های رسیدن به ارگاسم بهتر

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86/

تظاهر به ارگاسم و ارضا شدن در ،ن، زم، اتفاق می‌افتد که زن وانمود می‌کند به لذت ، رسیده است. تظاهر به ارگاسم در ،ن می‌تواند با ،زش ساختگی، صدا، حرکات بدن و نشانه‌های دیگر همراه باشد. در رابطه ،، رسیدن به اوج لذت ، در ،ن با تحریک کلیتوریس همراه است. در برخی مواقع، پوزیشن‌های رابطه ، به گونه‌ای نیستند که امکان تحریک و معاشقه کلیتوریس زن وجود داشته باشد. در این شرایط، بیشتر ،ن به جای این‌که خواسته خودشان را اعلام کنند، وانمود می‌کنند که به ارگاسم رسیده‌اند. تظاهر به ارضا شدن در ،ن در بیشتر اوقات می‌تواند آسیب‌های جدی به زندگی مش، وارد کند. این آسیب‌ها عبارتند از:

  • کینه داشتن از همسر به دلیل عدم توانایی در ارضا
  • طلاق عاطفی
  • رو آوردن به خود ارضایی
  • عدم تمایل به برقراری ارتباط با همسر
  • کاهش نیاز و میل ،

باورهای اشتباه درباره ارگاسم ،ن

منابع:

Urgencias de desatascos ascó 24 horas. Simple, privacy focused and free ad network for websites in need of new visitors. Link.