کاندوم چیست؟ آشنایی با انواع کاندوم و روش استفاده

وقتی می‌خواهید کاندوم ،نه را در واژن قرار دهید، ممکن است لیز بخورد و کار شما را سخت کند. با استفاده از لوبریکانت‌های بر پایه آب، این مشکل تا حد زیادی حل می‌شود. فقط حواستان باشد که ، تناسلی مردانه به‌درستی وارد کاندوم شود. اگر حس کردید که ، تناسلی بین کاندوم و دیواره واژن قرار گرفته و وارد کاندوم ،نه نشده است، بلافاصله رابطه ، را متوقف کنید.

مزایا و معایب استفاده از کاندوم

کاندوم لات، طبیعی خاصیت ارتجاعی دارد و حساسیت کمتری به نسبت لات، مصنوعی ایجاد می‌کند. بااین‌حال، بعضی از افراد به هر نوع لات،ی حساسیت نشان می‌دهند و باید از کاندو‌م‌های جایگزین استفاده کنند.

کاندوم پوست بره

۳ ـ دو طرف حلقه‌ای که در انتهای بسته کاندوم قرار دارد را با انگشت شست و اشاره فشار دهید.

به‌عبارت‌دیگر، کاندوم‌های ،نه در دهانه رحم قرار می‌گیرند و نمی‌گذارند تخمک با اسپرم برخوردی داشته باشد. البته استفاده از کاندوم ،نه به دقت بیشتری نیاز دارد و درصد پیشگیری آنها کمتر است. شاید به همین دلیل باشد که کاندوم‌های مردانه رواج بیشتری دارند.

کاندوم ده،

زود انزالی یکی از مشکلات رایج بین آقایان است. کاندوم‌های تاخیری با بی‌حس ، نوک ، تناسلی، مدت زمان رابطه ، و لذت آن را طول،‌تر می‌کنند. معمولا از لیدوکائین و بنزوکائین در این کاندوم‌ها استفاده می‌شود که بی‌حس‌کننده موضعی هستند و سر ، تناسلی را بی‌حس می‌کنند.

کاندوم طعم دار

۱ ـ لفاف یا بسته دور کاندوم ،نه را با دقت باز کنید و کاندوم را بیرون آورید.

۵ ـ حدود ۱ سانتی‌متر فضا در نوک ، بگذارید که مایع منی در آن جمع شود.

نداشتن رابطه ، تنها راهی است که می‌توان 100% از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کرد. ادعایی که در عمل چندان کاربردی نیست! درحالی‌که استفاده مدام از کاندوم در پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی مانند سوزاک، کلامیدیا، تبخال و HIV بسیار موثر است. به‌،وان مثال، استفاده از کاندوم 100% از انتقال HIV جلوگیری می‌کند، اما در HPV این درصد پایین‌تر می‌آید. مناطقی که با کاندوم پوشیده نشده‌اند در معرض این ویروس هستند.

حساسیت به کاندوم

استفاده از کاندوم را می‌توان تنها نوع پیشگیری از بارداری دانست که همزمان از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند. به‌طورکلی ۲ نوع کاندوم وجود دارد:

  • کاندوم خارجی؛ کاندوم خارجی روی ، تناسلی را می‌پوشاند و به کاندوم مردانه شناخته می‌شود.
  • کاندوم داخلی؛ کاندوم داخلی در داخل واژن قرار می‌گیرد و به کاندوم ،نه شناخته می‌شود.

کاندوم را با استفاده از مواد مختلفی می‌سازند. لات،، پلی اورتان، پلی ایزوپرن و پوست بره از انواع مواد به کار رفته در ساخت کاندوم هستند. ا،ر کاندوم‌ها از لات، ساخته می‌شوند، اما بعضی از افراد به لات، حساسیت نشان می‌دهند. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده کاندوم از انواع ،یبات طبیعی و مصنوعی برای تولید کاندوم استفاده می‌کنند.

رابطه ، را متوقف کنید و ببینید اوضاع از چه قرار است. اگر انزال اتفاق نیفتاده باشد، کاندوم را عوض کنید و به رابطه ادامه دهید. اگر در زمان انزال باشید، شرایط فرق می‌کند.

کاندوم برقی یا حلقه ویبراتور با تحریک ، تناسلی آقایان و به تعویق‌انداختن زمان انزال، لذت ، را دوچندان می‌کند. این کاندوم با رفع مشکل نعوظ آقایان، کیفیت رابطه ،شویی را افزایش می‌دهد. البته برای خانم‌ها نیز بدون تاثیر نیست. استفاده از کاندوم برقی باعث افزایش تحریک اندام تناسلی ،ن می‌شود و زمان رسیدن به ارگاسم را کاهش می‌دهد.

کاندوم برجسته و خاردار- بافت دار

اگر می‌خواهید رابطه ، باکیفیت‌تری با کاندوم داشته باشید، از روان کننده‌های بر پایه آب استفاده کنید. روان کننده‌های روغنی مانند وازلین، روغن بچه و لوسیون بدن یا موارد مشابه برای رابطه با کاندوم من، نیستند و احتمال پاره شدن کاندوم را بیشتر می‌کنند.

۵ ـ کاندوم را تا جای ممکن به داخل فشار دهید که روی دهانه رحم قرار بگیرد. ،مت بیرونی کاندوم کمی آویزان می‌ماند.

خوشبختانه با وجود انواع کاندوم نه‌تنها برقراری رابطه ، با استرس کمتری پیش می‌رود، بلکه از بیماری‌های مقاربتی iهم جلوگیری می‌شود. از طرف دیگر، کاندو‌م‌ها ارزان هستند و در هر فروشگاهی پیدا می‌شوند.

کاندوم را می‌توان هوشمندانه‌ترین اختراع بشر برای جلوگیری از بارداری‌های ناخواسته دانست. ریسک بارداری در تمام رابطه‌های ، وجود دارد و استفاده از کاندوم تا حد بسیار زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهد. در زمان‌های قدیم که چیزی با ،وان پیشگیری از بارداری وجود نداشت، ،ن متحمل فشارهای زیادی برای بارداری‌های ناخواسته می‌شدند و جلوگیری از انفجار جمعیت ممکن نبود.

۴ ـ کاندوم را روی نوک ، تناسلی که در نعوظ کامل است، قرار دهید.

انواع کاندوم

میزان اثر گذاری کاندوم

پاره شدن کاندوم نه تنها ریسک زیادی برای بارداری ناخواسته دارد، بلکه شما در معرض بیماری‌های مقاربتی شریک ،تان قرار می‌دهد. حالا قرص‌های اورژانسی تا حد زیادی از بارداری جلوگیری می‌کنند، اما بیماری‌های مقاربتی را نمی‌توان کاری کرد؛ بنابراین، مشکل پاره شدن کاندوم را جدی بگیرید و کارهایی که باعث پاره شدن کاندوم می‌شوند را انجام ندهید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!

در انتها از شما می‌خواهم تا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۳ ـ جهت درست کاندوم را پیدا کنید. ،مت رول کاندوم باید رو به بیرون باشد.

شناخته‌شده‌ترین بیماری‌هایی که کاندوم از آنها پیشگیری می‌کند را در ج، بالا می‌بینید. استفاده صحیح و مدام از کاندوم از آمیزش مایعات بدن تا حد خیلی زیادی جلوگیری می‌کند و شما درگیر بیماری‌های مقاربتی نخواهید شد.

کاندوم یک غلاف بسیار نازک است که از برخورد مستقیم ، تناسلی مردانه و ،نه جلوگیری می‌کند. کاندوم را می‌توان در حین رابطه روی ، تناسلی مردانه کشید (کاندوم مردانه) یا قبل از رابطه درون واژن قرار داد (کاندوم ،نه).

کاندومی انتخاب کنید که به اندازه کافی تاریخ انقضا دارد و متن، با اندازه ، تناسلی است. اگر کاندوم جنس ضعیفی داشته باشد و برای ، تناسلی کوچک باشد، در رابطه ، دوامی ندارد و سریع پاره می‌شود.

۷ ـ کاندوم را تا انتهای ، تناسلی پایین بکشید و رول کاندوم را تا پایین باز کنید.

کاندو‌م‌ها از نظر مواد سازنده به انواع زیر ت،یم‌بندی می‌شوند:

کاندوم لات، طبیعی و مصنوعی

۹ ـ کاندوم را به‌آرامی، بدون اینکه منی بریزد، از روی ، تناسلی بردارید.

کاندوم‌های خاردار یا آجدار دارای سطحی با برآمدگی‌های کوچک و بزرگ هستند. اندازه این آج‌ها در کاندوم‌ها متفاوت است و انتخاب اندازه آج کاملا سلیقه‌ای محسوب می‌شود. این کاندوم تحریک اندام‌های تناسلی را بیشتر کرده و رابطه ، لذت بیشتری پیدا می‌کند.

کاندوم اسپرم کش

کاندوم اسپرم کش با نوعی ماده شیمیایی پوشیده شده که خاصیت اسپرم کشی دارد. معمولا زوج‌ها برای اینکه روابط ،شویی کم خطرتری را تجربه کنند، از کاندوم اسپرم کش استفاده می‌کنند. بااین‌حال، هنوز نمی‌توان به‌صراحت گفت که استفاده از کاندوم اسپرم کش 100% از بارداری جلوگیری می‌کند. حتی استفاده از این کاندوم باعث عفونت می‌شود و استفاده از آن زیاد توصیه نمی‌شود.

کاندوم تاخیری

اما در کنار این مزایا، معایب استفاده از کاندوم نیز کم نیست:

  • در رابطه ، اختلال ایجاد می‌کند و همه زوج‌ها با استفاده از کاندوم راحت نیستند.
  • احتمال پاره شدن کاندوم در وسط رابطه ، وجود دارد.
  • ممکن است بدن فرد به کاندوم حساسیت داشته باشد و واکنش آ،ژیک نشان بدهد.
  • کاندوم را باید بلافاصله بعد از انزال و قبل از اینکه سایز ، تناسلی تغییر کند، بیرون کشید.
  • کاندوم مردانه را فقط می‌توان با لوبریکانت بر پایه آب استفاده کرد.
  • قرار دادن کاندوم ،نه در واژن و خارج ، آن با کمی درد سر همراه است.

در بهترین حالت، کاندوم مردانه 98% و کاندوم ،نه 95% از بارداری جلوگیری می‌کند. حالا منظور از بهترین حالت چیست؟ ی،ی شما طرز صحیح استفاده از کاندوم را یاد بگیرید و آن را کاملا روی ، تناسلی یا داخل واژن قرار دارد. اگر به درستی از کاندوم مردانه استفاده شود، از هر ۱۰۰ زن فقط ۲ زن درگیر بارداری ناخواسته می‌شود، اما این آمار در صورت استفاده غلط به ۱۸ نفر از ۱۰۰ نفر نیز می‌رسد. در مورد میزان اثرگذاری کاندوم ،نه نیز همین موضوع صادق است. اگر از کاندوم ،نه به‌درستی استفاده نشود، احتمال جلوگیری از بارداری 79% می‌شود!

در این مقاله شما را با انواع کاندوم، اهمیت کاندوم و روش استفاده از کاندوم آشنا کردیم. حالا بهتر می‌د،د که چرا به استفاده از کاندوم تاکید زیادی می‌شود و چگونه باید این وسیله پیشگیری از بارداری و بیماری‌های مراقبتی را بهتر استفاده کنید. بااین‌حال، برای اینکه زندگی ، سالم‌تری داشته باشید، هر چند وقت یک بار تحت معاینه یک دکتر اورولوژیست یا متخصص ،ن قرار بگیرید. برای گرفتن ،ت دکتر هم می‌تو،د از سایت دکتردکتر استفده کنید.

قرص اورژانسی بخورید. در همه داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه پزشک این قرص فروخته می‌شود. زمان طلایی برای مصرف این قرص ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از پاره شدن کاندوم است. هر چند تا ۵ روز نیز می‌تواند موثر باشد.

حتما برای رابطه ، واژینال، ده، یا مقعدی کاندوم استفاده کنید و در تمام طول مدت رابطه ، کاندوم را نگه دارید. به‌هیچ‌وجه در اوایل رابطه و بین رابطه کاندوم را خارج نکنید. چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که در این فاصله درگیر بیماری مقاربتی نشوید. صبر کنید و در پایان آمیزش ،، کاندوم را بادقت خارج کنید. اگر کاندوم بین کار پاره شد، رابطه را متوقف کنید و ادامه ندهید. ادامه دادن با کاندوم پاره مثل این است که از کاندوم استفاده نکرده باشید. علاوه بر این، خطر گیر ، کاندوم پاره در واژن وجود دارد.

آموزش استفاده از کاندوم مردانه

باز هم تکرار می‌کنیم. حتما به طور صحیح و مداوم از کاندوم استفاده کنید. در صورت استفاده نامن، از کاندوم و رابطه با فرد ناقل، درگیر بیماری‌های مقاربتی می‌شوید. کاندوم تمام پوست ، تناسلی را نمی‌پوشاند و بیماری های مقاربتی از راه مایعات بدن و تماس پوست به پوست منتقل می‌شوند. پس استفاده نادرست از کاندوم احتمال انتقال پوست به پوست را افزایش می‌دهد.

کاندوم برای پیشگیری از چه بیماری‌هایی من، است؟

کاندوم ،نه

آموزش استفاده از کاندوم ،نه

بعضی از افراد ممکن است در ،مت‌های دیگر بدن که حتی با کاندوم ارتباط نداشته این حساسیت‌ها را نشان دهند. آبریزش بینی، اشک چشم، خارش گلو و قرمزی صورت برخی از این علائم هستند. پس فکر نکنید فقط باید در ناحیه تناسلی اتفاق خاصی بیفتد که حساسیت به کاندوم را متوجه شوید.

آموزش استفاده از کاندوم

کاندوم‌های روغن کاری شده حاوی روان کننده هستند و اصطکاک بدن را به حداقل می‌رسانند. این نوع کاندوم نه‌تنها باعث محافظت در رابطه ، می‌شود، بلکه رابطه ، راحت‌تر و روان‌تر پیش می‌رود. بااین‌حال، استفاده از کاندوم‌های روغن کاری شده برای رابطه ، ده، توصیه نمی‌شوند و بهتر است از کاندوم‌های دیگری برای این کار استفاده کنید.

انواع کاندوم

انواع کاندوم از نظر مواد سازنده

استفاده مداوم و صحیح از کاندوم تا 98% از بارداری پیشگیری می‌کند! کاندوم با جلوگیری از برخورد ، تناسلی مرد و زن مانع از آمیزش مایعات بدن آنها می‌شود و از بارداری‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند. روشی بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه که در هر جایی که هستید می‌تو،د از این روش ساده و بدون دردسر استفاده کنید.

پیشگیری از بیماری های مقاربتی

۶ ـ نوک کاندوم را فشار دهید و هوا را از آن خارج کنید.

۲ ـ بدن را در موقعیتی قرار دهید که احساس راحتی بیشتری دارد. مثلا چمباتمه زدن به باز شدن بهتر واژن کمک می‌کند.

۸ ـ بعد از پایان رابطه، قبل از اینکه ، تناسلی کاملا از حالت نعوظ خارج شود، کاندوم را با کمک لبه بیرون بکشید.

حساسیت به کاندوم عارضه خیلی شایعی نیست و حدود ۱ تا ۶ درصد مردم ممکن است این حساسیت را داشته باشند. بعضی از افراد به‌محض استفاده از کاندوم و برقراری رابطه، حساسیت به کاندوم یا واکنش‌های آ،ژیک نشان می‌دهند. اگر بعد از رابطه ، خارش زیاد و علائم دیگری پیدا کردید، احتمال زیاد به جنس کاندوم حساسیت دارید. در میان انواع کاندوم، کاندوم لات، بیشترین حساسیت را نشان می‌دهد، اما ممکن است بدن شما به‌نوعی دیگر از کاندوم حساس باشد! این حساسیت معمولا با علائمی مانند خارش، تورم و قرمز شدن پوست مشخص می‌شود.

کاندوم مردانه معروف‌ترین نوع کاندوم است که روی ، تناسلی مردانه قرار می‌گیرد. این کاندوم از ورود منی و اسپرم به بدن شریک ، جلوگیری می‌کند. مایع منی می‌تواند ناقل بیماری‌های مقاربتی باشد و اسپرم می‌تواند با تخمک برخورد کند و منجر به بارداری ناخواسته شود.

۱۰ ـ کاندوم استفاده شده را در یک دستمال بپیچید و آن را دور بریزید.

ارگاسم در بسیاری از بانوان با کمک انگشت‌های دست انجام می‌شود. کاندوم‌های انگشتی سطح انگشت‌ها را می‌پوشانند و از برخورد انگشت با ، تناسلی جلوگیری می‌کنند. این کار تا حد زیادی از انتقال عفونت‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند. در مواردی که روی انگشت زخمی وجود داشته باشد، حتما از کاندوم انگشتی استفاده کنید. برخورد زخم باز با مایع منی می‌تواند بیماری‌های مقاربتی را انتقال دهد.

مواد به کار رفته در ساخت کاندوم

کاندوم نه‌تنها از بارداری و بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند، بلکه باعث افزایش لذت میل ، می‌شود. شرکت‌های تولیدکننده کاندوم دست به ابتکار زده‌اند و کاندوم‌هایی با ویژگی‌های متفاوت را روانه بازار کرده‌اند. معروفترین کاندوم‌های موجود در بازار را در زیر می‌بینید:

کاندوم برقی و ویبره دار

کاندوم ده، یا کاندوم زب، از برخورد مستقیم زبان با ، تناسلی جلوگیری می‌کند و در حین رابطه ، ده، استفاده می‌شود. بعضی از بیماری‌های مقاربتی از طریق تماس پوست با پوست منتقل می‌شوند. استفاده از کاندوم ده، از ابتلا به کلامیدیا و HPV از طریق دهان جلوگیری می‌کند و عمل ،لینگوس بدون تماس مستقیم با واژن انجام می‌شود. این کاندوم به شکلی طراحی شده که روی زبان و لب‌ها را بپوشاند و اجازه ندهد که با ، تناسلی و مایعات آن برخوردی داشته باشند.

کاندوم انگشتی

اشتراک گذاری


منبع: https://drdr.ir/mag/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

پس کاندوم مردانه با ایجاد پوشش روی ، تناسلی تا حد زیادی از بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی جلوگیری می‌کند.

کاندوم ،نه

از اسم این کاندوم تعجب نکنید! قدمت این کاندوم خیلی بیشتر از کاندوم‌های صنعتی است و از روده بره ساخته می‌شود. این کاندوم حساسیت کمتری ایجاد می‌کند و با انواع روان کننده سازگاری دارد. بااین‌حال، در برابر انتقال بیماری‌های مقاربتی نمی‌تواند به‌خوبی محافظت کند. سوراخ‌های ریز موجود در کاندوم، عفونت را منتقل می‌کنند.

انواع کاندوم از نظر ویژگی‌

به‌طورکلی، وظیفه کاندوم این است که اجازه ندهد منی و سایر مایعات بدن مرد و زن با هم برخوردی داشته باشند. به همین دلیل است که کاندوم به‌،وان بهترین و ساده‌ترین راه پیشگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی شناخته می‌شود. از کاندوم می‌توان برای رابطه ، واژینال، مقعدی یا ده، استفاده کرد.

۱ ـ کاندوم سالم و جدید استفاده کنید. حتما تاریخ مصرف کاندوم را نگاه کنید و ببینید کاندوم پاره نباشد.

افرادی که از نظر ، فعال هستند، همیشه باید یک یا چند کاندوم جدید و سالم همراه داشته باشند. نداشتن کاندوم هیچ وقت نباید این بهانه را دست شما بدهد که از کاندوم استفاده نکنید. حتی استفاده نادرست از کاندوم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، چه برسد به اینکه کلا بی‌خیال استفاده از کاندوم شوید! فقط حواستان باشد که کاندوم ،نه و کاندوم مردانه را همزمان استفاده نکنید. ممکن است کاندوم‌های بهم ب،بند و پاره شوند.

۴ ـ کاندوم را مانند کاپ قاعدگی یا تامپون وارد واژن کنید.

هیچ چیز ترسناک‌تر از این نیست که در بین رابطه ،، شریک شما بگوید: کاندوم پاره شده است! مخصوصا افرادی که ترس از بارداری ناخواسته دارند و تمام تلاش خود را کرده‌اند که از این اتفاق جلوگیری کنند. اگر شانس با شما یار باشد و متوجه پاره شدن کاندوم شدید، موارد زیر را رعایت کنید:

مزایای استفاده از کاندوم بخش‌های پیدا و پنه، دارد که ما از همه آن‌ها ، نداریم. این موارد عیاتند از:

  • روشی آسان برای پیشگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی است.
  • استفاده از کاندوم نیاز به آمادگی قبلی و برنامه‌ریزی ندارد.
  • در بیشتر موارد استفاده از کاندوم عوارض ندارد.
  • انواع کاندوم در اندازه و طعم متفاوت تولید می‌شود که دست را برای انتخاب باز می‌گذارد.
  • بسیار کوچک و قابل‌حمل است.

انواع کاندوم

موارد استفاده از کاندوم

به همین دلیل ما در این مطلب از مجله سلامت دکتر دکتر با شما درباره کاندوم صحبت می‌کنیم و لیست کاملی از بهترین متخصص ،ن و اورولوژیست کشور را در اختیارتان می‌گذاریم.

کاندوم چیست؟

دو مورد پیشگیری از بارداری و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی از مهمترین دلایل استفاده از کاندوم هستند:

پیشگیری از بارداری

رایج‌ترین نوع کاندوم لات، است. کاندوم لات، انعطاف‌پذیری زیادی دارد و رابطه ، را راحت‌تر می‌کند. کاندوم لات، در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار به فروش می‌رسد.

کاندوم‌های طعم دار فرق قابل‌توجهی با کاندوم‌های معمولی ندارند. این کاندوم‌ها در طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند که این طعم دهنده به مایع روان کننده کاندوم اضافه می‌شود. ازآنجایی‌که همه روان کننده‌ها را نمی‌توان بلعید و برای بدن ضرر دارند، بهتر است قبل از استفاده از این کاندوم، بر،ب روی آن را بخو،د. به‌طورکلی، این کاندوم‌ها باعث افزایش میل ، می‌شوند، اما خطراتی مانند عفونت برای سلامتی دارند.

کاندوم روغن کاری شده

معایب کاندوم نباید باعث شود که از آن استفاده نکنید! قطعا مزایای کاندوم برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و جلوگیری از بیماری آنقدری زیادی است که نخواهید به معایب آن فکر کنید. اگر به‌نوعی از کاندوم حساسیت نشان می‌دهید، مدل‌های دیگری را امتحان کنید. حتما کاندومی پیدا خواهید کرد که به آن حساسیت نداشته باشید.

چرا کاندوم پاره می‌شود؟

۸ ـ کاندوم استفاده شده را در سطل ، بیندازید و از یک کاندوم دوبار استفاده نکنید.

۷ ـ در پایان رابطه ،، حلقه بیرونی کاندوم را بچرخ،د و آن را از واژن خارج کنید.

۲ ـ لفاف یا بسته دور کاندوم را بادقت باز کنید و کاندوم را آرام بیرون بیاورید.

مراحل  زیر را در استفاده از کاندوم ،نه به ترتیب گفته شده رعایت کنید:

کاندوم ،نه در داخل واژن قرار می‌گیرد و از برخورد دیواره‌های واژن با ، تناسلی مردانه جلوگیری می‌کند. استفاده از کاندوم ،نه کمتر از کاندوم مردانه است، اما یک راه پیشگیری عالی برای جلوگیری از رسیدن مایع منی به دیواره‌های رحم محسوب می‌شود.

نوع نگهداری و تاریخ انقضا کاندوم تاثیر زیادی بر احتمال پاره شدن کاندوم دارد. کاندوم‌هایی که تاریخ انقضا آنها گذشته و کهنه شده‌اند، کاندوم‌هایی که در معرض نور، گرما و مواد شیمیایی قرار گرفته‌اند و نگهداری نامن، کاندوم در کیف پول یا جاهای مشابه باعث پارگی کاندوم در حین رابطه ، می‌شود. استفاده از روغن، لوسیون و لوبریکانت بر پایه روغن نیز از دلایل دیگر پارگی کاندوم هستند. به‌عبارت‌دیگر، اگر شرایط نگهداری کاندوم بد باشد، احتمال اینکه کاندوم در رابطه ، پاره شود خیلی بیشتر می‌شود. از طرف دیگر، استفاده از روان کننده‌های روغنی این مسئله را تشدید می‌کند.

۶ ـ با کمک دست ، تناسلی مردانه را از ،مت باز کاندوم وارد واژن کنید.

چند هفته بعد تست بارداری را امتحان کنید. معمولا ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد که تخمک بارور شود. باید دو تا سه هفته بعد از رابطه ، محافظت نشده، هورمون HCG را بسنجید.

انواع کاندوم

انواع کاندوم

کاندوم چیست

در صورت پاره شدن کاندوم چه کار کنیم؟

همه چیز نشان از این دارد که برای رابطه ، کم‌خطر با هماهنگی دکتر ،ن یا اورولوژیست، کاندوم بهترین گزینه‌ای است که می‌تو،د روی آن حساب کنید. پس بیایید انواع کاندوم را بشناسید و آموزش استفاده از کاندوم را یاد بگیرید.

به حمام بروید و تا جای ممکن منی را از واژن خارج کنید. با نشستن روی توالت و فشار دادن عضلات واژن، منی باقیمانده را از واژن خارج کنید. بعد از آن، ادرار کنید. این کار تا حد زیادی از عفونت جلوگیری می‌کند.

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش اطلاعات عمومی شماست و به منزله تجویز پزشکی نیست.

بیش از ۲۵ بیماری از طریق رابطه ، منتقل می‌شوند. بسیاری از بیماری‌ها مقاربتی هیچ نشانه‌ای ندارند و شما نمی‌تو،د متوجه بیماری شریک ، خود شوید. پس باید تا جای ممکن از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی پیشگیری کنید. کاندوم برای پیشگیری از بیماری‌های زیر من، است:

  • انتقال از طریق تماس پوست به پوست
  • انتقال از طریق تماس مایعات بدن
  • HPV یا ویروس پاپیلومای انس،
  • HSV یا ویروس هرپس سیمپل،
  • تریکومونیازیس
  • سیفلیس
  • مولوسکوم کنتاژیوزوم
  • HPV یا ویروس پاپیلومای انس،
  • HSV یا ویروس هرپس سیمپل،
  • تریکومونیازیس
  • HIV
  • کلامیدیا
  • سوزاک
  • هپاتیت B

در انجام رابطه ، از کاندوم مردانه یا ،نه استفاده کنید. به‌هیچ‌وجه همزمان از دو نوع کاندوم استفاده نکنید که معایب زیادی دارد. اگر از دو نوع کاندوم همزمان استفاده شود، کاندوم‌ها بهم ساییده می‌شوند و احتمال پاره شدن و لیز خوردن کاندوم بیشتر می‌شود.

کاندوم مردانه

استفاده مداوم و صحیح از کاندوم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های آمیزشی (STD) را با درصد خیلی زیادی کاهش دهد. اگر نحوه صحیح استفاده از کاندوم رعایت نشود، احتمال درگیر شدن با این بیماری‌ها بیشتر می‌شود. حتی در شرایطی که به طور مدام از کاندوم استفاده کنید!

مراحل  زیر را در استفاده از کاندوم مردانه به ترتیب گفته شده رعایت کنید:

Urgencias de desatascos ascó 24 horas. Simple and effective tools for website owners. Link.